Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie czasami chce z maxa wystartowac. Niekoniecznie ze swiatel. Czy wylaczenie systemu antyposlizgowego ma wplyw na szybki start? Bo kiedy przycisne raz przycisk uklad anty czesciowo sie odlancza,kiedy przytrzymam dluzej uklad antyposlizgowy odlancza sie calkowicie(w teorii). Co jest lepsze?Kiedy wylacze system to przy mocnym starcie kola sie slizgaja i daje mi to odczucie straty sekundy przy starcie. Moze szybszy start jest przy aktywnym systemie??
  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
O i to jest dobre pytanie! Czytałem sobie instrukcje, ale jakoś tak niebardzo mi się chce wierzyć, że po wyłączeniu bodajże DTC tak szybko startuje. Po prostu boje się że te 500NM zostawi opony na asfalcie, a tego bym nie chciał ;)
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

To nic że się ślizga. Jak wyłączysz ASC to przyśpieszenie masz na max, jednak;

1. sucho być musi

2. dobre opony mieć musisz

3. i na równej drodze,

a jak co to pytaj.

Pozdro!

Opublikowano
To nic że się ślizga. Jak wyłączysz ASC to przyśpieszenie masz na max;

Pozdro!

 

Większej bzdury nie słyszałem. Nie wiem dokładnie jak działa ASC w tym modelu (jaka czułość systemu) i czy lepiej wystartuje się z włączonym systemem czy z wyłączonym (może wiele zależeć od umiejętności, ale może być też tak że każdy z włączonym systemem wystartuje lepiej), ale na pewno buksowanie kół powoduje stratę na starcie.

Pozdrawiam

Opublikowano
To nic że się ślizga. Jak wyłączysz ASC to przyśpieszenie masz na max, jednak;

1. sucho być musi

2. dobre opony mieć musisz

3. i na równej drodze,

a jak co to pytaj.

Pozdro!

No wlasnie a ten szybki start byl przed pol godziny temu. Bo jakis sportowy fiat(nie znam modelu) na swiatlach wystawil sie. Wylaczylem czesciowo system jednym kliknieciem i kola strasznie mielily, ale bylo bardzo mokro i poprzeczne koleiny no i oponki z tylu wolaja o wymiane. Na 2 biegu ten sportowiec fiat poddal sie.Jednak na starcie 1 bieg szly leb w leb. Wyczulem jednak strate ok. sekundy. Musze opanowac technike dobrego,szybkiego ruszania,zeby nie przyniesc wstydu marce.

Opublikowano

jak jest mokro to mozna sobie ostre starty z pod swiateł darować.

Auto stoji (trakcja Off) i mielą gumy po asfalcie albo trakcja ON sie pali i pala sie tylne klocki.

I jak ruszacie spod swiateł tak tylnymi kołami jechac aby nie po malowanych pasach (Slizgawka nawet jak sucho)

A ogólnie wskazane żeby E60 zawsze pierwsze było.Ogólnie nowa piatka ma dynamiczna,atletyczna sylwetkę i wtedy wygląda NAJPIĘKNIEJ

hej

Opublikowano

W każdym samochodzie ASC wykazuje dużą bezwładność, stąd redukuje wartość przyśpieszenia o ok. 20-30%.

Jak masz sucho i dobre opony, przy automacie oczywiście, przytrzymujesz samochód na chamulcu, dajesz 1 rpm i czekasz na zielone. Potem strzał z gazu i chamulca. Po pół sekundy gdy zaczyna mielić odpuszczasz gaz jakiś centymetr i powinno wystarczyć. Po osiągnięciu 2,5 rpm w 530d a 3 rpm w 535d z powrotem wciskasz gaz i bieg w górę. Kolejne biegi z gazem w podłodze, a rpmy+zmiany wyżej. Osiągniesz maxa.

