Skocz do zawartości

320d - głosna praca 1500-3000obr - czyzby EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem jak w temacie.

Kupiłem samochod bmw 320D 2004r, wydaje mi sie ze za glośno pracuje. Problem wystepuje w granicy 1500-3000obr. przy spokojnej jeździe. Na zimnym silniku jest jakby ciszej. Odglos ten przypomina troche jazde silnikiem benzynowym bez filtra powietrza -

Wczesniej jezdzilem samochodem benzynowym z 1991roku - i tam bylo duzo ciszej (przy jezdzie do 130km/h-bo trzeba przyznac ze powyzej 160 km/h w bmw jest naprawde cicho). wczesniej diesla nie mialem.

Wszedzie pisza ze nowe diesle CR tak pracują że jak sie jedzie to juz ciezko rozpoznac czy to diesel. Więc ja juz nie wiem czy mam cos zepsute czy ten typ tak ma i aby poprawic ten basowy pomruk to zostaje tylko zmienic samochod?.

Ten basowy pomruk zakluca mi radio - tzn jak podglosnie jest ok, ale radio musi byc dosc glosno.

A najgorsze jest to ze tu na forum gro ludzi pisze ze u nich jak sie jedzie to nie slychac ze to diesel, albo ze pracuje cichutko.

Dodam ze samochod ma seryjne osiągi i w zasadzie oprocz 1s opoznienia w przyspieszeniu po dodaniu gazu oraz przeklamywania spalnia przez BC o 1 litr innych mankamentów nie zauwazyłem.

Prawie nie kopci nawet po przegazowaniu do 5 tys obr.

Maksymalna licznikowa okolo 217 wiec tyle co w ksiazce serwisowej podają dla touringa - choc wg GPS licznik mi zawyza o 5km/h.

Dodam ze wydech został sprawdzony nic nie puszcza. Zostały wymienione wszystkie filtry oprocz tego od odmy(ten musze zamowic w ASO). Sprawdzalem zaworek podcisnienia ten co jest na wierzchu przy prawym nadkolu(patrząc z przodu z lewj) - byl czysciutki - mimo to przemylem. Drugiego nie sprawdzalem bo jest chyba gdzies głębiej.

Jeden z mechaników w Radomiu mowil ze to EGR tak glosno pracuje - i ze ten typ tak ma. Ale niestety nie mamy zbyt dobrych mechanikow od diesli.

Jak ktos ma podobnie to prosze o info - w szczegolności uzytkownikow 320D.

Opublikowano
i w zasadzie oprocz 1s opoznienia w przyspieszeniu po dodaniu gazu ...

 

tez tak mialem, odlaczylem EGR, w wezyk od niego zaslepke ze srubki M4 i jest juz OK :wink: . Problem zniknal , a juz tak z 20 tys jezdze.

 

Odlacz EGR'a . i sprawdz wtedy , moj pracuje cicho .

 

aha ja mam 320d 136PS .

 

PS. Super filmiki skladasz :mrgreen: . Gratuluje (mowa o MPWR) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

No wiec jak pisaliście odłaczyłem przewód EGR i zaslepiłem srubką. Samochod w zakresie 1500-3000 tys obr zaczal pracować zdecydowanie ciszej. Fakt ze nie tak ze nie słychac ze to diesel, ale napewno znośnie - brak tego basowego werku. Mysle ze ludzie którzy piszą ze ich dieselki chodza jak silniki benzynowe, to albo dawno nie jechali benzyną (z podobnego rocznika i podobnej lub większej pojemności) albo już tak ogłuchli od diesli ze dla nich jest to samo. Ale wrcając do tematu samochod zaczął plynnie przyspieszac w calym zakresie obr. wczesniej nieraz jakby troszke slabiej bylo(np pomiedzy 3000-3200obr. Natomiast samochod zaczal troche kopcic. Ja tego bardzo nie lubie (to chyba tez po tych bezynowych silnikach mi zostalo) więc oczywiscie podlaczylem EGR spowrotem. Natomiast zamowilem nowy zaworek i zamierzam go wymienic - pomyslalem ze nie bede czyscil tylko wymienie zeby rozwiac wszelakie podejzenia - czy sie czasem nie przyciera itp. A jezeli okaze sie ze ten wyjety jest sparwny to bede miala na zapas bo jak slychac na forum one dosc czesto padają. Napisze czy wymiana zaworka cos dala.

 

Apropos filmow to moj brat je robi,(ja robilem 2 pierwsze szt z ktorych jeden byl chyba jeszcze aparatem cyfrowym krecony) oczywiscie gratulacje przekazalem komu trzeba i dzieki w jego imieniu.

pozdr.

Opublikowano
z ciekawosci - ile taki nowy EGR kosztuje ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Hej

Mam podobny problem z tym ze u mnie jest slyszalne glosnie klekotanie na wolnych obrotach(kiedy nie jade) w kabinie wczesniej bylo tylko delikatne mroczenie wyczyscilem zawor ERG ale za duzo to nie pomoglo zamierzam kupic srodek do czyszczenia wtryskow STP tylko nie wie jak ten srodek dziala ?a zamierzam jeszcze dlugo pojezdzic bumką

Czym jest spowodowane te glosniejsze klekotanie??

dzieki z gory:)

mam BMW 320D E46 1998-XII

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.