Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Jestem pierwszy raz. Chcę podzielić się doświadczeniem odnośnie turbodziury pewnie nietylko w E46 320d. Otóż kupiłem rok temu. Muł był niesamowity. Dużo zainwestowałem, czego nie żałuję. I tak: nowe elektrozawory, przepływka, czujnik ciśnienia doładowania, nowe przewody ciśnieniowe, uszczelnienie dolotu, czyszczenie EGR, chip tuning.

Dostał kopa niesamowitego, jednak przy około 2500-3000 obr. turbodziura. Skrzynia w automacie pracowała jak chciała. Nikt nie wiedział co jest. W końcu wpadłem - ZAWIESZAJĄCY SIĘ SIŁOWNIK OD TURBINY.

W kilkuletnich samochodach to normalka. Zwiększone tarcie i cięgno nie pracuje płynnie, tylko skokami. Dlatego w pewnym położeniu turbo nie daje optymalnego ciśnienia. Zdjąłem wężyk od siłownika i wtrysnąłem w środek oraz z drugiej strony przy cięgnie w środek membrany preparat WD 40. Po turbodziurze ani śladu. Jednak to na krótko. Dlatego jest preparat w dezodorancie taki jak WD 40 tylko smar. On czyści ale również pozostawia po wyschnięciu powłokę smaru. I to okazało się OK. Jeżdżę już miesiąc po tym zabiegu i jest super. Bunia ciągnie do 230 / h.

Dodam, że tuning robiłem w serwisie Boscha w Chwaszczynie pod Gdańskiem. Spalanie po tym zabiegu również spadło. Zresztą utrzymuje się podobne jak przed chipem, może dlatego, że wcześniej miałem błąd w danych komputera.

Mam nadzieję, że komuś moja recepta się przyda. Ja zresztą wszystkiego również dowiedziałem się z forum szczególnie od Roberta BMW. Pozdrawiam i piszcie czy pomogło. PS. Nie bójcie się tuningować motoru.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szkoda że nie dodałeś jakiś fotek jak to robiłeś.....

No i może podasz nazwę tego smaru w sprayu? Koledz będą wdzięczni... :cool2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Nie wiem jeszcze jak zamieszcza się tu fotki, ale postaram się opisać to dokładniej. Trzeba znaleść turbinę. Do niej przychodzi cięgno, które jest połączone ze spłaszczoną gruszką. Do tej gruszki podłączony jest wężyk podciśnienia, który jest połączony z elektrozaworem. Żeby przesmarować tą gruszkę należy odczepić od niej wężyk podciśnienia (w oryginale ma kolor czarno-niebieski) i wsunąć w rurkę z której ściągnęliśmy wężyk plastikową rurkę, która jest w zestawie ze smarem o którym wyżej pisałem, a którego nazwa brzmi: "smar o podwyższonej przyczepności" firma "beko", adres www.beko-group.com

beko Polska Sp. z o.o. ul. Kamiennogórska 5 60-179 Poznań tel. 061 66 31 551. Po włożeniu wężyka nacisnąć kilka razy. Butelka ma być pionowo dnem do dołu. Trochę ciasno ale można to zrobić. Z drugiej strony gruszki tj. od strony turbo gruszka ma taki rant, skąd ze środka wychodzi cięgno do turbiny. Trzeba włożyć plastikową rurkę za ten rant i też kilka razy nacisnąć. Trochę z tym grzebania, bo w E46 trzeba odkręcić dolot do filtra powietrza, ale praktycznie 10 minut roboty, a w wielu przypadkach napewno pomoże, pod warunkiem, że przepływka, elektrozawory są sprawne lub też chociaż przemyte tak jak pisał Robert BMW. i także jeśli nie ma innych usterek natury elektroniczno-mechanicznej.

