Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Reset robiłem i nic. Czasem jeżdze sobie na benzynie tak że wtryski nie stoją.

Zrób eksperyment. Pojeźdżij cały dzień na benzynie i na benzynie wyłącz silnik na parkinkgu. Następnie zobacz co się będzie działo rano.

Miałem podobnie w innym samochodzie i też rano kręciłem jak głupi, a okazało się, że źle była ustawiona mapa gazu. Komputer ustawiał się na za ubogą mieszankę i przy odpalaniu na benzynie dawał za mało paliwa.

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wczoraj sie konkretnie pobawiłem. Więć:

1: odpaliłem samochód na wolnych obrotach zdjełem pokrywę filtra powietrza i srubokrętem popychałem klapę przepływomierza. Silnik reagował bardzo. Dusił się bo go przylewało i dlatego sędzę że przepływka jest sprawna. Zbadałem ciagłość przewodów do kompa.

 

2: posiadam drugi czujnik temp. co daje stgnał do kompi i podłączyłem go do kable a czujnik zanużyłem w lodzie. Samochód bardzo reagował. Dawał taką dawkę paliwa, że aż kipcił i się zalewł. Czyli tak jakby ssanie działało na zimnym silniku. Sprawdziłem również ciągłość przewodów do kompa.

 

3: sprawdziłem ciśnienie paliwa. Regulator trzyma na 3 bary jak silnik nie pracuje i 2,7 bara na pracującym motorze. Czyli poprawnie według mnie.

 

4: wymieniłem całego kompa. Co prawda od innego IS-a i z inną końcówką numeru ale działa. ja miałem końcówkę 950 a ten co włożyłem 590 i był z IS-a z bodajże 92 lub 93 rok. Ale chyba 92. Więc ma nieco starszy soft.

 

5: znalazłem dziwny wężyk który był od podciśnienia i otwierał przepustnicę w wnętrzu kolektora ssącego. (nie bardzo wiem po co to). Teraz jak odpalam to ta klapka się otwiera. a po 2 sekundach od zgaszenia auta słychać "cyknięcie" i zawór od tej klapki odpuszcza. Czyli klapka teraz pracuje prawidłowo. Wcześnie nie zaóważyłem żeby coś cykało, więc chyba nie otwierało tej klapki. Wężyk był jakiś cienki i go zassało i zamkneło przepływ powietrza.

 

Myślę że to właśnie ta klapka mogła mieć znaczenie jeśli chodzi o odpalanie auta. Dziś rano jakby lepiej zapalił. Co prawda może komp nie był ustawiony bo go wymieniłem na ten inny przecież, ale jakby lepiej było. dziś po pracy zobacze jak odpali bo komp w drodze do pracy powinien się już ustawić. A jak nie to jeszcze włożęswojego oryginalnego kompa. I zobaczę jutro rano co będzie.

 

Trochę się napracowałe ale może coś z tego będzie.

A może komuś te informacje się przydadzą.

Chyba znam już ten samochód na pamięć :mrgreen: po takiej dłubaninie w nim. Ale go lubie i lubie nim Śmigać. Nie ma to jak BMW.

Opublikowano
Jestem w trakcie rozwiazywania identycznego problemu. Zresztą, właśnie wylazłem z garażu składając cały bajzel do kupy. Jak i Ty mierzyłem rezystancję wszystkich czujników w końcu decydując się na odczyt błędów z kompa. Okazało się ze błędów nie ma, więc zaczeły się podmianki poszczególnych podzespołów elektroniki silnika - bezskutecznie. Wczoraj dowiedziałem się że przyczyną może być instalacja gazowa. DME przy przeważającej jezdzie na gazie ulega samoadaptacji do nowych warunków które to można tylko zresetowac w serwisie. Jest szansa że powracając na pewien czas do jazdy na benzynie komputer ulegnie kolejnej samoregulacji. Jestem obecnie po 100km jazdy tylko i wyłącznie na benzynie i silnik odpala mi po 3sek kręcenia silnikiem. Jutro oddaję wszystkie "wypożyczone na podmianę" podzespoły w nadzieji że to koniec problemów. Daj znac jak Tobie poszło.
arop
Opublikowano

Cześć arop_75

Muszę przyznać za powoli mam dość takiego odpalania auta.

