Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pewien nietypowy problem. Nietypowy ponieważ nie znalazłem niczego podobnego na forum. Moje BMW to e30 316i (M40) '89. Otóż ostatnio pękła mi plastikowa końcówka rurki, do której podłączony jest wąż odprowadzający chłodziwo z silnika. (przy zbiorniku wyrównawczym chłodnicy) Na szczęście nie stało się nic pozatym że wylało mi trochę gorącego chłodziwa, i było z tego dużo dymu. Zamontowałem ten wąż na resztce rórki która się ostała. W tej chwili obejma trzyma mi wąż na kwawłku około 1,5cm. Nie moge tak jeździc bo obawiam się tego że w końcu przy dużej temp. (i wertepach na naszych drogach) zsunie sie i będe miał potórke z rozrywki. Jeśli chciałbym wymieniać część to musi być to cała chłodnica. Nie uśmiecha mi się to, bo chłodnica nie jest zapchana i jest szczelna - poza tym gówienkiem jest w b.dobrym stanie.

Jak sądzicie czy warto kleić ten kawałek? I jak? to twardy plastik jeśli bym go kleił to najprawdopodobniej użył bym kleju dwuskładnikowego

J-B Weld, tutaj aukcja z opisem:

http://allegro.pl/item395083057_spawanie_na_zimno_jb_weld_z_usa_klej_nawet_halogen.html

Pod ten kawałek w wystającą resztke rurki dla wzmocnienia wkleiłbym rurke PCV, tylko nie wiem czy wytrzyma ona temperatury panujące w tym miejscu.

 

Prosze o wasze opinie, może macie jakiś lepszy pomysł na te naprawę (nie wymiane), może ktoś uzywał tego kleju? A może ktoś ma podobne doświadczenia??

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, bo jestem w kropce. Najpewniej oczywiście wymienić chłodnice, jednak to zawsze większy koszt, no i po prostu szkoda mi tak naprawdę sprawnej części wyrzucać z powodu kawałku plastiku...

Opublikowano
... rórki ....

 

Raz napisałeś poprawnie a potem byk :P

 

Co do klejenia - chcesz kleić króciec, na który potem założysz przewód gumowy oraz zaciśniesz opaską - nie wiem czy z tym klejeniem to ci wyjdzie z tego względu iż zaciśnięcie mocniejsze opaski może spowodować ponowne rozklejenie elementu oraz "powtórkę z rozrywki" w postaci płynu na ulicy.

 

Ja kiedyś próbowałem kleić zbiorniczek wyrównawczy w E30 ( od strony chłodnicy - tak więc musiałem go wyjąć ). Mimo użycia dobrego kleju dwuskładnikowego nadal ciekło i trzeba było wymienić zbiorniczek na nowy.

 

Moja rada - spróbować możesz ale przygotuj się na to iż może nie być pożądanego skutku.

 

Pzdr,

Opublikowano

hmmmm....

ja bym na Twoim miejscu zapytał się w zakładzie gdzie naprawiają chłodnice lub spawają tworzywa sztuczne czy warto to zrobić czy wymienić na nową chłodnicę.

 

Przy chłodnicy masz różnice temperatury( wewnątrz i zewnątrz nie mówiąc o zimie), ciśnienie i drgania..... nie ryzykuj - szkoda silnika.

 

Nie mam opinii na temat tego kleju do spawania - zapytaj ludzi, którzy kupowali ten produkt na Allegro co myślą

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Kup uszkodzoną chłodnicę gdzieś na allegro za 20zł bo i tak się nikomu nie przyda a elementy plastikowe są rzadko uszkodzone :)
Opublikowano
Tak czy tak jeśli nie kupię nowej chodnicy to zawsze będzie jakieś klejenie, kombinowanie, a przy odłączaniu od reszty plastiku i na nowo podłączaniu obawiam się później nieszczelności. Postanowiłem spróbować z metalową rurką. Akurat mam taką od starego odkurzacza która pasuje idealnie, wkomponuje ją a na nią przykleje urwany kawałek. I jak to nie będzie szczelne albo znów się schrzani wtedy rozejrze sie już za całą chłodnicą. Dzięki wszystkim za rady :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.