Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ufff... Ja bym nic nie wiedział o tym ale znajomy pracuje przy UC i w samą porę się dowiedziałem. Zapłaciłem 730zł akcyzy a teraz pewnie z 4tys bym musiał...

Niby do ostatniego dnia to plotka, w piątek jeszcze pani w okienku UC mówiła, że nic nie widzą a tu się okazuje, że już z nas kasę doją...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Odpowiedzi 295
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No teraz to się załamałem. Kupiłem wczoraj w Niemczech Almere 2.2 diesel dla żony i jak mi przyjdzie zapłacić akcyzę wg Eurotaxu to będę w plecy mnóstwo kasy. Czy ktoś był po 19 lipca w Urzędzie Celnym i jest to na 100% prawdziwe??

 

 

No to macie problem...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
W piątek byłem i opłacałem akcyze za e46 323 i nie jest wesoło każdy jeden samochod niezależenie od tego jaki czy młody czy stary jest brana cena z eurotaxu. Przedemną koleś opłacał toyotę avensis gdzie kupił jąw niemczech w salonie toyoty fakt i wszystkie dok ładne zero lipy i zakwestionowali mu wartość wg eurotaxu była wyzsza wiec musiał płacic akcyze nie według tego co na fakt a wg tego co mają panowie w książeczce z moje bmw ponad 2 koła poszło do zapłaty wiec wcale juz tak nie koloroworok 98 avensis 2005 rok zapłacili 1200 PLN

 

Zaraz zaraz, nie moga kazac komus plaici wiecej niz im sie nalezy, jesli gos faktycznie zaplacil mniej i w dodatku kupil w salonie to chyba musial byc chory na glowe zeby sie z nimi zgodzic. Poczekamy zobaczymy, zobaczycie ze znowu sprawa skonczy sie w Brukseli, tyle ze tym razem powinni nalozyc na nasz kraj jakas kare za stosowanie takich praktyk o ile sa prawdziwe.

Opublikowano
W piątek byłem i opłacałem akcyze za e46 323 i nie jest wesoło każdy jeden samochod niezależenie od tego jaki czy młody czy stary jest brana cena z eurotaxu. Przedemną koleś opłacał toyotę avensis gdzie kupił jąw niemczech w salonie toyoty fakt i wszystkie dok ładne zero lipy i zakwestionowali mu wartość wg eurotaxu była wyzsza wiec musiał płacic akcyze nie według tego co na fakt a wg tego co mają panowie w książeczce z moje bmw ponad 2 koła poszło do zapłaty wiec wcale juz tak nie koloroworok 98 avensis 2005 rok zapłacili 1200 PLN

 

Zaraz zaraz, nie moga kazac komus plaici wiecej niz im sie nalezy, jesli gos faktycznie zaplacil mniej i w dodatku kupil w salonie to chyba musial byc chory na glowe zeby sie z nimi zgodzic. Poczekamy zobaczymy, zobaczycie ze znowu sprawa skonczy sie w Brukseli, tyle ze tym razem powinni nalozyc na nasz kraj jakas kare za stosowanie takich praktyk o ile sa prawdziwe.

 

Myślę, że zaczną akceptować rachunku od zagranicznych sprzedawców. Oczywiście jeśli będą prawdziwe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzwonilem do celnego dowiedziec sie jak to jest w rzeczywistosci. wiec celnik powiedzial mi ze nie ma tak ze za kazdym razem biora stawke z sufitu. wg przepisu jezeli roznica w cenie jest znaczna to dopiero wtedy przeliczaja wg wlasnych danych (ponizej 50% wartosci) wiec jak auto w polsce kosztuje 30 tys a na fakturze bedzie 10 tyss wiec wiecej niz 50% to wtedy sie czepia i wylicza wg wlasnych stawek. jezeli natomiast bedzie to 17 tys to przechodzi spokojnie. gdyby jednak jakis dupek nie chcial zaakceptowac kwoty z faktury to mamy prawo sie nie zgodzic i to oni musza wyznaczyc experta ktory oceni stan auta i jego wartosc rzeczywista oni musza nam udowodnic ze cena zanizona a nie my im. tak powiedzial mi koles w urzedzie celnym w opolu.