Czy u Ciebie też kręcił i kręcił i łapał, łapał a jak puściłeś kluczyk to zdechł? A za deugim razem już dobrze?

Powymieniałem już tyle klamotów że szok. Pomieżyłem wiele elementów i parametrów, ręce mi dosłowni opadają.

Możesz Mi nieco napisać o co chodzi z tą instalką KME. Takowoą posiadam. Mam także interjejs do niej, także coś pewnie mogę skorygować lub skasować. Albo zresetować. Nie rozumiem jesnak jaki to ma wpływ na odpalanie zimnego auta.

Dziś znowu długo kręcił. Przyjechałem do pracy i zgasiłem auto nie na gazie jak zwykle lecz na benzynie. Ciekawe czy to coś da. Wątpie. Ale jest jeden tylko plus takiego kręcenia długiego: Przynajmniej popma olejowa zdąży rozprowadzić olej he,he :D Normalnie śmiech przez łzy.

arop_75 Podpowiedz mi co mogę jeszcze zrobić.

Opublikowano

Kurcze nie doczytałem że chodzi o DME a nie o KME. Mam też możliwość odczytu błędów DME bo mam fejsa własnej roboty i Carsoft BMW 6.1 SP 4.

Ale błędów nie ma. W zakładce "FUNKCJE SPECJALNE" jest coś takiego jak "SERWICE- INTERVAL RESET" Lecz tego nie próbowałem bo nie wiem co to znaczy. A jak terza odpala twoje auto na całkowicie zimnym silniku, po nocy? Poprawiło się coś poprzez jazde na PB????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Service-interval reset To funkcja która kasuje inspekcje i oilservice < zielone cegiełki>

 

W tym carsofcie nie masz niestety funkcji LIVE DATA < znaczy masz ale nie działa>

Można się trochę z niej dowiedzieć.

 

Sprawdź czasy wtrysków na pb i na lpg.

Muszą być podobne!!!!!!!!

 

Zauważyłem ostatnio , że u mojej siostry w e36 318i zaczynają występować podobne problemy. < zapala na dotyk ale zaraz gaśnie>

Ja na początek zrobię jej reset.

W carsofcie też można zrobić reset < niestety nie pamiętam jak się dokładnie nazywa ta funkcja ale coś z adaptacją>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Możesz Mi nieco napisać o co chodzi z tą instalką KME. Takowoą posiadam. Mam także interjejs do niej, także coś pewnie mogę skorygować lub skasować. Albo zresetować. Nie rozumiem jesnak jaki to ma wpływ na odpalanie zimnego auta.

Stary, zacznij czytać, a przestań wymieniać pół samochodu.

Zacznij jeździć na benzynie. Nie 5km nie 10, lecz cały bak. Jak Ci się komputer ustawi jak należy to dopiero wróć do gazu. Bo będziesz robił tak jak ja (włącznie ze sprawdzaniem kompresji). Też mam KME.

 

A wpływ ustawienia gazu na odpalanie na zimnej benzynie jest oczywisty. Po prostu komputer ustawia się pod gaz i daje za ubogą mieszankę jak odpalasz na benzynie. I potrzebuje trochę czasu, żeby się zorientować i wzbogacić mieszankę.

 

pozdrawiam

Opublikowano

dyzio255

Faktycznie jest LIVE DATA lecz nie działa. Niestetyn nie mam dostępu do nowszej wersji Carsofta więc nic nie sprawdze. Chyba że masz możliwość mi przesłać jakąś nowszą wersję to byłbym niezmiernie wdzięczny.

Czasy wtrysku na benzynie i gazie są podobne. Przynajmniej były ostatnio. Muszę dziś sprawdzić.

Mówiąc RESET masz na myśli poprostu odłączenie ompa od zasilania na powiedzmy 1 godzinę, tak? Wtedy pojeździć z 200km na benzynie i może pomoże.

 

Mystik

Nie będz zgryźliwy. Czytać potrafię.

Widzę, że miałeś podobny problem co ja. Skoro twierdzisz, że pomoże jazda na PB to tak też zrobie. Jednak w moim przypadku czasy wtrysku na PB i LPG były zbliżone i chodził jak należy, chyba że czasy się rozjechały. Jżeli czas na PB będzie za któtki to mieszanka będzie uboga i może być problem, jednocześnie jeżeli czas będzie za długi to go zaleje i też będzie długo kręcił. Podłącze dziś fejs do KME i popatrze na czasy wtrysku.

