Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Olej kupowałem zhttp://www.sklep.zuzu.com.pl/index.php

 

po 21zł za litr kupisz dowolna ilość, jeśli będziesz wymieniał statycznie wejdzie do 6L gdy dynamicznie 9L.Filtra nie szukaj w oryginale BMW tylko kup zamiennik GM np. ten http://moto.allegro.pl/item400907219_bmw_e39_e46_z3_filtr_oleju_uszczelka_gm_5l40e%5D.html

bo skrzynka A5S360R to GM5L40E

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jeśli będziesz wymieniał statycznie wejdzie do 6L gdy dynamicznie 9L

 

Możesz jaśniej? Mam kazać wymieniać tak albo tak? Chyba lepiej wymienić cały olej? Filtry w AXOD mają, olej w sumie też jakiś dextron 3, ma być dobry.

  • Moderatorzy
Opublikowano
jeśli będziesz wymieniał statycznie wejdzie do 6L gdy dynamicznie 9L

 

Możesz jaśniej? Mam kazać wymieniać tak albo tak? Chyba lepiej wymienić cały olej? Filtry w AXOD mają, olej w sumie też jakiś dextron 3, ma być dobry.

 

Jeśli masz możliwość to wymień dynamicznie cały olej ale nie każdy warsztat chce to robić.Z olejem nie kombinuj nie jakiś tam Dextron 3 tylko wlej Texaco ETL7045E choć teoretycznie Dextron 3 powinien być dobry to jednak ma troszkę inna charakterystykę lepkości.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A5S390R

 

Wszystko zależy z którego roku masz bunię, do 2000 roku chyba była montowana A5S360R, różni się od nowszej tylko max momentem jaki jest w stanie przenieść (w tym wypadku 360Nm)

 

[olej w sumie też jakiś dextron 3, ma być dobry.

 

Primo nie żaden dextron ale DEXRON, secundo ma być dobry? A niby dlaczego? Bo fachowiec z AXOD Ci tak powiedział?? A da Ci gwarancje na zmianę skrzyni jak zdechnie bo Ci wlali nie ten olej co trzeba :norty: :norty: ? Śmiem wątpić :lol: Dexron powtarzam po raz wtóry to nie nazwa oleju tylko nazwa NORMY JAKOŚCIOWEJ jaką ten olej ma spełniać :nienie: Poza tym w tej skrzyni raczej nie wymienisz całego oleju, chyba że dynamicznie z odpinaniem chłodnicy, przewodów olejowych itp. Nie ma spustu wandlera w konwerterze więc olej stamtąd nie zleci. Dlatego niesamowicie ważnym jest, żeby wlać olej IDENTYCZNY z tym jaki się w skrzyni znajduje!! A nr oleju jaki masz musi się znajdować na misce olejowej. Ściągnij osłonę plastikową jaką masz, pod nią zobaczysz miskę olejową ASB i MUSI się na niej znajdować naklejka z nr skrzyni i nr oleju. Koledzy i ja pisaliśmy już, że olej jaki ma być do tej skrzynki nazywa się Texaco ETL 7045e, jak chcesz wlać inny, Twoja sprawa, tylko potem nie narzekaj na forum jaki to szajs z tych samochodów BMW, bo Ci skrzynia padła. Jak dbasz, tak masz - złota zasada. A "fachowców" od ASB nie słuchaj, co im się wg Ciebie bardziej opłaci? Zmienić Ci na olej jaki akurat mają i powitać Cię za parę miesięcy i zrobić remont skrzyni, czy też zmienić Ci olej na właściwy i stracić okazję do zarobienia paru tysięcy potem :norty: ?

 

Parę słów na temat oleju 7045e, cytuję

 

"Olej TEXAMATIC 7045E to barwiony na kolor czerwony płyn, posiadający doskonałe własności użytkowe w zastosowaniu do przekładni automatycznych nowoczesnych samochodów osobowych oraz ciężkich pojazdów transportowych i terenowych, dla których zaleca się stosowanie produktów spełniających wymagania Dexron III.

