Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Fachowców proszę o radę. Czym różnią się te silniki? Nie chodzi mi tu o ilość zaworów itp. O tym wiem. Chodzi mi o to czy do silnika 1.9 8V mogę założyć głowicę 16V. Ze zdjęć wygląda, że blok niczym się nie różni. Ale nie mam tego przed sobą i nie jestem w stanie nic pomierzyć. Ktoś z Was robił już taki patent? Mam silnik 1.9 z przebiegiem 70.000, chcę go poskładać od nowa, ale niestety mój projekt przewiduje 16 zaworów i docelowo stosunkowo wysokie obroty przy stosunkowo wysokim doładowaniu...

 

Głowica 1.8IS

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//coel.pl/bimmers/m43_project/is.jpg

 

Blok 1.9 M43

http://coel.pl/bimmers/m43_project/m43.jpg

 

 

Z góry dzięki za rady

 

Pozdr

 

Kuba

Opublikowano

witaj!

wiec tak kolego: troszke pomotałes! 1.9l benzyna to nie M43 tylko M44(wiem bo taki mam) i nie ma 8V tylko 16V tak jak pozostałe isy! M44 maja ta sama moc co inne isy ale maja moment obr. wyzszy bodajze o 10Nm! spowodowane jest to zwiekszeniem srednicy cylindra i skoku tłoka! M44 to ostatni silnik jaki pracował w is i jest mozna powiedziec najnowszy! 8V miały silniki np. w sedanach (bmw 318i)

nie mam pojecia co ty chcesz z tym motorem porobic ale raczej z blokiem od m44 nie zgrasz głowicy 8V bo ta jest od sedana a nie od coupe( chodzi o isa)!

i jak sie składa silnik najwazniejsze czesci trzeba miec z tego samego modelu silnika!

POZDRO!

Opublikowano
witaj!

wiec tak kolego: troszke pomotałes! 1.9l benzyna to nie M43 tylko M44(wiem bo taki mam)

 

 

 

Ej - a nie było przypadkiem czegoś takiego jak M43TU, właśnie 1.8 ~118KM? Co nadal nie rozwiązuje kwestii - po co?

Opublikowano

Ej - a nie było przypadkiem czegoś takiego jak M43TU, właśnie 1.8 ~118KM? Co nadal nie rozwiązuje kwestii - po co?

Oczywiście że jest silnik M43TU w modelach E46 318i (mam taki) pojemność 1895cm3 118KM

Opublikowano

w e36 is-ach zawsze seria były 140 konne motorki!

bono20002 moze i zmotałem ale juz nie czaje jego pytania do konca.... moim zdaniem łeb od m42 do bloku m44 moze i spasuje ale rozpierniczy sie lada moment! wiec jak cos składac to z głowa a nie co jest pod reka!

zakładam ze kolega chce uturbiaczyc taki silnik, koszty przerosna ambicje!

Opublikowano

Powiem w skrócie. Mam M43TU czyli 1.9 118KM. Silnik niecale 80k przebiegu, pochodzi z E46. Będę budował silnik od podstaw i chętnie wykorzystałbym ten blok który mam ze względu na jego mały przebieg. Teoretycznie i "fizycznie" jest na pierwszy rzut oka identyczny jak ten od M42/M44.

 

Zastanawiacie się nad sensem "projektu".

 

No to ja Wam na to:

 

- tłoki 86mm od S50, lekko stoczone + powiększone "porty" na zawory (będę kombinował żeby zejść ze sprężaniem w okolice 8.5:1)

- korbowody kute od M50B25 (135mm)

- wał korbowy kuty od diesla M47

- w głowicy wałki SCHRICK

--- Outlet - Ro 668 - 272° - FULL OPEN 113° - 69/23/23/69 - LIFT 10.50 - TDC 0.8mm - PRICE 314.05 Euro

--- Inlet - Ro 669 - 272° - FULL OPEN 106° - 62/30/30/62 - LIFT 10.50 - TDC 1.5 - PRICE 314.05 Euro

- kolektor dolotowy ITB, przeróbka od S50

- kolektor wydechowy OBX pod turbinę

- zawory 35mm dolot i 30mm wydech od S50 + lekko powiększone kanały w głowicy

- lekko odchudzone koło zamachowe (już jest)

- polerka wszystkiego co z alu

- skrzynia 6-biegowa od M3 (już jest)

- most LSD (już jest)

 

Mechanicznie narazie tyle...

