Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jasne... W sumie to nie chcialem wracac do tych wypocin, ale...

Ten cytat z poprzedniego posta jest jak najbardziej prawdziwy. Nic nie sfalszowalem. Nigdzie nie ma tam slowa o wolnym i kretym torze.

Rownie dobrze zamiast nazwy "Lancer" mozna byloby wstawic np. "Cinquecento 700" - a potem w kolejnych postach wycofywac sie rakiem (oczywiscie pyskujac i zlorzeczac na zla wole adwersarza), ze chodzilo mi nie o normalny tor, tylko np. o tor przeszkod z rozstawionymi co 10 metrow slupkami.

A wiesz, dlaczego znowu do tego wracam? Bo mi sie ciagle wydaje, ze ta "dyskusja" to koronny przyklad Twojej aktywnosci na tym forum. I radze to zmienic.

 

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :cool2:

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wiele osób nie ruszy sprawniej z wyłączonym systemem antypoślizgowym bo nie ma odpowiedniego wyczucia samochodu, w szczególności jeśli samochód ma dobrze zestrojony system, co ma miejsce w samochodach BMW.

 

Nie wiem jak to jest w przypadku kontroli trakcji kolejnych generacji, ale ta pierwsza w postaci ASR+T w Beemkach (np. u mnie) zdecydowanie muli auto i trzeba ją koniecznie wyłączyć chcąc szybko wystartować. Oczywiście mowa tu o suchej nawierzchnii, przy śliskiej być może lepiej z kontrolą trakcji.

 

Dobry start oznacza trzymanie auta na granicy przyczepności, co objawia się delikatnym piszczeniem opon, nie mieleniem w miejscu czy utratą kontroli nad autem tylko kilkakrotnym, delikatnym popiskiwaniem. Jeśli tak się dzieje oznacza to, że wykorzystujemy 100% możliwości auta w danych warunkach drogowych.

 

Ktoś tam wyżej napisał, że wydaje mu się, że na początku idzie z rywalem "łeb w łeb". Jest to zupełnie normalne i nic się nie wydaje, bo Beemki to ciężkie auta i zanim nabiorą rozpędu na pierwszych metrach z reguły przegrywają z lekkimi ścigaczami i trzeba gonić, dlatego ja staram się nie ścigać na bardzo krótkich dystansach. :) Jeśli ktoś nie wierzy, proponuję wsiąść do starej Hondy Civic 1.6 - będzie w szoku jakie to auto jest dynamiczne ruszając z miejsca. Przy wyższych prędkościach mały silnik, niezbyt duża moc i rozmiar opon robią swoje, ale na początku ostro wciska w fotel.

Opublikowano
Ty możesz godzinami się wykłucać o szczegóły aż się ratujesz przekłamanymi cytatami (piszę o tamtej dyskusji Lancer vs Porsche)

 

Znowu rzezbisz w g... Jak mozesz bezczelnie wmawiac mi, ze cos przeklamalem?

 

A od 997 Turbo szybszy na torze jest Lancer Evo w podstawowej specyfikacji więc to żadna rewelacja

 

Tu nie ma zadnego przeklamania. Tak TY sam napisales. Ja Ci w zartobliwy sposob zrocilem uwage na - oglednie mowiac - nietrafnosc Twojego przekonania o wyzszosci Evo nad 911, to caly czas szedles w zaparte. A kiedy napisalem Ci przykladowe czasy, ktore pokazuja, ze 997T i Lancer jezdza w dwoch, bardzo od siebie oddalonych klasach, to wpadles na pomysl, zeby stwierdzic, ze miales na mysli wolny i krety tor - zamiast sie przyznac do tego, ze pisales bzdury.

Gdybys wtedy chociaz zamilkl i przestal sie wyklocac (i jeszcze twierdzic, ze to ja pisze bzdury i klamie), to juz dawno bym o tym zapomnial.

 

Swoje rady więc zostaw sobie, ok, bo forum jest po to żeby dyskutować a nie lizać sobie na wzajem cztery litery za przeproszeniem.