Olej TEXAMATIC 7045E wytwarzany jest przy udziale wysokiej jakości rafinowanych rozpuszczalnikowo olejów mineralnych i specjalnego zestawu dodatków zapewniającego, wśród innych właściwości użytkowych odpowiednią charakterystykę cierną.

Olej TEXAMATIC 7045E zalecany jest do napełnienia i uzupełniania przekładni automatycznych samochodów osobowych i lekkich ciężarowych wytwarzanych przez firmę General Motors, wyposażonych w automatyczne przekładnie, dla których zaleca się stosowanie produktów Dexron III :cool2:

Olej TEXAMATIC 7045E posiada następujące zatwierdzenia:

* GM Dexron III (G-34100)

* Detroit Diesel Allison C-4 (29483700)

* MAN 339 (typ F)

* Voith 55.6335.10 (DIWA i Midimat)

oraz spełnia wymagania:

* ZF TE-ML-02F/04D/09A/09B/17C

* Caterpillar TO-2

* Ford Mercon

 

Polecam Ci kolego limited przeczytanie od deski do deski zawartości tego tematu

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74758&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Bezawaryjnej eksploatacji życzę :cool2:

Opublikowano
Wszystko zależy z którego roku masz bunię, do 2000 roku chyba była montowana A5S360R, różni się od nowszej tylko max momentem jaki jest w stanie przenieść (w tym wypadku 360Nm)

 

Mam z września 2000 czyli po lifcie, a tu podobno jest ta 390R ale pewności nie mam.

 

Primo nie żaden dextron ale DEXRON, secundo ma być dobry? A niby dlaczego? Bo fachowiec z AXOD Ci tak powiedział?? A da Ci gwarancje na zmianę skrzyni jak zdechnie bo Ci wlali nie ten olej co trzeba

 

To odpowiedź jaką dostałem na maila z AXOD na zapytanie czy mają olej o którym mówisz:

 

Texamatic 7045E to jest Dexron III. Generalnie nie powinno sie wlewac innego oleju niz zalecany.

Oczywiscie posiadamy DIII i z wymiana nie ma problemu - prosimy tylko o wczesniejsze umowienie sie na termin.

 

A nr oleju jaki masz musi się znajdować na misce olejowej. Ściągnij osłonę plastikową jaką masz, pod nią zobaczysz miskę olejową ASB i MUSI się na niej znajdować naklejka z nr skrzyni i nr oleju.

 

Oooo to ma być osłona? Nie mam naklejki żadnej ale chyba jest silikon pod uszczelką.

 

Koledzy i ja pisaliśmy już, że olej jaki ma być do tej skrzynki nazywa się Texaco ETL 7045e, jak chcesz wlać inny, Twoja sprawa, tylko potem nie narzekaj na forum jaki to szajs z tych samochodów BMW, bo Ci skrzynia padła. Jak dbasz, tak masz - złota zasada.

 

Co racja to racja.

 

Polecam Ci kolego limited przeczytanie od deski do deski zawartości tego tematu

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74758&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Przeczytałem, dzięki.

 

Bezawaryjnej eksploatacji życzę

 

Wzajemnie, wielkie dzięki wszystkim za pomoc, już wiem co muszę zrobić.

  • Moderatorzy
Opublikowano

ETL 7045E spełnia normy Dexron III również co jednak może być złudne gdyż jego charakterystyka lepkości jest lepsza niż Dexron III.

Kup ETL7045E to dość tanie i pewne rozwiązanie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dokładnie, kruk203 ma pełną rację. Lepkość oleju jest bardzo istotna dla poprawnego funkcjonowania podzespołów ASB. Przekonałem się o tym boleśnie, kiedy jeszcze będąc nieświadomym, że p. S.....rz z Krakowa jest "fachowcem" a nie fachowcem podjechałem do niego z autkiem żony na wymianę oleju. Efekt? Nie trzeba było długo czekać, wlał do merca C200 zamiast oryginalnego oleju MB (jedyny jaki można stosować do tej skrzyni - o czym dowiedziałem się dużo później :mad2: ), posiadany przez siebie MOBIL ATF 320 (spełniający normę DEXRON III :twisted: ). Po niecałych 10kkm przebiegu skrzynia zaczęła szarpać, podjechałem do ASO i okazało się, że:

