Skocz do zawartości

US vs EU


datmast

Rekomendowane odpowiedzi

:?: Z gory przepraszam jesli, powtorze temat jeszcze raz :norty:

szukam teraz do kupna bmw e90 i zauwazylem, ze te sciagniete z US sa lepiej wypozanone i ogolnie sa milsze dla oka ;). Jak wiadomo, wersje EU roznia sie od tych zza oceanu. Czy, ktos odpowie mi jak sie bardzo sie roznia i czy beda problemy z naprawianiem BMW z US w PL? Z gory dziekuje. Dopowiem, ze na razie podoba mi sie BMW 325 2.5 z 2005 r. Jesli ktos by mogl sie na temat tego samochodu sie wypowiedziec i ocenic bylbym bardzo wdzieczny;)

Czekam na Wasza pomoc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz inaczej swiecace przednie swiatla i brak tylnych przeciwmgielnych - do przerobienia.zegary w milach i temperatura w fahrenheitach, no i tyna klape z miejscem na kwadratowa tablice rejestracyjna.co do napraw sie nie wypowiadam , bo nie wiem :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i czy beda problemy z naprawianiem BMW z US w PL?

Znane są przypadki zepsutej stacyjki za kilkadziesiąt zł (?) której naprawa kosztowała kilkanaście tysięcy zł i wymianę komputera :)

 

:shock: super... a jesli chodzi o oprogramowanie? Ja rozmawialem z przedstawicielem dealera BMW w warszawie i powiedzial, ze najgorsze jest oprogramowanie bo konstrukcja niczym sie nie rozni. z oprogramem nie moga sie "przebic" czy jest to az takie trudne? I jeszcze czy taz roznica ktora wspomniales Roberto to 1razowy przypadek czy wszystko jest takie drogie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przykład który opisałem pochodzi z tego forum, tylko nie wiem jak się wątek nazywał więc go teraz nie znajdę, a przyczyną takich kosztów był właśnie problem z oprogramowaniem komputera - europejskie ASO nie mają możliwości grzebania w oprogramowaniu samochodów robionych na amerykę (czy coś w tym stylu). Stąd naprawa stacyjki skończyła się wymianą kompa, rachunkiem na kilkanaście tysięcy zł, a problem chyba i tak nie został rozwiązany do końca. Problem dotyczy głównie obecnych serii aut (czyli np. e90).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wiem o ktorym watku piszesz roberto.problem dotyczyl komputera serii 6,klient zaplacil kilkanascie tysiecy za naprawe i dalej bylo cos nie tak.podobno to auto naprawil gosc z moich stron (dokladnie z mrowli k/rzeszowa)...przez telefon,rozmawiajac z wlascicielem :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie ten watek mialem na mysli.bedac z wizyta u pana mateusza w mrowli zaptyalem go o taki problem z seria 6 i on stwierdzil ze wlascicel dzwonil do niego i on mu pomogl przez telefon.a facet wyglada na zorientowanego,i ma na podworku beemek chyba za duza banke,pelen przeglad aktualnie produkowanych modeli.

wniosek: moze nie jest tak zle z tymi BMW z usa.pozdro :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak wiadomo, wersje EU roznia sie od tych zza oceanu. Czy, ktos odpowie mi jak sie bardzo sie roznia i czy beda problemy z naprawianiem BMW z US w PL? Z gory dziekuje. Dopowiem, ze na razie podoba mi sie BMW 325 2.5 z 2005 r.

 

Mechanicznie podobno to samo. Co do oprogramowania/elektroniki auta to pan z ASO Inchape powiedzial ze faktycznie nie sa w stanie diagnozowac auta- inne gniazda czy jakos tak(to jest dosc duzy problem bo nawet najmniejsza blachostka wymaga podpiecia pod komp :mad2:-chyba ze bedzie sie jezdilo z choinka na zegarach :doh: )

Cena kusi zwlaszcza aut nowych, ktorych cena bazowa(nie liczac podatkow, akcyzy, cla itp.) wynosi 50% a niekiedy nawet 1/3 ceny takiego modelu w PL :!: :jawdrop: :cry2:

Model ktory sie Tobie podoba 325 z 2005 roku- to on jest ze stanow :?:

Tam chyba e90 dopiero od 2006 roku szlo- ale moge sie mylic.