 

Jestem jak najbardziej za dyskutowaniem, a przeciwko "lizaniu sobie czterech liter". Ale moim zdaniem to Ty co chwile popisujesz sie pyskowaniem, a nie dyskusja.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Po tej dyskusji spytałem się znajomego, posiadacza BMW 7 3,5l rocznik 99 w automacie (Tiptronic)

jak wygląda sprawa startu z włączonym systemem antypoślizgowym i bez. Jego opinia jest taka, że on nie wystartuje szybciej z wyłączonym systemem – zbyt łatwo samochód traci przyczepność. Po czym wsiadłem w samochód i wystartowałem z włączonym systemem (skrzynia na sport), a następnie z wyłączonym, z prośbą, żebym mu opon nie spalił. Co prawda bez wyczucia samochodu, ale nawet nie udało mi się zbliżyć (w moim subiektywnym odczuci - bez pomiarów, które i tak by nie miały sensu) do tego przyspieszenia co było z włączonym systemem. Suchy w równy asfalt.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie, skonczcie klotnie... szkoda czasu i sil wedlug mnie. Wypowiadajmy sie w miare na temat zamieszczajmy jakies ciekawostki itp. :modlitwa:

Dowiedzmy sie czegos ciekawego- a nie czytajmy jak sie obrzucacie blotem(w kolejnym juz watku).

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Potwierdził kolega stwierdzenie, że zrywając przyczepność nie ruszy się szybciej co sugerował kolega dnowinski

 

odnośnie drugieto, to chodziło mi czy na pewno umie ruszyć odpowiednio skoro zrywa przyczepność.

no to prawie się zrozumieliśmy :wink:

zerwać przyczepność nie oznacza stać w miejscu i palić opony

a ruszyć z minimalnym uślizgiem jak to napisał _Kris_

i będzie szybciej niż wyhamowanie startu przez DSC

 

ja założyłem, że skoro uprawiamy dywagację na taki temat, to ktoś umie ruszyć, a jak nie umie, to chce się nauczyć :mrgreen:

 

Po czym wsiadłem w samochód i wystartowałem z włączonym systemem (skrzynia na sport), a następnie z wyłączonym, z prośbą, żebym mu opon nie spalił. Co prawda bez wyczucia samochodu, ale nawet nie udało mi się zbliżyć (w moim subiektywnym odczuci - bez pomiarów, które i tak by nie miały sensu) do tego przyspieszenia co było z włączonym systemem.

No nie... subiektywnie mogło tak być, obiektywnie z pomiarem już nie... :wink:

ja 330tką w manualu szybciej wystartuję bez DSC

przy najbliższej okazji sprawdzę z Panfilem na G-Techu

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Własnie wróciłem z wakacji, i przejrzałem nowo powstały topic. W sumie miałem sie w nim nie udzielac z racji braku wiedzy w temacie. Ale postawnoiłem jednak dodać swoje trzy grosze, bo w mojej instrukcji jest napisane, ze do wlaczenia asystenta przyspieszania (czyt. max. szybkosc startu) nalezy wcisnac przycisk DSC i przytrzymac 3 sek. Tym samym system jest wyłaczony całkowicie. Nie wiem dokladnie na czym to polega ale widocznie odlaczenie trakcji ma zwiazek z szybszym startem. Pozatym z autopsji moge powiedziec ze w moim aucie czyli 545 ze skrzynia SMG, na wlaczonym DSC start jest traginczy, bo po pierwsze po wcisnieciu pedalu na maxa w podloge skrzynia szarpie i wariuje gdyz DSC hamuje i biegi zeskakuja same w dol. Nie jest to przyjemny start, przy czym po odlaczeniu DSC i wlaczeniu trybu sport w skrzyni start wyglada zupelnie inaczej. Tzn, ze w moim modelu DSC ma duzy wplyw na szybki start. Domniemam ze w automacie moze byc podobnie. W teorii kazdy jest dobry, to tak samo jak analitycy finansowi w naszym kraju, kazdy wie najlepiej jak zachowa sie rynek a jednak rynek zachowuje sie wprost odwrotnie do kierunku ich teorii. Przykladow mozna mnozyc, a czasem wystarczy jednak poczytac instrukcje obslugi danego urzadzenia zeby zablysnać teoria.
Opublikowano
Panowie. Sądzę, że doszliśmy do właściwych wniosków. Jak ktoś umie ruszyć to zrobi to lepiej niż trakcja. Jeśli nie umie to normalne, że trakcja go lepiej poprowadzi. :) :cool2:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
a najlepiej z nas wszystkich (Polaków) umie ruszac Kubica,wy mozecie byc najwyżej drudzy wiec nie ma sie o co kłócic

