Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam następujący problem, czasem gdy już gdzieś dojadę i wyłączam silnik zapala mi się żółta kontrolka oleju, wyłączam zapłon i wyjmuję kluczyk a ona dalej się świeci, dopiero ponowne włożenie kluczyka oraz włączenie i wyłączenie zapłonu sprawia, że kontrolka gaśnie. Zdarzyło się to może 3 razy w ciągu dwóch tygodni i zawsze w tych samych okolicznościach, czyli po wyłączeniu silnika, na uruchomionym nigdy się nie zapaliła jeszcze. Poziom oleju jest w porządku. Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny ? Pozdrawiam i z góry dzięki ;)
Opublikowano
Witam. W moim E46 po uruchomieniu silnika gaśnie czerwone a po chwili na moment zapala się żółte tez na chwilę. Serwis powiedział, że to się kończy czujnik ciśnienia oleju. Trzeba będzie wymienić na nowy. Ta przypadłość jest dosyć częsta w naszych samochodach. Pozdrawiam.
Szulman
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ShakeIt: Ona się może zapalać nawet jak poziom oleju jest pomiędzy kreskami, ale blisko minimum. Dolej z 0.5l i zobaczysz czy będzie zmiana.

 

 

szulman: Twój objaw jest inny od tego wcześniejszego, taki przypadek jak u ShakeIt-a opisany jest nawet w instrukcji i to normalny objaw jak olej 'sie kończy'

Opublikowano
BaX podejrzewam, że gdybym dolał 0.5 litra oleju to byłoby go za dużo, tzn. przekraczałby dopuszczalną ilość na bagnecie. Oleju mi nie ubywa, jego poziom jest wciąż taki sam jak po jego wymianie czyli jakieś 5 miesięcy temu, a w tym czasie zrobiłem 7-8 tys. km.
Opublikowano
Zauważyłem, że kontrolka zapala się na ogół gdy dość dynamicznie poruszam się autem, tzn. wysoko kręcę itd. Zapala się ona dopiero po zgaszeniu silnika, nigdy podczas jazdy. Aby zgasła należy ponownie włączyć zapłon i wyłączyć. Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być ?
Opublikowano
Zauważyłem, że kontrolka zapala się na ogół gdy dość dynamicznie poruszam się autem, tzn. wysoko kręcę itd. Zapala się ona dopiero po zgaszeniu silnika, nigdy podczas jazdy. Aby zgasła należy ponownie włączyć zapłon i wyłączyć. Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być ?

 

No, to teraz na 99,9% moge Ci powiedziec. Mialem to samo :) Ostra jazda, potem parkowanie, odczekanie az turbo zgasnie, silnik off i kontrolka sie zapala.

Dolalem oleju, bo bylo lekko NAD minimum :)

 

Teraz jest ok ale chyba sprzeglo padlo :twisted:

Opublikowano
To ja już nie wiem, stan oleju naprawdę jest w porządku tzn. taki sam jak odrazu po wymianie. Gdyby to auto brało olej to bym je chyba rozwalił na drzewie albo co najmniej sprzedał... :?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. W moim E46 po uruchomieniu silnika gaśnie czerwone a po chwili na moment zapala się żółte tez na chwilę. Serwis powiedział, że to się kończy czujnik ciśnienia oleju. Trzeba będzie wymienić na nowy. Ta przypadłość jest dosyć częsta w naszych samochodach. Pozdrawiam.

 

Witam . Tez mam ten sam problem , zaraz po uruchomieniu auta przez kilka sekund świeci się pomarańczowa dioda od oleju. Na kompie wyszedł błąd czujnika oleju . W zwiazku z tym mam pytanie czy w e46 sa jakies inne czujniki niz w BMW 728i E38 2.8 z 1998r. (znalazlem taki na allegro) dodam na koniec ze moje bmw to e46 330d z 2000r .

 

Czy może lepiej kupić nowy czujnik w aso ???

 

Jak skomplikowana jest wymiana tego czujnika i ewentualnie ile może kosztować (czujnik plus wymiana) ??