Opublikowano
Nie będz zgryźliwy. Czytać potrafię.

Widzę, że miałeś podobny problem co ja. Skoro twierdzisz, że pomoże jazda na PB to tak też zrobie.

Sorry, ale IMHO próbujesz robić dwie różne rzeczy w tym samym momencie. Tego się nie da tak naprawić. Za dużo zmiennych. Sprowadź najpierw wszystko do jazdy na benzynie. Potem atakuj gaz.

 

I niech moc będzie z Tobą :).

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam soft nic nie zmieni niestety.

Do nowszego carsofta potrzebny jest inny interfejs.

I nie jest powiedziane , ze się będzie komunikował z twoim autkiem.

 

Podam ci jeszcze inny pomysł.

A może stacyjka jest walnięta?

Znajomy miał tak kiedyś w oplu.

Rozrusznikiem kręcił ile wlazło i nie zapalał.

Wystarczyło go pchnąć dosłownie metr i chodził.

Miał walniętą stacyjkę i jak była w pozycji rozruchu to się rozłączały styki od zapłonu.

Wiem , że BMW to nie opel ale może coś w tym jest?

Sprawdź jeszcze napięcie akumulatora w czasie rozruchu bo jeśli spada poniżej 10v to komp odłącza zasilanie niektórych elementów < ze względu na ekologię miedzy innymi>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Mystik

Sprawdzałem elementy pokolei i podzespoły też wymieniałem pokolei. Zawsze jak coś robiłem to sprawdzałem następnego dnia na zimnym silniku.

Na PB sprawdziłem wszystko i znam chyba parametry już na pamięć. Od kładu paliwowego począwszy po układ elektryczny.

Jak dziś wrócę do domu to odłacze akumulator, żeby komp się zresetował i zaczne jeździć tylko na PB przez jakiś czas. Zobaczymy co to da.

 

dyzio255

Stacyjka musi być dobra bo odpala jednak. A na ciepłym lepiej. Kiedys małem aku słabe aż ledwo kręcił i elektromagnes "strzelał" a jak zakręcił to odpalił. Teraz mam aku pożądne i kręci jak szalony.

Opublikowano

Mystik

Sprawdzałem elementy pokolei i podzespoły też wymieniałem pokolei. Zawsze jak coś robiłem to sprawdzałem następnego dnia na zimnym silniku.

Na PB sprawdziłem wszystko i znam chyba parametry już na pamięć. Od układu paliwowego począwszy po układ elektryczny.

Jak dziś wrócę do domu to odłacze akumulator, żeby komp się zresetował i zaczne jeździć tylko na PB przez jakiś czas. Zobaczymy co to da.

 

dyzio255

Stacyjka musi być dobra bo odpala jednak. A na ciepłym lepiej. Kiedys małem aku słabe aż ledwo kręcił i elektromagnes "strzelał" a jak zakręcił to odpalił. Teraz mam aku porządne i kręci jak szalony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukaj na forum jak zrobić reset.

Można powoli < odłączyć na dwie godziny klemy> Ja kiedyś to odłączałem na całą noc.

Lub szybciej < łącząc odłączone klemy przewodem> ale nie pamiętam w jakiej pozycji ma być kluczyk.

I nie odłączaj akumulatora jak masz włączony zapłon!!!!!!!!!!!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Witaj ponownie. Reset zrób odłączając klemy i łącząc je ze sobą na 20min. Kluczyk jak kolega wyżej wspomniał ma byc wyjęty ze stacyjki bo można pożegnac się z komputrerem. Po resecie mogą być problemy z obrotami auta ale przy pierwszym uruchomieniu. najlepiej pojedź na krótką przejażdzke na pb. Na każdym z biegów przyspieszaj auto do 3500 rpm aby komputer zarejstrował poprawnie dane wszystkich czytników. Zatrzxymaj auto całkowicie i powtórz powyższe od początku.

Do e36 jakiegobyś oprogramowania nie urzył livedatas jest niedostępne, to nie ta generacja samochodów!!!

Kolega M... ma rację pojeździj trochę dłużej na pb i zawsze wyłączaj silnik na benzynie a nie gazie.

