Skocz do zawartości

Drgania, biały dym z wydechu i nierówna praca silnika


radzio_78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem baaaardzo początkującym forumowiczem dlatego z góry przepraszam za ewentualne wpadki.

 

Wiem, że każdy z problemów, jak w temacie wątku był wałkowany na tym forum wiele razy ale mimo, że przeczytałem mnóstwo postów nie do końca wiem co dolega mojemu "maleństwu".

 

A więc do brzegu:

Posiadam E46 330D z 2003r. Jak kupowałem byłem najszczęśliwszym człowiekiem na tej marnej planecie. Zrobiła na mnie niesamowite wrażenie. Jednak idylla nie trwała za długo, przynajmniej oczekiwałem od tej marki trochę więcej.

1. Najpierw awaria pompy wtryskowej. Na szczęście udało się ją uszczelnić.

2. Później wymiana przednich wahaczy i amortyzatorów. Przy 130tkm to trochę dziwne, ale tłumaczę sobie potrosze szerokością laczków i polskimi "autobahnami".

3. No i teraz pojawił sie kolejny problem, o który chcę Was zapytać:

 

Jakiś czas temu zaobserwowałem, że przy mocnym przegazowaniu pojawiał się biały dym z wydechu.Ostatnio przy biegu jałowym, na postoju czuję jak samochód wpada w drgania (lekkie kołysanie), czuć to wszędzie, też na pedałach i na dźwigni biegów. Przy wejściu na obroty wydaje się, że zanikają. Dodatkowo dziś zauważyłem biały dym na niskich obrotach. Nie jest go dużo, ale wyraźnie zauważalny. Kumpel, który naprawiał mi wcześniej pompę twierdzi, żę motor pracuje głośniej niż wcześniej i mniej stabilnie. Ja tego nie dostrzegam, ale wiadomo jeżdżąc na codzień przyzwyczajam słuch.

Dziś gdy podjechałem do mechanika i chciałem zaprezentować usterki biały dym już się nie wydobywał. Było to już po osiągniećiu optymalnej temp przez motor. Jednak teraz już czuję, że motor nierówno pracuje podczas wchodzenia na obroty.

 

Trochę ponarzekałem i zapętliłem opis usterki, ale nic lepszego z siebie nie wyduszę.

Zaczynam trochę tracić cierpliwość do Betki mimo niesamowitych doznań jakie pozwala mi "ona" przeżyć.

 

Jeśli ktoś może mi cokolwiek poradzić będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc do brzegu:

Posiadam E46 330D z 2003r..............

1. Najpierw awaria pompy wtryskowej. Na szczęście udało się ją uszczelnić.

 

Dałbym sobie głowę uciąć, że w 330d od samego początku produkcji było wsadzane CR. Tak więc - nie wiem co uszczelniałeś ale na bank nie było to POMPA WTRYSKOWA.

 

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc do brzegu:

Posiadam E46 330D z 2003r..............

1. Najpierw awaria pompy wtryskowej. Na szczęście udało się ją uszczelnić.

 

Dałbym sobie głowę uciąć, że w 330d od samego początku produkcji było wsadzane CR. Tak więc - nie wiem co uszczelniałeś ale na bank nie było to POMPA WTRYSKOWA.

 

 

Pzdr,

 

W 2003r to był już chyba nawet CR III generacji ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbym sobie głowę uciąć, że w 330d od samego początku produkcji było wsadzane CR. Tak więc - nie wiem co uszczelniałeś ale na bank nie było to POMPA WTRYSKOWA.

 

 

Pzdr,

 

Po pierwsze to wolałbym, żebyś odniósł się do moich pytań, problemów, a nie czychał na błędy średniozorientowanego laika motoryzacyjnego.

 

A jeśli chodzi o POMPĘ WTRYSKOWĄ to dalej będę się upierał, że ogólnie można ją tak nazwać:

 

indeks: 0 445 010 009 INTER-CARS.

 

I właśnię tą część wymontowywałem i oddawałem do uszczelnienia, więc nie rozumiem Twoich wywodów.

 

A teraz gdybyś mógł coś więcej napisać co może dolegać mojej Betce byłbym wdzięczny

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A teraz gdybyś mógł coś więcej napisać co może dolegać mojej Betce byłbym wdzięczny

 

Pozdr.

 

Witam na forum i gratulacje za wybór samochodu!

 

mam u siebie ten silnik ale w 5-tce i jestem bardzo zadowolony. Ten silnik ma masę elektroniki i warto było jeśli dopiero co on został kupiony podjechać do serwisu i podłączyć go do kompa. W ten sposó wyjdą te rzeczy, które mogą byc do wymiany a Ty z kolej będziesz mógł priorytetyzować wydatki na nie.... jeśli są jakieś.

