Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4k od wymiany i kolejny raport, pewnie ostatni.

 

Skrzynka non stop w permanentnym poślizgu, biegi zapina jak chce - raz prawie nie wyczuwalnie, raz szarpie że aż tył przysiada i nie jest to zależne od tego jak deptam tylko od jej widzimisię. Chyba zapomniała co to jest lockup:/

Pewnie nie jest to spowodowane wymianą oleju, ale znajomy mech powiedział mi: "jak chodziła to po coś tam wkładał pazury?"

No...to tyle.

Jak wam skrzynka chodzi to w ogóle na nią nie patrzcie, taka moja rada.

 

Smutno czytac cos takiego, szczegolnie ze ja tez chcialem zmienic profilaktycznie. :?

 

Ciekawe ile osob w ta skrzynia zmienialo w niej olej i czy komus sie cos jeszcze przytrafilo :). Bo narazie zbyt wielu wypoiwedzi nie ma tych ktorzy zmienili.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

No od nowego oleju to raczej skrzynka nie padnie....

Ja wymieniałem pierwszy raz gdzieś z 60 tys. temu i śmiga.najczęściej to jest tak że wymieniamy dopiero jak coś zauważymy dziwnego w zachowaniu skrzyni ale to już za późno.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja zmieniłem przy stanie 225 tys km, obecnie mam 250tys i chodzi jak złoto. Po zmianie zauwazylem poprawę w pracy skrzyni. Ważna jest zmiana na wlaściwy olej, a w przypadku kiedy skrzynia jest na wykonczeniu to zmiana na nowy olej nie pomoze, w ekstremalnych przypadkach moze przyspieszyc to co nieuniknione czyli remont skrzyni :? Moim skromnym zdaniem przypadek kolegi limited odpowiada temu ostatniemu przypadkowi ...
Opublikowano

Witam.

Ja zmieniłem w marcu po tym jak sobie poczytałem tu na forum...i po radach 'mojego' mechanika. Generalnie nic się nie działo, ale jak mi ktoś odpowiedział "albo się wymienia olej...albo skrzynkę". Wymieniłem i 30 tys nic żadnych zmian na + czy na -. Komfort psychiczny znacznie się podniósł. Ale obecnie czeka mnie właśnie remont skrzynki. Tu wielkie podziękowania dla Kruk203 :modlitwa: za pomoc. Jednak niestety przeliczyłem się z możliwościami finansowymi na chwilę obecną i muszę odczekać jakiś miesiąc (przez z to może trochę się Kruk203'owi naraziłem sorki). A wracając to tematu. Teraz rozmyślam...czy miałbym taki problem gdybym jednak nie wymieniał oleju w skrzyni. Generalnie wyszło tak.. z wymianą czy bez czeka mnie remont. Auto po wykasowaniu błędów jeździ normalnie, ale czekając na remont nie chcę dobić skrzynki bardziej więc też i inaczej jeżdżę.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano

Znalazłem na necie artykuł, oto część:

 

Pierwszą i najważniejszą rzeczą w przypadku użytkowania automatycznych skrzyń biegów jest regularna wymiana oleju. W tym temacie należy przede wszystkim przestrzegać terminów oraz przebiegów zalecanych przez producenta. Takie informacje powinniśmy znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Bardziej dociekliwi mogą z takim zapytaniem zadzwonić do najbliższego autoryzowanego punktu serwisowego. Jeśli zamierzamy "dmuchać na zimne", można skracać okresy między przeglądami, gdyż są one różne - od kilkunastu tysięcy kilometrów do nawet kilkudziesięciu. Regularna kontrola płynu smarującego zapobiega wystąpieniu ubytków, które mogą doprowadzić do uszkodzenia. Jeśli okaże się, że jego ilość jest niewystarczająca, należy odwiedzić specjalistyczny warsztat. Uzupełnienie oleju w przekładni musi być precyzyjne, bowiem nalanie zbyt dużej ilości może zakłócić pracę skrzyni.

 

Specjalnie wytłuściłem ostatnie zdanie, ponieważ do teraz nie jestem pewny czy nie nalałem jednak za dużo. Na forum opla omegi piszą że stan sprawdza się na gorącej skrzyni w pozycji N. Ja poziom sprawdzałem na chłodnej na zahamowanym aucie w pozycji D i jeszcze wtedy olej wypływa z otworu kontrolnego. Zastanawiam się czy moje problemy nie są spowodowane właśnie za wysokim stanem oleju.

