Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moi Drodzy moje auto ma juz przejechane 258 tys km i wydaje mi sie,ze skrzynka 5HP30 zaczyna powoli klękać.Powaznie rozgladam sie na allegro za jakąś uzywka i jest duzo ofert z 5hp30 z E38 ale z tiptronikiem.Czy ta skrzynka takze podejdzie do E32?Manualna zmiana biegow i tak nie bedzie działała pewnie ale czy taka skrzynia poza tym bedzie pracowała normalnie?Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Opublikowano
Mechanizmy wewnętrzne są takie same, oprócz tych montowanych do 740d i 750. 5HP30 do 740stki różnią się między sobą tylko sterowaniem i osprzętem zewnętrznym, ale to możesz przełożyć ze swojej. Ja bym był jednak ostrożny z zakupem skrzyni na Allegro, bo jest duże prawdopodobieństwo, że kupisz gorszą niż masz, bo ostatnie skrzynie 5HP30 były montowane w 740kach w 1997 roku, czyli ponad 10 lat temu! Potem 740ki miały skrzynie 5HP24...
Opublikowano
Tak wiem,ale regeneracja starej to koszt dosyc duzy i zadnej pewnosci ,ze zrobia super.Taka skrzynie z 1997 mozna kupic za 2 tysiaki a nawet za mniej.Bede w PL tylko ok tyg i musze kupic skrzynke.Niektorzy proponuja wymiane u siebie wiec chyba dosyc wiarygodne,ze skrzynka ok.Chyba zaryzykuje.Pozdrawiam.
Opublikowano (edytowane)
jak juz to kup skrzynie z samochodu ktory jezdzi - przejedz sie , sprawdz czy pracuje dobrze...
Wlasnie to byłoby idealne wyjscie.Po taka skrzynke pojechałbym nawet na drugi koniec Polski.Kiedys była taka na allegro.Teraz juz nic jezdzacego nie mozna znalezc.A dlaczego moja skrzynka klekła opisałem dzisiaj w dziale polecane warsztaty zachodniopomorskie.pozdrawiam. Edytowane przez arturo193
Opublikowano

uwazam ze skrzynka z E38 ni ema szans dzialac w E32.

w E38 skrzynia za bardzo jest zgrana z silnikiem.

sterownik skrzynki wykorzystuje informacje odbierane z silnika,

a przeciez silniek E32 nie jest do tego przystosowany.

jesli chcesz miec spokoj to kup taka sama skrzynke jak miales.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
Tylko remont kompleksowy. Gwarancja że będzie jeździć długo i sprawnie. Ile używek wykończysz w ciągu 1-2 lat ? 1 a może 4. Nie opłaca się.
Opublikowano
uwazam ze skrzynka z E38 ni ema szans dzialac w E32.

w E38 skrzynia za bardzo jest zgrana z silnikiem.

sterownik skrzynki wykorzystuje informacje odbierane z silnika,

a przeciez silniek E32 nie jest do tego przystosowany.

jesli chcesz miec spokoj to kup taka sama skrzynke jak miales.

Ale chyba silnik 4.0 w E38 jest identyczny jak w 4.0 w E32.Sprawdzałem numery skrzyni i np w E32 i E34 z 93r sa takie same jak np w E38 z 95 roku.Wiec chyba powinna pracowac tak samo?
Opublikowano
Tylko czy nie będzie problemu ze sterownikiem czy jest taki sam a jeśli nawet czy będzie to wszystko ze sobą współpracować?
Tak Pinczer...tu mozesz miec racje...chyba lepiej kupic skrzynke z oryginalnym sterownikiem od niej.Jak myslisz?
Opublikowano

Nie znam sie na automatach. Pamiętam tylko przypadki forumowiczów jeden kupił skrzynie z jeżdżącej e32 750 u niego w takim samym aucie nie jeździła. Drugi w E32 735 kupił z jakimś innym sterownikiem więcej pinów chyba miał i też jakieś halo było.

 

Można zrobić tak jak mówisz ale trzeba by się skonsultować jakimś dobrym mózgiem co by to rozkminił. Czy to będzie jeździć.

