Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A dodam jeszcze, że niemieckie paliwo wszystko jedno ile by nie miało oktanów będzie znacznie lepsze (czytaj: auto zapiatala lepiej i mniej pali nawet do 10%) niż "polski" V-Power Shella albo inne Vervy. Co jest kolejnym dowodem, że oktany można sobie w buty wsadzić w sensie podniesienia osiągów.

 

W Niemczech chłopoki z Auto Bilda przeprowadzili test 91 oktanowych benzyn z różnych stacji i oto zadziwiające wyniki:

 

Total Koln - 95,1

Shell Koln - 97

Jet Koln - 97,3

Shell Hamburg - 95,1

Esso Hamburg 92,8

Aral Hamburg - 94,4

 

Jak widać Niemieccy dystrybutorzy paliw wolą przedobrzyć byle klient był zadowolony, odwrotnie niż w Polsce. :)

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To że na polskim 98-oktanowym paliwie jeździ się tak samo jak na niemieckim 95-oktanowym, a na polskiej 95-tce jak na niemieckiej 91-ce to już z dziada pradziada jest przekazywane. Sam tego doświadczałem podczas wizyt na zachodzie. Nie mniej jednak u nas 95-oktanowe nigdy nie ma więcej oktanów niż 98, więc te podnoszenie osiągów poprzez zmianę LO paliwa nie jest już taką zupełną bajką.

 

Wracając do Racinga z Shella to warto wspomnieć, iż to paliwo jako jedyne jest importowane z Niemiec, stąd też jego cena. Nigdy mnie nie zawodziło i nawet nie chce mi się wracać do polskiego i zastanawiać się czy kiedy tankowałem, ajent był przygotowany na kontrolę NIKu czy nie.

Opublikowano

nawet jak odrobinę mniej spali na 98 to z ekonomicznego punktu widzenia ze względu na różnicę ceny miedzy 95 nie ma oszczędności

 

 

u nas na lotosie niedawno była promocja "98 w cenie 95" czyżby nagonka sie szykowała i wypróżniali beczke

(OO)=== OO===(OO)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że na polskim 98-oktanowym paliwie jeździ się tak samo jak na niemieckim 95-oktanowym, a na polskiej 95-tce jak na niemieckiej 91-ce to już z dziada pradziada jest przekazywane.

 

Nie zgodzę się. Np polski V-Power diesel nie daje żadnej różnicy (przynajmniej w odczuczach osiągów bo może jest czystszym i zdrowszym dla silnika paliwem) w stosunku do zwykłego diesela z jakiejkolwiek stacji. Podobnie z Vervą. Zatankowanie ropy w niemczech zmniejsza spalanie auta o około 8-10% czyli podności osiągi znacznie. Podobnie jest z benzyną. Czy wlejesz 98 oktan w niemczech czy 91 to i tak będzie to znacznie lepsze paliwo niż to w polsce i nie chodzi tu o oktany!!! Już dyskutowaliśmy wyżej na ten temat, że nie mają one większego związku z osiągami. Mogą co najwyżej zaniżyć osiągi auta dostosowanego do wysokooktanowego paliwa w przypadku wlania niskooktanowego, chociaż jak widać w niemczech też to raczej nie ma znaczenia bo i tak każde jest wysokooktanowe.

 

Polski problem to monopol i nieuczciwy rynek paliw, ponieważ polskie przepisy paliwowe są tak skonstruowane, że nikt nie może konkurować z Orlenem czy Lotosem, nawet jeżeli by był w stanie w sensie cenowym. Nie pamiętam dokładnie jak to wygląda, ale aby być dystrybutorem paliw w Polsce trzeba spełniać praktycznie niespełnialne warunki dla normalnej firmy poza monstrualnymi kolosami jakim jest Orlen np. (chodzi m.in o rezerwy paliwowe). Wiadomo, że ktoś dostał kiedyś tam w łapę lub miał w tym interes żeby tak było. Teraz więc Orlen nie musi się starać i produkować dobre paliwo, bo po co skoro i tak wszyscy od nich je musza kupić.