🙃🙃

Opublikowano

własnie się dowiedziałem o tym

 

sprowadziłem e46 330 xd 2003 r i pierwsze moje ździwienie było że powyżej 2l akzyza z 3 % wzrasta do 13 % , na szczęście w umowie miałem tylko 3 tys euro wpisane , zarejestrowałem 1 lipca i urzednik do ceny w umowie nie powiedział nawet pół słowa ,

 

przy obecnych przepisach już by mi zdecydowanie za drogo wyszedł i pewnie bym się zdecydował na 2l co napewno by mi brakowało mocy i tego wspaniałego silnika

 

no fart , do przodu jestem sporo

 

przepis dotyczy samochodów sprowadzanych z UE , samochody sprowadzane z USA są na dotychczasowych zasadach tylko jest jedno ale

 

jak mój kolega zrobił , sprowadził 2 samochody z USA a odprawe zrobił w niemczech i niestety z szokowany ale musiał akcyze zaplacić po cenie rynkowej , gdyby odprawe zrobił w Polsce to by nie zapłacił

 

ciekawe kiedy ukrócą sprowadzanie z USA , kwestia czasu sądząc po tym rządzie

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Czyli auto z uszkodzonym silnikiem, przebiegiem 500,000km i poobijane będzie miało teoretycznie taką samą wartość jak zadbane z przebiegiem 90,000km przy założeniu że są z tego samego roku i mają ten sam silnik ?

 

a czy samochod z przebiegiem 500k km ma taka sama wartosc rynkowa jak samochod z przebiegiem 90k km?

 

Ma inną wartość. Jak przymierzałem się do dwóch ofert e46 330d touring, jedna bm-ka była z 2003r - 115 000 km, druga 2004r - 179 000 km, natomiast wyposażenie było takie samo (life style) wyceniono w eurotaxie odpowiednio: 67000 dla pierwszej , dla drugiej 62000 zł.

Opublikowano

algorytm jest taki dla pow 2l :

(X -kwota akcyzy) = średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.136 x ok.max 0.8 x 0.136

 

Jeżeli cena fakturowa w przeliczeniu na PLN z dn. zakupu jest większa bądz równa od średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.136 x ok.max 0.8 to f-v przechodzi i jeżeli jest ona podstawą donalczenia 13.6 % akcyzy.

 

dla pon 2l jest analogicznie

 

X -kwota akcyzy = średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.031 x ok.max 0.8 x 0.031

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
algorytm jest taki dla pow 2l :

(X -kwota akcyzy) = średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.136 x ok.max 0.8 x 0.136

 

Jeżeli cena fakturowa w przeliczeniu na PLN z dn. zakupu jest większa bądz równa od średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.136 x ok.max 0.8 to f-v przechodzi i jeżeli jest ona podstawą donalczenia 13.6 % akcyzy.

 

dla pon 2l jest analogicznie

 

X -kwota akcyzy = średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.031 x ok.max 0.8 x 0.031

skad ty zes wystrzelil ten algorytm? skad ta pewnosc ze akrat tak jest i sie nie doczepia. co to jest "ok.max 0.8" wytlumacz calosc najlepiej bo z tego co ja widze to odejmujesz vat 22% od sredniej eurotaxu pozniej akcyze13.6 % i to wyglada jako kwota bazowa

:think: dla mnie to wazne bo chce kupic 328 ale nie mam zamiaru oddac im 1000 euro samej akcyzy :roll:

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie przywiozłem swoją E65 i o mało co nie poplułem celnika parskając śmiechem, jak podał mi wartość auta w setkach tys...