 

1. Za niski poziom oleju o 0,5l (brak wycieków więc zalał za mało, wyparował?? nie sądze :evil: )

 

2. Po zrzuceniu miski olejowej wyglądała jakby ją ktoś brokatem machnął - opiłki wszędzie :mad2: :mad2:

 

3. Mechanicy z ASO pierwszy raz zobaczyli ŻÓŁTY olej w skrzyni mercedesa, oni akurat w swoich autach zalecają wymianę, więc znają się na rzeczy i robią to porządnie.

 

4. Pokazał mi naocznie, że olej jaki oni stosują jest dużo rzadszy i szybciej spływał po ściankach miski ergo tamten olej MOZBIL miał inną charakterystykę lepkości - nieodpowiednią dla tej skrzyni.

 

Ile mnie to kosztowało? Ano niewiele .... 1400PLN za wymianę oleju w całym układzie ASB łącznie z częściami i robocizną :twisted: :twisted: :twisted: Najgorsze jest to, że nie wiem ile ta skrzynia jeszcze pochodzi ... Widok opiłków w misce, bezcenne :mad2: :mad2:

 

Obyście nie musieli czegoś takiego oglądać w Waszych bumciach :cool2:

 

A tego pana (wiecie o kim mówię :twisted2: ) to pozdrówcie SERDECZNIE ode mnie jak ktoś z Krakowa. Jakbym go wtedy miał pod ręką to nie ręcze za siebie :norty:

 

Sorki za OT, to w ramach przestrogi przed "fachowcami"

Opublikowano

Dzwoniłem dzisiaj znowu do AXOD aby się juz umówić na wymianę, rozmawiałem z kimś innym niż za pierwszym razem, na nowo podawałem jakie auto i model itd..człowiek powiedział cytuję: "skrzynia na pewno jest już do roboty po takim przebiegu, wymiana oleju nic nie da, jeździć aż padnie" Co do oleju to mają jakiś ESSO, człowiek twierdzi że to ten sam olej co texamatic tylko w innej bańce.... znowu zgłupiałem, boję się że faktycznie dokończę skrzynię wymianą oleju.

 

Pojawił się kolejny problem z autem. Zaświecił się komunikat kuhlwasser prufen, czyli sprawdzić stan płynu chłodzącego. Podniosłem maskę patrzę wąż jakiś większy...próbuję ścisnąć - twardy jak wiecie co, popuściłem powoli korek, wyleciało powietrze i wąż stał się miękki, poziom płynu jest w okolicach nieco powyżej połowy zbiorniczka a komunikat dalej jest, nawet po dolaniu prawie pod korek. Szukałem na forum...chyba uszczelka pod głowią co? Temperatura na zegarach jest ok, wskazówka stoi pionowo, olej czysty, z rury nie kapie nic.

Czytałem też tu:

 

http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646

 

A może to normalne jak padanie wyświetlaczy i nie potrzebnie znowu się stresuję? Proszę o zdanie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
skrzynia na pewno jest już do roboty po takim przebiegu, wymiana oleju nic nie da, jeździć aż padnie"

 

:mad2: :mad2: :mad2: Pewnie... jeździć aż padnie... a potem jak padnie to laweta i dawaj do nich na naprawę. Padnie albo nie padnie, skoro i tak ma paść to czym ryzykujesz :norty: A może nie padnie i zrobisz na niej jeszcze kolejne 100kkm :mrgreen: Robią z Ciebie debila IMHO bo widzą, że się wahasz. Poza tym baba jesteś czy chłop? Podejmij chłopie decyzję sam, nikt jej za Ciebie nie podejmie, chcesz żebyśmy za Ciebie decydowali, żeby potem płakać na forum jak to Ci źle doradziliśmy :wink: Wszystko już zostało powiedziane na ten temat. Decyzja należy do Ciebie :!:

 

Co do oleju to mają jakiś ESSO, człowiek twierdzi że to ten sam olej co texamatic tylko w innej bańce....