Opublikowano
Nie znam sie na automatach. Pamiętam tylko przypadki forumowiczów jeden kupił skrzynie z jeżdżącej e32 750 u niego w takim samym aucie nie jeździła. Drugi w E32 735 kupił z jakimś innym sterownikiem więcej pinów chyba miał i też jakieś halo było.

 

Można zrobić tak jak mówisz ale trzeba by się skonsultować jakimś dobrym mózgiem co by to rozkminił. Czy to będzie jeździć.

Dzisiaj rozmawiałem z gosciem,ktory ma do sprzedania skrzynke za 2200 i gwarantuje,ze ma przejechane 80 tys km i jest z BMW 840 z 1993r i lezy u niego juz 3 lata.Chce mi dac pisemna gwarancie rozruchowa na 10 dni.Mowi,ze jak bedzie z nia cos nie tak w tym czasie moge zwrocic.Zastanawiam sie.Jeden z naszych forumowiczow tez proponuje mi skrzynke z małym przebiegiem bo 130 tys km i ta skrzynia lezy juz u niego 6 lat,sprzedał silnik i czesci a skrzynie nadal posiada...chce 1500zł.Tez cena przyzwoita,auto jezdziło do konca super ale mialo wypadek i skrzynia chyba jest ok,jednak on nie daje zadnej gwarancji bo skrzynia juz lezy 6 lat.Rozumie Go bo to przeciez szmat czasu...jednak boje sie troche,ze przez ten czas nieuzytkowania mogło cos sie tam uszkodzic.Jednak musze cos kupic bo auto jest mi bardzo potrzebne do pracy.
Opublikowano

wg mojego etka skrzynia w e38 i e32 ma inne numery - i zadna skrzynia 5hp30 nie ma zastosowania w obu modelach ...

 

niby wszystkie sa 360z - tylko roznia sie koncowkami nazwy - Jo , MO , PL , PA - w czym jest roznica - nie wiem - przerabialem ten temat w przypadku 5hp18 i nikt nie wiedzial w czym jest roznica miedzy tymi koncowkami - sam doszlem do tego ze w zal od tego oznaczenia jest inne mocowanie - np do silnika m50 , m60 - ale w tym przypadku mocowanie jest takie samo - bo oba to m60...

Opublikowano
... lezy u niego juz 3 lata...

... ta skrzynia lezy juz u niego 6 lat

wydaje mi sie ze lezakowanie nie sprzyja dobrze na wszystkie mechanizmy skrzyni, ja kupilem ostatnio auto ktore stalo 3 lata i wszystko odpalilo odrazu tylko skrzynia odmowila posluszenstwa, a przed lezakowaniem byla super, wiec moj wiosek taki ze nigdy bym nie kupil skrzyni ktora nie jest w aucie i nie mozna jej sprawdzic,

gosc daje gwarancje na skrzynie ty ja zakladasz placisz za montaz albo tracisz swoj cenny czas i sam to robisz i po odpaleniu okazuje sie ze lipa,

pieniadze za skrzynie dostajesz spowrotem ale kto ci zwroci za montarz czas transport i nerwy... decyzja nalezy do ciebie

e38 m62
Opublikowano
... lezy u niego juz 3 lata...

... ta skrzynia lezy juz u niego 6 lat

wydaje mi sie ze lezakowanie nie sprzyja dobrze na wszystkie mechanizmy skrzyni, ja kupilem ostatnio auto ktore stalo 3 lata i wszystko odpalilo odrazu tylko skrzynia odmowila posluszenstwa, a przed lezakowaniem byla super, wiec moj wiosek taki ze nigdy bym nie kupil skrzyni ktora nie jest w aucie i nie mozna jej sprawdzic,

gosc daje gwarancje na skrzynie ty ja zakladasz placisz za montaz albo tracisz swoj cenny czas i sam to robisz i po odpaleniu okazuje sie ze lipa,

pieniadze za skrzynie dostajesz spowrotem ale kto ci zwroci za montarz czas transport i nerwy... decyzja nalezy do ciebie

Kazda rada jest dla mnie wazna i dzieki za to.Ale mam pytanko...skad wiesz,ze skrzynia w Twoim aucie przed lezakowaniem byla super,moze własnie byla uszkodzona i dlatego rzekomo w pelni sprawne autko stało 3 lata czekajac na kupca.Nie twierdze,ze tak było ale jesli nie masz dowodu,ze auto wczesniej było sprawne istnieje taka własnie mozliwosc.Pozdrawiam.
Opublikowano
... lezy u niego juz 3 lata...