Generalnie jak ze stanow to tylko od zaufanej osoby, widzialem ze trzy egzemplarze ze staow ale jakos tak bez rewelacji a cena nie byla nawet kuszaca- goscie chca zarobic niewiadomo ile na tych autkach.

Ale na nowke to sam nie wiem czy sie nie zdecyduje jakos w najblizszej przyszlosci o ile nic nie zmienia w prawie polskim badz europejskim- bo cos mi sie o uszy obilo ze maja plan (zlodzieje) wprowadzic, zeby auto sprowadzone spoza UE musialo przejsc homologacje czy cos takiego.

 

no i tyna klape z miejscem na kwadratowa tablice rejestracyjna

 

Akurat e90 ze stanow(a w zasadzie z europy do stanow i ze stanow do europy :roll2: ) ma normalne miejsce na tablice.

 

Wiec moim zdaniem nie kupuj auta uzywanego ze stanow od nieznajomej osoby, bo mozesz sie nadziac na kota w worku- bo nawet jak pojedziesz na sprawdzenie w ASO to elektrycznych i elektronicznych ukladow nie beda w stanie zdiagnozowac. Takie jest moje zdanie i moge sie mylic. :hand:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo... a oto wydaje mi sie calkiem dobry przyklad co do cen

http://otomoto.pl/bmw-328-3-0-benzyna-infokredyt24-pl-C4966560.html

 

dla porownania

 

http://www.bmwusa.com/Standard/Content/Vehicles/2008/3/328iConvertible/default.aspx - cena 43.5 tys. $

 

ciekawe ile ktos chce zarobic na tym aucie (30-40 tys. zlotych :!: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W Stanach mają problem z silnikami 335i. B. często siadają pompy paliwa. Niektórzy już mają dwa razy wymienione.

I część trójek jest z Południowej Afryki a nie z Niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne,bo nawet dzis widzialem 325 e90 z kwadratowa tablica z tylu

 

no nie wiem ja widzialem tylko z prostokatnym miejscem na tab. rej. nawet to cabrio ktore podalem w linku ma prostokat i jest ze stanow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model ktory sie Tobie podoba 325 z 2005 roku- to on jest ze stanow :?:

Tam chyba e90 dopiero od 2006 roku szlo- ale moge sie mylic.

Generalnie jak ze stanow to tylko od zaufanej osoby, widzialem ze trzy egzemplarze ze staow ale jakos tak bez rewelacji a cena nie byla nawet kuszaca- goscie chca zarobic niewiadomo ile na tych autkach.

Ale na nowke to sam nie wiem czy sie nie zdecyduje jakos w najblizszej przyszlosci o ile nic nie zmienia w prawie polskim badz europejskim- bo cos mi sie o uszy obilo ze maja plan (zlodzieje) wprowadzic, zeby auto sprowadzone spoza UE musialo przejsc homologacje czy cos takiego.

 

Wiec moim zdaniem nie kupuj auta uzywanego ze stanow od nieznajomej osoby, bo mozesz sie nadziac na kota w worku- bo nawet jak pojedziesz na sprawdzenie w ASO to elektrycznych i elektronicznych ukladow nie beda w stanie zdiagnozowac. Takie jest moje zdanie i moge sie mylic. :hand:

 

pzdr

 

to moze glupio zabrzmi ale jest mozliwe, ze tamten 325 jest z europy? Ile takie 325 pali :?: standardowe pytanie, zwlaszcza przy takich cenach paliw:P skoro nie mozna sprawdzic w ASO to handlarze mogliby oszukiwac jak chca. A przeciez samochody z US to w wieszosci trzeba bac sie tych po powodzi, a nie po wypadkowych, prawda? jakie kontrole moze ASO zrobic kiedy chcemy kupic autko z za granicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze glupio zabrzmi ale jest mozliwe, ze tamten 325 jest z europy? Ile takie 325 pali standardowe pytanie, zwlaszcza przy takich cenach paliw:P skoro nie mozna sprawdzic w ASO to handlarze mogliby oszukiwac jak chca. A przeciez samochody z US to w wieszosci trzeba bac sie tych po powodzi, a nie po wypadkowych, prawda? jakie kontrole moze ASO zrobic kiedy chcemy kupic autko z za granicy?

