Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Pewnie trzeba będzie udać się do Palki jak tylko otworzą warsztat po urlopie, skoro Tobie bez problemu wlali własny. Filtr raczej będą mieć tak?

 

Będą mieć, ale spytaj ile on kosztuje bo może w salonie Opla kupisz go taniej :mrgreen: Wlali bez problemu, ale Palka rwał włosy z głowy, że wlewam na własne życzenie "zabójcę skrzyni" jak to on obrazowo powiedział :lol: :lol: :lol:

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Możesz też ten olej zmienić sam oczywiście jeśli masz jakiś kanał i chęć.Zajmuje to ok. 1 godziny.

 

Hmmm...warunki bym miał ale nie wiem jak to zrobić, coś spieprze i dopiero będzie.

Opublikowano
Będą mieć, ale spytaj ile on kosztuje bo może w salonie Opla kupisz go taniej Wlali bez problemu, ale Palka rwał włosy z głowy, że wlewam na własne życzenie "zabójcę skrzyni" jak to on obrazowo powiedział

 

A mówił dlaczego tak sądzi? Też miał inne zdanie co do właściwego oleju jak widać:/ Ja już pomału wysiadam, przez tych wszystkich fachmanów odechciewa mi się jeździć a nawet patrzeć na to moje bmw:(

  • Moderatorzy
Opublikowano
Możesz też ten olej zmienić sam oczywiście jeśli masz jakiś kanał i chęć.Zajmuje to ok. 1 godziny.

 

Hmmm...warunki bym miał ale nie wiem jak to zrobić, coś spieprze i dopiero będzie.

 

Jak będziesz chciał to daj znać podeślę Ci jak to zrobić.

Opublikowano
Możesz też ten olej zmienić sam oczywiście jeśli masz jakiś kanał i chęć.Zajmuje to ok. 1 godziny.

 

Hmmm...warunki bym miał ale nie wiem jak to zrobić, coś spieprze i dopiero będzie.

 

Jak będziesz chciał to daj znać podeślę Ci jak to zrobić.

 

Jeśli jest to proste i wymaga tylko podstawowych umiejętności i narzędzi to poproszę.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Możesz też ten olej zmienić sam oczywiście jeśli masz jakiś kanał i chęć.Zajmuje to ok. 1 godziny.

 

Hmmm...warunki bym miał ale nie wiem jak to zrobić, coś spieprze i dopiero będzie.

 

Jak będziesz chciał to daj znać podeślę Ci jak to zrobić.

 

Jeśli jest to proste i wymaga tylko podstawowych umiejętności i narzędzi to poproszę.

 

Prosta sprawa.

Stawiasz auto na kanale i czekasz aż wystygnie, przygotuj narzędzia tj. klucz sztorcowy 10mm klucze torx do korków(nie pamiętam rozmiaru) naczynie na zużyty olej oraz coś do wlewania oleju najlepszy jest typowy aplikator do olei o pojemności 1L ew. 0,5L z wężykiem.

Gdy autko trochę ostygnie odkręcasz korek spustowy w dnie miski i spuszczasz olej jak zleci odkręcasz miskę olejową i uważaj przy zdejmowaniu bo jest tak skonstruowana że ok. 0,5L oleju zostaje i można się pochlapać po jej zdjęciu usuwasz delikatnie starą uszczelkę oraz wyciągasz filtr(nie jest przykręcony) delikatnie kręcąc nim na boki w gnieździe filtra zapewne zostaną ringi uszczelniające i trzeba je wyjąć jakiś haczykiem np. z drutu(są dwa) w miejsce starego filtra zakładasz nowy.Miskę olejową trzeba umyć i wytrzeć do sucha oraz usunąć wszystkie opiłki z magnesu w dnie(jeśli są) u mnie nie było opiłków tylko troszeczkę szarej mazi, gdy już miska czysta zakładasz nowa uszczelkę i przykręcasz miskę z wyczuciem na kilka razy.