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A od 997 Turbo szybszy na torze jest Lancer Evo w podstawowej specyfikacji więc to żadna rewelacja

 

Tu nie ma zadnego przeklamania. Tak TY sam napisales. Ja Ci w zartobliwy sposob zrocilem uwage na - oglednie mowiac - nietrafnosc Twojego przekonania o wyzszosci Evo nad 911, to caly czas szedles w zaparte.

 

Na post, ze R34GT-R jest szybszy na N-ringu od P911 Turbo o 3 sekundy napisales, ze nawet Evo IX w "podstawowej specyfikacji" zmiata takiego 997Turbo z toru.

 

O tę różnicę mi chodzi. Ja nie pisałem o zmiataniu. Tu naciągnąłes cytat pod siebie bo wiedziałeś, że zwykłe Evo wcale aż tak w dupe od 911 Turbo nie dostaje. Zresztą 400 konne Evo pewnie by zmiotło. Poza tym dlaczego Twoja wersja toru ma być lepsza niż moja? Może weźmy tor owalny wtedy się okaże, że M6 wypałuje 911 Turbo. Może faktycznie powinienem się wyrazić, że Evo "wiele nie ustępuje 911 Turbo na krętym torze" bo tak jest i 911 tylko na dłuższej prostej dzięki mocy robi przewagę. Ty za to nie potrafiłeś przyznać, że faktycznie w zakrętach Evo nie chodzi gorzej od 911 Turbo i gdyby nie to, że ma o 200 koni mniej bez problemu by objechał droższe od niego 3 razy Porsche.

 

Więc odczep się ode mnie bo sam się zachowujesz jak byś wszystkie rozumy pozjadał a to z rzeczywistością wiele wspólnego nie ma.

Opublikowano

dolacze sie do dyskusji poniewaz wraca na wlasciwy tor, a koledzy od evo i 911 chyba sie juz pogodza :clap: bo ten watek stracil na atrakcyjnosci ...

ja z obserwacji swojej kontrolki od TC zauwazylem ze na mokrym (po deszczu ) rownym asfalcie pojawia sie jeszcze przy 100 km/h, natomiast na wzdluznych nierownosciach nie powiem przy ilu na godzine ja widzialem bo uznacie mnie za swira lub napadnie mnie kilkunastu znawcow tematu i znowu watek zejdzie na psy :naughty:

od jakiegos czasu ( w zasadzie od 2 dnia po kupnie auta ) zaczalem jezdzic bez TC i moge powiedziec ze okielznalem moje Nm, ale z moich nowych 245/40R18 RF zostalo juz jakies 2 mm z tylu :twisted2:

i tu moja subiektywna ocena, ze bez TC jest ok 1-2 s do 100km/h szybciej ( na suchej rownej drodze )

Peace

Opublikowano

koledzy z automatami macie jednak dużo łatwiejszy bardzo ostry dynamiczny start,natomiast poskromienie 500 Nm manualem żeby było bardzo ostro i jednocześnie płynnie jest trudniejsze :) ,jednak nie mam zamiaru się poddac i będę cwiczył aż osiągnę oczekiwany rezultat

hej

Opublikowano

Dzis przecwiczylem kolejny szybki start. Pokierowalem sie jedna z wypowiedzi. DTC kliknalem raz(czesciowo odlaczony) obroty pow. 4tys szybko puscilem sprzeglo,kola zapiszczaly po czym autko zamulilo sie. Nieciekawie to wygladalo, a co gorsze poczulem woñ(nie spalonych opon) raczej sprzegla. Nie panowie takie ruszanie z pow. 4tys obrotow to nie dla mnie! Mojego autka nie bede katowal. Dochodze do wniosku, ze jak dobre sa warunki to calkowicie odlaczyc DTC i z wyczuciem(nie z b. wysokich obrotow) szybko sprzeglo i jednoczesnie gaz do dechy. Jesli warunki niesprzyjajace to analogicznie tylko z aktywnym systemem.