 

Ten sam czy taki sam :lol: :lol: ? Nie chce mi się powtarzać, naprawdę ...

Opublikowano
Robią z Ciebie debila IMHO bo widzą, że się wahasz. Poza tym baba jesteś czy chłop? Podejmij chłopie decyzję sam, nikt jej za Ciebie nie podejmie,

 

Nie tak łatwo robią...:] właśnie byłem dzisiaj rano w krakau, nie mam oleju mineralnego w skrzyni tylko mam olej syntetyczny (żółty), skrzynia chodzi ok, komp ok. Oleju na razie nie wymieniam.

 

chcesz żebyśmy za Ciebie decydowali, żeby potem płakać na forum jak to Ci źle doradziliśmy

 

Tylko i wyłącznie informacje. Umiem sam podejmować decyzje i za nie odpowiadać - każdy sądzi wg. siebie - bez urazy.

 

Olej jak widzisz nie ten co podałeś ale dziękuję bardzo za chęci.

Moja skrzynia to GM5L40E-GM5 / A5S 390R, montowana od 09/2000r.

Olej do niej to Texaco ETL 8072B

 

Temat można zamknąć.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Robią z Ciebie debila IMHO bo widzą, że się wahasz. Poza tym baba jesteś czy chłop? Podejmij chłopie decyzję sam, nikt jej za Ciebie nie podejmie,

 

Nie tak łatwo robią...:] właśnie byłem dzisiaj rano w krakau, nie mam oleju mineralnego w skrzyni tylko mam olej syntetyczny (żółty), skrzynia chodzi ok, komp ok. Oleju na razie nie wymieniam.

 

chcesz żebyśmy za Ciebie decydowali, żeby potem płakać na forum jak to Ci źle doradziliśmy

 

Tylko i wyłącznie informacje. Umiem sam podejmować decyzje i za nie odpowiadać - każdy sądzi wg. siebie - bez urazy.

 

Olej jak widzisz nie ten co podałeś ale dziękuję bardzo za chęci.

Moja skrzynia to GM5L40E-GM5 / A5S 390R, montowana od 09/2000r.

Olej do niej to Texaco ETL 8072B

 

Temat można zamknąć.

 

Kolego olej Texaco ETL 8072B był wlewany do tych skrzyń jedynie gdy napędzały go jednostki benzynowe.Wszystkie skrzynie A5S360/390R z silnikami 2,5d i 3,0d były napełniane ETL 7045E na 100%

Jak z dołu spojrzysz to na misce skrzyni jest naklejka z numerem oleju.

Opublikowano
Kolego olej Texaco ETL 8072B był wlewany do tych skrzyń jedynie gdy napędzały go jednostki benzynowe.Wszystkie skrzynie A5S360/390R z silnikami 2,5d i 3,0d były napełniane ETL 7045E na 100%

Jak z dołu spojrzysz to na misce skrzyni jest naklejka z numerem oleju.

 

Jest zielona naklejka z numerem, jest też zielona tabliczka znamionowa z boku skrzyni od strony kierowcy.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img175.imageshack.us/img175/6966/12053533ve0.jpg

%5B640%3A20%5Dhttp%3A//img175.imageshack.us/img175/6966/12053533ve0.cee5fe167a.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tę tabelkę wszyscy znamy :wink:

Zobacz z jakimi silniczkami pracują te skrzynki.W skrzyniach GM kolor tabliczki jest bez znaczenia i zawsze zresztą jest to zielona tabliczka czy w skrzyni A5S360R czy A5S390R.Po kolorze tabliczki rozróżniamy olej w skrzynkach ZF.Numer ze spodu skrzyni GM wpisz w Googlach lub podaj w serwisie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej jak widzisz nie ten co podałeś ale dziękuję bardzo za chęci.

Moja skrzynia to GM5L40E-GM5 / A5S 390R, montowana od 09/2000r.

Olej do niej to Texaco ETL 8072B

 

Temat można zamknąć.

 

jak widac nie ma co tematu zamykac, spedzilem na wyjasnianiu jaki olej jest lany do skrzyni, o ktorej piszesz kilkanasie ladnych godzin, moge powiedziec, ze sie mylisz

 

wlasciwy olej to texaco

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano
Olej jak widzisz nie ten co podałeś ale dziękuję bardzo za chęci.

