Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mylisz sie, ustawa ta zmienia rowniez ustawe o podatku akcyzowym

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Odpowiedzi 295
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja już wcześniej wszytko miałem wypełnione, od kserowane i wypisane, akcyza wyliczona i zapłacona więc przy okienku stałem 5 min. Ale muszę ten tydzień poczekać na potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego.

 

To masz dokładnie jak ja. W poniedziałek będę próbował telefonicznie przyatakować UC i US, może ktoś się nudził i wyprodukował papier.

Opublikowano
mylisz sie, ustawa ta zmienia rowniez ustawe o podatku akcyzowym

Hmm, chodzi Ci pewnie o Art.8 i pewnie masz rację. No to przestanie się definitywnie opłacać sprowadznie aut z młodych roczników z pojemnościami powyżej 2l.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Tak Panowie wszystko się zgadza i z dniem 19 lipca wchodzi w życie punkt 82A który mówi że będziemy płacić akcyzę od wartości rynkowej auta już zarejestrowanego w Polsce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli auto z uszkodzonym silnikiem, przebiegiem 500,000km i poobijane będzie miało teoretycznie taką samą wartość jak zadbane z przebiegiem 90,000km przy założeniu że są z tego samego roku i mają ten sam silnik ?
Opublikowano
Czyli auto z uszkodzonym silnikiem, przebiegiem 500,000km i poobijane będzie miało teoretycznie taką samą wartość jak zadbane z przebiegiem 90,000km przy założeniu że są z tego samego roku i mają ten sam silnik ?

 

Oczywiście nie ale rzeczoznawca musiałby to potwierdzić.

 

W praktyce, myślę, że nic się nie zmieni...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oto szczegóły:

 

Art. 8. W ustawie z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.5)) po art. 82 dodaje się art. 82a w brzmieniu:

 

"Art. 82a. 1. Jeżeli wysokość podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży na terytorium kraju albo nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od średniej wartości rynkowej tego samochodu osobowego, organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej wzywa podatnika do zmiany wysokości podstawy opodatkowania lub wskazania przyczyn uzasadniających podanie jej wysokości w kwocie znacznie odbiegającej od średniej wartości rynkowej samochodu osobowego.

 

2. W razie nieudzielenia odpowiedzi, niedokonania zmiany wysokości podstawy opodatkowania lub niewskazania przyczyn, które uzasadniają podanie jej wysokości znacznie odbiegającej od średniej wartości rynkowej, organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej określi wysokość podstawy opodatkowania.

 

3. Jeżeli wysokość podstawy opodatkowania ustalona z uwzględnieniem opinii biegłego odbiega co najmniej o 33 % od zadeklarowanej podstawy opodatkowania, koszty opinii biegłego lub biegłych ponosi podatnik.

 

4. Średnią wartością rynkową samochodu osobowego jest wartość ustalana na podstawie notowanej na rynku krajowym, w dniu powstania obowiązku podatkowego, średniej ceny zarejestrowanego na terytorium kraju samochodu osobowego tej samej marki, modelu, rocznika oraz - jeżeli jest to możliwe do ustalenia - z tym samym wyposażeniem i o przybliżonym stanie technicznym, co nabyty na terytorium kraju lub nabyty wewnątrzwspólnotowo samochód osobowy.".

 

Art. 9. Przepisy niniejszej ustawy stosuje się również do postępowań wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, dotyczących stwierdzenia nadpłaty w podatku akcyzowym zapłaconym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego albo importu samochodu osobowego, dokonanego w okresie od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 30 listopada 2006 r., na podstawie ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli auto z uszkodzonym silnikiem, przebiegiem 500,000km i poobijane będzie miało teoretycznie taką samą wartość jak zadbane z przebiegiem 90,000km przy założeniu że są z tego samego roku i mają ten sam silnik ?