... ta skrzynia lezy juz u niego 6 lat

wydaje mi sie ze lezakowanie nie sprzyja dobrze na wszystkie mechanizmy skrzyni, ja kupilem ostatnio auto ktore stalo 3 lata i wszystko odpalilo odrazu tylko skrzynia odmowila posluszenstwa, a przed lezakowaniem byla super, wiec moj wiosek taki ze nigdy bym nie kupil skrzyni ktora nie jest w aucie i nie mozna jej sprawdzic,

gosc daje gwarancje na skrzynie ty ja zakladasz placisz za montaz albo tracisz swoj cenny czas i sam to robisz i po odpaleniu okazuje sie ze lipa,

pieniadze za skrzynie dostajesz spowrotem ale kto ci zwroci za montarz czas transport i nerwy... decyzja nalezy do ciebie

Kazda rada jest dla mnie wazna i dzieki za to.Ale mam pytanko...skad wiesz,ze skrzynia w Twoim aucie przed lezakowaniem byla super,moze własnie byla uszkodzona i dlatego rzekomo w pelni sprawne autko stało 3 lata czekajac na kupca.Nie twierdze,ze tak było ale jesli nie masz dowodu,ze auto wczesniej było sprawne istnieje taka własnie mozliwosc.Pozdrawiam.

 

a skad masz pewnosc ze skrzynia ktora lezy 3 lata jest dobra - moze dlatego lezy ze nie jest dobra...

Opublikowano
a skad masz pewnosc ze skrzynia ktora lezy 3 lata jest dobra - moze dlatego lezy ze nie jest dobra...Oczywiscie,ze nie mam takiej pewnosci...nawet nie wspomniałem,ze mam taka pewnosc.Tak szczerze to mam tylko nadzieje,ze trafie dobra skrzynie.Nie chce remontowac bo to duzy wydatek...trzeba liczyc chyba ponad 5 tys.Nie wiem...bede w PL wymienie jeszcze raz olej,szczerze watpie czy to cos pomoze ale jeszcze sprobuje.Jesli nic to nie da kupie uzywke i wtedy podziele sie z Wami efektem jakikolwiek bedzie.Mam szczera nadzieje,ze efekt bedzie pozytywny i tego mi życzcie.Pozdrawiam serdecznie.
Opublikowano
A co właściwie dzieje sie z twoja skrzynia??
Witam Blaster...to duzo pisania,opisałem to dokladnie na forum polecane warsztaty zachodniopomorskie.Opisałem to 2 dni temu bo wystawilem gosciowi opinie,Zastanawiałem sie czy to zrobic bardzo dlugo ale stwierdziłem,ze to co zrobił ten mechanik to ekstremalna nieodpowiedzialnosc i zdecydowałem sie to opisac.Pozdrawiam.
Opublikowano

przykra sprawa ...

 

 

ale tak to jest - nawet w ASO sie nie znają na automatach - nawet cześć zakładów naprawy ASB niewiele o nich wie...

 

 

jak nieduzo jezdziles to jest jeszcze nadzieje - trzeba zrobic dynamiczna wymiane oleju - ale to kosztuje bo oleju idzie duzo na taka wymiane - u ciebie pewnie z 20-25 litrów :| ale oczywiscie to niekoniecznie ja uratuje ... a za koszt takiej wymiany oleju kupisz uzywke w polsce...

Opublikowano
przykra sprawa ...

 

 

ale tak to jest - nawet w ASO sie nie znają na automatach - nawet cześć zakładów naprawy ASB niewiele o nich wie...

 

 

jak nieduzo jezdziles to jest jeszcze nadzieje - trzeba zrobic dynamiczna wymiane oleju - ale to kosztuje bo oleju idzie duzo na taka wymiane - u ciebie pewnie z 20-25 litrów :| ale oczywiscie to niekoniecznie ja uratuje ... a za koszt takiej wymiany oleju kupisz uzywke w polsce...