 

Co do zaszłyszanych bzdur przez kolegę PAWLACZA, to się nie przejmój, jeszcze bardzo dużo bzdur i głupot w swoim życiu usłyszysz, NAJCZĘŚCIEJ OD SAMEGO SIEBIE :lol:

Ale... wszyscy uczymy się całe życie i głupcami umieramy.

Opublikowano

kolego dnowinski. Aby jak najlepiej wystartować to trzeba dać jak największą moc na koła, ale taką która nie spowoduje utraty przyczepności. Czyli trzeba dodać tyle gazu aby być jak najbliżej utraty przyczepności kół ale nie przekroczyć tej granicy. Zresztą ta sama zależność występuje podczas hamowania. Wiele osób nie ruszy sprawniej z wyłączonym systemem antypoślizgowym bo nie ma odpowiedniego wyczucia samochodu, w szczególności jeśli samochód ma dobrze zestrojony system, co ma miejsce w samochodach BMW. A przy samochodach sportowych z najwyższej pułki to praktycznie nie ma możliwości szybszego startu bez włączonego systemu antypoślizgowego.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej startuje się z wyłączoną trakcją. Oczywiście muszą być do tego przyzwoite warunki ale na suchym i odpowiednim asfalcie trakcja nie ma szans. Jeśli są niedowiarki to mogę nakręcić filmik przy ruszeniu z piskiem bez trakcji i z trakcją. Będę startował z 4tysięcy. :)

 

Taki sposób kompletnie nie nadaje się na śliski asfalt jak i po deszczu czy na liściach. Ale podczas dobrej pogody ze świateł sprawdza się wyśmienicie. ;) Odpowiednio operując gazem ruszymy znacznie lepiej niż trakcja, która na chwilę zmuli auto zamiast delikatnie przyspieszać.

Edytowane przez kojak_ct
Opublikowano

M5, R8, IsF, 911 - to samochody którymi jeździłem w trybie LC (lunch control) i w każdym z nich, aby uzyskać maxymalną wartość przyśpieszenia, należy wyłączyć "trakcję". Ba, nawet nie jest możliwe zrealizowanie LC bez przejścia w tryb "na golasa".

Tajemnica tkwi nie w "czymś tam" tylko w oponach. Są tak dobierane by były zdolne przenieść maksymalny moment przy starcie.

(Tutaj ważna uwaga! Dotyczy jedynie samochodów z tylnym napędem)

To właśnie w samochodach "niesportowych" koła mielą w sposób mało kontrolowalny. W sportowych, zaopatrzonych w mechanizm LC, wartość momentu regulowana jest "prognozowo" poprzez sprzęgło i bez asysty ASC. W F1 do niedawna, wszystkie bolidy miały ASC. Teraz przepisy tego zabraniają, a w efekcie jeździ się trudniej, szczególnie starszym kierowcom przyzwyczajonym do jazdy z asystą, oraz jeździ się nieco szybciej!

Oczywistością jest "efekt zerwania" i maksymalne wartości z nim związane, ale też trzeba wiedzieć że efekt ten, nie jest realizowany przez ASC w sposób pemanentny, a raczej przypadkowy. Własną nogą o wiele lepiej go wyczuć, nawet w dieslu i automacie.

Co do ogółów, to polecam kierowanie się empirią a nie immanętną chęcią zaistnienia.

 

Pozdrawiam. :hand:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

oczywiście, że ma wpływ i oczywiście szybciej wystartujesz - i o to pawlacz chodzi w pytaniu, nie o teorię kto potrafi lepiej i kiedy

bo w takim zapytaniu zakładamy, że ktoś potrafi i wie kiedy

dla całej reszty lepsze jest zostawienie włączonego DSC, bo odejmie gazu i przyhamuje...

a jak ktoś umie startować z wyłączonym DSC (czyli nie stoi w miejscu i nie mieli) to wystartuje szybciej niż taki wyhamowany na DSC, który na starcie dostał czkawki :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
To nic że się ślizga. Jak wyłączysz ASC to przyśpieszenie masz na max

Z tym stwierdzeniem się nie zgadzam. Cała reszta ok. Jak napisałem w pierwszym poście nie wiem jaka czułość systemu. Ale elektronika jest teraz tak czuła, że szybciej jest w stanie zareagować od człowieka. Ale nie twierdze, że aż tak dobry jest system w tym przypadku.