 

a czy samochod z przebiegiem 500k km ma taka sama wartosc rynkowa jak samochod z przebiegiem 90k km?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg Eurotaxu dla samochodu w wieku >12 lat przebieg nie ma znaczenia, a przy młodszych ma, ale nie aż tak duże jak w rzeczywistości. Zobacz ceny aut w Niemczech z tego samego roku z przebiegiem 90k i 500k km
Opublikowano
Kurcze ale sie wkurzyłem na ta zmiane w przepisach. Nikt nic o tym nie gadal w tv ani nie pisał:(. Bo własnie przymysliło mi sie kupic e60 530d i przy terazniejszym podejsciu UC do sprawy jedyna opcja zeby wydac w miare rozsadne pianiadze na akcyze to rzecoznawca i odpowiednio fajny opis tak na 40% wartosci rynkowej. Wiadomo silnik padniety ze skrzyni i tylnego mostu leje sie olej przebieg 500k, otarcia i uszkodzone niektóre elementy karoserji :) Mam takiego znajomka co wie jak to zrobic :) tak było na poczatku sprowadzania aut po wejsciu do UE. ALe i tak na 530d z 2004 myslałem wydac ze 2tys a bedzie trzeba koło 5tys na sama akcyze :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Roznice cenowe zaczynaja sie dopiero od:

50.000km przebiegu

90.000km

120.000km

150.000km

wszystko co powyżej 150kkm i tym samym rokiem produkcji różnice są max 500-1000 euro :

czyli wedle taryfikatora wszystko co ma powyżej 150kkm jest wszystko w jednym worku.A może sie okazać ze Auto z przebiegiem 150kkm będzie więcej warte jak Auto z 90kkm,wszystko sumuje wyposażenie i posiadanie historii technicznej.

przyklad:

530dA 2004 padnieta skrzynia i silnik uszkodzony lakier :

wycena ~15.000 € brutto

minus 2.500 (blok/glowica)

minus 2.800 skrzynia

minus odnowa lakieru 1500 euro

15.000

-6.600 szkody

8.400 do opodatkowania 13.6% 1.005 euro Akcyzy.

Szody całkowite nie będą mogły być sprowadzane do Polski (sprowadzanie odpadu na teren PL podlega karze w wysokości xxx.xxx.xx Pln), a co za tym idzie szkoda całkowita to w PL chyba 70% wartości pojazdu.

Opublikowano
kolego to co napisałem wyżej to dane faktyczne czy teoria?? Ale za 15tys E kupic 2004 to chyba bedzie ciezko :) Tymbardziej że chce manual wiec licze tak koło 17tys E JEsli by było tak jak piszesz to nie było by tragedi zapłacic 3,5 tys akcyzy

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

podział wyceny przekładający sie na przebieg, tak wygląda podział lub jest bardzo ku temu zbliżony.

wycena ~15.000 jest brana za Auto z 2004 jako przykładowo E39

E60: 530d 2004 przebieg 150.000km wycenione jako końcowa cena odbiorcy ~20.000 euro a resztę cen rynkowych znacie są mniejsze lub większe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szody całkowite nie będą mogły być sprowadzane do Polski (sprowadzanie odpadu na teren PL podlega karze w wysokości xxx.xxx.xx Pln), a co za tym idzie szkoda całkowita to w PL chyba 70% wartości pojazdu.

 

Bzdury. Szkoda całkowita to pojęcie dotyczące tylko i wyłącznie samochodów po wypadkach na potrzeby firm ubezpioeczeniowych. Jeśli samochód ma wszystkie papiery to możesz go sprowadzić do polski nawet jeśli koszt doprowadzenia go do stanu użyteczności przekracza 5000% jego wartości (uszkodzony silnik, skrzynia, poobijane, zalany itd.).

 

A jeśli już mówisz o pojęciu szkody całkowitej to wcale nie jest to 70% wartości pojazdu. W przypadku AC wszystko zależy od treści umowy z ubezpieczycielem, jeśli chodzi o OC to określa go ustawa - w tym przypadku to 100% wartości samochodu.

Opublikowano

Szody całkowite nie będą mogły być sprowadzane do Polski (sprowadzanie odpadu na teren PL podlega karze w wysokości xxx.xxx.xx Pln), a co za tym idzie szkoda całkowita to w PL chyba 70% wartości pojazdu.