 

Co do białego dymu, Przy odpaleniu, silnik dostaję trochę "bogatszą mieszankę" bo komputer ma odczyt z czujnika temp. silnika. Nie należnie się tym przyjmować. Jak jest chłodno lub wilgotno, u siebie widze parę przez kilka minut - tez nie należy się tym przyjmować. Jesli interesuje Cię technika Vanos, to można poczytać chyba na Wikipedi pod hasłem "Vanos BMW" zobaczysz, że nawet jak silnik jest zimny, cześć rozgrzanych gazów jest ściągnieta z powrotem z kolektora wydechowego do komory spalenia jak silnik jest zimny w celu szybszego rozgrzania silnika!!! Bardzo sprytne rozwiązanie moim zdaniem.... a więc różne rzeczy się dzieją, do stanu kiedy silnik jest rozgrzany. ( u człowieka za nim się obudzi jest tak samo .. hehehe)

 

Jeśli chodzi o drgania przy postoju, to niech mechanik sprawdzi poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów. Jeśli poprzedni właściciel lubiał .... jeżdzić bez trakcji, to te poduszki zrywają się.... i właśnie taki jest efekt zrywanej poduszki: przeniesienie drgań na cały samochód.

 

Co do coraz nowszych dzwięków .... to miło mi Cię powitać w klubie uzaląnionych od BMW...... Jak sam będziesz w stanie opisać te nowe dzwieki, to znaczy, że one istnieją w rzeczywistości. Jesli nie możesz ich opisywać, to moja rada to nie należy naprawiać rzeczy, które nie są zepsute........ bo idealnych samochodów nie ma.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki RobertS za odpowiedź, wreszcie coś rzeczowego.

 

Niemniej jednak dalej mam pewne wątpliwości, gdyż ten biały dym niestety utrzymuje się nie tylko przy uruchomieniu silnika, ale również przez pewnie czas po odpaleniu (ok 10 min).

 

Drgania być może są zupełnie niezależne od dymu i nierównej pracy silnika. Być może zbiegły się w tym samym czasie dwie różne usterki (A propos jeśli tak to powoli tracę cierpliwość do marki :( ). Ale przyznasz, że to trochę dziwne i zastanawiające.

 

A jeśli chodzi o:

 

Ten silnik ma masę elektroniki i warto było jeśli dopiero co on został kupiony podjechać do serwisu i podłączyć go do kompa.

 

tu mam pytanie:

 

Czy oferowane na allegro interfejsy diagnostyczne np:

 

http://www.allegro.pl/item395621192_interfejs_diagnostyczny_bmw_carsoft_1987_2006.html

 

są warte uwagi? Mam ochotę zakupić takowy. Czy ktoś chciałby się podzielić doświadczeniami z używania tego sprzętu, a może polecicie coś innego, ale w zbliżonej cenie?

 

Z góry dzięki za pomoc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisz jak tam wygląda sprawa z płynem chłodniczym < czy nie ubywa?>

Biały dym jest normalny do czasu aż się nie rozgrzeje układ wydechowy i nie dopatruje z niego woda.

Jeśli robisz tylko krótkie trasy to tej wody może być naprawdę sporo.

Ale takie dymienie może też oznaczać kilka gorszych rzeczy < głowica , uszczelka pod nią , turbo>

 

Ja mam carsofta6,5 i mi troszkę się przydaje ale mam zupełnie inny silnik no i rocznik.

Jak będziesz go kupował to skontaktuj się ze sprzedawcą i zapytaj czy będzie się łączył z twoim autkiem < bo to nie takie oczywiste niestety>

Przyda się też dobra znajomość angielskiego.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie fakt że kupując tak zawansowany technologicznie samochód nie udałeś się na ASO BMW, gdzie zweryfikowali by orginalność przebiegu, ocenili stan samochodu i ewentualne koszty naprawy. Dowiedział byś całej historii swojej laleczki, wielu boji się takiej konfrontacji bo okazuje się że kupili szrota :twisted2: :twisted2:

Ja w zależności od tego co dolega Beacie korzystam albo z ASO albo Pana Krzaka, E46 to zawansowany i zkomputeryzowany samochód a modele napedzane ON wiodą w tym prym, Pan Krzak często może nie naprawić samochodu a na dodatek dodatkowo coś z.....ć. Pan krzak nadaje się do wymiany elementów-gumowo metalowych. Prace nad silnikiem zostawił bym raczej specjalistom, no może za wymianem Oleju ale i tu można też spierdo...ć.

Jeszcze odnośnie twoich oczekiwań, BMW to bardzo dobry i bez awaryjny samochód........ale musi być cię stać na jego eksploatacje, po naszym wspaniałym kraju pędzi niezliczona ilość Szroto BMek, nie sztuką jest kupić samochód sztuką jest go utrzymać w formie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą bezawaryjnością pana dentysty to bym nie przesadzał, ja po przejechaniu 7 tys km wydałem 3 tys na naprawę silnika, na co wpływu nie mógł mieć fakt czy to zwykła czy "szroto" bmka. A po za tym nikt nikogo w ASO nie zapewni o przebiegu auta.