Z kolega Petersenem zgadzam sie. Te same odczucia z mojej strony. Poprzednio eksploatowalem 320cdi w automacie. Tam byl kop od samego staru.Kiedys psioczylem na automata, to teraz mam czego chcialem.Nigdy wiecej nie chce manuala do auta pow. 200kucykow. Nie wspomne jaka to wygoda automat przy wyprzedzaniu na naszych zatloczonych drogach.Chodzi mi juz po glowie zamiana na a6 z 3,0tdi. Tylko wez cos tu dobrego znajdz.

Opublikowano

progressowy to co zrobiłeś nazywa się "strzałem ze sprzęgła". Tego się nie robi, bo bardzo cierpi sprzęgło (prawie zawsze czuć swąd), koła mielą, bez sensu. Najlepiej jest wkręcić autko na wartość gdzie osiąga ono maksymalny moment obrotowy i energicznie puszczać sprzęgło (szybko, ale stopniowo i pod kontrolą) dodajac gazu, w każdym bądź razie pilnując żeby obroty nie spadały, a jak autko już złapie trakcję to gaz do dechy. Trakcja oczywiście zupełnie wyłączona.

 

PS

 

1. Jeśli chcesz zyskać ułamki sekundy przy zmianie biegów, zmieniaj je na międzygazie. Niektórzy robią to na pół sprzęgle, jednak to je mocno męczy i może zachrobotać, więc osobiście tego nie praktykuję. Najlepiej wcisnąć sprzęgło na maksa, nie zdejmując nogi z gazu (wcisniętego do dechy), szybko zmienić bieg i puścić sprzęgło.

 

2. Tak juz na marginesie, nie wiem jakie paliwo tankujesz, ale Twoje auto osiąga 100% mocy i momentu na paliwie 98-oktanowym, na 95 oktanowym jest go mniej, wg niektórych doniesień nawet 10% w stosunku do serii. Osobiście czuję istotną różnicę pomiędzy Eurosuper 95 a 100-oktanowym V-Powerem Racing. Nie wiem jak jest z różnicą pomiędzy Eurosuper 95, a 98 na stacjach BP czy Orlen, bo tankuję tylko na Shellu. Dodatkowo, jak wiadomo, nasze paliwo jest jakie jest, często 98-oktanowe jest 95-oktanowym, a te 95 ma też kilka oktanów mniej.

Opublikowano
progressowy to co zrobiłeś nazywa się "strzałem ze sprzęgła".

(...)

Najlepiej wcisnąć sprzęgło na maksa, nie zdejmując nogi z gazu (wcisniętego do dechy), szybko zmienić bieg i puścić sprzęgło.

 

W 100% zgoda, to najbardziej sensowny opis tego, co trzeba zrobic, zeby szybko ruszyc samochodem z RWD.

A co do czesciowego odlaczania DTC, to polecam instrukcje obslugi. Tam jest napisane, do czego to jest - z tego co pamietam, to nie do optymalnych startow, tylko do zredukowania wplywow DTC na trakcje w warunkach obnizonej przyczepnosci (np. snieg)

 

2. Tak juz na marginesie, nie wiem jakie paliwo tankujesz, ale Twoje auto osiąga 100% mocy i momentu na paliwie 98-oktanowym, na 95 oktanowym jest go mniej, wg niektórych doniesień nawet 10% w stosunku do serii. Osobiście czuję istotną różnicę pomiędzy Eurosuper 95 a 100-oktanowym V-Powerem Racing. Nie wiem jak jest z różnicą pomiędzy Eurosuper 95, a 98 na stacjach BP czy Orlen, bo tankuję tylko na Shellu. Dodatkowo, jak wiadomo, nasze paliwo jest jakie jest, często 98-oktanowe jest 95-oktanowym, a te 95 ma też kilka oktanów mniej.

