Skocz do zawartości

Problerm z odpowietrzeniem ukladu(Wciaz sie gotuje)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.Wymienilem termostat i uszczelki i zaczolem odpowietrzac uklad odkrecilem korek odpowietrzajacy i czekalem az wyparuje powietrze a potem wyleci woda ale caly czas para leci a silnik sie gotuje.Czy ktos moze wie o co chodzi.Czy sa jakies inne korki odpowietrzajace oprucz tych dwoch co sa z przodu???? Dzieki z gory
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widać , że nie bardzo wiesz o co chodzi w odpowietrzaniu.

Wątpię czy dasz radę sam to zrobić.

Na początek polecam :search: bo o odpowietrzaniu traktuje spora część tego forum.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Pytanie do Dyzio Jezeli jest jakis inny sposob na odpowietrzanie to czy mozesz mi napisac.Bo ja znam tylko ten co trzeba odkrecic korek odpowietrzajacy i czekac az woda wyleci
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już kilka razy to na forum opisywałem i już mi się nie za bardzo chce pisać od nowa.

Poszukaj bo wiem , że znajdziesz gotowy przepis jak to zrobić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Hej Dyzio mam linka do tego odpowietrzania ale tam jest tak napisane o wszystkich objawach i do konca nie wiem jak to zrobic.Cy uklad az tak moze byc zapowietrzony po wymianie trmostatu??? Napisz prostymi slowami jak to zrobic.Prosze :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być zapowietrzony mocno.

Po pierwsze włącz zapłon i ustaw ogrzewanie na max.

Dobrze jest najechać lewym kołem na jakieś podwyższenie < np na paletę>

Odkręć odpowietrzniki < oba >

Do zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy nalewaj powoli płyn aż się wyleje odpowietrznikami bez powietrza.

zakręć odpowietrzniki i pod pompuj za węże < nie każdy to doradza ale u mnie pomaga>

Pompuj tak:

-ściśnij wąż gumowy

-zatkaj dłonią wlew w chłodnicy i puść wąż < może ubywać płynu >

Jeśli masz gaz to może się okazać konieczne odpowietrzenie reduktora.

Jeśli ubyło płynu to dolej i jeszcze raz odkręć odpowietrzniki.

Znowu dolewaj aż wycieknie.

Zakręć odpowietrzniki ale nie zakręcaj korka.

Odpal silnik.

Dodawaj gazu tak żeby był widoczny strumień we wlewie chłodnicy.

Ale nie gazuj za wysoko bo możesz posadzić uszczelkę pod głowicą.

Trzymaj na chodzie aż się nagrzeje do 90 st. < wskazówka w pionie>

Musi się otworzyć termostat!!!!!

Jak się otworzy to na wolnych obrotach możesz poluzować odpowietrzniki i sprawdzić czy nie będzie powietrza.

Jeśli jest to je wypuszczaj ale pamiętaj o dolewaniu płynu.

Jak będzie tylko płyn i będzie strumyk we wlewie to jest ok.

Zakręć korek.

Jak wystygnie < np następnego dnia > sprawdź poziom płynu.

 

Jeśli robisz to pierwszy raz to radzę zaopatrzyć się w zapas płynu.

I ostrożnie z wlewaniem zimnego płynu do silnika bo możesz biedy narobić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.