 

Co do pompy to jest to pompa wysokociśnieniowa nie wtryskowa, aczkolwiek wiele osób ją tak nazywa i mniej więcej wiadomo o co chodzi.

 

Jeśli chodzi o samego CR to jest to raczej II generacja. Trzecia to chyba nie dawno weszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą bezawaryjnością pana dentysty to bym nie przesadzał, ja po przejechaniu 7 tys km wydałem 3 tys na naprawę silnika, na co wpływu nie mógł mieć fakt czy to zwykła czy "szroto" bmka. A po za tym nikt nikogo w ASO nie zapewni o przebiegu auta.

 

Co do pompy to jest to pompa wysokociśnieniowa nie wtryskowa, aczkolwiek wiele osób ją tak nazywa i mniej więcej wiadomo o co chodzi.

 

Jeśli chodzi o samego CR to jest to raczej II generacja. Trzecia to chyba nie dawno weszła.

 

Nie wiem jak u ciebie ale , na orginalnym kluczyku posiadasz zapisany przebieg, wizyty w serwisach i co było wykonywane w samochodzie, jak szukałem BMWki pojechałem z jednym sprzedającym na ASO i co się okazało że na liczniku samochód miał przejechane 80 tk kilometrów a po sprawdzeniu z kluczyka wyszedł przebieg o 50 tk większy, gościu wiał aż miło, orginalny kluczyk pozwala na weryfikację przebiegu samochodu. Sorry kolego ale jeżeli silnik ci się rozleciał, to albo był olbrzymi przebieg albo ktoś nie umiejętnie dbał o niego. Nawet najlepsze samochody wymagają wymiany części eksploatacyjnych. Wiadomo im większe przebiegi tym droższe elementy z czasem ulegają zużyciu. Na koniec jeżeli używana BMW z dużym przebiegiem to tylko na Pb, polecam 330i i dla bardziej zamożnych 330xi (kosztowne części zamienne i brak zamienników- ale jazda tym samochodem to bajka)

Ps. Przed zakupem Super Ekstra Serwisowanych i okazji z orginalnym przebiegiem polecam dla własnego bezpieczeństwa i aby uniknąć późniejszych rozczarowań wizytę w ASO BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak tam wygląda sprawa z płynem chłodniczym < czy nie ubywa?>.

 

Płynu wogóle nie ubywa. Ale nie mam pewności co do oleju. Będę obserwował.

 

Bardzo charakterystyczny jest fakt, że przy wchodzeniu na obroty słychać jakby nierówna pracę motoru. Być może jest to subiektywne odczucie bo teraz będę już pewnie wszystko co złe słyszał ale mimo wszystko silnik nie pracuje tak jak wcześniej.

 

A jeśli chodzi o:

Dziwi mnie fakt że kupując tak zawansowany technologicznie samochód nie udałeś się na ASO BMW, gdzie zweryfikowali by orginalność przebiegu, ocenili stan samochodu i ewentualne koszty naprawy.

 

Przyznaję się, fakt przy zakupie nie sprawdziłem w ASO. Być może był to błąd. Kuypowałem w 2006r., Betka jest z 2003r. Miała 103tkm przebiegu. Była bardzo dobrze utrzymana, nie było śladów zużycia. Zaufałem, być może pochopnie, ale sami wiecie, że czasami traci się zdrowy rozsądek jak wsiada się do naszych lalek :).

 

Jeszcze odnośnie twoich oczekiwań, BMW to bardzo dobry i bez awaryjny samochód........ale musi być cię stać na jego eksploatacje,...

 

Sam sobie zaprzeczasz. Na eksploatacje mnie stać, gdzyby nie było nie kupowałbym takiego samochodu. Ale ja pod pojęciem eksploatacji rozumiem wymianę płynów, filtrów no i czasami jakaś naprawa (jasne że nie ma bezawaryjnych samochodów, od BMW jednak oczekiwałem wjększej pewności). Nie stać mnie na naprawy pompy wysokociśnieniowej, wymiany zawieszenia, i teraz być może duży problem z motorem i to wszystko w ciągu 1.5 roku przy przebiegu ok 15-20tkm rocznie. T nie jest normalna eksploatacja i nie można nazwać BMW bezawaryjnym w tym przypadku.

 

Ja mam carsofta6,5 i mi troszkę się przydaje ale mam zupełnie inny silnik no i rocznik.

Jak będziesz go kupował to skontaktuj się ze sprzedawcą i zapytaj czy będzie się łączył z twoim autkiem,...