U mnie dzisiaj znowu odpalił po około 3 sek. kręcenia. Dla mnie ok. Zobaczę jeszcze jutro i dam znać. Powodzenia.

arop
Opublikowano

Do e36 jakiegobyś oprogramowania nie urzył livedatas jest niedostępne, to nie ta generacja samochodów!!!

I tu się kolega myli bo chociażby Inpa pokazuje parametry Live Data i to nie tylko silnika i skrzyni biegów :mrgreen:

Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Opublikowano
A to dziwne co kolega pisze bo mnie w serwisie poinformowano inaczej. Skupmy się jednak na tytułowym problemie bo jak w innych postach pojawą się tysiące wątków nie pomagających zainteresowanemu.
arop
Opublikowano

Witam.

Wczoraj zrobiłem reset. Odpaliłem na pb. Jak auto się zozgrzało to pojeździłe troche. Nawte ostro bym powiedział. Szła jak szalona.

Po resecie jak odpaliłem to chodziła idealnie równo. kompletnie żadnego falowania. pojeździłem z 5 km bo już nie miałem czasu i odstawiłem ją do dziś rana. Ale rano nie zapaliła poprawnie. kręciła bardzo długo i powoli łapała, łapała. Dopiero jak wcisnołem lekko gaz to odpaliła. Dziś jade w trase mieszaną 100km. Może to coś da. Lecz mam nieco wątpliwości do całego tego zabiegu. Obawiam się że przyczyna może leżeć gdzie indziej. Jak jest ciepła to odpala pięknie i nic nie faluje. cudo. Wczoraj nawet zmieniłem olej bo był już czas. Ogólnie silnik musi być sprawny bo ma kopa jak cholera. Na pb opony zapiszczą na 2 biegu na 16 calowych kołach. Więc gdyby jakiś czujnik, sąda, przepływka lub co innego było walnięte to by był muł. A nie jest.

Hmmm. przyczyna musi leżeć gdzie indziej.

Nie mam pomysłów już.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ważne jest jak odpaliła BEZPOŚREDNIO PO RESECIE?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dokładnie, jeżeli po resecie auto odpaliło od cyka to problem leży na bank po stronie elektroniki silnika. Pamiętaj jednak że reset DME nie ma wpływu na jego rozruch jeżeli przyczyną zamieszania jest instalacja gazowa która spowodowała ograniczenie dawki wtryskiwanego paliwa podczas rozruchu. To właśnie nazywa się adaptacją komputera o której wyżej wspomniałem i którą może skasowac i is-ach jedynie serwis. U mnie bunia zapaliła dzisiaj znowu ok:). Szczerze powiedziawszy to gdyby nie fakt iż kupowałem auto już z instalacją LPG i to na gwarancji nigdy bym się na gaz nie zdecydował. Powiiedzmy sobie szczerze - gdyby było to takie dobre to na pewno instalowano by to seryjnie jako napęd paliwem alternatywnym, a za to firmy produkujące auta biorą spore pieniądze poniewaz alternatywne w tym przypadku oznacza ochronę środowiska za która rządy krajów wysokocywilizowanych dużo płacą.

Wracając do tematu, odpowiedz nam na pytania:

Jak zapalił rano, i co będzie jutro po przejechaniu 100km na pb. Gazu nie dotykaj i zapomnij na chwilę o ekonomi.

arop
Opublikowano
Zapomniałem o jednym, jak juz jedziesz w dłuższą trasę to zalej bak jakimś środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy i daj buni ostro w d... żeby przepalić trochę komrę spalania.
arop
Opublikowano

Bezpośrednio po resecie odpaliła szybko. Z tego względu że jeszcze była nieco ciepła. Rano nie odpaliła prawidłowo, wspomnę jednak że wieczorem zrobiłem tylko 5 km od resetu więc może dlatego, bo komp się jeszcze nie ustawił dobrze. Zalełem dziś pół baku PB i ruszyłem w trasę. Zaówarzyłem że jak odpalałem przed markietem przed powrotem do domu to odpaliła naprawde szybko. Fakt że była ciepła ale zapaliła wręcz na dotyk. Nawet sekundy nie kręciła. Szybciej niż naewt jak była ciepła przed resetem. Możliwe że coś w DME sie ustawia? Ciekawe jak jutro rano odpali. Dam znać. Oby dobrze. Mam przejechane 120 km na pb. A jeżeli nic nie pomoże reset to sugerujecie odwiedzenie serwisu?? Żeby zrobić tą adaptację. ale co ona daje. W serwisie co mogę więcej zrobić niż reset, chyba tylko dużo skasować za usługę. Co to jest wogóle ta adaptacja? Przecież map z komputera DME nie da się skasować. Bo to jest zapisane w układzie scalonym. No chyba że ta adaptacja to nic innego jak przeprogramowanie EPROMU z DME. Ale ja nic W EPROMIE nie grzebałem więc powinno być dobrze. Jedynie komp może "uczyć" się nowych parametrów i zakresów poszczególnych czujników.