Bardzo proszę kolegów o podzielenie się własnymi doświadczeniami w tym zakresie, oraz w temacie częstotliwości wymiany. Dodam że skrzynia zaczyna świrować po rozgrzaniu (teoretycznie poziom jeszcze wzrasta), zimna zachowuje się prawidłowo, co niestety nie trwa długo....kilkanaście kilometrów w mieście. Teraz kiedy jest chłodniej wydaje mi się że pracuje lepiej.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Olej na gorącej skrzyni sprawdza się gdy występuje miarka oleju taka jak do silnika.W A5S390R prawidłowy poziom jest przy 50st.

Może masz zanieczyszczoną chłodnice oleju skrzyni?

Opublikowano
W A5S390R prawidłowy poziom jest przy 50st.

 

No tak pisałeś już o tym, tylko w jakiej pozycji ma być skrzynia? Pisałeś że D, ktoś inny mówił mi że N. Wymieniałem i sprawdzałem według Twojego opisu ale zastanawiam się czy nie sprawdzić w pozycji N, tak jak mi powiedział facet z jednego z serwisów ASB.

 

Może masz zanieczyszczoną chłodnice oleju skrzyni?

 

Próbowałem zaglądać na chłodnicę ale tam jest tak napchane różnych chłodnic i tak zabudowane że nie wiem jak się tam dostać, auto się nie przegrzewa. Chyba bym musiał zdemontować zderzak tak ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja zawsze sprawdzam na D lub R i jest ok. chłodnice myją strumieniem wody (tylko nie karcherem)
Opublikowano
Ja zawsze sprawdzam na D lub R i jest ok. chłodnice myją strumieniem wody (tylko nie karcherem)

 

Chyba mam kłopot...wygląda na to że nie mam obiegu na chłodnicę oleju, aluminiowe przewody do chłodnicy są zimne choć skrzynia gorąca.

Zatkało się czy jak?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Prosta sprawa.

Stawiasz auto na kanale i czekasz aż wystygnie, przygotuj narzędzia tj. klucz sztorcowy 10mm klucze torx do korków(nie pamiętam rozmiaru) naczynie na zużyty olej oraz coś do wlewania oleju najlepszy jest typowy aplikator do olei o pojemności 1L ew. 0,5L z wężykiem.

Gdy autko trochę ostygnie odkręcasz korek spustowy w dnie miski i spuszczasz olej jak zleci odkręcasz miskę olejową i uważaj przy zdejmowaniu bo jest tak skonstruowana że ok. 0,5L oleju zostaje i można się pochlapać po jej zdjęciu usuwasz delikatnie starą uszczelkę oraz wyciągasz filtr(nie jest przykręcony) delikatnie kręcąc nim na boki w gnieździe filtra zapewne zostaną ringi uszczelniające i trzeba je wyjąć jakiś haczykiem np. z drutu(są dwa) w miejsce starego filtra zakładasz nowy.Miskę olejową trzeba umyć i wytrzeć do sucha oraz usunąć wszystkie opiłki z magnesu w dnie(jeśli są) u mnie nie było opiłków tylko troszeczkę szarej mazi, gdy już miska czysta zakładasz nowa uszczelkę i przykręcasz miskę z wyczuciem na kilka razy.

Odkręcasz korek wlewu z boku skrzyni i wlewasz olej ile się zmieści jak zacznie się przelewać zakręcasz lekko korek szykujesz następna porcję olej w strzykawie i odpalasz silnik. odkręcasz korek wlewu i dolewasz znowu do przelania załapujesz korek i przekładasz dźwignie biegów kilka razy od P do D zostawiasz np. na D zaciągasz ręczny(silnik cały czas pracuje) i dolewasz aż zacznie się przelewać przez korek.I po robocie

Operację wlewania oleju na pracującym silniku trzeba wykonać szybko gdyż właściwy stan oleju jest przy ok. 50 st. dobrze gdy jest druga osoba która odpala auto i zmienia położenie dźwigni.Pozostaje jazda próbna :mrgreen:

Oleju wejdzie ok. 6L

 

Wszystko co napisałeś pasuje, ale dzisiaj rozmawiałem z człowiekiem z Raszyna i powiedział mi że końcowa faza dolewania oleju odbywa się na włączonym silniku, ale nie na "D", tylko na "N".

 

Jak wkońcu sie to robi????

003.jpg
Opublikowano
Jak wkońcu sie to robi????