A tu kolega GR tylko potwierdził moje stwierdzenie.

 

a jak ktoś umie startować z wyłączonym DSC (czyli nie stoi w miejscu i nie mieli) to wystartuje szybciej niż taki wyhamowany na DSC

 

Są tak dobierane by były zdolne przenieść maksymalny moment przy starcie.

(Tutaj ważna uwaga! Dotyczy jedynie samochodów z tylnym napędem)

 

Kolejny błąd w rozumowaniu. Dotyczy wszystkich samochodów. Bez różnicy czy z napędem na przód, tył czy obydwie osie.

 

Pozdrawiam

 

PS: BMW jest jednym z niewielu samochodów, w których można odłączyć całkowicie kontrolę trakcji

Opublikowano
oczywiście, że ma wpływ i oczywiście szybciej wystartujesz - i o to pawlacz chodzi w pytaniu, nie o teorię kto potrafi lepiej i kiedy

bo w takim zapytaniu zakładamy, że ktoś potrafi i wie kiedy

 

czy aby na pewno?

 

Kiedy wylacze system to przy mocnym starcie kola sie slizgaja i daje mi to odczucie straty sekundy przy starcie.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sportowych, zaopatrzonych w mechanizm LC, wartość momentu regulowana jest "prognozowo" poprzez sprzęgło i bez asysty ASC. W F1 do niedawna, wszystkie bolidy miały ASC. Teraz przepisy tego zabraniają, a w efekcie jeździ się trudniej, szczególnie starszym kierowcom przyzwyczajonym do jazdy z asystą, oraz jeździ się nieco szybciej!

 

Tylko, że w F1 LC i TC nie miało nic wspólnego ze sprzęgłem ani hamulcami. W najnowszych i najdroższych furach też nie ma. Zmniejszenie mocy/momentu obrotowego przenoszonego na koła robione jest na zasadzie odcięcia zapłonu z kilku cylindrów. Jest to najskuteczniejszy sposób jaki istnieje i będzie on zawsze lepszy od najlepszego kierowcy, bo pobiera dane i koryguje kilka tysięcy razy w ciągu sekundy.

 

Totalną bzdurą jest to co napisałeś, że w F1 bez systemu kontroli trakcji jeździ się szybciej. Chyba się nie zastanowiłeś nad tym co napisałeś w ogóle. Po co by TC istniało w F1 jeżeli bez niego się jeździ szybciej????????? Widzę, że z Ciebie taki "znawca" F1 jak cała reszta "znawców" interesujących się F1 od kiedy pojawił się w niej Robert. Mamy teraz tysiące "fachowców" i "znawców", którzy nic nie rozumieją z tego sportu.

Opublikowano
Dziekuje za teorie,ktora zapewne spraktykowaliscie. Musze sie bardziej doszukiwac bledu, ktory kierowca popelnia(ja). Tylko gdzie on tkwi? Nigdy nie stratowalem z bardzo wysokich obrotow myslac, ze zaszkodzi to skrzynce a w szczegolnosci sprzeglu.Szybko sprzeglo i gaz (a powinno byc na odwrot zapewne)do dechy pod czerwone pole i szybka zmiana na kolejny bieg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz znaleźć złoty środek pomiędzy obrotami silnika a przyczepnością i z wyczuciem puścić sprzęgło. Proponuję ćwiczyć na piachu..
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A tu kolega GR tylko potwierdził moje stwierdzenie.

