Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od niedawna jestem posiadaczem E39 530D w automacie, tu na forum naczytałem się wielu opinii o automatycznej skrzyni biegów i...już sam nie wiem co sądzić, opinie są tak różne że się w głowie kręci. Chyba pojadę do jakiegoś serwisu sprawdzić jaka to skrzynia i jaki jest jej stan (w serwisie BMW w Bielsku Białej twierdzą że nic nie trzeba robić). Niepokoi mnie jeden dziwny objaw, mianowicie przy gwałtownym przyśpieszaniu jest OK ale puszczając pedał przyśpieszenia odczuwa się takie dziwne "walnięcie".

 

Czy zna ktoś dobry sprawdzony serwis w Krakowie?

Proszę o link do strony serwisu lub choćby nr. telefonu.

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

AXOD ok, za to omijaj szerokim łukiem tego pana

 

http://www.auto-mat.com.pl

 

jeśli nie chcesz koniecznie jeździć do Krakowa, to bliżej Ciebie (widzę że kolega z Pszczyny) jest warsztat w Sosnowcu

 

www.asbpalka.eu

 

Chłopaki też znają się na rzeczy :cool2:

Opublikowano
AXOD ok, za to omijaj szerokim łukiem tego pana

 

http://www.auto-mat.com.pl

 

Właśnie tam dzwoniłem dzisiaj i już po rozmowie miałem go dość:]

 

jeśli nie chcesz koniecznie jeździć do Krakowa, to bliżej Ciebie (widzę że kolega z Pszczyny) jest warsztat w Sosnowcu

 

www.asbpalka.eu

 

Chłopaki też znają się na rzeczy :cool2:

 

Do nich też dzwoniłem, rozmawiałem z jakąś kobietą ( szef ? )....trudna rozmowa o niczym:D , wiadomo przez tel. nie da się niczego zdiagnozować ani naprawić:)

Najbardziej rzeczowy był pan z AXOD, stwierdził że wymiana przy moim przebiegu może przyśpieszyć ewentualną awarię skrzynki, ale zaprosił na przegląd. W każdym razie pojadę albo do Krakowa albo do Mysłowic.

Dzięki za info.

Opublikowano
Witam.

 

Od niedawna jestem posiadaczem E39 530D w automacie, tu na forum naczytałem się wielu opinii o automatycznej skrzyni biegów i...już sam nie wiem co sądzić, opinie są tak różne że się w głowie kręci. Chyba pojadę do jakiegoś serwisu sprawdzić jaka to skrzynia i jaki jest jej stan (w serwisie BMW w Bielsku Białej twierdzą że nic nie trzeba robić). Niepokoi mnie jeden dziwny objaw, mianowicie przy gwałtownym przyśpieszaniu jest OK ale puszczając pedał przyśpieszenia odczuwa się takie dziwne "walnięcie".

 

Czy zna ktoś dobry sprawdzony serwis w Krakowie?

Proszę o link do strony serwisu lub choćby nr. telefonu.

 

Co do twojego problemu, to nie szukałbym przyczyn w skrzyni. Powinieneś bardziej poszukać problemu na wale (podpora, krzyżak).

Opublikowano
Może jakieś konkrety odnośnie tego zakładu? http://www.auto-mat.com.pl

 

Kolego, ja tam nigdy nie byłem więc nie chcę psuć opinii.

Via fon wyglądało to tak: po podaniu rocznika auta i przebiegu fachman stwierdza że mogę być olej mineralny i ogólnie bełkot:/ ....z tego co wyczytałem te skrzynki były zalewane olejem long life. Potwierdził to też facet z AXOD i Palka.

Opublikowano
Co do twojego problemu, to nie szukałbym przyczyn w skrzyni. Powinieneś bardziej poszukać problemu na wale (podpora, krzyżak).

 

Jak to sprawdzić? Na oko wszystko wygląda ok.

Może na ręcznym próbować przód/tył, a z dołu ktoś zobaczy?