Aha, beemką trzeba trochę pojeździć, aby komputer chwycił nowe warunki pracy. Ten smar jest bardzo powszechny w sklepach metalowych ze sprzętem takim jak wiertarki, przecinarki kątowe itd.

Opublikowano
No no...ja też męcze sie już jakiś czas,pare groszy też już jak w studnie,ale na to nie wpadłem.Zeczywiście filterek otwiera zawór w turbo wiec możesz mieć racje,chyba spróbuje :norty:
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Tomuś 100

 

To co napisałeś brzmi ciekawie i tu pojawia się pytanie...

Czy taki zabieg jest mozliwy w E34 93r 2.5 TDS??

003.jpg
Opublikowano

najprościej zeby umieścic fotki skorzystaj z imashacka http://imageshack.us/ :) wybierasz fote, zaznaczasz resize (ustawiasz 640 x 480), dajesz host it, natepnie wyskakuje Ci okienko z adresami (bedzie tam ich pare) a do tematu wklejasz adres podpisany jako Hotlink For Forums (1)

 

byłbym bardzo wdzięczny jakbys powrzucał pare pomocniczych fotek, mysle ze inni forumowicze takze byliby zadowoleni :)

 

pozdrawiam!

Opublikowano

Do bosy77. Nie wiem czy to działa w E34. Myślę, że tu chodzi o turbo ze zmienną geometrią, a nie wiem jakie u Ciebie jest.

Do nurka. Nadal nie wiem jak wsadzić fotkę pod moimi danymi, a przede wszystkim do jakiego tematu mam wkleić adres. Czy to chodzi o treść wiadomości, którą np teraz piszę? I tu wkleić adres?

Opublikowano
Do bosy77. Nie wiem czy to działa w E34. Myślę, że tu chodzi o turbo ze zmienną geometrią, a nie wiem jakie u Ciebie jest.

Do nurka. Nadal nie wiem jak wsadzić fotkę pod moimi danymi, a przede wszystkim do jakiego tematu mam wkleić adres. Czy to chodzi o treść wiadomości, którą np teraz piszę? I tu wkleić adres?

 

no np stary piszesz krok po kroku cos przyklad:

 

1. sciagmy wezyk taki i taki (i chcesz dac fote wezyka )

i tutaj wklejasz adres utworzony prze imashack . tam gdzie adres tam bedzie fota :)

 

2. pryskamy smarem do wezyka

i analogicznie adres nastepnej foty wklejasz

 

traktuj te adresy jako obrazki :)

jak dasz podglad wiadomosci to szybko zaczaisz o co kaman

adresy kopiujesz w trakcie pisania postu, tam gdzie wstawisz adres tam bedzie fota

 

juz mniej wiecej rozumiesz jak to działa? jak nie to pisz to bedziemy kombinowac jeszcze :)

 

wazne jest to zebys kopiowal ten adres o nazwie hotlink for forums (1)

 

pozdrawiam :)

Opublikowano

Cześć. Mam nadzieję, że fotki wejdą, więc najpierw ten preparat:

http://img67.imageshack.us/img67/8716/dsc01048zr4.jpg

 

 

Następnie trzeba odkręcić dolot do piltra powietrza, a następnie zbiornik ciśnienia.

http://img225.imageshack.us/img225/9522/dsc01052ho0.jpg

 

http://img67.imageshack.us/img67/3788/dsc01051sa3.jpg

To jest siłownik turbiny i wężyk dochodzący od elektrozaworu.

 

http://img225.imageshack.us/img225/5823/dsc01053wa7.jpg

 

http://img225.imageshack.us/img225/5862/dsc01055xx9.jpg

 

Preparat trzeba wtłoczyć w środek gruszki tak jak palcem pokazuję oraz czerwoną rurkę włożyć w rurkę wychodzącą z gruszki i również parę razy nacisnąć.. Butla ze smarem ma być dnem do dołu.