 

I nie ma bata, trzeba płacić kwotę od wartości (rzeczoznawca max 30% może ubić). Kwotę oblicza sie: kwota osteteczna (erotax/wycena) - 22% vat od kwoty - 13% akcyza od kwoty - 8% jakieś tam koszta, w sumie ok 40% na minusie, czyli płacimy akcyze od 60% wartości auta w Polsce.

 

U mnie wychodzi to bardzo pokaźna sumka, za którą miałbym już 3ke dla żony w 60-70% zapłaconą. Ale niestety, trzeba złodziejom oddać, innego wyjścia nie ma.

 

Co za chory kraj...

Opublikowano

e65 730d 2005 150.000 km

Aktueller Einkaufswert inklusive Mehrwertsteuer und Serienbereifung: 25.040,00 EUR

13% Akcyzy = 2880 euro +/- 500 Euro zależnie od wyceny ale nie powinna znacznie odbiegać od ceny obowiązujących w kraju z którego pochodzi pojazd , jako podstawę do wyceny wartości musi byc uwzględniona wartość zakupu czyli wartość rynkowa obowiązująca w kraju z którego Auto zostało sprowadzone , gdyż w PL wartości sa powielone o średnio 20 %.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie powinna odbiegać, ale u mnie cena bazowa do wyceny odbiega o 40% od ceny zakupu. Nawet po odjęciu 30% jest to ciągle dużo więcejni, niż zapłacilem za auto.
Opublikowano
Nie powinna odbiegać, ale u mnie cena bazowa do wyceny odbiega o 40% od ceny zakupu. Nawet po odjęciu 30% jest to ciągle dużo więcejni, niż zapłacilem za auto.

 

Jedyna "pociecha" z tej sytuacji, to fakt że handlarze przestaną przywozić tani złom i zakończą proceder zaniżania cen w kraju, chyba że się mylę. Ja w pażdzierniku jadę po samochód do DE, a że będzie to zakup na firmę, to obecne przepisy nie zaskoczyły mnie, choć trzeba będzie wywalić kasę na akcyzę :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie sie wydaje, że to jest robione bardziej pod "kulczyka". Wczoraj siedziałem sobie u dentysty i w ciagu 10 minut w radiu były 3 reklamy z "super obniżką w salonie vw"...

 

Ściąganie aut z większą pojemnością stało się nieopłacalne. O ile znajomy od używki z małym silnikiem miał różnice 170 PLN (dopłata akcyzy względem ceny z faktury), to te o pojemności 2+ litra czyli praktycznie każde nowe BMW, wpadają w śmieszne 13% od wartości w pl...

Opublikowano
algorytm jest taki dla pow 2l :

(X -kwota akcyzy) = średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.136 x ok.max 0.8 x 0.136

 

Jeżeli cena fakturowa w przeliczeniu na PLN z dn. zakupu jest większa bądz równa od średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.136 x ok.max 0.8 to f-v przechodzi i jeżeli jest ona podstawą donalczenia 13.6 % akcyzy.

 

dla pon 2l jest analogicznie

 

X -kwota akcyzy = średnia cena wg Eurotax : 1,22 : 1.031 x ok.max 0.8 x 0.031

skad ty zes wystrzelil ten algorytm? skad ta pewnosc ze akrat tak jest i sie nie doczepia. co to jest "ok.max 0.8" wytlumacz calosc najlepiej bo z tego co ja widze to odejmujesz vat 22% od sredniej eurotaxu pozniej akcyze13.6 % i to wyglada jako kwota bazowa

:think: dla mnie to wazne bo chce kupic 328 ale nie mam zamiaru oddac im 1000 euro samej akcyzy :roll:

 

 

Tak jest , rozmawiałem bezpośrednio z kierownikiem referatu na Okęciu.