 

Może ktoś wie czy carsoft6,5 będzie odpowiedni do E46 330D (184KM)2003r?

Czy zczytuje błędy (uszkodzenia mechaniczne) układu paliwowego (wtryski, zawory)?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo to ty robisz 20 tk, a co robił popszedni właściciel to licho raczy wiedzieć. Po secundo eksploatacjia starych, luksusowych i sportowych samochodów to nie jest tylko olej i filtry, tu trzeb liczyć się z wymianą wachacz, amortyzatorów i znacznej części elementów-gumowo metalowych , które tanie nie są a jeżeli chodzi np. o wymiane wachaczy to jeżeli tak jak piszesz samochód przejechał ponad 120 tk i ma wachacze do wymiany to określil bym to jako nadzwyczaj dobry wynik. Musisz liczyć się że dobre i pewne opony do takiej Beaty też kosztują nie mało, a i do silnika dobrego oleju wchodzi kilka ładnych litrów, Ja 2 tygodnie temu wymieniałem olej w ASO FUS zapłaciłem za olej+flitr+wymiane ponad 650zł. Edytowane przez dentysta1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Po pierwsze w Twoim aucie nie ma czegoś takiego jak pompa wtryskowa, po drugie proponuję wymienić separator oleju, który wymienia się co 60tkm, jeśli go nie wymienisz będzie co raz gorzej. W skrajnych przypadkach potrafi pękać pokrywa klawiatury.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze w Twoim aucie nie ma czegoś takiego jak pompa wtryskowa, po drugie proponuję wymienić separator oleju, który wymienia się co 60tkm, jeśli go nie wymienisz będzie co raz gorzej. W skrajnych przypadkach potrafi pękać pokrywa klawiatury.

 

ok nie będę już dysktował z pompą wtryskową czy niewtryskową, wiem że to pompa wysokociśnieniowa, ale chyba jakoś tam tryska także pewnie laik może użyc określenia WTRYSKOWA :)

 

ale nie o to chce pytać. dzięki anjisan sa podpowiedź. jeśli mógłbyś coś przybliżyć na temat tego separatora oleju. pierwszy raz o tym słyszę. czy można go wymienić w garażowych warunkach i mnie więcej gdzie można go szukać???

 

i ponawiam pytanie o INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY. Czy Carsoft 6.5 bedzie odpowiedni do E46 330D(184KM)?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze w Twoim aucie nie ma czegoś takiego jak pompa wtryskowa, po drugie proponuję wymienić separator oleju, który wymienia się co 60tkm, jeśli go nie wymienisz będzie co raz gorzej. W skrajnych przypadkach potrafi pękać pokrywa klawiatury.

 

ok nie będę już dysktował z pompą wtryskową czy niewtryskową, wiem że to pompa wysokociśnieniowa, ale chyba jakoś tam tryska także pewnie laik może użyc określenia WTRYSKOWA :)

 

ale nie o to chce pytać. dzięki anjisan sa podpowiedź. jeśli mógłbyś coś przybliżyć na temat tego separatora oleju. pierwszy raz o tym słyszę. czy można go wymienić w garażowych warunkach i mnie więcej gdzie można go szukać???

 

i ponawiam pytanie o INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY. Czy Carsoft 6.5 bedzie odpowiedni do E46 330D(184KM)?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
gdzie można go szukać???
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/330d-M57/ECE/L/N/2001/04/mg-11/ill-11_2316/

kpl nr 11

i ponawiam pytanie o INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY. Czy Carsoft 6.5 bedzie odpowiedni do E46 330D(184KM)?

Można

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

 

jeśli ktoś śledził mój wątek to spiesze z nowymi wiadomościami

 

ano jeszcze zupełnie nie jestem pewny, ale wszystko na to wskazuje, że powodem drgań samochodu i nierównej pracy była prawdopodobnie ropa. jeśli to wogóle ropą można nazwać. odkąd kupiłem Bawarkę zawsze tankowałem na Shellu, miałem zaufanie do tej sieci. Być może to przypadek, ale niestety się wydarzył.

 

Ostatnio zatankowałem BP Ultimate i problemy zniknęły, póki co bez śladu. Żadnych drgań (a już badałem poduszki) i motor szumi jak wcześniej. Jeśli chodzi o białym dym z wydechu to pewnie zbieg okoliczności bo też już go nie ma i myślę, że to resztki wody Bawareczka przepalała(jazda tylko w mieście i małe odcinki, do tego deszczowa pogoda).

 

No to teraz należy sie troszkę ANTYREKLAMY dla Shella w Siedlcach na ul.Brzeskiej. Myślę, że już im niestety nie zaufam. Jeśli dalej będzie wszystko ok to mogę Wam z czystym sumieniem odradzić tą stację.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.