Opublikowano
Co do twojego problemu, to nie szukałbym przyczyn w skrzyni. Powinieneś bardziej poszukać problemu na wale (podpora, krzyżak).

 

Jak to sprawdzić? Na oko wszystko wygląda ok.

Może na ręcznym próbować przód/tył, a z dołu ktoś zobaczy?

 

Takie oględziny robi się na podnośniku. Siedzisz w aucie i jedziesz ile fabryka dała, a mechanik lub ktoś inny ogląda wał od spodu. Musisz zasymulować wszystkie momenty, w których przy normalnej jeździe masz te objawy. Sprawdź też dokładnie wszystkie poduszki skrzyni.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

 

Kolego, ja tam nigdy nie byłem więc nie chcę psuć opinii.

Via fon wyglądało to tak: po podaniu rocznika auta i przebiegu fachman stwierdza że mogę być olej mineralny i ogólnie bełkot:/ ....z tego co wyczytałem te skrzynki były zalewane olejem long life. Potwierdził to też facet z AXOD i Palka.

 

Za to u tego waćpana zalali by Ci skrzynkę olejem MOBIL ATF, ma albo nowszy spełniający normę Dexron III, albo starszy spełniający normę Dexron II. Innych nie ma na składzie :norty: :norty: , jak u nich byłem nie było opcji przyjazdu z własnym olejem :duh: Co do Palka to gość wydaje się być w porządku i kuma czaczę, ale chciał mi wlać do skrzynki GM A5S390R jakiś olej ESSO :roll: Jak wyciągnąłem z bagażnika TEXACO ETL 7045e, to załamał ręce i nazwał go "niszczycielem skrzyń" :lol: :lol:

Wiemy dobrze, że do tych skrzynek innego się nie leje (chyba, że oryginał z ASO, który jest tym samym ale droższym olejem :norty: ), zaś ESSO LT to owszem, ale do benzynowych beemek ze skrzynkami ZF-a, a i też nie do wszystkich. Generalnie temat rzeka, ja się uparłem przy swoim i zrobiłem już 20kkm na tym oleju i hula jak hulało :) Zmienię po przebiegu 30kkm, oczywiście znowu na ETL 7045e :8)

Opublikowano
ja się uparłem przy swoim i zrobiłem już 20kkm na tym oleju i hula jak hulało :) Zmienię po przebiegu 30kkm, oczywiście znowu na ETL 7045e :8)

 

Powiedz szczerze...wymieniłeś olej bo coś się działo?

Zauważyłeś jakąś poprawę po wymianie?

Co sądzisz o wypowiedzi faceta z AXOD że przy przebiegu 270kk jeśli nic nie było robione to mogę zaszkodzić skrzynce (szybsza ew. awaria)?

Opublikowano
Takie oględziny robi się na podnośniku. Siedzisz w aucie i jedziesz ile fabryka dała, a mechanik lub ktoś inny ogląda wał od spodu. Musisz zasymulować wszystkie momenty, w których przy normalnej jeździe masz te objawy. Sprawdź też dokładnie wszystkie poduszki skrzyni.

 

Ok, pojadę do mecha na zmianę górnych wahaczy to poproszę o sprawdzenie wszystkich poduszek i wału.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Powiedz szczerze...wymieniłeś olej bo coś się działo?

 

Wymieniłem olej nie dlatego, że coś się działo, tylko dlatego, żeby się nie zaczęło dziać :mrgreen:

 

Zauważyłeś jakąś poprawę po wymianie?

 

Skrzynia pracowała i pracuje tak samo dobrze :D

 

Co sądzisz o wypowiedzi faceta z AXOD że przy przebiegu 270kk jeśli nic nie było robione to mogę zaszkodzić skrzynce (szybsza ew. awaria)?