Odkręcasz korek wlewu z boku skrzyni i wlewasz olej ile się zmieści jak zacznie się przelewać zakręcasz lekko korek szykujesz następna porcję olej w strzykawie i odpalasz silnik. odkręcasz korek wlewu i dolewasz znowu do przelania załapujesz korek i przekładasz dźwignie biegów kilka razy od P do D zostawiasz np. na D zaciągasz ręczny(silnik cały czas pracuje) i dolewasz aż zacznie się przelewać przez korek.I po robocie

Operację wlewania oleju na pracującym silniku trzeba wykonać szybko gdyż właściwy stan oleju jest przy ok. 50 st. dobrze gdy jest druga osoba która odpala auto i zmienia położenie dźwigni.Pozostaje jazda próbna :mrgreen:

 

Oleju wejdzie ok. 6L

Opublikowano
Stawiasz auto na kanale i czekasz aż wystygnie, przygotuj narzędzia tj. klucz sztorcowy 10mm klucze torx do korków.......................Pozostaje jazda próbna

Oleju wejdzie ok. 6L

 

Wydaje się to łatwe:] Nic nie piszesz o wypadających częściach to kask nie potrzebny:D

OK, zrobię to sam - skompletuję wszystko co potrzeba i pojadę do kumpla na kanał. Dzięki.

W razie draki Palka sprzedaje 5L40 na allegro po 4,2k :]

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Stawiasz auto na kanale i........

 

No więc dzisiaj postanowiłem zabrać się za ten olej. Wszystko przygotowałem, odkręciłem korek i .....szybko zakręciłem:( Ze skrzyni leje się płyn prawie nieprzeźroczysty o czarnym zabarwieniu. Nowy olej jest klarowny. No i co teraz? Mówiono mi że jak olej czarny to lepiej go już nie ruszać bo tarczki są spalone i skrzynia raz dwa będzie do remontu:(

 

Mam jeszcze koledzy pytanie o rzeczywiste spalanie Waszych 530D. U mnie komp pokazuje około 7.8 l/100km a według paliwa tankowanego wychodzi ponad 10l, skąd taka różnica może być?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak będziesz miał spalone tarczki to olej czuć spalenizną.Wymieniasz olej właśnie po to aby nie był czarny.....

Jeszce nie słyszałem aby nowy olej(dobrze dobrany) zabił skrzynię :lol:

Wymień i nie słuchaj legend......

Opublikowano

Czerniawy płyn po takim przebiegu będzie zawsze , jeśli nie śmierdzi możesz wymienić.

Miałem swego czasu 740 i wymieniłem śmierdzący (miałem skrzynie w zapasie jak by co) i skrzynka chodziła SUPER .

 

Tylko czy warto Ci wymieniać ? skoro skrzynia Ci działa ??

Remont skrzyni w poznaniu kosztuje 3000 z wymianą jak zostawiasz starą , operacja trwa 4 godziny.

 

Problem jaki masz to puchnący wąż , zacznij od termostatu (60 zł) , a jak nic nie pomoże to niestety uszczelka pod głowicą. To jest pilniejsze bo przegrzejesz silnik mimo dobrych wskazań wskaźnika gdyż wskaźnik jest tylko w jednym miejscu , a płyn może się grzać za nim i pewnie się grzeje skoro puchną Ci węże.

 

Szkoda że kupiłeś taki egzemplarz , bo bejce to naprawdę dobre auta , ale jak kupisz dobity to same problemy.

 

Wiem co pisze bo miałem już kilka bemek i kilkanaście innych blaszek i bejca jest the best !!

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Jak będziesz miał spalone tarczki to olej czuć spalenizną.Wymieniasz olej właśnie po to aby nie był czarny.....

Jeszce nie słyszałem aby nowy olej(dobrze dobrany) zabił skrzynię :lol:

Wymień i nie słuchaj legend......

 

Olej raczej nie śmierdzi, czuć go podobnie jak spracowany olej maszynowy.

Aby rozwiać resztę moich wątpliwości powiedz mi czy po podmianie 6L olej stanie się klarowny skoro to 2/3 całej zawartości, czy np. za kilka / kilkanaście dni powtórzyć operację powiedzmy bez zdejmowania miski ?