 

http://img230.imageshack.us/img230/9424/dsc01056go5.jpg

 

http://img225.imageshack.us/img225/9117/dsc01058va1.jpg

 

I to narazie wszystko. Mam nadzieję, że zdjęcia się pokażą, bo jak narazie widzę same hieroglify.

 

Trochę przerobiłem posta żeby fotki były jedna pod drugą i nie rozjeżdżały się po całym ekranie.

Na przyszłość po tekście wciśnij enter i dopiero wklejaj link z Imageshacka :mrgreen: - Moderator

Opublikowano
Ok wiadomo o co chodzi ale zastanawia mnie taka rzecz,czy wtryskiwać smar do środka siłownika przez wężyk??Przeciesz tam jest membranka,może ją tylko zniszczyć!Czy nie lepiej posmarować to cięgno widoczne na zdięciu nr 6...ono pracuje i ono się zaciera....proszę o opinie...
Opublikowano (edytowane)
Ok wiadomo o co chodzi ale zastanawia mnie taka rzecz,czy wtryskiwać smar do środka siłownika przez wężyk??Przeciesz tam jest membranka,może ją tylko zniszczyć!Czy nie lepiej posmarować to cięgno widoczne na zdięciu nr 6...ono pracuje i ono się zaciera....proszę o opinie...

 

słuszna uwaga , tez sie nad tym zastanawiałem... no ale jak u kolegi Tomusia 100 wszystko działa to nie wiem moze nie ma powodów do obaw.

no a na dobra sprawe to tym wejsciem od wezyka wedruje tylko cisnienie ktore działa na silownik, czyli faktycznie tam sie chyba nie ma co zatrzec.

a smarowanie chyba tylko własnie w taki sposob jak na ostatnim zdjeciu

Edytowane przez majkeld69
Opublikowano

Pewnie macie rację. Ja nie znam budowy tego siłownika. Pociągnąłem z dwóch stron dla pewności i nie wnikałem w to, od której jest to konieczne. Ale dobrze, że mówicie. Teraz będę pryskał tak jak na ostatniej fotografii. Dzięki i pozdrawiam. Ważne, żeby chociaż niektórym pomogło.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam!

U mnie jakiś czas temu tez pojawił sie problem z zamuleniem auta tzn.przy ok 2500 obr przestawało ciągnąc jak należy,dopiero popuszczenie i ponowne wcisnięcie gazu cos pomagało,jednak z czasem bylo coraz gorzej i mocy brakowało od coraz niższych obr. i nawet popuszczanie gazu juz nie wiele dawało :(

Na szczęscie dzięki temu forum obeszło się bez niepotrzebnych kosztów :D

 

Najpierw wziąłem się za czyszczenie EGRa i filterkow na elektrozaworach przy EGR i turbo,przy okazji wymieniłem olej i wszystkie filtry w tym również odme.....efekt taki że niby coś lepiej ale nie do końca, dokładnie jak u kolegi Tomuś 100 została turbodziura mniejsza ale dalej odczuwalna :(

Po przeczytaniu tego posta od razu poszedłem spawdzic czy cos to pomoże, użyłem WD-40 bo akurat mialem w garażu,psiknąłem troszke do srodka przez otwór po zdjęciu wężyka i dużo więcej od strony cięgna,dodatkowo rozruszalem delikatnie cięgno ręką!

No i teraz miłe zaskoczenie!!!turbodziura znikneła całowicie ,jak ręką odjął :dance:

Tak jak napisał Tomuś 100 efekt po WD-40 jest krótkotrwały i należy użyc jakiegoś dobrego smaru,najlepiej odpornego na temperature gdyż sam zawór jak i cięgno dosyc mocno się nagrzewa od turbiny!

