Skocz do zawartości

Drgania, biały dym z wydechu i nierówna praca silnika


radzio_78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem baaaardzo początkującym forumowiczem dlatego z góry przepraszam za ewentualne wpadki.

 

Wiem, że każdy z problemów, jak w temacie wątku był wałkowany na tym forum wiele razy ale mimo, że przeczytałem mnóstwo postów nie do końca wiem co dolega mojemu "maleństwu".

 

A więc do brzegu:

Posiadam E46 330D z 2003r. Jak kupowałem byłem najszczęśliwszym człowiekiem na tej marnej planecie. Zrobiła na mnie niesamowite wrażenie. Jednak idylla nie trwała za długo, przynajmniej oczekiwałem od tej marki trochę więcej.

1. Najpierw awaria pompy wtryskowej. Na szczęście udało się ją uszczelnić.

2. Później wymiana przednich wahaczy i amortyzatorów. Przy 130tkm to trochę dziwne, ale tłumaczę sobie potrosze szerokością laczków i polskimi "autobahnami".

3. No i teraz pojawił sie kolejny problem, o który chcę Was zapytać:

 

Jakiś czas temu zaobserwowałem, że przy mocnym przegazowaniu pojawiał się biały dym z wydechu.Ostatnio przy biegu jałowym, na postoju czuję jak samochód wpada w drgania (lekkie kołysanie), czuć to wszędzie, też na pedałach i na dźwigni biegów. Przy wejściu na obroty wydaje się, że zanikają. Dodatkowo dziś zauważyłem biały dym na niskich obrotach. Nie jest go dużo, ale wyraźnie zauważalny. Kumpel, który naprawiał mi wcześniej pompę twierdzi, żę motor pracuje głośniej niż wcześniej i mniej stabilnie. Ja tego nie dostrzegam, ale wiadomo jeżdżąc na codzień przyzwyczajam słuch.

Dziś gdy podjechałem do mechanika i chciałem zaprezentować usterki biały dym już się nie wydobywał. Było to już po osiągniećiu optymalnej temp przez motor. Jednak teraz już czuję, że motor nierówno pracuje podczas wchodzenia na obroty.

 

Trochę ponarzekałem i zapętliłem opis usterki, ale nic lepszego z siebie nie wyduszę.

Zaczynam trochę tracić cierpliwość do Betki mimo niesamowitych doznań jakie pozwala mi "ona" przeżyć.