Opublikowano
Czerniawy płyn po takim przebiegu będzie zawsze , jeśli nie śmierdzi możesz wymienić.

Miałem swego czasu 740 i wymieniłem śmierdzący (miałem skrzynie w zapasie jak by co) i skrzynka chodziła SUPER .

 

OK, ja widzę że fachowcy z warsztatów ASB lubią chyba lekko klienta postraszyć a nóż da skrzynkę do remontu.

 

Tylko czy warto Ci wymieniać ? skoro skrzynia Ci działa ??

 

Działa ale chcę dmuchać na zimne, jeśli po wymianie będzie działać dłużej bezawaryjnie to warto to zrobić.

 

Remont skrzyni w poznaniu kosztuje 3000 z wymianą jak zostawiasz starą , operacja trwa 4 godziny.

 

Możesz podać namiary? Sobie zapiszę gdzieś i w razie czego będę miał:]

 

Problem jaki masz to puchnący wąż , zacznij od termostatu (60 zł) , a jak nic nie pomoże to niestety uszczelka pod głowicą. To jest pilniejsze bo przegrzejesz silnik mimo dobrych wskazań wskaźnika gdyż wskaźnik jest tylko w jednym miejscu , a płyn może się grzać za nim i pewnie się grzeje skoro puchną Ci węże.

 

Ten problem rozwiązałem. Okazało się ze to wina korka od zbiorniczka wyrównawczego - był zbyt szczelny - czytaj zasyfiony...w ogóle to muszę wymyć cały układ bo brudny jest okropnie, kupiłem specjalny środek do czyszczenia układu firmy Prestone i nowy płyn tej samej firmy - będzie dobrze:)

 

Szkoda że kupiłeś taki egzemplarz , bo bejce to naprawdę dobre auta , ale jak kupisz dobity to same problemy.

 

Wiem co pisze bo miałem już kilka bemek i kilkanaście innych blaszek i bejca jest the best !!

 

No cóż wiedziałem co biorę, powoli dochodzę z nią do ładu.

 

Dzięki kolego za zainteresowanie, dzięki Wam więcej wiem i jakoś to doprowadzę do takiego stanu jak trzeba a mechanicy mi nie wcisną kitu:)

 

Możecie się koledzy pochwalić spalaniem? Jak pisałem wcześniej u mnie nie zgadza się rzeczywiste z tym co pokazuje komp. Jeśli to jakaś usterka np. wtrysków czy coś to też chcę to usprawnić.

Opublikowano

co do spalania to 530dA 10 litrow potrafi spokojnie spalic zwlaszcza w automacie

 

u mnie w manualu pali na miescie 8,5l do nawet 9,5 jesli bardziej cisne, komp zazwyczaj zanizone wartosci pokazuje u mnie jest teraz na kompie jest 7,8 :)

 

pozdr

Opublikowano
co do spalania to 530dA 10 litrow potrafi spokojnie spalic zwlaszcza w automacie

 

u mnie w manualu pali na miescie 8,5l do nawet 9,5 jesli bardziej cisne, komp zazwyczaj zanizone wartosci pokazuje u mnie jest teraz na kompie jest 7,8 :)

 

pozdr

 

Czyli to nie jest jakieś niedomaganie.

Mnie to spalanie nie przeraża, tylko chciałem wiedzieć czy te różnice nie są spowodowane jakąś awarią.

Na forum jest kilka tematów o spalaniu ale nic nie znalazłem dlaczego są inne wskazania niż rzeczywiste zużycie.

Dzięki za odpowiedź.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak będziesz miał spalone tarczki to olej czuć spalenizną.Wymieniasz olej właśnie po to aby nie był czarny.....

Jeszce nie słyszałem aby nowy olej(dobrze dobrany) zabił skrzynię :lol:

Wymień i nie słuchaj legend......

 

Olej raczej nie śmierdzi, czuć go podobnie jak spracowany olej maszynowy.

