Skocz do zawartości

324td pytania ogolne bo to moje pierwsze bmw


stab

Rekomendowane odpowiedzi

To moj pierwszy post wiec chciałbym wszystkich powitac.

 

Od wczoraj mam bmw e30 324td 1992r... to moje pierwsze bmw wiec mam kilka pytan.

 

Czy ktos z was ma ten model z tym silnikiem? Jakie są wasze opinie na temat modelu i silnika (usterki awaryjnosc etc.)? Mam takze pytanie dotyczace inspekcji.. narazie niech mi ktos powie albo da link do opisu co znacza poszego;ne kontrolki tam sa zielone zolte i czerwone czy zawsze musi jakas swiecic ? wsumie to wczoraj zrobilem jakas mala rundke po okolicy to zadna nie swiecila ;\ i gdzie znaduje sie gniazdo inspekcji. ostatnie pytanie czy jesli nie swieci sie konrolka inspekcji to moge zimenic olej bo nie wiem kiedy byl poprzednio wymieniony i wole nalac swoj czysty i swiezy i czy jak zmieni to kasowac inspekcji mimo tego ze nie swieci nic? Ile taki silnik pali ropy? narazie tyle.

 

Dzieki wszystkim za zainteresowanie tym postem. Chetnie nawiarze z kims kontakt na gg: 8841232

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś poszukał, to byś znalazł wszystko na forum :!: :duh:

Ale jesteś nowy, to masz ten grzech odpuszczony :twisted2: chociaż nie wiem, czy Admin ci odpuści.

 

Okrągłe gniazdo inspekcji z odkręcaną pokrywką jest pod maską, po stronie kierowcy, między podszybiem a zbiornikiem płynu hamulcowego.

 

Zielone diody inspekcji świecą się TYLKO przy włączonym zapłonie. Po zapaleniu silnika wszystkie gasną. Po skasowaniu inspekcji świeci pięć diod. Zwykle po 2-3 tys. km przebiegu gaśnie jedna, i tak po kolei. W końcu gaśnie ostatnia i wtedy zapala się żółta dioda z malutkim napiskiem "Inspection" (ta świeci też przy włączonym silniku) - to żądanie przeglądu podstawowego z wymianą oleju w silniku. W ostateczności zapala się dodatkowo dioda czerwona. Znaczy się, że ciężko zgrzeszyłeś.

 

Wymiana oleju po zakupie to jest bardzo dobry pomysł, czego by inspekcja nie wskazywała.

 

Przy tym wieku samochodu usterki / awaryjność zależą przede wszystkim od tego w czyich rękach był. Bezwypadkowe zadbane E30 będzie służyć wiernie i bezawaryjnie, co jakiś wymagając tylko wymian eksploatacyjnych.

 

Kasowanie inspekcji:

http://www.epwik.com.pl/bmw/serwis.htm

 

Niestety, stare turbodiesle są z natury bardziej awaryjne od wolnossących diesli. Przez turbinę, która wymaga przestrzegania kilku zasad eksploatacji, żeby nie sprawiała kłopotów. Ale nie uprzedzajmy faktów, może jeździł tym BMW ktoś rozsądny...

 

Przy spokojnej jeździe E30 324td powinien spalać około 6-6,5 l/100 km na trasie i 8-9 l/100 km w mieście.

 

P.S. E30 z 1992 r.?

Czyżby Touring?

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegladalem rachunki w grudniu dostal nowy olej 10w40 filtr oleju i powietrza.. tak wersja kombi

 

jest kilka mankamentow.. glosny stuk zawora moj tata (mechanik ) zajal sie tym ale regulacja luzu nie przynosi efektu :( dzis do pozniej nocy beda badac co i gdzie stuka i dlaczego.. oby nie bylo to kosztowne... ma moze ktos jakas stronke albo cos zeskanowane dot. tych wszystkich kontrolek na podsufitce i na tablicy rozdzielczej intryguje mnie ta kontrolka "check" widzialem na podsufitce jest przycisk "check" czy to ma jakis zwiazek ? :?

 

aha jeszcze jedno... na alegro jest taki pan co sprzedaje interfejsy do bmw wystarczy miec jeszcze laptopa ktos ma takie cos i czy warto na allegro ?

 

dzieki za pomoc i zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od paru miesięcy 324 td-jak masz jakies pytania to wal jak w dym.

Ps. jak Ci mryga napis check na desce rozdz. to nalezy wcisnąć guzik check w tym panelu kolo lustrka wstecznego. Wtedy podswietlą sie napisy i świecąca się dioda poinformuje Cie co jest nie tak i dla czego zaświecił sie na desce napis check. Po wlaczeniu silnika od razu mruga check i pali sie jedna dioda na podsufitce- nalezy wcisnąć hamulec na chwilke i ona powinna zgasnąć. o ile dobrze pamietam to jest to dioda obwodu sprawdzajacego hamulce i światła stopu.

ps. jaki masz przebieg?

Radość z jazdy!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich stykach? ja po wymianie oleju sam sobie skasowalem oil inspection zwierając dwa styki ze sobą ale nie pamietam ktore. Znalazlem gdzies w necie rysunek. A co do awarii to odpukać zadnej.

Pali mi jakies 9 litrów. teraz wiecej bo odpalam, jade 2.5 km i gasze wiec ekonomizer pokazuje niebotyczne wartosci :-(

ps. jak osiągasz osiągi tego dieselka? ciągnie równo od 2 tyś obrotów do 5tyś?

Radość z jazdy!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

literowka ;/ ( stukach na stykach )

cos stuka w silniku... regulacja luzu na zaworach nie pomaga.

 

Te bavarie mam od wczoraj wieczorem raz sie przejechalem ciagnie fajnie nie dawalem do 5tys ale do prawie 4 i bylo wszystko OK

----------------------------------------

Czy ktos wie co to moze stukac?? dziek bardzo golsny regularny przy 3000rpm nie slychac ( nie slyszalny dla ucha za duza czestotliwosc ) wyregulowanie zaworow nie pomaga :( podobno moga to byc panwewki ale dziek ewidetnie z gory wiec nie wydaje mi sie... jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.