Skocz do zawartości

silnik 2.5 12v czy inne głowice będa pasować ? np: od 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszyskich albowiem pekła mi głowica przy zaworze 1.5cm do krawędzi kanału i mam pytanie czy inne głowice będą pasować ? z silników o mniejszej pojemnosci ? prosze odpowiedz
Opublikowano

witam

M20: B20 i B25 numery katalogowe mają inne (czyli takie same te elementy nie są)

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Przyznam, że nie mam pewności, czy to tak można odczytywać. kto wie...

Tak, czy inaczej, spróbuj zawęzić poszukiwania drugiej głowicy tylko do pochodzącej od M20B25.

 

Na marginesie - z pewnych względów ja też za czas jakiś (może w przyszłym roku) będę interesował się zmianą mojej starej głowicy i chodzą mi różne pomysły po głowie. Biorąc pod uwagę, że niby „pewne”, wyremontowane i ze świadectwami instytutów głowice używane M20 widziałem za ok. 900zł – to nie daleko jest już do fabrycznie nowej głowicy M20B20 wyprodukowanej przez AMC, której cena to ok. 2200zł (bez rabatu w IC). Do M20B25 cena jest prawie identyczna. Nie wiem tylko, czy to jest „uzbrojona” głowica, ale kiedyś czytałem bardzo dobrą opinię o jakości tej produkcji. Poza tym, czas to też pieniądz, a nie podoba mi się szukanie i sprawdzanie czegoś nadającego się do użytku wśród większości zużytych głowic po przejściach, z których wszystkie mają po 20lat.

 

Jako, że ASO’wa głowica to ok. 5000zł, chyba skuszę się tym razem na AMC. Ale, jak napisałem, tym zajmę się w bliżej nieokreślonej przyszłości :)

Pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
roznia sie te glowice ale do m20b25 podejdzie od 2.0 i na odwrot wiem na 100 bo jeden kochany mechanik wycial mi wala takiego kiedys w moim starym e30
Opublikowano
podobno założenie głowicy od 2.0 podnosi moc silnika ... a właśnie czy mam usunać szlam jaki powstał po połżczeniu oleju z wodą zwłaszcza w bloku silnika jak głowica podjedzie od 2.0 to musze miec 100% pewność
Opublikowano
Głowica od 2.0 NIE PODEJDZIE do 2.5 (mowa oczywiście o m20). Głowica od m20b20 ma mniejsze przestrzenie nad tłokami i uniemożliwia wysunięcie tłoka do GMP. Prawdopodobnie da się założyć głowicę od 2.0 do 2.7 (odprężony - płaskie albo nawet wklęsłe tłoki). Przerabiałem ten temat ostatnio. Zakup głowicy z niepewnego źródła - 800-1000 zł. Ostatecznie kupiłem silnik za 700....
Opublikowano
...a właśnie czy mam usunać szlam jaki powstał po połżczeniu oleju z wodą...

 

Gdy kiedyś w innym aucie miałem dokumentnie zapaćkany silnik „budyniem” po zmieszaniu oleju z coolantem, po wymianie uszczelki kupiłem olej LOTOS semisynthetic 10/40 i takiej płukanki dokonałem podczas odpowietrzania układu – czyli ok. 35 minut pracy silnika. Po czym wylałem to i zalałem już właściwym olejem + nowy filtr oleju. To spowodowało dobry efekt, ale po ok. dwóch miesiącach znów wymieniłem olej.

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
a co powiecie na ceramizer zeby uszczelnił pekniecia ??

Ja powiem: NIE :!: :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a co powiecie na ceramizer zeby uszczelnił pekniecia ??

 

Bój się Boga takich wynalazków używać :duh:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to ja juz bym wolał coś kupić w ciemno na allegro, niż łatać takimi kleikami :roll:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
witam ponownie :wink: bmw złożone ale mam problem bo strasznie siegrzeje !! mozę to być wina odpowietrzenia ..? czy cisnienie w układzie chłodzenia powinno być wysokie ??
Opublikowano
...czy cisnienie w układzie chłodzenia powinno być wysokie ??

W obydwu M20-tkach korek chłodnicy ma utrzymywać ciśnienie max 1,4bar – możesz to sobie porównać np. do tak samo napompowanej opony rowerowej w MTB – czyli węże na rozgrzanym silniku miękkie na pewno nie są (ale kamień też nie, bo trzymając się dalej przykładu opony MTB – do jazdy nadaje się min. ok. 2,2bar, a optimum to wg mnie 2,8bar)

 

Na odpowietrzanie zwróć uwagę ponownie. To może być pomocne

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
solaris520 wielkie dzięki za wszeką pomoc dzis zobacze co i jak kupie jakis płym do układu chodzenia bo wcześniej miałem wodą zalane..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.