Aby rozwiać resztę moich wątpliwości powiedz mi czy po podmianie 6L olej stanie się klarowny skoro to 2/3 całej zawartości, czy np. za kilka / kilkanaście dni powtórzyć operację powiedzmy bez zdejmowania miski ?

 

Wiadomo że całkiem klarowny nie może być po wymianie części.

W moim przypadku gdy wlano mi nie ten olej wymieniałem dwa razy raz z filtrem i raz sam olej po kilku tysiącach.Jest ok.

Opublikowano
Wiadomo że całkiem klarowny nie może być po wymianie części.W moim przypadku gdy wlano mi nie ten olej wymieniałem dwa razy raz z filtrem i raz sam olej po kilku tysiącach.Jest ok.

 

No więc olej już nalany nowy, wlazło 5,7 litra. W skrzynce nie było żadnych opiłków, jedynie na takim chyba magnetycznym kwadraciku około 4 na 4 cm po drugiej stronie od korka był czarny nalot, wyczyściłem go.

Oleju nalałem na tyle ile się dało na zahamowanych kołach i włączonym drive, szybko musiałem zakręcać korek bo lało się mocno, tak że może mam za dużo ale to mam nadzieję nie zaszkodzi.

Acha, wraz z olejem wlałem Lubegard Automatic Transmission Protectant - kupiłem w Samko wraz z filtrem i uszczelką.

 

Dzięki wszystkim za pomoc, mam nadzieję że czarny scenariusz speca z AXOD się nie sprawdzi.

Dziękuję szczególnie koledze kruk203 za instrukcję.

Aaaa....:] i pytanko jak zwykle: następna wymiana za ile tysięcy km i czy przy każdej wymianie zmieniacie też filtr ?

 

Przyczepności tam...:]

Opublikowano
Oleju nalałem na tyle ile się dało na zahamowanych kołach i włączonym drive, szybko musiałem zakręcać korek bo lało się mocno, tak że może mam za dużo ale to mam nadzieję nie zaszkodzi.

 

Panowie pilne!!

Chyba coś jest nie teges. Dzisiaj wracając z Bielska rozpędziłem się troszkę i auto wpadło w dziwne wibracje, jak zwolniłem to ustało, przyspieszyłem znowu wpadło w drgania.

Sprawdzałem opony i nic na nich nie widać niepokojącego. Wcześniej nie było żadnych wibracji. Czy jeśli jest za dużo nalane do skrzyni to może tak się dziać?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Oleju nalałem na tyle ile się dało na zahamowanych kołach i włączonym drive, szybko musiałem zakręcać korek bo lało się mocno, tak że może mam za dużo ale to mam nadzieję nie zaszkodzi.

 

Panowie pilne!!

Chyba coś jest nie teges. Dzisiaj wracając z Bielska rozpędziłem się troszkę i auto wpadło w dziwne wibracje, jak zwolniłem to ustało, przyspieszyłem znowu wpadło w drgania.

Sprawdzałem opony i nic na nich nie widać niepokojącego. Wcześniej nie było żadnych wibracji. Czy jeśli jest za dużo nalane do skrzyni to może tak się dziać?

 

Poziom(za wysoki) oleju nic do tego nie ma.Przy jakiej prędkości drży?Przykręciłeś osłony z dołu?

Opublikowano
Poziom(za wysoki) oleju nic do tego nie ma.Przy jakiej prędkości drży?Przykręciłeś osłony z dołu?

 

Zaczyna drżeć mniej więcej przy 120km/h.

Nie mam osłon pod silnikiem i skrzynią.

Czy dobrze zrobiłem dolewając olej przy zahamowanym ręcznym i włączonym drive? Teraz googlałem i gdzieś na forum omegi pisali że poziom się sprawdza na P. U mnie na P się leje jak z cebra :(

Na D mniej ale też - stan jest w połowie otworu korka, trochę poniżej.