 

 

Tak jak zgadzam sie w 100% z tym, co napisales wczesniej, to tutaj bajdurzysz :lol: . LO jest miara odpornosci benzyny na spalanie stukowe i nic poza tym. Wyzsza LO benzyny nie ma nic wspolnego z "kalorycznoscia" i "efektywnoscia spalania" (w rzeczywistosci to na benzynie np. 91 oktanowej samochod powinien osiagac wieksza moc niz na 98 oktanowej). Oczywiscie tylko w pewnym zakresie, bo silniki o wysokim stopniu sprezania potrzebuja wysokiej LO, zeby moc pracowac poprawnie. Generalnie to silniki dopasowuja kat zaplonu do stosowanego paliwa - jednak za niska LO moze zaszkodzic, za wysoka na pewno nie - ale tez niestety niewiele pomoze. Najlepiej jest - jak zwykle - stosowac sie do zalecen producenta i tankowac to, co jest napisane na klapce od wlewu paliwa :)

 

BTW: Wg jakich doniesien LO jest zanizana? Ja pamietam raport NIKu sprzed 2-3 lat, gdzie publikowane byly wyniki kontroli jakosci paliw pobranych na roznych stacjach (na pewno dostepne jest to w necie). I nie pamietam markowej (tzn. BP, Orlen, Lotos itp.) stacji, gdzie paliwo nie osiagalo deklarowanej liczby oktanowej...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Tak jak zgadzam sie w 100% z tym, co napisales wczesniej, to tutaj bajdurzysz :lol: . LO jest miara odpornosci benzyny na spalanie stukowe i nic poza tym. Wyzsza LO benzyny nie ma nic wspolnego z "kalorycznoscia" i "efektywnoscia spalania" (w rzeczywistosci to na benzynie np. 91 oktanowej samochod powinien osiagac wieksza moc niz na 98 oktanowej). Oczywiscie tylko w pewnym zakresie, bo silniki o wysokim stopniu sprezania potrzebuja wysokiej LO, zeby moc pracowac poprawnie. Generalnie to silniki dopasowuja kat zaplonu do stosowanego paliwa - jednak za niska LO moze zaszkodzic, za wysoka na pewno nie - ale tez niestety niewiele pomoze. Najlepiej jest - jak zwykle - stosowac sie do zalecen producenta i tankowac to, co jest napisane na klapce od wlewu paliwa :)

 

To co napisałeś jest najprawdziwszą prawdą, jednak oskarżając mnie o herezje zaprzeczasz sobie jednocześnie. :) Fakt, iż do silnika można tankować paliwo o różnej liczbie oktanowej, gdyż silnik ma regulację przeciwstukową myślę, że wszyscy wiemy. :) O tym, iż do silnika który osiąga 100% mocy i momentu po zastosowaniu paliwa 95-oktanowego lanie paliwa o wyższej LO nie ma większego sensu również wiemy. :) Przypominam jednak, że skupiamy się na problemie osiagnięcia maksymalnej mocy i momentu obrotowego tankując określony rodzaj paliwa do BMW E60 530i, jaki posiada autor topicu. W tym przypadku, aby osiagnąć "znamionowe osiagi jazdy i znamionowe zużycie paliwa" (cyt. z instrukcji obsługi) wymagane jest paliwo 98-oktanowe. Można oczywiście też tankować paliwo 95-oktanowe, jednak w takim przypadku nie osiagniemy 100% mocy i momentu. Szacuje się, iż wartość ta będzie mniejsza o około 10%. Nie jestem w stanie tego sprawdzić, gdyż wymagałoby to wizyt na hamownii, mogę jednak z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że moje auto przy paliwie Eurosuper 95 jest odczuwalnie słabsze niż na paliwie 100-oktanowym V-Power Racing ze stacji Shell. Różnica jest na tyle istotna, że Racinga tankuję zawsze. :)

Opublikowano
. W tym przypadku, aby osiagnąć "znamionowe osiagi jazdy i znamionowe zużycie paliwa" (cyt. z instrukcji obsługi) wymagane jest paliwo 98-oktanowe. Można oczywiście też tankować paliwo 95-oktanowe, jednak w takim przypadku nie osiagniemy 100% mocy i momentu

 

No OK, wiec trzeba tankowac benzyne 98. Ale lanie 100oktanowych VPowerow itp. wynalazkow to wg mnie strata kasy.