Moja skrzynia to GM5L40E-GM5 / A5S 390R, montowana od 09/2000r.

Olej do niej to Texaco ETL 8072B

 

Temat można zamknąć.

 

jak widac nie ma co tematu zamykac, spedzilem na wyjasnianiu jaki olej jest lany do skrzyni, o ktorej piszesz kilkanasie ladnych godzin, moge powiedziec, ze sie mylisz

 

wlasciwy olej to texaco

 

Kolega Bono wie co mówi!!To właśnie dzięki niemu dowiedziałem się że mi wlano nie właściwy olej.

Opublikowano
jak widac nie ma co tematu zamykac, spedzilem na wyjasnianiu jaki olej jest lany do skrzyni, o ktorej piszesz kilkanasie ladnych godzin, moge powiedziec, ze sie mylisz

 

wlasciwy olej to texaco

 

Orzesz ku... włoski...mam już taki mętlik że szkoda gadać. Poddaję się.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wielu z nas to przeszło......

Śmiało ETL7045E i będzie ok.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Limited, bez urazy :cool2: Nie bierz moich słów do siebie, za wyjątkiem rodzaju oleju do ASB oczywiście, tak na serio :P

 

Dyskusja ma taką zaletę, że wielu rzeczy się uczymy, my też nie jesteśmy nieomylni, ale w tym wypadku będę konsekwentny :lol:

 

Mówisz, że Twoja jest z 2000 roku i twierdzisz, że masz ETL 8072B? To ja Ci powiem kolego, że ja mam z 2002 roku, a z naklejki na misce olejowej, która jest ZIELONA jasno wynika, że nr oleju jaki mam używać to 83 22 0 026 922 :norty: Spójrzmy teraz w tą tabelkę, hmmmm, no niezłe jaja :lol: Zielony kolor naklejki wskazywałby na ETL 8072B, a nr oleju na ETL 7045E :norty: I co teraz powiecie ;)? Jest tylko jedno ale... Ta tabelka jest dla rynku amerykańskiego i są na niej wyłącznie silniki benzynowe :doh:

 

A po drugie pogooglaj i spróbuj znaleźć gdzie można kupić ETL 8072B, mission impossible :jawdrop:

A po trzecie, to nie dowiesz się w 100% jaki masz olej (czerwony czy żółty) dopóki go nie spuścisz :norty: , chociaż.... W sumie mogę z dużym, graniczącym ze 100% prawdopodobieństwem założyć, że z tym przebiegiem aktualnie masz w skrzyni CZARNY olej :lol: - bez urazy :mrgreen:

Opublikowano
Mówisz, że Twoja jest z 2000 roku i twierdzisz, że masz ETL 8072B? To ja Ci powiem kolego, że ja mam z 2002 roku, a z naklejki na misce olejowej, która jest ZIELONA jasno wynika, że nr oleju jaki mam używać to 83 22 0 026 922

 

Nie ma żadnej urazy, gdybym był drażliwy to nie rejestrował bym się na żadnym forum..sam wiesz dlaczego.

 

Na skrzynce mam naklejkę z numerem 83220002121, czytałem tu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=569183

 

Możecie mi powiedzieć skąd się dowiedzieliście że to ETL7045E ?

 

Byłem u speców, twierdzą że skrzynie 5L40-E są montowane w wielu samochodach różnych marek także w benzynowych.

Ja się na tym nie znam i nie na rękę mi przegadywanie się z ludźmi którzy na automatach "zjedli zęby". Jak mi fachowiec gada że syntetyk to syntetyk, ja tego nie potrafię stwierdzić.