Skoda że nie zebrałem starego oleju i nie zobaczyłem ile wyleciało :(

  • Moderatorzy
Opublikowano
Poziom(za wysoki) oleju nic do tego nie ma.Przy jakiej prędkości drży?Przykręciłeś osłony z dołu?

 

Zaczyna drżeć mniej więcej przy 120km/h.

Nie mam osłon pod silnikiem i skrzynią.

Czy dobrze zrobiłem dolewając olej przy zahamowanym ręcznym i włączonym drive? Teraz googlałem i gdzieś na forum omegi pisali że poziom się sprawdza na P. U mnie na P się leje jak z cebra :(

Na D mniej ale też - stan jest w połowie otworu korka, trochę poniżej.

Skoda że nie zebrałem starego oleju i nie zobaczyłem ile wyleciało :(

 

Poziomem się nie przejmuj.Prawdopodobnie drżenie nie pochodzi od skrzyni bo drgania od skrzyni(konwentera) przechodzą właśnie ok.120 a zaczynają się niżej.Sprawdź koła może coś się przykleiło do opony?

Opublikowano
Poziomem się nie przejmuj.Prawdopodobnie drżenie nie pochodzi od skrzyni bo drgania od skrzyni(konwentera) przechodzą właśnie ok.120 a zaczynają się niżej.Sprawdź koła może coś się przykleiło do opony?

 

Koła sprawdzałem w pierwszej kolejności, właśnie one mi od razu przyszły na myśl, ale nic nie zauważyłem. No nic, pojadę w sobotę do oponiarza niech zobaczy, mam nadzieję że to tylko opona.

Naprawdę nie szkodzi za dużo oleju w skrzynce?

A może pojechać do serwisu jednak sprawdzić czy jest ok ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Poziomem się nie przejmuj.Prawdopodobnie drżenie nie pochodzi od skrzyni bo drgania od skrzyni(konwentera) przechodzą właśnie ok.120 a zaczynają się niżej.Sprawdź koła może coś się przykleiło do opony?

 

Koła sprawdzałem w pierwszej kolejności, właśnie one mi od razu przyszły na myśl, ale nic nie zauważyłem. No nic, pojadę w sobotę do oponiarza niech zobaczy, mam nadzieję że to tylko opona.

Naprawdę nie szkodzi za dużo oleju w skrzynce?

A może pojechać do serwisu jednak sprawdzić czy jest ok ?

 

Do serwisu możesz podjechać przecież za sprawdzenie stanu oleju nic nie wezmą.

Opublikowano
Do serwisu możesz podjechać przecież za sprawdzenie stanu oleju nic nie wezmą.

 

Taaa....napewno:] Nie ma takiego pojęcia jak "NIC" w serwisie BMW.

No ale cóż, nie ma innego wyjścia skoro nikt nie potrafi powiedzieć jak prawidłowo sprawdzić stan.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Do serwisu możesz podjechać przecież za sprawdzenie stanu oleju nic nie wezmą.

 

Taaa....napewno:] Nie ma takiego pojęcia jak "NIC" w serwisie BMW.

No ale cóż, nie ma innego wyjścia skoro nikt nie potrafi powiedzieć jak prawidłowo sprawdzić stan.

 

Stan mierzymy na D przy pracującym silniku i temp. silnika 50st.

Opublikowano

W seriwisie na 100% wezma.

 

Ja od razu po kupnie pojechalem na sprawdzenie.

 

Oczywiscie brakowalo jakies 250 ml, dostalem tez gadke ze trzeba sprawdzac przy odpowiedniej temp. stan moze ktos w niemczech nie wiedzial ( tak zapewno niemieckie aso jest mniej doswiadczone ) itd.. i oczywiscie niezle podsumowanie za kazda czynnosc.

 

 

Nawet nie wiem czy cokolwiek tam dolali, bo skrzynia jest calkowie sucha, moze to standardowo sprawa, jak przyjdzie sprawdzic koles, to mu powiemy ze troszke dolalismy, zeby nie bylo ze tak kasujemy za sprawdzenie itd...

 

Za darmo to moga ci w aso serwis oleju skasowac ( podobno ).

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.