Skocz do zawartości

Ustawienie geometrii - ASO ? czy zwykla stacja ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Mam pytanko o wrazenia do tych ktorzy ustawiali zbieznosc/geometrie swoich aut w ASO - odczuliscie jakas poprawe jesli chodzi o prowadzenie auta, ogolne wrazenia ?

 

Bo ja musze ustawic zbierznosc w mojej z3 i nie wiem gdzie jechac ? Na zwykla stacje (uzywaja tam przyrzadow tych "laserowych bramek" i takich tablic zakladanych na wszystkie 4 kola) czy do ASO ?

 

Ktos pisal ze w E46 jak ustawil na zwyklej stacji to byla lipa, samochod sie zle prowadzil , potem pojechal do ASO i bylo juz OK. Tyle ze to sie dzialo w Niemczech .

 

W ASO cala operacja kosztuje 350 zl a na zwyklej stacji zapewne 100-150 zl .

 

ASO do ktorego bym sie udal to bylby AutoFUS warszawa ostrobramska.

 

Jakie sa wasze odczucia ?

 

dzieki

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do ustawiania geometrii są systemy z czterema 'bramkami' zakładanymi na każde koło tak, że promień lasera zamyka 'kwadrat'. Praktycznie nie ma możliwości złego ustawienia, wszystko zależy od tego jak się przyłoży warsztat bo przecież zakresy w jakich muszą się mieścić pomiary są ogólnie znane, nawet w TIS są. No i w BMW ustawia się geometrie po dociążeniu samochodu ciężarkami co nie każdy zakład stosuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wymianie sworznia pojechałem na " zwykłą " stację na zbieżność.

Mieli tam jakiś sprzęt z komputerem a między kołami zapinali jakieś gumki < nie znam się na tym >

Trwało to trzy godziny.!!!!!

 

Starali mi się ustawić dokładnie po środku tolerancji.

A jak się im udało to nie dało się jeździć < nie trzymał kierunku na wprost>

Dopiero po jakimś czasie zadzwonili po jakiegoś magika.

On się pojawił i powiedział , że w tym modelu auta trzeba ustawiać maxymalnie na minus a nie po środku.

No i było idealnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tam gdzie ja ustawiałem swoja E46 ciezko jest sie dostac ale zrobił idealnie. Auto prowadzi sie super. Jest tylko małe ale czekałem do niego tydzień żeby znalazl wolny termin. Koszt 170pln, dociązenia auta, laserowe pomiary.
Opublikowano
Tam gdzie ja ustawiałem swoja E46 ciezko jest sie dostac ale zrobił idealnie. Auto prowadzi sie super. Jest tylko małe ale czekałem do niego tydzień żeby znalazl wolny termin. Koszt 170pln, dociązenia auta, laserowe pomiary.

 

DITUR to fajnie Cię skasowali :D U nas ustawienie geometrii z laserkami to koszt od 50 do 70zł :D

:)
Opublikowano
W wawie tez ustawisz za tyle geometrie ale to są psełdo ustawiacze które sie nie znają i wiecej krzywdy robią niz pozytku. Najwazniejsze jest to że auto wreszcie sutawione jak nalezy. Kasa to nie wszystko, natomiast życie jest bezcenne.
Opublikowano
Ja ustawiałem w zeszłym tygodniu za 120 :). Wg mnie nei musisz jechac do ASO tym bardziej że nie ktore ASO (nie pisze tu o BMW) same jezdza czasem do zaprzyjaznionych warsztatów ustawiać geometrie
Opublikowano
Ja geometrie ustawialem w zwyklym warsztacie za 70zł!ustawili elegancko na laserowych przyrządach.Zależy chyba jak kto się do tego przyłoży.Jakie zawieszenie jest w e46 to nie wiem ale żeby od razu do ASO...
Opublikowano

Dzieki koledzy za pomoc....

 

Zaznaczam ze chce ustawic z3 2.8 a tam ustawia sie tylko przod, tyl jest nie regulowany (to pewne, w TISie sprawdzalem) .

 

Sam zrobilem troszke rozeznanie i tak :

 

ASO - wypytalem sie co i jak, zapytalem o to czy "w bmw inaczej sie ustawia zbieznosc jak w innych autach" dostalem odpowiedz ze nie, ze zalezy to od jakosci przyrzadow a ze oni maja "w miare nowe przyrzady" . Jak zapytalem o dociazenie to powiedziano mi "a tak , to na koncu sie sprawdza czy po dociazeniu jest wszystko ok" . :duh: Wiec jakos nie widzi mi sie placic 350 zl za to bo z tej rozmowy wywnioskowalem ze niezbyt sie przykladaja do tematu .

