Skocz do zawartości

zawór opóźniający sprzęgła CDV


Dymek442

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Uwolniłęm się już od tego zaworu szczerze mówiąc operacja na jakieś pół godzinki godzinę.

Najciężej z tego wszystkiego jest ukształtować przewód metalowy aby dobrze wszedł śrubunek do siłownika bez zrywania gwintu. Przy okazji u mnie okazało się że poprzedni właściciel dał się naciągnąć na rozdłubay zawór bez wnętrzności,który prawie nie miał prześwitu prawie i sam w sobie opóźniał sprzęgło, Po operacji usunięcia zaworu sprzęgło chodzi jak w każdym innym samochodzie. Polecam każdemu dopiero teraz można mieć pełną radość z jazdy. Można to zrobić samemu mając jakiekolwiek pojęcie no i dostęp do kanału bo z lewarka to troszke tak sobie leżeć pod samochodem i manipulować

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Razem z kupmlem też postanowiliśmy to usunąc. Obaj mamy 528 ja 99' kumpel 97'. Z pierwszą <97> zeszło nam 10min + odpowietrzenie. Następnie moja i tu zdziwienie ... CDV usunięty ale sprzęgło pomimo półgodzinnego odpowietrzania nadal wpadało jak w masło. Się wk........ :evil: .......pewnie coś sie zepsuło... , Założyłem CDV z powrotem, 5 min i sprzęgło odpowietrzone :shock: . I dalej jerzdzę z CDV :mad2: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 530D 2001 też to mam - zauważyłem to jak kilka razy gdy odpowietrzałem sprzęgło, bo ciągle mi sie samo zapowietrza - miał juz ktoś takie coś?

 

Mam nadzieje że po wywaleniu tego sie to znacznie porawi bo w tym aucie to jedyny element co psuje przyjemnosc jazdy :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

uwaga odgrillowuję szaszłyka..

Ile osób od tego czasu zdażyło pozbyć się CDV i czy jest poprawa na dłuższa metę? Jak dla mnie ze sprzęgłem jest ewidentnie coś nie halo, bo nie mogę jeździć jak w innych autach. Poza tym mam ciągle problem z zapowietrzaniem układu i niewysprzęglaniem do końca :/

 

btw... fajny opis http://www.zeckhausen.com/cdv.htm

 

zdaje sie czesć moich problemów wynika z działania tego cholerstwa. Umiem jeździć autem i używac sprzęgł, ale w e39 nie pojmuje, brak liniowości, szarpnie nagle mimo płynnej pracy, albo zadusi silnik bez powodu. Zmiana biegów to trauma, jak sie przywykło do starej E30. :)

 

Tak to wygląda u mnie. Może ktoś mi wyjasnic po co ta spiralka na przewodzie?

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/zdjecia/CDV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie CDV został na swoim miejscu.

Problemy wynikały z innych spraw.

 

A jak wszystko jest sprawne to ten CDV w niczym nie przeszkadza.

 

Jeśli masz szarpanie i zapowietrzanie to na 100% nie jest wina CDV.

Jakiej firmy masz siłownik sprzęgła?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginał z tego auta. Ciemne plamy zostały po odpowietrzaniu jak mi go trochę oblało płynem pod ciśnieniem. Będę chciał go wyciagnac w całości i obejrzeć. Mam kupiony komplet uszczelek (7zł) gdyby coś nie wyglądało dobrze, ale z kolei gdyby ciekło to bym zauważył, a silnik suchy i płynu nie ubywa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie powodem szarpania był siłownik sprzęgła firmy FAG.

 

Miał on blaszany pierścień prowadzący trzpień. I ten pierścień tak tarł o ten trzpień , że nie mogło to działać płynnie.

 

Doszło do tego , że połowa trzpienia była już zdarta.

 

Wymieniłem siłownik i po problemie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslisz, zę trzpień mógł sie blokować? To by tak wyglądało jakby wysprzęglik miał LAGi... a FAG przypadkiem nie idzie na pierwszy montaż?

Skoro zdarta to pewnie resztki tego co zdarło krązyły sobie po wysprzęgliku i robiły reszte spustoszenia? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ne .

To co sie zdarło nie miało jak wpaść do wysprzęglika.

FAG był na pierwszy montaż . Co nie znaczy , że był doskonały.

 

Większość wysprzeglików ma inaczej rozwiązaną tą blaszkę i problem nie występuje.

 

JA wstawiłem jakiś tani zamiennik i już trzy lata jest OK.