Opublikowano

Kris, troche sie zamieszales w zeznaniach :mrgreen:

 

Nie wiem jak jest z różnicą pomiędzy Eurosuper 95, a 98 na stacjach BP czy Orlen, bo tankuję tylko na Shellu

 

To jeszcze bylbym w stanie zrozumiec. OK, tankuje tylko na Shellu, wiec sam sobie winny :lol:

Ale napisales dwa posty dalej o VPowerzeRacing:

 

Po drugie osobiście czuję istotną różnicę pomiędzy nim a Eurosuper 95, V-Power 95 czy nawet 98-oktanową na stacjach BP czy Statoil

 

stwierdziłeś, iż zmyślam sobie iż paliwo 98- oktanowe nie bedzie pozytywniej oddziaływało na silnik R6 autora topicu niż 95

 

Jezeli rzeczywiscie to Ci chodzilo, to zle zrozumialem. No ale nie wszyscy w koncu sa tak przywiazani do Shella, myslalem, ze generalnie twierdzisz, ze VPowerR z racji swoich 100oktanow jest lepszy od wszystkich innych paliw :norty:

 

Jeśli masz inne opinie, nie wierzysz, nie chcesz go kupować tankuj to na co masz ochotę i ciesz się jazdą

 

Dziekuje, laskawco :mrgreen: A powaznie:

a gdzie ja Ci zabranialem tankowania VPoweraRacing zamiast zwyklej 98? Tankuj przeciez. Ty mozesz tankowac, a ja moge uwazac, ze jest to bez sensu. KPW?

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano (edytowane)
Nie zgodzę się. Np polski V-Power diesel nie daje żadnej różnicy (przynajmniej w odczuczach osiągów bo może jest czystszym i zdrowszym dla silnika paliwem) w stosunku do zwykłego diesela z jakiejkolwiek stacji. Podobnie z Vervą. Zatankowanie ropy w niemczech zmniejsza spalanie auta o około 8-10% czyli podności osiągi znacznie. Podobnie jest z benzyną. Czy wlejesz 98 oktan w niemczech czy 91 to i tak będzie to znacznie lepsze paliwo niż to w polsce i nie chodzi tu o oktany!!! Już dyskutowaliśmy wyżej na ten temat, że nie mają one większego związku z osiągami. Mogą co najwyżej zaniżyć osiągi auta dostosowanego do wysokooktanowego paliwa w przypadku wlania niskooktanowego, chociaż jak widać w niemczech też to raczej nie ma znaczenia bo i tak każde jest wysokooktanowe.

 

Serie V-Power czy Ultimate lub Verva to tzw. paliwa uszlachetnione mające zwiększać moc i zmniejszać spalanie. Środki oczyszczajace paliwo mają likwidować nagar w silniku i przez to przywracać jego pełną sprawność po dłuższym stosowaniu. Tyle reklamy. :8) A tak z życia, podjeżdżając do dystrybutora np. na Shellu można zauważyć róóżnicę pomiędzy np. V-Power 95 a Eurosuper 95 czystością pistoletu. V-Power 95 jest czysto biały, Eurosuper ma żółty nalot. Lubię swoje auto, wiec mi to wystarcza. Problem polega jednak na tym, iż ludzie spodziewają się jakiś cudów, że zatankują sobie pełny bak V-Powera i zrobią ze swojego Fiata - Lamborghini, spalania zmniejszy się o 50%, a to wszystko ... dopłacając 20 groszy do litra. :D Później wchodzą na Forum i wypisują, że tak naprawdę to wielka ściema i gó.. Z autka nie zrobiło się M5, przestaję tankować! Dajcie spokój. :wink:

Edytowane przez _Kris_
Opublikowano

A tak z życia, podjeżdżając do dystrybutora np. na Shellu można zauważyć róóżnicę pomiędzy np. V-Power 95 a Eurosuper 95 czystością pistoletu. V-Power 95 jest czysto biały, Eurosuper ma żółty nalot

 

No jasne, prawie nikt tego nie tankuje, wiec i pistolet jest czystszy.

 

V-Power 95 jest czysto biały, Eurosuper ma żółty nalot. Problem polega jednak na tym, iż ludzie spodziewają się jakiś cudów, że zatankują sobie pełny bak V-Powera i zrobią ze swojego Fiata - Lamborghini, spalania zmniejszy się o 50%, a to wszystko ... dopłacając 20 groszy do litra. :D Później wchodzą na Forum i wypisują, że tak naprawdę to wielka ściema i gó.. Z autka nie zrobiło się M5, przestaję tankować! Dajcie spokój. :wink:

 

Jezeli to jakas aluzja, to dosc prymitywna.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
No jasne, prawie nikt tego nie tankuje, wiec i pistolet jest czystszy.

 

Procentowy udział w sprzedaży paliw z rodziny V-Power wynosi powyżej 30% w górę, a ruch, przynajmniej u mnie, na stacji Shella jest spory, więc Twoja teoria poległa.

Opublikowano

Procentowy udział w sprzedaży paliw z rodziny V-Power wynosi powyżej 30% w górę, a ruch, przynajmniej u mnie, na stacji Shella jest spory, więc Twoja teoria poległa.