Witam...nie wchodze teraz czesto na forum bo komp mi wysiadł i korzystam z kompa znajomej.Troche jezdziłem na tym oleju a dokładnie 7 tys km...troche ponad i jeszcze zrobie 800 bo musze dojechac do PL.Wtedy zmienie olej 3 razy.Zobaczymy czy pomoze.Ale juz mam skrzynie od BMW 840 i wyglada identycznie a dokładnie chodzi mi o ilosc pinow i podłaczenie wezy do chłodniczki oleju.Jest tez z czarma tabliczka i serwisowana w Niemczech,bo auto sprowadzone z niemiec i zaraz potem mialo wypadek.Gosc wyglada na uczciwego i chce mi dac gwarancje na rozruch 2 tyg.Ma dwie skrzynki .Wiem jak to jest w tych czasach ale zaryzykuje.O efektach dam znac.Acha i dorzuci mi sterownik do skrzyni w cenie.Dzieki Moi Drodzy za rady i odezwe sie po montazu.Pozdrawiam serdecznie,
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Moi Drodzy...obiecalem,ze napisze jak juz zrobie przekladke skrzyni.jestem juz po robocie ale nie zmienialem skrzyni.Zdecydowalem sie ja przeplukac 3 razy olejem tak aby byl jeden rodzaj oleju w skrzyni a z uwagi,ze nie wiedzialem jaki efekt bedzie zdecydowalem sie,ze zrobie to dexronem i jesli okaze sie,ze wszystko ok,przeplucze ja jeszcze raz olejem jaki zaleca BMW.Zatem po kolei...gdy wjechalem na kanal zauwazylem,ze wlasciwie chyba miska ze skrzyni nie byla zdejmowana od bardzo dawna.Mechanik,ktory narobil mi bagna z olejem powiedzial,ze zdjal miske i wyczyscil caly silikon z miski i uszczelki i ze zmienil filtr.Po drugim przeplukaniu zdjalem miske ale kazda srube mysialem potraktowac mlotkiem i malem przecinaczkiem,zeby ja ruszyc do odkrecenia i juz wtedy bylem prawie pewien,ze nie odkrecane byly one od bardzo dawna a gdy sciagnalem miske i zabaczylem od wewnatrz duzo silikonu i ze uszczelka sie od razu rozleciala poniewaz byla przyklejona to juz wiedzialem,ze facet nawet nie sciagnal miski a skasowal mnie za wymiane filtra i na szybko pokazal mi nawet jakies puste opakowanie.Wyczyscil tylko silikon,ktory byl wycisniety na zawnatrz miski.Na magnesie bylo sporo takiej czarnej galaretki z opilkow czyli nie czyszczony byl od wielu wielu km.Filtr nie byl oryginalny i bardzo stary bo az byl wklesly mocno od podcisnienia.Wyczyscilem to wszystko dokladnie,zmienilem filtr na nowke oryginalna,zalozylem nowa uszczelke i nowe srobki,ktore wczesniej kupilem w serwisie.Po zalozeniu miski zalalem olej po raz trzeci i odpalilem auto,wlaczylem klime i swiatla i zrobilem wszystko wg instrukcji zf a potem jeszcze na biegu dolalem oleju az sie zaczat ostro lac po czym zakrecilem korek i w droge.Skrzynia teraz pracuje cichutenko i jak nalezy,zadnych dziwnych dzwiekow ani przeciagan.Ciesze sie bardzo bo zaoszczedzilem kasy i wiem co jest wymienione.Teraz gdy pojade do Polski zrobie te procedure jeszcze raz ale z olejem shell la 2634.Jednak niesmak pozostal,poniewaz zlecilem wymiane gosciowi,ktory mial super opinie na forum polecane warsztaty a ten mnie normalnie w swiecie oszukal i o malo nie zniszczyl mi skrzyni.Po prostu wylal tylko stary olej i wlal nowy i to jeszcze nie taki,ktory powinien byc mieszajac to co jest w sprzegle z tym co wlal i do tego jeszcze poziom byl za niski.Nie wymienil nawet filtra.Za cala usluge zaplacilem 800zł.Pozdrawiam wszystkich serdecznie i dziekuje za rady a szczegolnie Andrzejowi,z ktorym w trakcie tej operacji wisialem na telefonie.Gosc na prawde zna sie na rzeczy.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.