Skocz do zawartości

sprzeglo / wycieraczka ...cos sie sypie ost...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Cos ostatnio mam czarna serie... no ale to tak chodzi razem :duh:

Tyle co zmienilem akumulator na nowy i wyszlo nastepne...

 

1) wycieraczka kierowcy.

 

wczoraj byla burza, pojechalem na zakupy, wracajac zajechalem na stacje, zatankowalem, wracam, odpalam, i nie dziala wycieraczka kierowcy.

Wogole nic, jakby padl jej ogranicznik bo idzie do samego dolu, blokujac druga wycieraczke oraz, czasami lekko drgnie, a tak to wogole nie chodzi...

Co to moze byc?

 

2) sprzeglo

 

Na ile orientacyjnie starcza?

Wg zapewnien poprzedniego wlasciciela mialo pol roku jak kupowalem, czyli teraz mialoby gdzies 1,5 roku i 15 tkm + tyle co poprzedni wlasciciel.

Dzis zaczalem slyszec jakies szumy/chrobotanie, przy wcisnietym sprzegle. Zadnych innych objawow nie ma.

Pytanie ile to jeszcze wytrzyma zanim odmowi calkiem posluszenstwa?

Akurat w przyszlym miesiacu planuje dluzsza podroz na wakacje i troche mnie to wnerwilo tuz przed...

Pozdrawiam
Opublikowano
To może być tylko łożysko oporowe a nie sprzęgło! Jak się nie ślizga i biegi wchodzą dobrze a tylko łomocze to nic groźnego! Ale skrzynię trzeba wywalać :evil: ! Pzdr!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poradnik " sam naprawiam" od e36 podaje , że sprzęgło jest przewidziane na około 100 000km.

Zaraz jednak podają , że to zależy od warunków eksploatacji < tu musisz sam sobie odpowiedzieć>

Raczej pada łożysko ale nie lekceważ go zbyt długo.

A wycieraczka..?

Może się poluzowała na wielowypuście < na stożku>

Zobacz czy nie daje się ręcznie obracać jak jest wyłączona?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

W 'sam naprawiam' do e34 nie znalazlem na ile starcza sprzeglo.

 

Wg. tabelki tamtad:

 

halasy podczas wciskania pedalu sprzegla - uszkodzone lozysko wyciskowe / tarcza sprzegla.

 

Mozna te czesci kupic nowe czy tylko jako komplet?

 

Zobacz czy nie daje się ręcznie obracać jak jest wyłączona?

 

Jutro zobacze, ale wydaje mi sie ze spokojnie mozna bylo nia ruszac wtedy.

Pozdrawiam
Opublikowano

Co do wycieraczki to tak jak dyzio255 napisał dokręć to w 3 x 535i to samo miałem.

 

Co do tarczy jeśli masz dwu masa można zregenerować 60-70zł(M30). Wszystko można kupić oddzielnie. Łożysko 100 parę złotych max.

Opublikowano

Wycieraczke faktycznie wystarczylo dokrecic :mrgreen:

 

Co do lozyska, to uslyszalem, ze samego sie nie oplaca zmieniac, bo za duzo roboty, a potem jak cos jeszcze padnie to 2 raz... jezdzic az padnie, a i to moze dosc dlugo potrwac. Ewentualnie czyms mozna popsikac i tyle.

Jesli chodzi o sprzegla kompletne to jakie, i gdzie najtaniej?

Podejrzewam, ze wybor bedzie ograniczony do Luk/Sachs... :)

Pozdrawiam
Opublikowano
Z wycieraczka juz wiesz natomiast druga sprawa to na 90% łożysko oporowe. Nie ma sie co przejmowac dopoki biegi wchodza bez problemow. Znam przypadki, ze z takim lozyskiem ludzie jezdzili po 100tys km
Opublikowano

Sachs 450 - 680zł dla pojazdów klimatyzacją ( koło zamachowe 2 masowe)

Sachs 560 - 850zł dla pojazdów bez klimatyzacji

 

Luk 590 - 900 dla pojazdów klimatyzacją ( koło zamachowe 2 masowe)

Luk 670 - 1000zł dla pojazdów bez klimatyzacji

 

Jeśli spec mecher ma to wymieniać w warsztacie to faktycznie może się nie opłacać robić czegoś dwa razy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.