 

Wczesniej napisales:

niegdyś pracowałem na Shellu, jej udział w ogólnej sprzedaży wynosi zaledwie 4-5%

 

Ale niech bedzie, dream on, boy... :mrgreen:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Muszę przyznać, że cieżko się z Tobą dyskutuje, jednak te problemy czytania ze zrozumieniem zwalam na słoneczny dzień, więc czuj się usprawiedliwiony. :wink:

 

na Shellu nie ma paliwa 98-oktanowego, jest tylko 100-oktanowy V-Power Racing (..), jej udział w ogólnej sprzedaży wynosi zaledwie 4-5% ze wzgledu na cenę (wyższą głównie dlatego, że jako jedyna jest sprowadzana z Niemiec).

 

4-5% udział w sprzedaży ma V-Power Racinga, natomiast ponad 30% ma reszta paliw z rodziny V-Power (V-Power Diesel i V-Power 95). Amen. :wink:

Opublikowano
Wydaje mi się że ta dyskusja zeszła do poziomu magnetyzerów. Ściślej do poziomu dyskusji o nich - wszelkie badania (i podstawy, chociaż, wiedzy o spalaniu, silnikach, itp) dowodzą że co najwyżej nie szkodzą - a i tak są tacy którzy "odczuli ogromną różnicę, spalanie zmalało, poprawiła się elastyczność i prędkość maksymalna". Co ciekawe, któryś z nawiedzonych sprzedawców zabłąkał się na naszym forum i obiecał wzrost, m.in, prędkości maksymalnej o kilkanaście procent - dobre: kilkanaście procent (bodajże 17) z 240 to 41 km/h = 240 + 41 = 281 km/h. Ależ Ci producenci są głupi że nie korzystają z tych wynalazków.
Opublikowano

pisałem to kiedys napisze i teraz paliwa z mniejszą zawartością siarki takie jak bp ultimaty i podobne "superpaliwa" - spowoduja to ze np. w nowym aucie uzywając je prze 50 tys bedzemy mieć wydech w lepszym stanie i czystszą komorę silnika ale to tylko jak nas nikt nie oszuka po drodze.

 

Znawcy co sie tutaj wypowiadają na temat tych shelów racingów czy jak to sie zowie to powinni być świadomi ze taka róznica to w gaźnikowym fordzie sierra lub polonezie 1.5 będzie zauważalna komputer w nowoczesnych silnika zweryfikuje róznioce na oktanach i przesteruje tak ze bedzie tak jak zawsze :mrgreen:

 

Po prostu autosugestia wiele pomaga (w szpitalu tez każą wierzyć ze sie wyzdrowieje i w literaturze medycznej to jest uwzględnione) miałem szwagra z calibrą który wydech wymienił auto straciło koników ale dla niego była różnica bo przecież głsniej chodziło co potęgowało wrażenie dospieszania - hamownia prawde powiedziała :wink:

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

skidmarks z Twojej wypowiedzi wynika, że nie zgadzasz się z teorią producenta naszych Beemek, że osiągają one (wybrane silniki) 100% mocy i momentu oraz deklarowane spalanie jedynie przy paliwie 98-oktanowym. :) Komputer miałby się "dostosowywać" i auto ma mieć osiągi takie same na 95-tce i 98-ce? To nie tak. :wink:

 

Co do wydechu masz rację. Kiedyś jeżdżąc na Eurosuper 95 swoim pierwszym autem miałem cały wydech osmolony pomarańczowym nalotem. Po przesiadce na V-Powerka osadu było co raz mniej, aż w końcu zupełnie zniknął i nie musiałem po każdej jeździe czyścic szmatką wydechu. :) To w sumie był początek mojej sympatii do tych paliw.

Opublikowano
wiem ze bmw zalecało juz dawno 98 i przy 95 nigdy nie poprawi dawki tylko o to ze jezeli da mu się o wiele wieksza liczbe oktanową to w druga strone "korektę" zrobi
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Dokładnie tak, nawet w dziale obsługi klienta nie czarują, jeśli auto jest przystosowane do paliwa 95-oktanowego i nie więcej to nie warto tankować 98-oktanowego, gdyż nie będzie różnicy. Wracajac jednak do tego nieszczęsnego Shella tam jest tylko 100-oktanowe, nie ma 98-ki, więc też nie ma wyboru, aby cieszyć się pełnymi możliwosciami silnika, chyba że inna stacja. :wink: No i pozostaje fakt, iż ta na pewno jest ciągnięta prosto z Niemiec, sam zrywałem plomby :), a nie gdzieś rozlewana w Polsce i w tajemniczych miejscach również uszlachetniana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.