Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że wiele osób mnie wypytuje o CarSoft i "fejsy" Chciałbym trochę o tym temacie napisać...

 

Pierwsze schody jakie napotkałem po zakupieniu interfejsu od firmy Viaken to brak kompatybilności z programem CarSoft w wersji 6.5

 

Interfejs z tego linku ---> http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=4&prodid=173

Jak autor informuje działa z programami

 

Oprogramowanie 
Współpracuje z programami:  CARSOFT 6.5, INPA/EDIABAS (Battery voltage detection by RS232 control line, Ignition voltage detection by RS232).

 

Interfejs z tego linku natomiast ---> http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=4&prodid=75

Jak autor informuje działa z programami

Diagnoza VAG (VW, Skoda, Seat Audi): VAG-COM do wersji 409-1, VWTool, GMTool i innymi kompatybilnymi z OBD II.
Diagnoza BMW: Carsoft 6.1.4.
Diagnoza OPEL: OPEL TECH2

 

Teraz pytanie nr. 1:

Czym różni się CarSoft w wersji 6.5 od 6.1.4?

6.5 jest rozszerzony o diagnoze kilku modułów które w werski 6.1.4 nie są uwzględnione... O ile posiadacze modeli E36 i wcześniejszych mogą spać spokojnie o tyle E46 i nowsze mogą być wyposażone w coś czego nie diagnozuje 6.1.4... Mi do diagnozy E36 1.6 M40 wersja starsza była lux... Do tego mam możliwość diagnozy Opla i Aut rodziny Vag...

Poszukam specyfikacji obu programów i wam to zapodam :cool2:

 

Pytanie nr.2 :

Mam tylko porty USB i co teraz??

Temat jest w miare prosty... Komputer musi mieć COMy... Można je uzyskać na kilka sposobów... ja opisze ten który ja wykożystałem

Czyli przejściówka USB-->COM

Tu jest pewien mankament przejściówka musi posiadać procesor PL2303 PROLIFIC

Czyli np. http://taka http://www.allegro.pl/item397330518_kabel_usb_rs232_com_chip_profilic_1_40m_pl2303.html

Czemu nie taka ---> która jest soro tańsza?? http://www.allegro.pl/item397561765_adapter_usb_to_com_rs232_hurt_sosnowiec.html

 

Ponieważ tylko przelotka oparta na chipie PL2303 PROLIFIC w pełni zaemuluje nam port rs232 czyli com... Tańsza działa ale raczej do myszki a nie skomplikowanego interfejsu :cool2:

 

Pytanie nr.3

A skąd mam wziąć CarSofta??

Hmm jest to program płatny :norty: Ale szukajcie a znajdziecie... A jak nie znajdziecie to piszecie na PW i szykujecie paczkę z dobrym trunkiem hehe :twisted2:

 

Pytanie nr.4

Mam Viste... (dop. autora... Nie zazroszcze :twisted2: ) Czy będzie latać??

Powiem szczerze nie wiem... Na XP z SP2 śmiga bez zarzutu to i vista powinna to przegryźdz :P

 

Pytanie nr.5

Znalazłem CarSofta w necie na pewnym rosyjskim serwerze(tu podpowiedz :twisted2: ) Rozpakowałem i nie chce mi się zainstalować kompletnie i wywala błedy programu??

 

Odp. Rozpakuj program na dysk C czy D ważne żeby katalog był prosty do 8 znaków a nie ścieżka jak na pulpit pokomplikowana gdzie występuje "Documents and Settings" czyli np. C:\Documents and Settings\MiQuŚ\Pulpit\pulpit 2

Program jest troszkę niedopracowany i przy próbie instalacji z dziwnego miejsca na dysku nie tyle co wywala błąd co instaluje sie niekompletnie i są dziwne schody

 

Dalsze pytania pisać pod moim postem a ja będe pisał i uczył :P Zapodam może fotostory jak mi ktoś z moimi nieszczesnymi kablami w nogach pasażera pomoże :twisted2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

szczerze mowiac to wolalbym face`a z gotowa koncowka a nie z pinami , czy takie cos bedzie pasowac ( glownie chodzi mi o model e36 i e46 ewentualnie e30 jesli da sie cos tam sprawdzic) http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=185

 

i jak mozesz to podeslij mi na pw linka do instalki carsoftu , a jak bedziesz w lodzi to na czteropaka odemnie mozesz liczyc

 

pozdrawiam :modlitwa: :modlitwa:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://www.allegro.pl/item403925423_interfejs_bmw_inpa_5_04_ea80_ediabas_usb_nowosc_.html

 

Co sadzisz o tym Miki ? :) To ma sluzyc do Z3 e36 99' oraz E46.

 

W komplecie jest podobno program INPA.