 

Ma rację pod tym względem, że w sytuacji jeśli przez 270kkm olej nie był zmieniany to nowy olej może, podkreślam może, "przepłukać" skrzynię i w efekcie przyśpieszyć to co nieuniknione czyli remont. Generalnie sytuacja wygląda tak, że przy braku zmiany oleju przez 300kkm raczej trzeba się liczyć z sytuacją, że wkrótce skrzynia nam padnie :? Niemniej jednak jeśli skrzynia pracuje dobrze i nic się nie dzieje to ja bym zaryzykował i zmienił olej. Musisz jednak wiedzieć, że w sytuacji zmiany na inny niż ten co się w skrzyni znajduje to narobisz sobie problemów. Ja przy zmianie w swojej nie wiedziałem czy olej jest od nowości czy był zmieniany i zaryzykowałem. Okazało się, że miała już serwis olejowy w Niemczech robiony - tak powiedział Palka. :twisted2:

Opublikowano
Musisz jednak wiedzieć, że w sytuacji zmiany na inny niż ten co się w skrzyni znajduje to narobisz sobie problemów. Ja przy zmianie w swojej nie wiedziałem czy olej jest od nowości czy był zmieniany i zaryzykowałem. Okazało się, że miała już serwis olejowy w Niemczech robiony - tak powiedział Palka.

 

Na 100% u mnie będzie ten TEXACO ETL 7045e ? Auto z 09/2000 roku.

Gdzie go można kupić?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na 100% u mnie będzie ten TEXACO ETL 7045e ?

 

Na 100% nie bedziesz wiedział co jest w skrzyni obecnie tylko czym zalała skrzynię fabryka. Potrzebujesz kanał, wejdź pod autko i na misce olejowej odczytaj nr oleju. Jak będziesz miał te dane to wrzuć na forum, potwierdzimy jaki miałes zalany olej fabrycznie.

 

Auto z 09/2000 roku.

 

Czyli zapewne skrzynka GM A5S360R :mrgreen:

 

Gdzie go można kupić?

 

Polecam http://sklep.intercars.com.pl/

 

INDEKS: TEXAMATIC 7045E 1L

NAZWA: Olej przekładniowy ATF

OPIS: Min.olej DEXRON III do przekł.automat.i syst.wspomag. 1L Texaco

PRODUCENT: TEXACO

W MAGAZYNIE: >9

 

Cena brutto: 28.26 zł

 

Jak widać z opisu jest to olej MINERALNY, ciekawy jestem jak to się ma do jego LONGLIFE-u :norty: :norty:

Opublikowano
Potrzebujesz kanał, wejdź pod autko i na misce olejowej odczytaj nr oleju. Jak będziesz miał te dane to wrzuć na forum, potwierdzimy jaki miałes zalany olej fabrycznie.

 

Nie mam nic na misce olejowej..albo nie umiem znaleźć:/

 

Czyli zapewne skrzynka GM A5S360R

 

GM A5S390R

 

 

Jak widać z opisu jest to olej MINERALNY, ciekawy jestem jak to się ma do jego LONGLIFE-u

 

No to ja już nic nie wiem..w serwisie powiedzieli że to olej syntetyczny

Poza tym mam już dość tego graciarstwa .... pierwsza i ostatnia beemka, jak jedno naprawisz to drugie się psuje ..przereklamowany szajs :cry2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Potrzebujesz kanał, wejdź pod autko i na misce olejowej odczytaj nr oleju. Jak będziesz miał te dane to wrzuć na forum, potwierdzimy jaki miałes zalany olej fabrycznie.

 

Nie mam nic na misce olejowej..albo nie umiem znaleźć:/

 

Czyli zapewne skrzynka GM A5S360R

 

GM A5S390R

 

 

Jak widać z opisu jest to olej MINERALNY, ciekawy jestem jak to się ma do jego LONGLIFE-u

 

No to ja już nic nie wiem..w serwisie powiedzieli że to olej syntetyczny

Poza tym mam już dość tego graciarstwa .... pierwsza i ostatnia beemka, jak jedno naprawisz to drugie się psuje ..przereklamowany szajs :cry2:

 

Następny nabywca "okazyjnej" sztuki... :norty: :norty:

Opublikowano
Następny nabywca "okazyjnej" sztuki...