 

Można oczywiście też tankować paliwo 95-oktanowe, jednak w takim przypadku nie osiagniemy 100% mocy i momentu. Szacuje się, iż wartość ta będzie mniejsza o około 10%

 

A kto tak szacuje i w jaki sposob?

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
No OK, wiec trzeba tankowac benzyne 98. Ale lanie 100oktanowych VPowerow itp. wynalazkow to wg mnie strata kasy.

 

To już jest kwestia dyskusyjna. Po pierwsze na Shellu nie ma paliwa 98-oktanowego, jest tylko 100-oktanowy V-Power Racing, więc nie ma wyboru. Po drugie osobiście czuję istotną różnicę pomiędzy nim a Eurosuper 95, V-Power 95 czy nawet 98-oktanową na stacjach BP czy Statoil, a z wzgledu na fakt że osiągi są dla mnie ważne wybór jest prosty. :) Tak na marginesie, niegdyś pracowałem na Shellu, jej udział w ogólnej sprzedaży wynosi zaledwie 4-5% ze wzgledu na cenę (wyższą głównie dlatego, że jako jedyna jest sprowadzana z Niemiec). Rozmawiajac jednak z ludźmi, którzy korzystali z tego paliwa ma ono pozytywny, udokumentowany na hamowaniach wpływ na ich auta. Nikt nie każe jednak nikomu dopłacać, więc wg mnie nie ma sensu o tym dyskutować, po co robić reklamę.

 

A kto tak szacuje i w jaki sposob?

 

Szacują to przede wszystkim producenci, ograniczając się jedyni do stwierdzenia "nie osiąga maksymalnej mocy", "osiąga maksymalną moc" przy takiej i takie LO paliwa. Określone wartości to odczucia użytkowników, dane szacunkowe które można by potwierdzić wizytą w hamownii. Może kiedyś się na to zdobędę jak starczy mi chęci na podróże, opróżnianie baków itd. i przedstawię wyniki czy jest to różnica 5, 6 czy 9% :wink:

Opublikowano

Określone wartości to odczucia użytkowników,

 

Zwane czasem "efektem placebo" :mrgreen:

(O ktorym rzeczywiscie nie ma co dyskutowac)

 

dane szacunkowe które można by potwierdzić wizytą w hamownii. Może kiedyś się na to zdobędę jak starczy mi chęci na podróże, opróżnianie baków itd. i przedstawię wyniki czy jest to różnica 5, 6 czy 9% :wink:

 

Kiedys byl taki test w "Fifth Gear". I z tego, co pamietam, to te wynalazki nic nie daly (samochodom, producentom benzyny troche tak :wink: ). Jedyny samchod (z kilku), w ktorym bylo widac jakis pozytywny efekt to chyba turbodoladowana Impreza z wysokim wspoczynnikiem kompresji. W "normalnych" samochodach efekt byl zaden.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Zwane czasem "efektem placebo" :mrgreen:

(O ktorym rzeczywiscie nie ma co dyskutowac)

 

Jeśli producent coś stwierdza, a użytkownik coś potwierdza to walka z tym chyba nie ma sensu. :)

 

P.S. Autko zawsze tankuje w Obwodzie Kaliningradzkim- stacja paliw: LUKOIL 95oktanow. Nadmienie, ze na klapce mam dopuszczalne tankowanie nawet benzyny 91 oktanow.

 

Wg instrukcji:

 

98-oktanowe paliwko - maksymalna moc i moment, znamionowe spalanie

95-oktanowe - mniejsza od znamionowej moc i moment, możliwe też wyższe spalanie

91 oktanowe - tylko w wyjątkowych przypadkach, gdyż silnik nie jest na nią zaprojektowany

Opublikowano

Wg instrukcji:

 

98-oktanowe paliwko - maksymalna moc i moment, znamionowe spalanie

95-oktanowe - mniejsza od znamionowej moc i moment, możliwe też wyższe spalanie

91 oktanowe - tylko w wyjątkowych przypadkach, gdyż silnik nie jest na nią zaprojektowany

 

Czy ja gdzies stwierdzilem, ze jazda na paliwie z nizsza LO jest zalecana przez producenta? :duh:

Oczywiscie, ze trzeba w tym wypadku lac benzyne 98-oktanowa. Jedyne, co twierdze, to to, ze lanie VPowera100oktanowego czy jakiegos innego BPUltimate jest bzdura. A jakies subiektywne wrazenie wiekszej mocy po wlaniu takiego paliwa jest efektem placebo - przynajmniej w wiekszosci samochodow.