 

a jak ktoś umie startować z wyłączonym DSC (czyli nie stoi w miejscu i nie mieli) to wystartuje szybciej niż taki wyhamowany na DSC

Niby co Ci potwierdziłem? :roll:

 

oczywiście, że ma wpływ i oczywiście szybciej wystartujesz - i o to pawlacz chodzi w pytaniu, nie o teorię kto potrafi lepiej i kiedy

bo w takim zapytaniu zakładamy, że ktoś potrafi i wie kiedy

 

czy aby na pewno?

Ale co na pewno?

że szybciej wystartujesz bez zabierania gazu przez DSC? tak, szybciej

 

czy, że ktoś potrafi i wie? zakładam, że rozpatrujemy co będzie szybciej, a nie kto szybciej, więc w sumie też tak :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Potwierdził kolega stwierdzenie, że zrywając przyczepność nie ruszy się szybciej co sugerował kolega dnowinski

 

odnośnie drugieto, to chodziło mi czy na pewno umie ruszyć odpowiednio skoro zrywa przyczepność.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A ja to myślę że dziecinadą spokój sobie dać trzeba. Mam dość entuzjastów - euforystów co rzutkim tekstem każdego skarcić potrafią.

Ale co zauważyć należy, żadnych faktów jedynie opinie.

 

Teksty typu "tysiąc razy na sekundę", i "od kiedy się F1 interesujesz" niestety, wciąż z przedszkola czmychają, a ja już na to nerwów nie mam.

 

Pozdrawiam.

P.S. Żal trochę bo temat ciekawy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chłopie.. nie bądź śmieszny. Podałem Ci konkretne argumenty i podważyłem Twoją wypowiedź a Ty jak zawsze nie potrafisz się do błędu przyznać. Napisałeś bzdury i tyle a jak widać najprostszą metodą dla Ciebie jest nazwać to dziecinadą, przedszkolem. Poczytaj Twoje opisy jazdy autami, które testujesz, to jest dopiero przedszkole i dziecinada + podkreślanie własnej zajefajności.

 

Więcej samokrytyki, bo dyskutować można o wszystkim tylko trzeba mieć o tym pojęcie żeby się wypowiadać w temacie, szczególnie w sposób tak autorytatywny jak Ty to robisz. :wink:

Opublikowano

Witam

 

Nie radze odlaczac DSC na polskich zajefajnych drogach :| . Trzeba nabrac na tyle wprawy by nie doprowadzac do zerwnia przyczepnosci podczas szybkiego sprintu do 100km\h to wtedy tez DSC nie bedzie ingerowac :wink:

Co to byl za fiat :?: moze Tobie sie tylko wydawalo ze idziecie leb w leb(ja czasami tez odnosze wrazenie ze teoretycznie slabszy samochod obok na poczatku idzie rowno- ale to tez dlatego ze nie trzymam obrotow na 4.5 rpm zeby wystrzelic jak z procy i jak najszybciej wrzucic dwojke i miec znowu obroty wysoko- i miec non stop optymalny moment i najwieksza moc ktora jest osiagana u mnie w okolicy 6600rpm zdaje sie) teoria jest tak ze u siebie mam 6.3 sek do 100- ale praktyka pewnie jest kolo 7 (brak idealnych warunkow torowych) ...

Ty na 2 ciagniesz do okolo 100 lub wiecej (u mnie do 110 dochodzi)

Mnie jak do tej pory wyj.. :D tylko subaru ale tam cos okolo 300 koni pewnie byo(jeszcze jakis tuning itp.)

Jak wyzej: dobre gumy, suchy rowny asfalt i wtedy mozna rozmawiac o bardzo efektywnym sprincie, chocby male koleinki/muldy i juz klops...

 

DTC to dodatkowy sytem, ktory sie samemu zalacza w ekstremalnych warunkach braku przyczepnosci.