Opublikowano
W serwisie płaciłem za czujnik ciśnienia oleju 29 zł do 320d M47. Na allegro za uzywany wołaja po 30-40 zł więc nie kupuj na allegro tylko w serwisie nowy. U mnie był taki problem ze z początku kontrolka od oleju gasła dobrze po jakimś czasie wogóle się nie chciała zapalić albo sama sobie zgasła zanim uruchomiłem silnik. Diagnoza prosta czujnik cisnienia oleju. Wymieniony na nowy i wszysko wróciło do normy. Wymiana to jakieś 5-10 min roboty. czyjnik ciśnienia oleju bynajmniej w M47 jest zaraz pod filtrem oleju, wystarczy klucz bodajze 32 długi nasadowy, rozłćzyć kabel wykręcić i wkrecić nowy.
BMW to pełnia życia.
Opublikowano
Witam, mam następujący problem, czasem gdy już gdzieś dojadę i wyłączam silnik zapala mi się żółta kontrolka oleju, wyłączam zapłon i wyjmuję kluczyk a ona dalej się świeci, dopiero ponowne włożenie kluczyka oraz włączenie i wyłączenie zapłonu sprawia, że kontrolka gaśnie. Zdarzyło się to może 3 razy w ciągu dwóch tygodni i zawsze w tych samych okolicznościach, czyli po wyłączeniu silnika, na uruchomionym nigdy się nie zapaliła jeszcze. Poziom oleju jest w porządku. Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny ? Pozdrawiam i z góry dzięki ;)

Miałem ostatnio to samo w mojej E39. Mamy taki sam silnik M54 :) Żółta kontrolka od oleju zapalała się jak już wjechałem do garażu i zgasiłem samochód. Przekręciłem kluczyk - kontrolka zgasła. Sprawdzam olej - w porządku. Dwa dni później jadę do pracy i po 15km zapala się żółta kontrolka - zjeżdżam na pobocze, sprawdzam olej - na minimum :cry2: Wróciłem do garażu żeby dolać, a zapomniałem że oleju jeszcze nie wyjąłem z bagażnika po powrocie z wakacji :mrgreen:

Dlaczego wziął olej - nie mam pojęcia, być może 1600 km kilka dni wcześniej bez większych przerw swoje zrobiło...

  • 4 lata później...
Opublikowano
Czyli reasumujac, ta kontrolka po zgaszeniu silnika zapala sie gdy poznim oleju nieco spadnie...? A pozniej jak jest juz na min to zapala sie podczas jazdy?
Opublikowano
Wlasnie poszedlem do auta i sprawdziel stan oleju. Delikatnie powyzej min - z 2mm tylko. Pewnie za maly stan...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam kolegów! Mam następujący problem, od pewnego czasu zapala mi się żółta kontrolka oleju. W różnych okolicznościach, zazwyczaj na rozgrzanym oleju. Od czasu do czasu zapali się w czasie jazdy, czasem po wyłączeniu silnika zapali się i świeci a czasem również po zapaleniu silnika. Wymieniałem niedawno ODME, może to ma coś wspólnego ? Wcześniej zjawisko nie występowało. Olej zalany 5w40 Amsoil. Dziwna sprawa w ogóle z tym olejem, miałem go max i się kontrolka zapalala, można powiedzieć troszkę ponad max to upuściłem mu przez bagnet trochę i jest trochę poniżej max. (Długi postój) Gdy już wsiąde i zrobię jakąś trasę do nagrzania autka, to po wylączeniu odczekaniu 20-30 minut jakby w ogóle oleju nie było. Przepraszam za zagmatwanie, myślę, że zrozumiecie. Pozdrawiam !

BMW E46 320i 1998r.

Opublikowano
Napisałem, że miałem max a nawet troszkę ponad i się zapalała i po zlaniu 200-300 mm również się zapala. Możliwe, że czujnik. Ale czy wymiana odmy z przewodami nie ma nic z tym wspólnego ? Pozdrawiam!
Opublikowano
Ja w swoim m54b22 tez odme wymienialem i po wymianie zapala sie kontrolka żólta od oleju raz poraz. Ja juz sie tym nie przejmuje tylko sprawdzam na bagnecie i co chwile olej dolewam (6 tyś zrobiłem i 2.5l dolalem castrola 10w40 )
  • 2 lata później...
Opublikowano
U mnie ten problem pojawił sie po wymianie całej odmy z przewodami. Moze zapala sie gdy olej jeszcze splywa po przewodach i w samej komorze moze go ciut brakowac...?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.