 

Patrz zawsze na predkosciomierz(jezeli przegladasz oferty np. na otomoto i chcesz wywnioskowac ze zdj. no bo na zywo albo dzwoniac gosciu i tak Ci powie skad auto sprowadzone) jezeli jest wyskalowany w milach i kilometrach to autko ze stanow jezeli tylko km/h to europa.

Spalanie hmm zalezy od nogi ale mi spala w granicach 13l (tylko miasto)- 325i bedzie palil podobnie roznica 0.2 l mniej, i tu moja rada szukaj 330i bo sporo wiecej mocy a spalanie praktycznie takie same.

W ASO samochod z europy sprawdza pod wzgledem mechanicznym, elektrycznym, blacharskim- czyli calosc i opisza czy cos jest nie tak itp. itd. a ze stanow to nie wiem mechanike i blacharke tez sprawdza. Pozostaje kwestia tej nieszczesnej elektryki :doh: Zadzwon do ASO i zapytaj sie jak jest z samochodem ze stanow(oczywiscie pozniej napisz kolegom forumowiczom czego sie dowiedziales :) ) :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz zawsze na predkosciomierz(jezeli przegladasz oferty np. na otomoto i chcesz wywnioskowac ze zdj. no bo na zywo albo dzwoniac gosciu i tak Ci powie skad auto sprowadzone) jezeli jest wyskalowany w milach i kilometrach to autko ze stanow jezeli tylko km/h to europa.

Spalanie hmm zalezy od nogi ale mi spala w granicach 13l (tylko miasto)- 325i bedzie palil podobnie roznica 0.2 l mniej, i tu moja rada szukaj 330i bo sporo wiecej mocy a spalanie praktycznie takie same.

W ASO samochod z europy sprawdza pod wzgledem mechanicznym, elektrycznym, blacharskim- czyli calosc i opisza czy cos jest nie tak itp. itd. a ze stanow to nie wiem mechanike i blacharke tez sprawdza. Pozostaje kwestia tej nieszczesnej elektryki :doh: Zadzwon do ASO i zapytaj sie jak jest z samochodem ze stanow(oczywiscie pozniej napisz kolegom forumowiczom czego sie dowiedziales :) ) :hand:

 

:mad2: zapomnialem, ze wczesniej juz zobaczylem predkosciamierz dlatego zadalem pytanie na temat us wersji.... :oops: szukalem 330 z moimi kryteriami i niestety nie znalazlem zadnej ;( te 325 kupilbym od autokomisu w blucity i podobno dadza mi 1rok gwarancji, jeszcze nie odpowiedzieli mi jak wyglada ta gwarancja. Jesli chodzi o ASO to sie zapytam i dam Wam znac ;)pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwon do ASO i zapytaj sie jak jest z samochodem ze stanow(oczywiscie pozniej napisz kolegom forumowiczom czego sie dowiedziales

 

hey, zadzwonilem do mojego ulubionego ASO Inchcape i powiedzieli mi, ze jesli chodzi o sprawdzenia moga wszystko sprawdzic pod wzgledem blacharskim, mechanicznym i oprogramowania. Gorzej jest jak sie cos z oprogramowaniem sie zepsuje. Wtedy niestety ale oni nie moga nic zdzialac. dziwi mnie to, ze powiedzieli, ze moga zgrac nowy system ale nie zapewniaja, ze to bedzie dzialalo poprawnie. Jesli chodzi o inne aspekty wszystko podobno jest takie same jak wersje europejskie. Koszty tez powinny byc na tym samym poziome.