 

Moze artykul bedzie pomocny: http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/szybkie-ruszanie/

 

A jeszcze pytanko: jak dobrze/miarodajnie (jakim urzadzeniem) mierzyc przyspieszeni autka?- no bo chyba nie stoperem w tel. kom. :lol:

 

P.S. ten fiacisz to magla byc np. 200 konna croma :)

 

pzdr

Opublikowano

Więcej samokrytyki, bo dyskutować można o wszystkim tylko trzeba mieć o tym pojęcie żeby się wypowiadać w temacie, szczególnie w sposób tak autorytatywny jak Ty to robisz. :wink:

 

:lol:

I kto to mowi...

 

Oto kawalek Twojej "tfurczosci"

A od 997 Turbo szybszy na torze jest Lancer Evo w podstawowej specyfikacji więc to żadna rewelacja

 

Normalny ROFTL :lol:

:mlotek:

pozdrowienia

Krzysztof

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więcej samokrytyki, bo dyskutować można o wszystkim tylko trzeba mieć o tym pojęcie żeby się wypowiadać w temacie, szczególnie w sposób tak autorytatywny jak Ty to robisz. :wink:

 

:lol:

I kto to mowi...

 

Oto kawalek Twojej "tfurczosci"

A od 997 Turbo szybszy na torze jest Lancer Evo w podstawowej specyfikacji więc to żadna rewelacja

 

Normalny ROFTL :lol:

:mlotek:

 

A ty znowu wracasz do dyskusji w której poległeś i ratowałeś się kłamstwem? I po co ci znowu kompromitacja? Nie musisz być adwokatem dnowinskiego bo da sobie radę bez ciebie. Na krętym i wolnym torze 997 turbo przegrywa z Lancerem więc nie wiem po co wyciągasz te cytaty. Zresztą bardzo schlebia mi twoja opinia, że z wszystkich moich wypowiedzi największą nieprawdą jest prawda. :D Tak trzymaj..

Opublikowano

Nie musisz być adwokatem dnowinskiego bo da sobie radę bez ciebie.

 

Zadnym adwokatem nie jestem, dnowinskiego nie znam i nie mam zadnego interesu w tym, zeby go bronic. Po prostu po raz kolejny zauwazylam , ze masz jakies rozdwojenie jazni. Albo chwilami zyjesz w jakiejs rownoleglej rzeczywistosci.

 

A ty znowu wracasz do dyskusji w której poległeś i ratowałeś się kłamstwem? I po co ci znowu kompromitacja?

 

Taaa...

:liar:

 

Na krętym i wolnym torze 997 turbo przegrywa z Lancerem

 

Jasne... W sumie to nie chcialem wracac do tych wypocin, ale...

Ten cytat z poprzedniego posta jest jak najbardziej prawdziwy. Nic nie sfalszowalem. Nigdzie nie ma tam slowa o wolnym i kretym torze.

Rownie dobrze zamiast nazwy "Lancer" mozna byloby wstawic np. "Cinquecento 700" - a potem w kolejnych postach wycofywac sie rakiem (oczywiscie pyskujac i zlorzeczac na zla wole adwersarza), ze chodzilo mi nie o normalny tor, tylko np. o tor przeszkod z rozstawionymi co 10 metrow slupkami.

A wiesz, dlaczego znowu do tego wracam? Bo mi sie ciagle wydaje, ze ta "dyskusja" to koronny przyklad Twojej aktywnosci na tym forum. I radze to zmienic.

pozdrowienia

Krzysztof

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, że poprawiłem nieprawdę jaką napisał dnowinski o TC w F1 to jest jakiś grzech przepraszam? Akurat na Formule 1 znam się bardzo dobrze bo interesuję się nią od ponad 15 lat i jeżeli mam jakąś wiedzę, którą wyprostowałem jego niedorzeczności to nie mam prawa tego napisać? To co to jest forum dla równych i równiejszych? Ty możesz godzinami się wykłucać o szczegóły aż się ratujesz przekłamanymi cytatami (piszę o tamtej dyskusji Lancer vs Porsche) a ja nie mogę poprawić kogoś? Swoje rady więc zostaw sobie, ok, bo forum jest po to żeby dyskutować a nie lizać sobie na wzajem cztery litery za przeproszeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.