 

Cytat z maila do mnie:

 

Poziom oleju sprawdzany jest 'na przelew' na zimnym i pracujacym silniku, skrzynia w pozycji N / P. Korek od strony kierowcy. Dolewac oleju do momentu w ktorym zacznie sie przelewac.

 

pozdrawiamy.

 

serwis.axod.pl

Opublikowano
Jak wkońcu sie to robi????

 

Cytat z maila do mnie:

 

Poziom oleju sprawdzany jest 'na przelew' na zimnym i pracujacym silniku, skrzynia w pozycji N / P. Korek od strony kierowcy. Dolewac oleju do momentu w ktorym zacznie sie przelewac.

 

pozdrawiamy.

 

serwis.axod.pl

 

 

Za taka odpowiedz bym sie bardzo zastanowil co do fachowosci tego serwisu. Mi w ASO BMW majster jak bylem sprawdzic stan wlasnie powiedzial ze ludzie robia bledy bo powinno sie sprawdzac w pewnym zakresie temperaturowym, podal mi go dokladnie ale juz nie pamietam.

Nic nie mowil czy sprawdza sie na D czy N czy P ... ale o temperaturze oleju to pamietam napewno bo dodal jeszcze informacje o ile powieksza sie objetosc tego oleju wraz ze wzrostem temperatury.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja zawsze sprawdzam na D lub R i jest ok. chłodnice myją strumieniem wody (tylko nie karcherem)

 

Chyba mam kłopot...wygląda na to że nie mam obiegu na chłodnicę oleju, aluminiowe przewody do chłodnicy są zimne choć skrzynia gorąca.

Zatkało się czy jak?

 

Moze ktoś po prostu zaślepił przewody bo chłodnica ciekła. :?:

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Prosta sprawa.

Stawiasz auto na kanale i czekasz aż wystygnie, przygotuj narzędzia tj. klucz sztorcowy 10mm klucze torx do korków(nie pamiętam rozmiaru) naczynie na zużyty olej oraz coś do wlewania oleju najlepszy jest typowy aplikator do olei o pojemności 1L ew. 0,5L z wężykiem.

Gdy autko trochę ostygnie odkręcasz korek spustowy w dnie miski i spuszczasz olej jak zleci odkręcasz miskę olejową i uważaj przy zdejmowaniu bo jest tak skonstruowana że ok. 0,5L oleju zostaje i można się pochlapać po jej zdjęciu usuwasz delikatnie starą uszczelkę oraz wyciągasz filtr(nie jest przykręcony) delikatnie kręcąc nim na boki w gnieździe filtra zapewne zostaną ringi uszczelniające i trzeba je wyjąć jakiś haczykiem np. z drutu(są dwa) w miejsce starego filtra zakładasz nowy.Miskę olejową trzeba umyć i wytrzeć do sucha oraz usunąć wszystkie opiłki z magnesu w dnie(jeśli są) u mnie nie było opiłków tylko troszeczkę szarej mazi, gdy już miska czysta zakładasz nowa uszczelkę i przykręcasz miskę z wyczuciem na kilka razy.

Odkręcasz korek wlewu z boku skrzyni i wlewasz olej ile się zmieści jak zacznie się przelewać zakręcasz lekko korek szykujesz następna porcję olej w strzykawie i odpalasz silnik. odkręcasz korek wlewu i dolewasz znowu do przelania załapujesz korek i przekładasz dźwignie biegów kilka razy od P do D zostawiasz np. na D zaciągasz ręczny(silnik cały czas pracuje) i dolewasz aż zacznie się przelewać przez korek.I po robocie

Operację wlewania oleju na pracującym silniku trzeba wykonać szybko gdyż właściwy stan oleju jest przy ok. 50 st. dobrze gdy jest druga osoba która odpala auto i zmienia położenie dźwigni.Pozostaje jazda próbna :mrgreen:

Oleju wejdzie ok. 6L

 

Wszystko co napisałeś pasuje, ale dzisiaj rozmawiałem z człowiekiem z Raszyna i powiedział mi że końcowa faza dolewania oleju odbywa się na włączonym silniku, ale nie na "D", tylko na "N".

 

Jak wkońcu sie to robi????

 

Ja to robię na D kto wie może to źle ale ale u mnie jest ok.

Nie dramatyzował bym specjalnie z powodu wyższego stanu oleju gdyż skrzynia ma odpowietrznik i nic nie powinno się stać.

Oczywiście to tylko moje zdanie....