Sprawą sporną jest Eurotax ,którego producent nie nadąża za spadkiem cen aut spowodowanym spadkiem euro i cen aut nowych jak i za samymi zmianami w sposobie naliczania akcyzy (ten ostatni czynnik będzie czynnikiem raczej podwyszającym), oba pozostałe ,mocno zaniżającym

Z informacji jakie posiadam najwcześniej urealnienie cen w cennikach Eurotax nastąpi dopiero we wrześniu. Np. auto które na lipiec br. realnie na rynku jest warte ok 43000 - 45000. Widnieje w Eurotaksie na kwotę 50900zł i od tej kwoty (umownie podwójnie unettowionej czyli - 22% i -13.6 % ) X 80% BĘDZIE TRZEBA PŁACIĆ AKCYZĘ, JEST TO MINIMUM DLA AUTA NIEUSZKODZONEGO W TEJ CHWILI BEZ WZGLĘDU NA PRZEBIEG

 

Acha rzeczony mnożnik X 0.8 to nic innego jak założenie UC, że auta mogą być tańsze za granicą o ok 20% od wartości w - i po to sie tam po nie jeżdzi. Założenie jest ozywiście czysto umowne , ale poprostu taki maxymalny pułap UC jest w stanie przyjąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok dzieki za odpowiedz. czyli wychodzi na to ze jezeli cena e46 328 z 99 roku w eurotax wynosi teraz okolo 23 tyz zl to moge na umowie dac kwote zakupu samochodu za okolo 14 tys zl (23000 - 22% vat - 13.6 akcyza -20 % roznica w cenie bo tam auta tansze) i to spokojnie powinno przejsc i od tej kwoty moge placic akcyze. jak akcyza wyniesie mnie do 2 tys zl to ok ale wiecej to chyba bym szukal w kraju.

🙃🙃

Opublikowano
ok dzieki za odpowiedz. czyli wychodzi na to ze jezeli cena e46 328 z 99 roku w eurotax wynosi teraz okolo 23 tyz zl to moge na umowie dac kwote zakupu samochodu za okolo 14 tys zl (23000 - 22% vat - 13.6 akcyza -20 % roznica w cenie bo tam auta tansze) i to spokojnie powinno przejsc i od tej kwoty moge placic akcyze. jak akcyza wyniesie mnie do 2 tys zl to ok ale wiecej to chyba bym szukal w kraju.

 

e46 328 limo 99´200.000km

Aktueller Einkaufswert inklusive Mehrwertsteuer: 6.210,00 EUR

to sa ceny za podstawowa wersje jak zaznaczę wszystkie ptaszki czyli Voll to uzbiera sie nawet i 8te+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
e46 328 limo 99´200.000km

Aktueller Einkaufswert inklusive Mehrwertsteuer: 6.210,00 EUR

to sa ceny za podstawowa wersje jak zaznaczę wszystkie ptaszki czyli Voll to uzbiera sie nawet i 8te+

 

nie znam niemieckiego wiec nie wiem co ty wyliczasz i czemu w euro :jawdrop: rozumiem ze to wartosc pojazdu golasa w niemczech. jednak UC nie bierze wartosci z niemiec tylko z polski :think: i od tego oblicza to co napisalem wyzej

🙃🙃

Opublikowano
jak można ustalić cenę pojazdu i naliczyć od zawyżonej sumy podatek Vat ??, A sama w sobie Akcyza to już wiecie jak jest, moim zdaniem taryfikatory Polskie nie maja racji bytu gdyż to one w sednie sprawy dyktują nam cenę zakupu , to już jest lekki obłęd , wiec możliwe iz takie postępowanie UC może jest niezgodne z prawem naliczanie wartości wedle taryfikatory polskiego . skoro juz tak jest to co jest z wolnym handlem importem itd czy zawsze musi być te ostatnie ogniwo (właściciel nabytego pojazdu) najsłabsze i musi oberwać po kieszenie x2 ??.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.