 

Smaru BEKO nie znalazłem,ale użyłem SMARU MIEDZIANEGO w sprayu,polecam gdyż ma bardzo dobre właściwosci smarujące i jest odporny na wysokie temperatury (-40 do 1100 st) i zapobiega zapiekaniu sie elementów! można go kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym lub z art. technicznymi! cena ok 17zl(a i lepiej nie wtryskiwac go do srodka "gruszki",tylko od strony cięgna najlepiej za pomocą jakiejś cienkiej gumowej rurki,ze względu na kiepski dostep! do srodka lepiej użyc WD-40,może pomoc a napewno nie zaszkodzi)

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Cześć. Bardzo cieszę się, że moja metoda u kogoś zadziałała. Mam satysfakcję, bo czułem się dłużnikiemwszystkich, dzięki którym mogłem poznać swoją buńkę. Ten nowy smar też wypróbuję. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

czy w silnikach M47 tez wystepuje sprezarka ze zmienna geometria lopatek??bo mam podobny problem jak wasz (wyczyszczone elektrozawory,zawor EGR i dalej samochod zamulony a po osiagnieciu 2200 obr zaczyna ewidentnie i odczuwalnie zwalniac) i chcialbym wyprobowac waszej metody. Patrzylem na realoem i niby jakas gruszka jest ale na zdjeciu widac jak by od niej odchodzil jakis wezyk a nie silowniczek do turbo...prosze o info

 

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja podłączam sie do kolegi makaron87 z zapytaniem gdzie to ustrojstwo jest w e39 530dA po lifcie. Szukalem paskudztwa ale nie moge znalezc. Może ktoś juz robił cos takiego w e39 - jesli tak to prosze o podpowiedz!
Opublikowano

W weekend czyscilem filterek odpowiadający za sterowanie turbiną i napotkalem podobny zawór. Nie wiem czy to jest to na 100% ale wyglada bardzo podobnie. Wtrysnolem tam specjalny smar , zapomnailem tylko sprawdzić czy te wszystkie rureczki od spreżonego powietrza nie mają dziurek ale przy najblizszej okzaji to sprawdze poniewaz slyszalem ze czesco maja malutkie dziureczki.. Moj samochod to 530d po lifcie...

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images39.fotosik.pl/5/ba882c76ac50bb89.jpg

 

Po tym zabiegu nie czuje zadnej poprawy. Jak juz napisalem musze posprawdzac jeszcze szczelnosci tych wszystkich rureczek oraz samej turbiny....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktos z posiadaczy e36 moglby mi podpowiedziec gdzie na rysunku znajduje sie to ciegno ? Bo mam bardzo podobny efekt z turbodziura.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CJ51&mospid=47453&btnr=11_1465&hg=11&fg=50

 

W E36, E39 (zależy który silnik) itd. generalnie silniki TDS nie maja zmiennej geometrii turbiny to prawda.

Natomiast sterowanie turbo odbywa się za pomocą zaworu typu "Waste Gate", który też się potrafi zaciąć.

 

Jak się zatnie w położeniu otwartym = mała moc, jak w położeniu zamkniętym to permanetne przeładowanie turbo i w konsekwencji turbo robi papa.

 

Cięgno i "gruszka" zaznaczone strzałkami.

%5B526%3A480%5Dhttp%3A//images27.fotosik.pl/271/5f04097ee45a8bc7.jpg

Opublikowano
a przypadkiem nie odwrotnie??Jak się zatnie przy otwartym to przeładowuje,a przy zamkniętym brak ciśnienia=brak mocy??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a przypadkiem nie odwrotnie??Jak się zatnie przy otwartym to przeładowuje,a przy zamkniętym brak ciśnienia=brak mocy??

 

Otwarty puszcza 'bokiem" całe spaliny, zamknięty puszcza spaliny pełną parą na wirnik turbiny i przeładowuje.

Opublikowano

Otwarty puszcza 'bokiem" całe spaliny, zamknięty puszcza spaliny pełną parą na wirnik turbiny i przeładowuje

 

Przeciez komp dawno bedzie o tym wiedzial ?

Xdrive

Koder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.