Edytowane przez Kruk
Opublikowano
... ale o temperaturze oleju to pamietam napewno bo dodal jeszcze informacje o ile powieksza sie objetosc tego oleju wraz ze wzrostem temperatury.

 

Przez telefon mówił mi o wzroście objętości oleju wraz z temperaturą, ale tu się rozchodzi o to w jakiej pozycji ma być wajha.

Mówił mi że jak na zimnym będzie wyciekać to na ciepłym będzie wyciekać więcej, ale taki nadmiar jest do przyjęcia. Za to znacznie przelana skrzynia może pracować niewłaściwie - może dochodzić do spieniania oleju.

Zresztą możecie koledzy zadzwonić i pogadać z gościem, wydaje się być bardzo rzeczowy. Tylko on mi odradzał wymianę oleju przy moim przebiegu stwierdzając jednocześnie że jak się zdecyduję przyjechać to sprawdzi w jak stanie jest olej i wtedy zdecyduję co robić.

Opublikowano
Moze ktoś po prostu zaślepił przewody bo chłodnica ciekła. :?:

 

To ma sens, trzeba to sprawdzić.

 

Nie dramatyzował bym specjalnie z powodu wyższego stanu oleju gdyż skrzynia ma odpowietrznik i nic nie powinno się stać.

 

A może się okaże że na D jest tak samo jak na N i na nic te dywagacje?

Nie miałem jeszcze fizycznej możliwości upuszczać z powodu braku własnego kanału ale jak tylko to zrobię to napiszę czy się cokolwiek zmieniło.

Wiem tylko że czym chłodniej tym skrzynka pracuje lepiej.

Może jutro uda się zmolestować kumpla z kanałem.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wiem tylko że czym chłodniej tym skrzynka pracuje lepiej.

 

Zgadzam się z tym, u mnie też jak olej w skrzyni jest zimny, to pracuje lepiej.

Po nagrzaniu zmienia biegi troche gorzej i zauważyłem jeszcze jedno.

Jak otworze drzwi, to bucha ciepło z pod samochodu, tak jak by skrzynia była bardzo gorąca.

Też sprawdzę chłodnicę oleju i przewody, czy są gorące.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

No więc upuściłem oleju około 0.8 L, nie czekałem aż przestanie lecieć tylko zakręciłem korek jak strumień zelżał. Przejechałem około 80 km i nie ma żadnej różnicy. Może łagodniej zmienia biegi ale wiem co to jest autosugestia więc pewnie mi się tylko wydaje, teraz to się boję że jest za mało :duh: Stałem się tak wyczulony na wszelkie odgłosy że psuje mi to całą przyjemność prowadzenia :cry2:

Co od chłodnicy oleju, dotykałem przewody obok silnika po jakichś 15-20 minutach od zaparkowania...po prostu zdążyły ostygnąć, na pracującym silniku raz dwa są gorące, tak że sorry za zamieszanie z tym.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

limited Twoje posty chyba będą wodą na młyn zwolenników pozostawiania skrzyni w spokoju, aż zdechnie bo "kto rusza ASB ten ma zaraz jakieś problemy". Nurtuje mnie tylko jedno, po jaką cholerę nie mając 200% pewności, że zrobisz wszystko dobrze zabrałeś się do tego sam? Nie kwestionuję bynajmniej Twojej wiedzy technicznej i wiedzy kolegów z forum, którzy zapewne służyli Ci wsparciem technicznym odnośnie procedury wymiany oleum w ASB, ale sam widzisz jak jest .... Najpierw niby zalałeś za dużo, teraz masz stracha, że jest za mało... Czy te parę stówek warte jest takiej nerwówki? Przynajmniej jakby było coś nie tak to wiedziałbyś komu spuścić łomot, a tak? Siebie prać przecież nie będziesz :lol:

 

Pozdrawiam i życzę Ci, aby problemy ze skrzynią minęły i stały się za parę miesięcy wyłącznie tematem do wspominania przy piwku :cool2:

Opublikowano
........Nurtuje mnie tylko jedno, po jaką cholerę nie mając 200% pewności, że zrobisz wszystko dobrze zabrałeś się do tego sam? Nie kwestionuję bynajmniej Twojej wiedzy technicznej i wiedzy kolegów z forum, którzy zapewne służyli Ci wsparciem technicznym odnośnie procedury wymiany oleum w ASB, ale sam widzisz jak jest .... Najpierw niby zalałeś za dużo, teraz masz stracha, że jest za mało... Czy te parę stówek warte jest takiej nerwówki? Przynajmniej jakby było coś nie tak to wiedziałbyś komu spuścić łomot, a tak? Siebie prać przecież nie będziesz :lol:

 

Masz rację, co do tego już nie mam wątpliwości. Te kilkas stówek nie jest warte stresu. Teraz jeżdżę tak aby ją zabić i się nie daje franca:]

 

Pozdrawiam i życzę Ci, aby problemy ze skrzynią minęły i stały się za parę miesięcy wyłącznie tematem do wspominania przy piwku :cool2:

 

No dzięki, dzięki. Tego samego życzę wszystkim userom asb.