 

p.s. wczesniej pisaliscie na temat jakiegos Pana, ktory moze pomoc przy problemach z oprogramowaniem, wiec moze jest to wyjscie i da sie przezyc z tymi autkami z us?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey! czy oplaca sie dorobic spryskiwacze na reflektorow i czujniki parkowania do wersji z nawigacja? czy jest to glupie, ze wersja 325 z navi nie ma czujnikow parkowania przod tyl? :?:

qrcze bmw ma taki fajny system pokazania odleglosci :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey! czy oplaca sie dorobic spryskiwacze na reflektorow i czujniki parkowania do wersji z nawigacja? czy jest to glupie, ze wersja 325 z navi nie ma czujnikow parkowania przod tyl? :?:

qrcze bmw ma taki fajny system pokazania odleglosci :cool2:

 

A czy autko posiada xenony :?: czujniki parkowania z wizualizacja to fajna sprawa :cool2: (no i jesli posiada iDrive to faktycznie dziwne ze brak czujnikow PDC) moze zapodaj jakies linki do aut, ktorymi jestes zainteresowany. Nie nadziej sie na jakis egzemplarz powypadkowy, ktory byl naprawiany nie wiadomo gdzie i jak najtanszym kosztem- przed kupnem obowiazkowa wizyta a ASO na sciezke diagnostyczna :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze trafi w gust :wink:

 

Niema zdjec srodka ale podobno full- jest navi i pdc wiec bedziesz mial wizualizacje :cool2: aaa i spryskiwacze sa (i chyba europejczyk :!: )

 

http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-330-m-pakiet-3-0-benzyna-8777777.html?w=a5cda90d22f61f20&s=1

 

Ten troszke mniej mi przypadl do gustu bo 100% USA no i brak iDrive

 

http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-330-3-0-benzyna-9121482.html?w=a5cda90d22f61f20&s=1

 

Brak navi oraz iDrive ale mysle ze wart uwagi

 

http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-325-2-5-benzyna-8196039.html?w=eaa14aa659bcd082&s=1

 

Jak wyzej

 

http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-325-2-5-benzyna-7052795.html?w=eaa14aa659bcd082&s=1

 

i jeszcze jeden na koniec

 

http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-325-i-drive-3-0-benzyna-8505175.html?w=eaa14aa659bcd082&s=1

 

No i oba pierwsze autka to 330i

Ja bym bardzo powaznie rozwazyl ten pierwszy. Jesli europa i po sprawdzeniu w ASO wszystko bedzie ok- to wykladaj kaske wsiadaj i smigaj :cool2: :mrgreen:

Informuj na biezaco co i jak. :cool2: :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam,

widze,ze temat od roku nie poruszany. Sledze to forum od ponad roku i dopiero niedawno dolaczylem.

Poniewaz uzytkuje od pazdziernika 08 e90 325Xi z USA to napisze jak do tego doszlo przy okazji obalajac (mam nadzieje) krazace opinie o autach z USA.

Otoz przede wszsytkim na samym wstepie z pewna swiadomoscia polecam zakup E90 z USA, oczywiscie pod jednym warunkiem:

Otoz tylko wtedy jesli samemu sie wyszuka auto na aukcji, przed zakupem sprawdzi w Polsce Carfax (przez internet), jesli zakupu dokona jakis dobry znajomy w USA i sam w Twoim imienu wjedzie nim do kontenera. Ja wlasnie tak zrobilem ze swoim autem i autem mojej zony czyli X3.Sciagnalem 2 sztuki na raz w jednym kontenerze.Zanim sciagnalem auto oczywiscie bralem pod uwage wszsytkie plusy i minusy. Wyszly mi same plusy :) Robilem rozeznanie dot. serwisowania itd.