 

Stacja warszawa ul. Staniewicka - maja tam urzadzenia takie jak opisal BAX - bramka laserowa i 4 tablice na kola, w komputerze tym od tego urzadzenia mieli nastawy konkretnie do z3 6 cyl. roadster . Ale dociazenia to oni tam nie robia raczej, choc jako tako znam jednego z kolesi tam pracujacych i wiem ze jest do rzeczy, wiec jak pojade tam i dociaze samochod z moja dziewczyna :mrgreen: (ja 82 kg ona 65 kg) i cos dorzuce do bagaznika to bedzie ok . A Wy co o tym myslicie ?

 

Koszt tam to wraz z sprawdzeniem i ustawieniem 140 zl za przednia os (sprawdza takze tyl ale i tak nie ustawia bo nie ma jak :duh: ) i ok. 205 zl za cale auto ale i tak nie ma opcji u mnie ustawienia . Wiec 140 zl.

 

TIS mowi 2 x 68 kg na fotelach i 14 kg w bagazniku + pelen bak paliwa .

 

@BaX, a gdzie w TISie sa opisane zakresy poszczegolnych ustawien (normy) ? Bo ja przegrzebalem TISa i jakos nie moglem tego znalezc - znalazlem tylko to :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img78.imageshack.us/img78/3316/camberrw2.jpg

 

Ty wiesz o czyms wiecej ?

 

@DITUR : a gdzie to taka profi stacja ze nawet dociaza ? prosze wysli mi na PW adres . wnioskuje ze jak bede chcial ustawic u nich tylko przod to zaplace tez pewnie kolo 130-140 zl .

 

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byłem w sobote u kumpla na warsztacie, a że mają nową hale to i mają wstawiony nowy system do geometrii. 'Do kompletu' z maszyną jest książka z nastawami do różnych marek samochodów ale system działa tak, że po ustawieniu marki, rocznika, wersji auta system sam dobiera 'książkowe' nastawy, podaje jakie obciążenie powinno się wrzucić do środka żeby dociążyć pojazd itd,itp. Reszta w rękach mechanika. /jak bardzo się przyłoży/

 

Co do TIS to z tego co pamiętam były tam podane miejsca regulacji i wartości ale ja mam niemieckiego TIS-a, w dodatku wpadłem na te dane dawno, dawno temu przy okazji przeglądania całości i nawet nie wiem gdzie tego teraz szukać. :( Były to też takie obrazki jak podałeś.

Opublikowano

u mnie w mieście gość ma jeden z najnowszych sprzętów RADIOWY zakłąda osprzęt na koła blokuje kierownicę podnosi auto na platformie i włącza komputer który odbiera sygnał z kół cyfrowo i na komputerze wpisuje model auta i rocznik i zraz wyskakują mu parametry i wszystko co jest złe świeci na czerwono i wtedy robi korektę w aucie cały czas na bieżąco obserwując zmiany na monitorze. Ma tam dopuszczalną podaną przez producenta tolerancję i jej się trzyma a na koniec robi wydruk w którym masz wartości początkowe przed ustawieniem, wartości podstawowe które podał producent i wartości końcowe po ustawieniu...

profesjonalna obsługa..

jak założy sprzęt na koła i pokręci kołem to komputer sprawdza czy felga nie jest krzywa i jeśli przekroczy dopuszczalne odchylenie to zaraz wyświetla komunikat i blokuje ustawienie zbieżności...

całość to koszt 60zł za oś

Opublikowano
u mnie w mieście gość ma jeden z najnowszych sprzętów RADIOWY zakłąda osprzęt na koła blokuje kierownicę podnosi auto na platformie i włącza komputer który odbiera sygnał z kół cyfrowo i na komputerze wpisuje model auta i rocznik i zraz wyskakują mu parametry i wszystko co jest złe świeci na czerwono i wtedy robi korektę w aucie cały czas na bieżąco obserwując zmiany na monitorze. Ma tam dopuszczalną podaną przez producenta tolerancję i jej się trzyma a na koniec robi wydruk w którym masz wartości początkowe przed ustawieniem, wartości podstawowe które podał producent i wartości końcowe po ustawieniu...

profesjonalna obsługa..

jak założy sprzęt na koła i pokręci kołem to komputer sprawdza czy felga nie jest krzywa i jeśli przekroczy dopuszczalne odchylenie to zaraz wyświetla komunikat i blokuje ustawienie zbieżności...

całość to koszt 60zł za oś

 

No to fajnie ...na staniewickiej wydruk dostaje sie taki sam (przed - norma- po) ale czy felgi sa proste to nie sprawdza ..a to bardzo przydatna opcja ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to fajnie ...na staniewickiej wydruk dostaje sie taki sam (przed - norma- po) ale czy felgi sa proste to nie sprawdza ..a to bardzo przydatna opcja ;).

 

Ale to wynika z pracy modułów zakładanych na koła. Muszą być one wypoziomowane i "widzieć" moduł "przed i za". Jak kręcisz kołem to same czujki są wstanie sprawdzić jak wielkie jest "bicie" koła.

 

O samym sprzęcie można przeczytać np. http://www.beissbarth-service.pl/index.php?id=produkty&k=5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.