Opublikowano
PANOWIE TROSZKE BAŁAGAN W TYM TEMACIE SIE ZROBIŁ MYSLE ZE MOZNA BY ZROBIC NOWY TEMAT POZBIERAC WSZYSTKO I ZABLOKOWAC TEMAT DZIKEI TEMU NIE POWSTAWAŁO BY TYLE TYCH SAMYCH TEMATOW ZWIAZANYCH ZE SKRZYNIA W WEEKEND WEZME SIE ZATO I POSTARAM SIE WSZYSTKO W TYM POSCIE OPISC JESLI CHCECIE POMUC PISAC NA PW SORKI ZA WIELKIE LITERKI :) POZDRAWIAM

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Opublikowano

Limited nie mart sie ja bed etez sam wymienial olej w 530D i napewno nie bede sie stresowal :mrgreen:

A czy masz za malo czyz a duzo to musisz sprawdzic znowu na zimnym silniku na kanale w pozycji N dolejesz i jak zacznie wyciekac to zakrecisz i po klopocie.

Sam dzisiaj szukalem jak w BMW sie wymienia olej bo roznie to bywa w roznych markach.

 

A skad wiesz czy mechanik nalal ci dobrze oleju??musisz jedynie mu zaufac a pare stow niech lepiej zostanie w twojej kieszeni bo to zadna filozowfia.

 

A co do automatu to jakos nie chce mi sie wierzyc ze wymiana na nowy olej moze cos uszkodzic tak chyba tylko p...... mechanicy co chca zebys przyjechal z uszk. skrzynia i wybulil im kupue kasy.

mam 190tys przejkechane i nawet sie nei zastanawiam nad wymiana wymienilem juz wszystkei filtry olej i plyny w chlodnicy teraz przyszla kolej na skrzynie.

Limited moze kiedys napijemy sie pifka :mrgreen: w RAdostowicach przy pstragu czesto tam bywam

 

Jutro kupie ten olej Texamatic 7045E 7litrow i pojade do ASO po filtr z uszczelka bo ten na allegro to chyba nie pasuje do moje BMW co??

http://www.allegro.pl/item441827587_filtr_oleju_automat_skrzyni_biegow_opel_i_bmw.html

A co do automatow to jestem na TAK jezdzilem passatem 2001 rok 3 lata i to co moge powiedziec to jedno ZAJ.....CIE sie jezdilo zero stresu.

Diesel Forever x5
Opublikowano
Limited moze kiedys napijemy sie pifka :mrgreen: w RAdostowicach przy pstragu czesto tam bywam

 

Daj znać , może się uda zebrać do kupy.

 

Jutro kupie ten olej Texamatic 7045E 7litrow i pojade do ASO po filtr z uszczelka bo ten na allegro to chyba nie pasuje do moje BMW co??

http://www.allegro.pl/item441827587_filtr_oleju_automat_skrzyni_biegow_opel_i_bmw.html

 

Nie, ten co pokazałeś nie pasuje , za to ten tak:

 

http://www.allegro.pl/item444864377_bmw_e39_e46_z3_filtr_oleju_uszczelka_gm_5l40e%5D.html

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Stary Dziad-ku nie jedź po filtr i uszczelkę do ASO BMW tylko do ASO Opla bo to co mamy to nic innego jak skrzynia made by Opel o oznaczeniu GM 5L40E :mrgreen: Zaoszczędzisz trochę sianka :norty:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Stary Dziad-ku nie jedź po filtr i uszczelkę do ASO BMW tylko do ASO Opla bo to co mamy to nic innego jak skrzynia made by Opel o oznaczeniu GM 5L40E :mrgreen: Zaoszczędzisz trochę sianka :norty:

 

Skrzynki na nasze nieszczęście z Opla.... :cry:

Choć moja pomyka aż miło.... pomimo tego że sam wymieniałem olej :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.