Moja opinia jest nastepujaca, uzytkuje auto ponad pol roku, zrobilem nim 20tys km i nic sie z nim nie dzieje a przebieg prawie 100 tys km. Uwazam, ze auta z USA jesli jest sie pewnym jego pochodzenia ( czyli tak jak w moim przypadku, pilnuje sie wszsytkiego od poczatku do konca ) sa w o wiele lepszym stane niz auta od Niemca i maja pewniejsze pochodzenie. Raport Carfax liczy dobrych kilka stron na temat calej historii auta, wszsytko tam jest zapisane, nie ma bata, zeby cos bylo sciemnione, kazda pierdola jest tam zapisana. Ja sobie sprawdzilem historie mojego auta siedzac w Polsce z laptopem na kolanach i widzialem je na foto, wszsytko cacy. Po 6 tyg moja beemka zjechalem z lawety pod moim domem no i czas na przerobki. I tak: jest kilka rzeczy do zrobienia czyli swiecace kierunki z przodu, brak przeciwmgielnych z tylu i wymiana tylnych lamp bo kierunki z tylu sa czerwone, zmiana czestotliwosci radia ma EU zeby bylo parzyscie. Kilometry z mil przestawia sie z poziomu kompa samemu.Zanim oczywiscie zaczalem prerobki to w trakcie sciagania auta troche sobie podzwonilem. Uslyszalem w ASO, ze sie nie tykaja fur z USA jesli chodzi o elektryke, mechanika spoko jak najbardziej (mam miedzynarodowa gwarancje jeszcze rok wiec luzik) ale elektryki niet. Smieszna sprawa bo jakos ASO w Bialymstoku bez problemu serwisuje BMW z USA!!! tylko nie reszta. No ale ja mam do Bialego 170km i mi sie nie chce dymac. To znalazlem na tym forum goscia, ktory mi te wszsytkie przerobki elektroniczne zrobil w ciagu 15min u siebie w warsztacie. Ja pier... mysle sobie , co jest?? A on sie wtyka swoim kompem BMW-MODIC III w moje Europejskie gniazdo i mowi ze wszsytko jest tak samo jak w wersjach USA tylko BMW Polska sie w glowach poprzewracalo. Wszsytko jest identiko!!! i tak do tej pory nie mam problemow z kasowaniem bledow, robieniem przegladow itp w moim E90 z USA. Smiac sie chce jak ktos nie wie o co chodzi, nie ma takiego auta i pisze ze np. jego wujek albo chlopak albo pan od WFu cos tam mial nie tak, i ze on slyszal jak ktos tam cos mowil ze lipa... kur... ludzie jak nie wiecie o co kaman to po ca pisac takie glupoty na temat tych aut , nie mam zamiaru tymi slowami nikogo obrazic.

to tylko zarys mojej przygody wiec jesli ktos bedzie chcial sie mnie o cos spytac w tej sprawie to sluze pomoca.

jeszcze raz z pelnym przekonaniem polecam E90 z USA jesli sie zna jego pochodzenie, moje zdanie jest takie, ze BMW Polska pierze ludziom mozgi dajac tak wysokie ceny na te auta, wszedzie jest taniej wiec dlaczego nie skorzystac i sobie nie sprowadzic tanszego, super wyposarzonego auta z USA. Teraz w dalszym ciagu sie to oplaca pomimo wyzszego kursu dolara, tam jest kryzys i auta o pojemnosci powyzej 3l sa duzo tansze. Chetnie pomoge w sprowadzeniu.

 

Dzięki za rozwianie wszelkich mitów o BMW z USA ale pamiętaj że na tym forum nie przeklinamy, wykropkowane przekleństwo to wciąż przekleństwo ;)- Moderator

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czyniłem podobny risercz kupując swoje auto - potwierdzam - historie o kłopotach z serwisowanie wynikają tylko i wyłącznei ze wzgl. "politycznych" a nie technicznych. Po prostu BMW Polska bojkotuje import aut z USA i robi co może, żeby zniechęcić potencjalnych chętnych. Techniocznie auta są parwie identyczne.

 

U mnie zaważyło to, że:

1. touring w usa to niepopularna sprawa

2. manual tez niepopularna

3 touring z manualem to cud prawie

4. jak już bym sie skusił na sedana, to większość nie ma składanych siedzeń

 

Chciałem touringa z manualem, wiec pojechałem do Niemiec.

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.