 

Bzdury. Szkoda całkowita to pojęcie dotyczące tylko i wyłącznie samochodów po wypadkach na potrzeby firm ubezpioeczeniowych. Jeśli samochód ma wszystkie papiery to możesz go sprowadzić do polski nawet jeśli koszt doprowadzenia go do stanu użyteczności przekracza 5000% jego wartości (uszkodzony silnik, skrzynia, poobijane, zalany itd.).

 

A jeśli już mówisz o pojęciu szkody całkowitej to wcale nie jest to 70% wartości pojazdu. W przypadku AC wszystko zależy od treści umowy z ubezpieczycielem, jeśli chodzi o OC to określa go ustawa - w tym przypadku to 100% wartości samochodu.

teroretycznie, bo praktycznie to moga uznac ze samochod jest zbyt zniszczony i zakwalifikowac go jako odpad. A wwoz do Polski odpadow jest zabroniony poza koncesjonowanymi firmami i tego powodu moga na Ciebie grzywne nalozyc, a samochod oczywiscie nie bedzie mogl byc zarejestrowany. Co najgorsze jest to bardzo uznaniowe i moze sie okazac ze nawet samochod dosyc lekko uszkodzony zostanie zakwalifikowany jako odpad.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Owszem jest to możliwe ale pod warunkiem że wszystkie auta będzie oglądał rzeczoznawca - także te gdzie w papierach nie ma adnotacji typu: „Certificate of Destruction”; „Water Damage-Katrina” „Fire Damage” „Damage Equal to the Value” „For Parts Only” „Non Rebuildable” „Non Repairable” „Total Loss”

 

Z ustawy zacytowanej wyżej przeze mnie wynika że biegły będzie oceniał pojazdy jeśli zadeklarowana wartość będzie znacznie odbiegała od średniej wartości rynkowej samochodu osobowego. Więc jeśli podasz tą wartość z głową (nawet wyższą od realnie zapłaconej) to i tak zarejestrujesz każdy samochód.

Opublikowano
Z mojego punktu widzenia preferował bym by każdy sprowadzony samochód do PL był objęty ekspertyza rzeczoznawcy i kompleksowym sprawdzaniem dokumentacji pojazdu. W takim przypadku były by tylko zdrowe Auta , a reszta by trafiła tam gdzie ich miejsce które czasowo zostało przesunięte.
Opublikowano
Czy przegląd techniczny musi być wykonany przed opodatkowaniem? Bo jeśli tak to wraki (w opinii rzeczoznawcy) chyba nie przejdą.
Opublikowano
Czy przegląd techniczny musi być wykonany przed opodatkowaniem? Bo jeśli tak to wraki (w opinii rzeczoznawcy) chyba nie przejdą.

 

Przegląd to pierwsza rzecz zanim ruszysz do UC albo US.

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
Niekoniecznie przeglad. Diagnosta ma ustalic numery nadwozia i je poswiadczyc. Tylko ze to rzadko sie praktykuje bo poco 2x placic na stacji diagnostycznej.

 

Do Wydziału Komunikacji czy Skarbówki i tak będziesz potrzebował pełnego przeglądu więc raczej robi się to od razu.

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
nie koniecznie :) Jesli masz wycene rzecoznawcy to do UC nie trzeba przegladu :) Bo dane samochodu weryfikuja na podstawie danych z wyceny, chyba podobnie z US choc ten to można i póznej załatwiac najwazniejsze i najpierwszy jest UC. a przynajmniej u nas to przeglad chca dopiero przy odbiorze decyzji jesli sie nie miało przy skąłdaniu to nic sie nie dziło.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
nie koniecznie :) Jesli masz wycene rzecoznawcy to do UC nie trzeba przegladu :) Bo dane samochodu weryfikuja na podstawie danych z wyceny, chyba podobnie z US choc ten to można i póznej załatwiac najwazniejsze i najpierwszy jest UC. a przynajmniej u nas to przeglad chca dopiero przy odbiorze decyzji jesli sie nie miało przy skąłdaniu to nic sie nie dziło.

 

Co Urząd to inaczej... U mnie by to nie przeszło...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Obowiązuje już ta akcyza po nowemu? :worried:

Składał już ktoś papiery :?: ....mam zaklepane auto w Holandii :cry: i nie wiem czy się opłaca jechać :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.