 

To jest juz bardzo profesjonalny sprzęt program INPA to żaden problem :) ,carsoft w porównaniu z tym nawet się nie umywa.Sam się zastanawiałem nad kupnem tego ale w końcu kupiłem w Niemczech.Znam sprzedającego z naszego forum - ma pojecie.Jeżeli chcesz to kupić to polecam.Zaznaczam to żadna reklama

Opublikowano

Ja mam jeszcze tylko pytanko czym się różni interface vianken od KKL ? czy to jest to samo? Na stronie viankena są jeszcze jakieś multiplexery - do czego to służy...?

No i fajnie by było jakby ktoś ostatecznie wypisał ( z własnych doświadczeń) jaki interface + jaki soft do jakiego modelu, bo z tego co pisze miki to np interface vianken nie gada z carsoftem 6.5..więc co tu wkońcu kupić???? :roll:

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Ja mam jeszcze tylko pytanko czym się różni interface vianken od KKL ? czy to jest to samo? Na stronie viankena są jeszcze jakieś multiplexery - do czego to służy...?

No i fajnie by było jakby ktoś ostatecznie wypisał ( z własnych doświadczeń) jaki interface + jaki soft do jakiego modelu, bo z tego co pisze miki to np interface vianken nie gada z carsoftem 6.5..więc co tu wkońcu kupić???? :roll:

 

pozdrowienia

 

Oj nie to że nie gada tylko do 6.5 viaken ma inny interfejs... Po prostu nowa wersja programu pracuje na innym procesorze niż ten zawarty w interfejsie viakena który obsługuje 6.1.4... Generalnie CarSoft 6.5 i interfejs jest kompatybilny z wszystkimi autami i 6.1.4 też... Wada starszego polega na ominięciu paru systemów które w tamtym czasie nie były jeszcze montowane

 

multiplekser to według mnie układ zawarty w interfejsie, albo chodzi o to, że ten układ sam przełącza nóżki na tą której aktualnie potrzebuje... Jak doczytam to napisze na 100% co to jest :mrgreen:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Aha interfejs obsługujący CarSofta 6.5 posiada w sobie klucz sprzętowy do programu... prócz tego wersja ta obsługuje wszystkie modele które ukazały się od daty wydania wcześniejszej wersji

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Kolego miki , bardzo prosze o wytłumaczenie jeszcze...

Patrząc na ten zestaw http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=185 są tam 3 rodzaje kabli. Ja w swojej mam okrągłą wtyczke do diagnostyki. To znaczy ze pozostałe dwa kable będą mi bez użyteczne?? Jest jeszcze dostępna wtyczka z gołymi pinami, czy to też będzie mi potrzebne??

Sorki że tak marudze , ale lubie wiedzieć zawsze wszystko do końca...

dzięki

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Kolego miki , bardzo prosze o wytłumaczenie jeszcze...

Patrząc na ten zestaw http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=185 są tam 3 rodzaje kabli. Ja w swojej mam okrągłą wtyczke do diagnostyki. To znaczy ze pozostałe dwa kable będą mi bez użyteczne?? Jest jeszcze dostępna wtyczka z gołymi pinami, czy to też będzie mi potrzebne??

Sorki że tak marudze , ale lubie wiedzieć zawsze wszystko do końca...

dzięki

 

To tak od końca...

Kabel z samymi pinami nie będzie potrzebny... przydaje się on osobom które sobie w pacmana (czyli złącze pod maską :cool2: ) wpinają piny sami...

Trzy kable w zestawie:

Jeden to komputer<->fejs - logika podpowiada że potrzebny bardzo :D

Dwa komputer<->pacman - starsze BMW czyli np E36

trzy komputer<->OBD2 - inne auta w tym VW, SEAT, SKODA, AUDI, OPEL itd... Myśle że niektóre nowe BMW także...

 

Potrzebny nie potrzebny warto mieć :P Dzięki diagnozowaniu kumplom Vectr i Passatów zwróciło mi się trzy razy już za fejs :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
po focie to będzie ciężko bo to jak z autami... Po zdjęciu przodu nie powiesz co ma pod maską... Ale w UK chyba polskie allegro działa :mrgreen: To szukaj http://allegro.pl/item404746357__adapter_usb_na_rs232_com_pl2303_prolific_.html czegoś takiego

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
http://www.allegro.pl/item403925423_interfejs_bmw_inpa_5_04_ea80_ediabas_usb_nowosc_.html

 

Co sadzisz o tym Miki ? :) To ma sluzyc do Z3 e36 99' oraz E46.

 

W komplecie jest podobno program INPA.

 

To jest juz bardzo profesjonalny sprzęt program INPA to żaden problem :) ,carsoft w porównaniu z tym nawet się nie umywa.Sam się zastanawiałem nad kupnem tego ale w końcu kupiłem w Niemczech.Znam sprzedającego z naszego forum - ma pojecie.Jeżeli chcesz to kupić to polecam.Zaznaczam to żadna reklama

 

mozesz powiedziec jaki nick ma ten czlowiek na tym forum ?

 

Na maila nie odpisuje mi od 3 tygodni, wczesniej odpowiadal codziennie :duh: ...