 

Jeśli producent coś stwierdza, a użytkownik coś potwierdza to walka z tym chyba nie ma sensu.

 

No to pokaz mi instrukcje albo jakies inne wiarygodne materialy pochodzace od producenta samochodow (najlepiej oczywiscie BMW), ze na paliwie 100oktanowym moc jest wieksza.

Sam wiesz, ze to bajka - albo nieswiadomie sam sobie przeczysz. W cytowanej przez Ciebie instrukcji jest napisane, ze przy benzynie 98 masz maksymalna moc. Czyli przy VPowerze czy innym takim cudzie jest "wieksza niz maksymalna" :?: - to byloby jakies zjawisko paranormalne :mrgreen:

Ergo: wydawanie kasy na VPowery itp. jest bzdura. Tym bardziej, ze wbrew Twoim twierdzeniom, benzyna na polskich stacjach (duzych i markowych, nie u pana Mietka na wsi) spelnia normy co do liczby oktanowej.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Czy ja gdzies stwierdzilem, ze jazda na paliwie z nizsza LO jest zalecana przez producenta? :duh:

Oczywiscie, ze trzeba w tym wypadku lac benzyne 98-oktanowa. Jedyne, co twierdze, to to, ze lanie VPowera100oktanowego czy jakiegos innego BPUltimate jest bzdura. A jakies subiektywne wrazenie wiekszej mocy po wlaniu takiego paliwa jest efektem placebo - przynajmniej w wiekszosci samochodow.

 

Kolego, przecież ja to napisałem do progressowego, żeby pokazać jakie paliwo może tankować do swojego bolidu i jakie będzie miał przy tym efekty wg producenta, a nie do Ciebie. :mrgreen:

 

No to pokaz mi instrukcje albo jakies inne wiarygodne materialy pochodzace od producenta samochodow (najlepiej oczywiscie BMW), ze na paliwie 100oktanowym moc jest wieksza.

Sam wiesz, ze to bajka - albo nieswiadomie sam sobie przeczysz. W cytowanej przez Ciebie instrukcji jest napisane, ze przy benzynie 98 masz maksymalna moc. Czyli przy VPowerze czy innym takim cudzie jest "wieksza niz maksymalna" :?: - to byloby jakies zjawisko paranormalne :mrgreen:

Ergo: wydawanie kasy na VPowery itp. jest bzdura. Tym bardziej, ze wbrew Twoim twierdzeniom, benzyna na polskich stacjach (duzych i markowych, nie u pana Mietka na wsi) spelnia normy co do liczby oktanowej.

 

BMW jasno przekazuje użytkownikom jego samochodów i wybranych silników, że to przy paliwie 98-oktanowym autko osiąga swoją maksymalną moc. Na Shellu jednak NIE MA paliwa 98-oktanowego, jest tylko 100-oktanowy Racing. Jeśli ktoś chce uzyskać maksymalną moc w swoim aucie (zależnie oczywiście od silnika) musi więc lać to paliwo u tego dystrybutora.

 

Cała dyskusja zaczęła sie od tego, że stwierdziłeś, iż zmyślam sobie iż paliwo 98- oktanowe nie bedzie pozytywniej oddziaływało na silnik R6 autora topicu niż 95, później się z tego wycofałeś, gdyż okazało się, że nie zrozumiałeś o czym dokładnie pisałem.

 

Teraz wkraczamy w sens tankowania innych niż zwykłe paliwa, a przecież nikt Cię nie przekonuje do niczego itd. Ja mam swoje zdanie na temat tych paliw i nie żałuję na nie pieniędzy z pozytywnym efektem. Jeśli masz inne opinie, nie wierzysz, nie chcesz go kupować tankuj to na co masz ochotę i ciesz się jazdą. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.