 

Interesuje mnie jeszcze kwestia rozrządu, pompy wody, termostatu i paru różnic w M42/M44 a M43. Czy da się to spasować? Ma ktoś zdjęcia przodów tych bloków?

 

Panowie którzy "myślą", że nie można spasować części kilku różnych silników niech lepiej nic nie piszą - po co się kompromitować no nie? I jeszcze jedno "koszty przerosną ambicje?" - kolego, skąd ty się wziąłeś? Ty czasem nie jesteś z PISu? Gdyby interesowały mnie koszty to bym napisał "jak najtaniej...". Otóż nie interesują mnie koszty tylko interesuje mnie budowa całego silnika od zera. Buduję takie zabawki od roku 2000 więc wiem w czym rzecz.

Opublikowano
:8) jak zmontujesz to wszystko i nie daj boże jeszcze wsadzisz do E30 to rowerkiem przyjadę do konina podziwiać :cool2: Apropos nie szukasz zdrowej E30 pod taki silnik :?: :twisted2:
  • 3 lata później...
Opublikowano

Panowie

Szukam i znaleźć nie mogę więc pytam - czy w końcu głowica M44 pasuje do M43b19 ???.

Marzy mi się czterogarkowy zap**dalak

Opublikowano
Powiem w skrócie. Mam M43TU czyli 1.9 118KM. Silnik niecale 80k przebiegu, pochodzi z E46. Będę budował silnik od podstaw i chętnie wykorzystałbym ten blok który mam ze względu na jego mały przebieg. Teoretycznie i "fizycznie" jest na pierwszy rzut oka identyczny jak ten od M42/M44.

 

Zastanawiacie się nad sensem "projektu".

 

No to ja Wam na to:

 

- tłoki 86mm od S50, lekko stoczone + powiększone "porty" na zawory (będę kombinował żeby zejść ze sprężaniem w okolice 8.5:1)

- korbowody kute od M50B25 (135mm)

- wał korbowy kuty od diesla M47

- w głowicy wałki SCHRICK

--- Outlet - Ro 668 - 272° - FULL OPEN 113° - 69/23/23/69 - LIFT 10.50 - TDC 0.8mm - PRICE 314.05 Euro

--- Inlet - Ro 669 - 272° - FULL OPEN 106° - 62/30/30/62 - LIFT 10.50 - TDC 1.5 - PRICE 314.05 Euro

- kolektor dolotowy ITB, przeróbka od S50

- kolektor wydechowy OBX pod turbinę

- zawory 35mm dolot i 30mm wydech od S50 + lekko powiększone kanały w głowicy

- lekko odchudzone koło zamachowe (już jest)

- polerka wszystkiego co z alu

- skrzynia 6-biegowa od M3 (już jest)

- most LSD (już jest)

 

Mechanicznie narazie tyle...

 

Interesuje mnie jeszcze kwestia rozrządu, pompy wody, termostatu i paru różnic w M42/M44 a M43. Czy da się to spasować? Ma ktoś zdjęcia przodów tych bloków?

 

Panowie którzy "myślą", że nie można spasować części kilku różnych silników niech lepiej nic nie piszą - po co się kompromitować no nie? I jeszcze jedno "koszty przerosną ambicje?" - kolego, skąd ty się wziąłeś? Ty czasem nie jesteś z PISu? Gdyby interesowały mnie koszty to bym napisał "jak najtaniej...". Otóż nie interesują mnie koszty tylko interesuje mnie budowa całego silnika od zera. Buduję takie zabawki od roku 2000 więc wiem w czym rzecz.

 

 

Jestem pod wrażeniem, nie wiedziałem, że był M44 (nie mam tego w mojej książce).

Z niecierpliwością oczekuję informacji o efektach przeróbki. Fajnie, że są ludzie, którzy nie boją się wyzwań.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.