Skocz do zawartości

moje boje z odciną po raz n-ty...


Marco

Rekomendowane odpowiedzi

witaj, dziś wziołem się za przepływomierz, myśle sobie przeczyszczę se... ale w środku czysto że zupe można by gotować. Zauważyłem że są ślady po poprzednim położeniu "przepustnicy" (bliżej ....środka promienia) przestawiłem, złożyłem, jazda w teren i.... jak ręką odioł!! już mi się nie zacina na 4000 tyś, ciągnie jak wściekły!! (rok się tak męczyłęm!! - że w cześniej na to nie wpadłem...)

 

Masz jakieś fotki orientacyjne tego?? Ew. w ETK mógłbyś mi jakoś zaznaczyć? Bo tak leciutko nie do końca zrozumiałem o co dokładnie chodzi... :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=13_0365&hg=13&fg=15 numer 1, odkręcajć wtyczkę nr 13. (bez potrzeby odłączania aku.)

 

bez problemu można się do niego dobrać luzując obejmę nr 6, odkręcając śrubki nr 4 znajdujące się wewnątrz pokrywy filtra powietrza.

 

W samym przepływomierzu jest taka "przepustnica (klapka)" która odchyla sie w stronę silnika wraz z zasysyanym powietrzem (regulacja polega na tym że im bliżej "środka promienia" czyt. łopatki na której jest przymocowana tym mniej się odchyla)). W ten sposób komp decyduje o składzie mieszanki w moim przypadku było tak, że przepustnica była ok 1,5 mm od końca regulacji (daleko od środka promienia). komp odczytywał, że jest więcej powietrza wpuszczał więcej paliwa skutek był taki że silnik nie dawał rady przepalić i się dusił na ok 3 - 5 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Piszesz, że sprawdzano wydech - rzuć jeszcze raz okiem na kata. U mnie było tak: auto strasznie muliło na wysokich ok 4-4.5 tys obrot., zaczeło duzo palić, czasami komp odłączał cylindry. Serwis bosha twierdził, ze wszystko ok, komp ok, spaliny ok. Okazało się, ze oberwały się katalizatory [straszny mam dojazd do domu]. Zdecydowałem się na wycięciem katów - 286 KM wróciło do stajni i można znów zamykać obrotomierz. :!:

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego silnika. Ale w innych maszynkach

tego typu objawy mogą być spowodowane niewłaściwym działaniem czujnika obrotów wału korbowego lub wałka rozrządu (jeżeli jest).

Doświadczenie z silników OPLA R6

 

tego nie sprawdzałem, jak poznać taki czujnik??

 

 

PULSE GENERATOR (2 rysunek)

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HA11&mospid=47367&hg=12&fg=05

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Tak sobie czytam te starsze posty i ten dot, odciecia paliwa mnie zainteresowal.

Z gory prosze o wyrozumialosc jezeli palne cos nie tak.

Wydaje mi sie,ze za odciecie odpowiada TPS jak go rozebrallem to stwirdzilem a to chyba nie jest tajemnica ,ze przy zamknietej przepustnicy daje 0 omow i przy maxie daje tez 0 omow

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.