 

Chcialbym juz kupic ta inpe od niego.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

 

 

 

Sorki że się tak wcinam ale ten kabel Ci nic nie da poniewaź USB nie prześle Ci wszystkich danych

Opublikowano
a ma ktoś interfejs od ''NERWUS'-a bo poważnie się zainteresowałem i jeszcze jedno pytanie mogę z podpietym jeździć cały czas?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

dodam kilka groszy od siebie. odpuscice sobie carsofta, to kasowacz bledow i nic wiecej.

oba interfejsy i kkl (obd) i ten do carsofta 6.5 da sie przerobic zeby gadal z inpa /ediabas, ale tylko z nowszymi autami, np z e36 i e34 z polowa modulow sie nie polaczy. i tu z odsiecza idzie nasz forumowicz - nerwus. ma interfejsy ads, gadaja z najstarszymi autami i nowymi rowniez. wiec jesli ktos nie zakupil fejsu a czuje taka potrzebe to rozwazcie zakup fejsu ktory jest klonem orginalu. co potrafi inpa? to samo co vag-com w grupie vw. dzis bawilem sie e39 i udalo sie nawet sterowac swiatlami, stopem, lusterkami i innymi elementami. mozna sprawdzic mikrowylaczniki np w obc czy panelu klimy, sprawdzic potencjometry z klimy, odczytywac inne dane podczas jazdy.

 

 

p.s. przerobka kkl polega na podaniu stalego 12V na 9 pin rs232 oraz na 6 noge rs232 poprzez maxa232 (wolna galaz) masy, wtedy kiedy jest zalaczony zaplon (mozna zastosowac wtornik emiterowy np na bc337).

w ten sposob inpa wykryje barr i ignition

 

p.s.s. dla dociekliwych, da sie latwo kkl obd od viakena przerobic na tacho, wystarczy wlutowac 2 pamieci eeprom 24c02 w cenie okolo 5zl za sztuke.

 

p.s.s.s. ja mam fejs od nerwusa, w porownaniu z viakenem udostepnia super support, viaken po sprzedazy olewa totalnie. z tego co sie orientuje to nerwus ma jakies sukcesy w uruchomieniu inpy na usb.

Opublikowano
Ja też mogę polecić Nerwusa (jest bardzo konkretną osobą), mam silnik M21 (2.4TD) i tu viaken, autosoft ręce załamują, bo nie posiadają sprzętu diagnostycznego, który byłby kompatybilny z moim silnikiem. Nerwus jest jedyną osoba, która zajęła się tym problemem. Na razie muszę czekać, aż przetestuje sprzęt pod mój sterownik, ale jestem dobrej myśli. Chyba, że ktoś z forumowiczów posiada już coś takiego do 324 D, TD lub 524TD :?:
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

p.s. przerobka kkl polega na podaniu stalego 12V na 9 pin rs232 oraz na 6 noge rs232 poprzez maxa232 (wolna galaz) masy, wtedy kiedy jest zalaczony zaplon (mozna zastosowac wtornik emiterowy np na bc337).

w ten sposob inpa wykryje barr i ignition

 

 

czy mógł byś to jakoś jaśniej objaśnić, jak to przerobić trochę się pogubiłem a chciał bym inpe zapodać. dzięki greg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

p.s. przerobka kkl polega na podaniu stalego 12V na 9 pin rs232 oraz na 6 noge rs232 poprzez maxa232 (wolna galaz) masy, wtedy kiedy jest zalaczony zaplon (mozna zastosowac wtornik emiterowy np na bc337).

w ten sposob inpa wykryje barr i ignition

 

 

czy mógł byś to jakoś jaśniej objaśnić, jak to przerobić trochę się pogubiłem a chciał bym inpe zapodać. dzięki greg

 

Jeżeli chce Inpe to nic nie musisz przerabiać.Kup sobie poprostu ten zestaw

 

http://www.allegro.pl/item454678640_interfejs_bmw_inpa_5_04_ea80_ediabas_usb_nowosc.html

 

Działa on pod USB i masz w pełni działająca INPE z możliwością kodowania.

 

Lub zalicytuj to ,ale potrzebny jest RS232 i będzie to działać nawet z GT1

 

:D

 

http://cgi.ebay.de/BMW-INPA-EDIABAS-DIAGNOSE-INTERFACE_W0QQitemZ180296714323QQcmdZViewItem?hash=item180296714323&_trkparms=72%3A1229|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

  • Moderatorzy
Opublikowano

Co do fejsow na USB to zaznaczam wielkimi literami tutaj ze aut e36, e34, e31, e39 (starszych) sie nie ugryzie w pelni.

Co do drugiego linku nie potrzebna jest przejsciowka USB.

INPA obsluguja rowniez porty com jaki i USB.

Do kolegi piotres1 interfejs odemnie mozesz odebrac w Zabkach/k.Warszawy i oczywiscie przetestowac sobie przed zakupem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.