Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Jestem w posiadaniu od 1,5 roku e36 2,5 benzyna. Obecnie mam problem, ktory mnie denerwuje. W dzien jest czesto zmulona. Bywa, ze jedzie jakbym jechal z 4 osobami na pokladzie i z ciezkim bagazem. Im cieplej na dworze tym gorzej. Natomiast w nocy jedzie jak powinna, dynamicznie, gdzie wiadomo, ze powietrze jest chlodniejsze. Wszystko sie dzieje bez wzgledu czy silnik jest nagrzany czy chlodny.

Podpinalem pod kompa 2 razy i niestety nie wykazal zadnych bledow.

Przeplywomierz jest napewno dobry, gdyz sprawdzalem.

 

Czy ktos mial podobny problem? Jesli tak to w jaki sposob sobie z tym poradzil?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

To się chyba nazywa czunik temperatury powietrza. Może jest uszkodzony i to jego wpływ na jazdę autka?

 

Ew. pompa paliwa.

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
pytanie posiadacza 316i do posiadacza 325i - jak możesz uważać, że twoje auto o mocy 192 KM jest zamulone- to co ja mam powiedzieć? :D - a co do tego powietrza - to fakt w dzień powietrze jest rzadsze - ponieważ wyższa temperatura powoduje mniejsza zawartość bla bla bla... itd - nie przejmuj się tym - jak brakuje ci koników uderz do kolegi Bagora - on ma dojście do chipów z lepszymi mapami paliwa i załóż sportową wkładkę powietrza K&N
masqo
Opublikowano (edytowane)
To się chyba nazywa czunik temperatury powietrza. Może jest uszkodzony i to jego wpływ na jazdę autka?

 

Ew. pompa paliwa.

 

Zgadza się. Ten czujnik, który Cię interesuje to znajduje się tu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=11_1124&hg=11&fg=40

 

Jeśli on jest zepsuty to będzie prawdopodobne rozwarty, to cały czas komputer czyta stałą temperaturę. Gdzieś czytałem, że przy temperaturze ok. -10, to ma 10kOhm oporności..... ale nie dam głowy, (i tak bym jej nie dawał :mrgreen: ). To by wyjaśniło dlaczego jeździ lepiej kiedy jest chłodno bo wtedy temaperatura jest bardziej zbliżona do tej, którą czujnik pokazuje (czyli minimummożliwie).

 

W zależności od rocznika, czujnik temperatury znajduje się albo w obudowie przepływomierza albo pomiędzy przepływomierzem a silnikiem na kolektorze dolotowym.

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

matcin84

 

Mam standard.

 

masqo

 

Wiem, ze jest zmulone, bardzo duzo jezdze. Jezdze rowniez inna 328i i mialem okazje pojezdzic 318its (e36). Czasami jezdze tez innymi bmw.

 

Bywalo, ze bylem skazany jechac mazda 3 1,6 i powiem, ze to koszmar z takimi malymi silnikami. Pedal w podloge, a on wyje i "nie jedzie", balem sie wyprzedzac :(

 

Od pewnego czasu zastanawiam sie nad zmiana filtru na K&N

 

belgus

 

Na szczescie nie:)

 

 

Jak dam rade z czasem to zajme sie czujnikiem powietrza. po przegladaniu postow duze prawdopodobienstwo, ze jest walniety i podaje informacje , ze wplywa zimne powietrze.

Opublikowano
Potwierdzam mam zasrany stożek i jest TO SAMO, jestem przekonany, że to to. Poza tym nie wiem jak to jest ale w m40 (moja np.) przepływomierz nie jest zbyt inteligentny (nie ma czujnika temeratury ?) ale nie jestem pewien. Pod koniec miesiąca wywalam stożek i powiem jakie efekty ;)
Opublikowano
Potwierdzam mam zasrany stożek i jest TO SAMO, jestem przekonany, że to to. Poza tym nie wiem jak to jest ale w m40 (moja np.) przepływomierz nie jest zbyt inteligentny (nie ma czujnika temeratury ?) ale nie jestem pewien. Pod koniec miesiąca wywalam stożek i powiem jakie efekty ;)
Czesc

Mylisz sie.W przeplywce do m 40 jest czujnik temperatury powietrza.

pozdrawiam

Opublikowano

Czym zimniejsze powietrze doprowadzone do mieszanki tym lepiej.

Może przed przepływką łapie ciepłe z komory?

 

Często gazownicy "fachowcy" jak auto gaśnie na LPG podczas wrzucania na "luz" demontują dolot zimnego powietrza z przedniej ścianki i dorabiają rurę zakrzywioną w stronę silnika :mad2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

ja mam podobnie w E46 320D. Wieczorami i w nocy ciągnie jak należy w dzień, szczególnie upały, to masakra. Najgorsze, że na kompie nic nie pokazuje. Testowali w ASO i wszystko ok. Sam już nie wiem co to może być?? Czy w E46 320D też jest taki czujnik i gdzie mogę znaleźć??

Opublikowano
ja nie mialem nic co moze oddzielc cieple powietrze od silnika i nie mialem zadnej roznicy w mocy czy jecalem w dzien czy w nocy w tej chwili wyprowadzilem zasysanie powietrza pod rejestracje na dole i tez jest ok a czujnik tem powietrza w silniku m 43 z 93r. znajduje sie przed klapka przeplywomoerza
jedynakk
Opublikowano

Na poczatku tygodnia jade na warsztat na wymontowanie czujnika i pomiar. O efektach pracy dam znac, bo dostep jest fatalny. Na szczescie czujnik nie jest drogi 91 zl w BMW, a juz rabat sobie zalatwilem wiec jakies 82 zl. W sklepach chca ponad 100 za orginal.

 

Czemu ludzie sie boja kupowac czesci w ASO, czesto tam jest najtaniej.

 

Ktos juz poczynil kroki w celu usuniecia wady?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.