 

Może i tak, choć kupowałem auto z dużym przebiegiem 267k, wiem że było bite, wiedziałem że trzeba wymienić amortyzatory, że kilka elektrycznych spraw do zrobienia itd. itp. Ale kurde to w końcu BMW a nie jakiś fiat zakichany, myślałem że porobię co trzeba i będzie ok. Tym razem ni z gruchy ni z pietruchy zdechł wyświetlacz MID.

Zazdroszczę Ci kolego szczęścia w kupnie używanych aut a może jestem po prostu głupszy od Ciebie i tyle.

Łudziłem się że ta marka dostarczy mi "radości z techniki".

Włożyłem już sporo kasy a końca nie widać...jeszcze na dodatek poczytałem o tym nieudanym automacie i jeżdżę ze stresem że zostanę gdzieś w nocy na drodze z wajhą od biegów w ręce. Zanim kupiłem rozmawiałem z kilkoma właścicielami beemek, mówili że 530D to bardzo udane auto..ehhh

  • Moderatorzy
Opublikowano
Następny nabywca "okazyjnej" sztuki...

 

Może i tak, choć kupowałem auto z dużym przebiegiem 267k, wiem że było bite, wiedziałem że trzeba wymienić amortyzatory, że kilka elektrycznych spraw do zrobienia itd. itp. Ale kurde to w końcu BMW a nie jakiś fiat zakichany, myślałem że porobię co trzeba i będzie ok. Tym razem ni z gruchy ni z pietruchy zdechł wyświetlacz MID.

Zazdroszczę Ci kolego szczęścia w kupnie używanych aut a może jestem po prostu głupszy od Ciebie i tyle.

Łudziłem się że ta marka dostarczy mi "radości z techniki".

Włożyłem już sporo kasy a końca nie widać...jeszcze na dodatek poczytałem o tym nieudanym automacie i jeżdżę ze stresem że zostanę gdzieś w nocy na drodze z wajhą od biegów w ręce. Zanim kupiłem rozmawiałem z kilkoma właścicielami beemek, mówili że 530D to bardzo udane auto..ehhh

 

Wyświetlacz to od dawna znany temat posiadaczy wielu marek aut po prostu Siemens tzn. ich wytwórca popełnił błąd stosując mało trwałe złącze a ujawnia się to po ok. 7 latach.Jeśli chodzi o automat to ja tez miałem obawy i śnił mi się po nocach jak przeczytałem te wszystkie posty ale mogę śmiało powiedzieć że jeśli Twoje autko ma ten przebieg co podajesz to śmiało jeszcze polata.Koniecznie wymień olej na ETL 7045E i filtr i nie słuchaj bajek o wiecznym oleju...

To jest skrzynia produkcji GM i oni zalecają jego wymianę co 60tys. więc ja tak robię i jest ok.Dzis wróciłem z Chorwacji gdzie testowałem autko w ekstremalnych temp. dochodzących do 43st. w cieniu i wszystko ok. skrzynia,silnik i reszta śmiga jak nowe.

Opublikowano
śmiało powiedzieć że jeśli Twoje autko ma ten przebieg co podajesz to śmiało jeszcze polata.Koniecznie wymień olej na ETL 7045E i filtr i nie słuchaj bajek o wiecznym oleju...

 

Tak zrobię. Wiesz może ile oleju tam wchodzi? Chyba najlepiej jak przywiozę do warsztatu własny olej, będę pewny że wleją jaki trzeba.

Kolega voshon podał mi adres strony gdzie można kupić odpowiedni olej, stan magazynowy mają 9 x 1l potem duże opakowania 20 i 60l.

Wyświetlacza naprawiał nie będę, na allegro znalazłem identyczne radio PROFESSIONAL CD, wymienię całość.

Mam nadzieję że nie zrażę się do bemki na tyle aby ją spalić gdzieś w lesie:/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.