Odradzono mi robienie wymiany, a raczej ostrzeżono że po otwarciu skrzynki może się okazać że są opiłki i inne starte elementy i konieczny będzie remoncik, stwierdzenie czy ze skrzynią było coś robione też jest nie możliwe bez demontażu. Stwierdziłem że się zastanowię i ew. w sierpniu przyjadę lub nie. Zabawa zaczyna się od 400 zł do ponad 6000 zł. w zależności co znajdą. W ogóle nie robią wymiany dynamicznej, tłumaczył mi spec prawie pół godziny co i jak. Statyczna wymiana - zalanie nieodpowiedniego oleju = defekt, dynamiczna - duże koszty, efekt nie lepszy. Za dobranie odpowiedniego oleju ponoszą pełną odpowiedzialność więc chyba wiedzą co robią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za dobranie odpowiedniego oleju ponoszą pełną odpowiedzialność więc chyba wiedzą co robią.

 

ciekawe co to znaczy? :) ja juz mam ciekawe doswiadczenia z warsztatem zajmujacym sie ASB - sprawa trafila do sadu :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Limited poczytaj ten topic

 

http://www.autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?p=453719

 

A kwestia odpowiedzialności warsztatu za zalany olej będzie taka, że w sytuacji awarii powiedzą Ci, że uprzedzali co do zmiany oleju po takim przebiegu i przewidywali możliwość wystąpienia awarii po zmianie oleju :norty: Nigdy nie przyznają się do błędu, zaryzykuje stwierdzenie, że w PL NIE MA ANI JEDNEGO warsztatu wyspecjalizowanego w obsłudze do którego z pełnym zaufaniem oddałbym auto :mad2: Każdy jeden mądrzejszy od drugiego, każdy uważa się za pępek świata i wyrocznie w tej kwestii.

Opublikowano
A kwestia odpowiedzialności warsztatu za zalany olej będzie taka, że w sytuacji awarii powiedzą Ci, że uprzedzali co do zmiany oleju po takim przebiegu i przewidywali możliwość wystąpienia awarii po zmianie oleju

 

Może źle się wyraziłem co do odpowiedzialności, chodzi o to że biorą odpowiedzialność za rodzaj oleju a to już jest do sprawdzenia i udowodnienia, choć wolał bym się nie szlajać po sądach itp. Nie rozumiem czemu tak ciężko im wlać płyn przywieziony przez właściciela.

Pewnie trzeba będzie udać się do Palki jak tylko otworzą warsztat po urlopie, skoro Tobie bez problemu wlali własny. Filtr raczej będą mieć tak?

 

Nigdy nie przyznają się do błędu, zaryzykuje stwierdzenie, że w PL NIE MA ANI JEDNEGO warsztatu wyspecjalizowanego w obsłudze do którego z pełnym zaufaniem oddałbym auto. Każdy jeden mądrzejszy od drugiego, każdy uważa się za pępek świata i wyrocznie w tej kwestii.

 

Chyba tak...byłem w dwóch warsztatach (dzisiaj kolejny w Tychach) i też mam takie wrażenie. Napaliłem się na tego automata jak szczerbaty na suchary i zaczynam tego żałować:( Cóż to za przyjemność z jazdy kiedy się stale myśli "dojadę, nie dojadę".

Czy ktoś może mi pomóc w kwestii tego płynu chłodzącego o którym pisałem? Nie chcę zakładać nowego tematu. Dzisiaj znowu mi zaświeciło kuhlwasser prufen...a płyn jest i temp. jest ok. Dodam może że zbiorniczek jest brudny od środka, może to przeszkadza czujnikowi poziomu ? Wie ktoś na jakiej zasadzie on działa i czy można go odłączyć i jeździć?

Opublikowano
jak widac nie ma co tematu zamykac, spedzilem na wyjasnianiu jaki olej jest lany do skrzyni, o ktorej piszesz kilkanasie ladnych godzin, moge powiedziec, ze sie mylisz

 

wlasciwy olej to texaco

 

Opierałem się wyłącznie na zdaniu speca od skrzyń z Krakowa.

Opublikowano
Wielu z nas to przeszło......

Śmiało ETL7045E i będzie ok.

 

Chyba tak zrobię, coż jak już ktoś na tym forum napisał " raz kozie śmierć ":]

  • Moderatorzy
Opublikowano
Możesz też ten olej zmienić sam oczywiście jeśli masz jakiś kanał i chęć.Zajmuje to ok. 1 godziny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.