 

Ale też w międzyczasie zmieniłem dwumasę , sprzęgło , poduszki silnika i skrzyni biegów.

 

Najczęściej powodem szarpania jest skrzynia biegów. Luzy na łożyskach.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie byłbym sobą gdybym nie drązył tematu :) . Niby CDV ma opóźniać sprzegło w obu kierunkach, ale gdzie w takim razie jest jakiś bufor płynu, który wtłaczamy pedałem w instalacje? Na logikę jeżeli to coś ma działac niezależnie od szybkości wduszenia sprzęgła (i puszczenia też) to gdzieś jest jakiś dodatkowy zbiornik w kształćie siłownika, czy tłoka ze sprężyną, który przejmie na siebie gwałtowny napływ olej i odda go po chwili w swoim tempie. Gdyby układ był "niesprężysty" musielibyśmy odczuć gwałtowny opór sprzęgła przy szybkim wciskaniu. To jak to jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma niczego takiego.

 

Według mnie CDV przy sprawnie działającym sprzęgle ma minimalny wpływ na prędkość reakcji na wciskanie lub puszczanie pedału sprzęgła.

 

On minimalnie spowolni typowy strzał ze sprzęgła. < jak się z pedału zsunie nogę>

 

Wciskając pewnie też spowania w tym samym stopniu ale trzeba by było mega szybko kopnąć w ten pedał by to jakoś odczuć. < zazwyczaj nikt tak nie robi>

 

Ale dynamicznego ruszania nie utrudnia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No ja ostatecznie zostawiłem.

 

Był czas gdy miałem ochotę to wywalic bo mułowato ruszało auto ale to była wina sprzęgła.

 

Teraz nie widzę potrzeby.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagraniczne fora jednak w zdecydowanej większości popierają akcje wywalania CDV, a użytkownicy bardzo chwalą zmiany jakie nastąpiły.

pierwsze z brzegu: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=472676

 

"Anyway! The car drives like a dream. I thought my heel-and-toe technique had degraded since I changed from an E34 to E39, but it's so much smoother now! Shifting in general and off the mark is superb! This should be a factory modification."

" I should have done this ages ago, pretty much like everyone here recommends. "

"I'm glad you didn't run into the same trouble as me. Shifting has definitely improved."

"Did my CDV mod this afternoon...man what a difference. I've only had the car for a week and was still having trouble now and then taking off in 1st gear and bt 1st and 2nd."

 

...i cała masa innych

 

Ja swój jutro usunę i zobaczę. Czy ktoś wie czy gwint tam jest faktycznie ten sam i przewód da rade bezpośrednio wkręcić w wysprzęglik ? Sporo osób wstawia tam jakąś przelotkę, ale chyba tylko dlatego, że nie potrafią dopasować przewodu na nowo ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie gwinty takie same.

 

Jedynie rurkę trzeba troszkę dopasować bo nie chce podejść ale się da,

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie mam tego cholerstwa już :) 30 min roboty z odpowietrzeniem i przy okazji rozebrałem sobie wysprzęglik i obejrzałem. Z dopasowaniem przewodu niema żadnego problemu, lekko doginasz i dokręcasz. Te tłumik to poprostu kryza,ale ruchoma.Wewnątrz jest okraga pytka z dziurką 2mm która przy cofaniu się płynu zamyka większość światła przewodu.Efekt zmian: autem wyraźnie przyjemniej manewruje się na pół-sprzęgle, szczególnie przy cofaniu. Podczas zmiany biegów czuć ze szybciej ukłąd się zasprzęgla i potrzeba miniamlnie wiekszej uwagi przy szybkich zmianach. Bez wiekszej rewelacji poza tym.

 

Podejrzewam teraz, że najwięcej zachwytu po wywaleniu tego ustrojstwa wynika z faktu, że ludzie w końcu odpowietrzyli układ, bo musieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to tak jak ci pisałem.

Różnica żadna więc nie warto wywalać.

 

Ale teraz masz sprzęgło jak w większości innych aut.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewielka róznica,fakt. Jest jeszcze jedna rzecz: ten tłumik może być zawalony syfem z instalacji i działac impulsywnie, co można odczuć jako szarpnięcian przy odpuszczaniu sprzęgła. Ta płytka z otworem może się blokować albo być wręcz zapchana. Warto to sprawdzić,a jest to naprawdę 10min pracy i jeszcze odpowietrzymy sobie dobrze sprzęgło :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.