Niech mi to ktoś wytłumaczy. Co to ta Adaptacja. Przecież DME może sobie leżeć na półce beż zasilania a EPROMU się nie wyczyści. Bo on chyba zbudowany jest na przerzutnikach.

Opublikowano

Adaptacja komputera to nic innego jak jego kalibracja (samoczynna albo wymuszona np. przez podłaczenie komputera zewnętrznego w serwisie) w celu uzyskania poprawnej pracy. Zakładając że jeżdzisz dużo na gazie komputer otrzymuje inne aniżeli na pb dane z poszczególnych czujników. Dokładnie mówiąć z tps (jak w naszych samochodach ponieważ jest on zbudowany na bazie potencjometru a nie przełącznika/w przeciwnym razie z przepływomierza) i sondy lambda. Zakładając że jeździsz w zasadzie na gazie (rozruch, podgrzanie silnika i jego zatrzymanie na pb) - masz bogatszą aniżeli na pb mieszankę dostarczaną do spalania - komputer wytłumaczalnie więc obniza czasy wtryskow. Jeżdząc dłużej na gazie nie zmienia sie mieszanka wiec komputer obniża dalej czasy wtrysków. Po dluzszym okresie takiej jazdy wchodzi w życie korekta - komputer wylicza jak zwykle czas wtrysku, mnoży go przez korekte (np.0.7) i potem sprawdza sonde - jak znowu jedziesz na bogatej miesznace gazu to sytuacja sie powtarza. W ten sposób dochodzi do problemów z rozruchem. Oczywiście na zimnym silniku musisz dłużej kręcic aniżeli na ciepłym co jest wytłumaczalne lepszymi warunkami zapłonu.

Adaptacji (korekty) nie można zresetować a jedynie przeprowadzic kolejną na pb.

Właśnie dlatego musisz pojeździć na benzynie a jeżeli to nic nie da (choć powinno) pozostaje już serwis. Najlepiej jednak umawiaj się na godzinę abyś był przy tym co będą robić i mógł w pewnym sensie nadzorować to za co będziesz płacił, ponieważ wciąż duzo kowali mamy w serwisach.

Osobiście słyszałem coś o emulatorach gazu (sond lambda), ponoć pomagają oszukać komputer i przybliżyc wartości spalania do tych z jazdy na benzynie ale szczerze mówiąc za rok, 1,5 czas na e46 w coupe i chyba będzie to diesel, wiec daję sobie spokój.

arop
Opublikowano

Dzięki za wytłumaczenie.

Dziś rano była znowu kolejna kicha!! Kręcił i kręcił. Dopiero jak dodałem lekko gazu to zapalił. Coś mi się wydaje że to nie ma nic wspólnego z kompem. Sprawdziłem czasy wtrysku i okazało się że są takie same jak kiedyś (przed problemem z odpalaniem) mimo iż jeździłem wtedy na gazie. Czas wtrysku na benzynie to około 3,5 ms. A jak przełączyłem na gaz to czas wtrysku wtryskiwaczy benzynowych nie zmienił się, a czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych wynosił około 5 ms. Czyli nieco więcej. Ale to poprawnie. Zbyd duża różnica byłaby zła. Czyli odczyty z sondy, czy przepływki były poprawne bo DME nie skrócił czasu wtrysku wtryskiwaczy benzynowych, a na nich bazuje komputer gazowy. Czyli skład mieszanki był ok. Zaznaczam ża mam sekwencję. Więc zawsze odpalał na PB i chodził tak długo puki się nie rozgrzał. Czyli emulator działa poprawnie.

Przyczynę chyba muszę szukać gdzie indziej. Ale pojeżdze jeszcze na PB.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.