Skocz do zawartości

BMW jako pierwszy samochód ? Jaki model ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, poszukuję swojego pierwszego samochodu ... świeżego kierowcy

 

i tu nastawia się wiele pytań ... mniejszy, większy, tańszy, droższy, ekonomiczny, mocny itp. itd

 

Wiem tyle, że 3`ka jest dla mnie za mała

 

Chciałbym kupić 5`tke E39

myślałem o silniku 2.0 / 2.5 ale też słyszałem, że jeżeli chodzi o spalanie warto wybrać 528. Nie wiem czy nie będzie on za mocny jak na pierwszy samochód. Tyle co czymś jeździłem to zdążyłem poznać po sobie, że nie sprawdzam vmax`a ale chciałbym samochód który potrafi dobrze przyspieszyć czyli moc jest jednak ważna ...

 

Drugim wyjściem jest odczekanie (dozbieranie do skarbonki) na E38

ten samochód jest jak z moich marzeń, po prostu limuzyna, która płynie

ale znów stać będzie mnie tylko na pierwsze roczniki (pewnie słabym wyposażeniem) i silnik 725tds (wydaje mi się za słaby troszkę jak na ten samochód) lub może 728. No i co tutaj ważne - 7`ka to duuży samochód i boje się, że mógłbym sobie nie poradzić - to wkońcu będzie moje pierwsze auto

 

Boje się też tego, że nie wyrobię na paliwo, bo samochody BMW kocham już nawet nie pamiętam od którego roku swego życia i z chęcią na pewno nie będę z niego wysiadał ... dlatego nie chce straaasznego smoka

 

Kasa: liczę 4500E na E39 i jeśli miałbym czekać na E38 to coś około 5000coś E

 

Bije się sam z myślami, może ktoś mi doradzi ? Będę wdzięczny

Opublikowano

Witaj.

Musisz liczyć się z tym że zakup BMW E39 lub E38 za 4tE to najprawdopodobniej będzie dopiero początkiem wydatków. Są to auta w większości dość mocno wyeksploatowane (no oczywiście wyjątki są i można kupić naprawdę dobry egzemplarz). Proponuje zapoznać się z tematem "benzyna vs diesel w serii 5". Ponadto poszukaj na tym forum, jest dużo różnych informacji, a jakbyś pomimo to miał jeszcze jakieś pytania to zadzwoń 0-506-16-36-75 chętnie z Tobą porozmawiam i powiem Ci co i jak, bo pisania wiele :cool2:

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano

4500 euro z opłatami liczysz? Jeśli tak to o E39 będzie ciężko, chyba że mowa o zdezelowanej 520i w podstawowym wyposażeniu. Jeśli 4500 euro + opłaty (1400 zł) to jest szansa. Z kolei 528i z 1996 roku to koszt około 22 tys. zł w Reichu + opłaty. Niemcy cenią sobie te silniki i trzeba dopłacić 1000 euro ekstra w stosunku np. do 520i. Za mniej są naprawdę same trupy, z którymi będziesz jeździł od warsztatu do warsztatu.

 

Jeśli lubisz jak auto "przyspiesza" to 2.5 jest minimum, którym się powinieneś kierować. 2.0 ma niby 150KM, ale Beemki to cieżkie auta i ten silnik sobie z nim bardzo średnio radzi, tzn. do jazdy codziennej się nadaje, ale jest mocno odczuwalny brak mocy. Okolice 200KM to dla wielu może być bardzo dużo, ale wierz mi, że w Beemkach to nie jest "niewiadomo co", rzekłbym - minimum. Beemki to ciężkie auta (szczególnie E39 i E38), wysokoobrotowe silniki, dodatkowe straty w napędzie (RWD) sprawiają, że 150KM radzi sobie z autkiem tak samo jak 115KM w np. Vectrze.

 

E38 to super autko, ale ciężar robi swoje i nawet 2.8 nie jest jakimś potworem, rusza sie mniej więcej tak samo jak E39 523i. 725TDS jest już bardziej ociężały, blisko 12s do setki to troche sporo w tak dużym aucie, gdzie jednak brak mocy jeszcze bardziej przeszkadza niż w mniejszych modelach.

 

Na Twoim miejscu odłożyłbym jeszcze trochę kaski i szukał E39 523-528i lub 728i. Pamietaj również, że paliwo to nie wszystko, serwis BMW to również nie to samo co u Opla Kadett. :wink:

Opublikowano

liczyłem 4500E + opłaty

 

ojciec wozi samochody od dłuższego czasu tyle, że mniejsze i znam mniej więcej stan cenowy ... często się wybieram z nim i można różne rzeczy zobaczyć na żywo (to nie to samo co na zdjęciu)

 

wiem, że nie jest to duża kwota, można kupić tylko pierwsze modele ale nie jestem napalony tak bardzo żeby jechać i kupić byle co ... odczekam spokojnie, w sumie co tydzień na upartego mógłbym jezdzić i oglądać ... spokojnie posprawdzam i coś sobie znajdę - mam taką nadzieję

 

najprawdopodobniej zakupie 523 - przynajmniej takie mam plany, ale czas pokaże :)

 

i jeszcze mam takie pytanie: od czego to zależało czy w E39 były te srebrne listwy wokół "okien" i całego samochodu ? Rocznik ? Czy może wersja ?

Opublikowano
Zależy od tego czy była to wersja z chromem czy tzw. Shadow Line. Przy kupnie auta można było sobie wybrać czy chce się chrom tylko wokół bocznych szyb, czy jeszcze dookoła auta czy bez tego wszystkiego. O ile w 520i-528i było to do wyboru o tyle w 535i-M5 wszystkie miały wersję Shadow Line.
Opublikowano

523i to dobry wybór jeśli chodzi o spalanie i moc - nie jest może najszybszy ale juz wystarczający, a przy tym nie trzeba się bać o wyjątkowo duże spalanie.

 

Zgodzę się z kolegami że jeśli chodzi o wybór e39/e38 to zdecydowanie to pierwsze przy tej kwocie.

Auto jest trochę lżejsze i dzięki temu bedzie bardziej dynamiczne w wersjach silnikowych o których wspominasz.

 

Dobrze że się nie podpalasz bo za 4500 można nieźle wtopić jeśli chodzi o BMW, na plus że masz kogoś kto jest doświadczony w kwestii sprowadzania aut.

 

Jeśli chciałbyś jakie dodatkowe info na temat 523 to dawaj na priv

 

Życzę powodzenia w zakupach

Opublikowano

Czytając poprzednie posty nasunęło mi się jedno pytanie...

Dlaczego nie pomyślec nad E39 530d? Moim zdaniem to idealny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. 193 km, bardzo wysoki moment obrotowy (dużo wyższy niż w benzynowych odpowiednikach) no i spalanie umiarkowane. Spokojnie 10l/100km w mieście można uzyskac, a na trasie przy 160km/h i umięjętnym operowaniem gazem ekonomizer pokaże 7-8 l/100km. To wiem z własnego doświadczenia. Taki model w Polsce koszt. od 22 000zl, zadbane i bogato wyposarzone ok 30 000 i więcej.

 

A celowanie w BMW jako pierwsze auto... Wszystko zależy od tego, czy będzie Cię na nie stac ;)

 

Życzę Ci udanego zakupu i oby jak najszybszego dołączenia do grona właścicieli "Bawarskich Śmigiełek"

 

Pozdrawiam.

///Mpower
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego nie pomyślec nad E39 530d?

 

Taki model w Polsce koszt. od 22 000zl, zadbane i bogato wyposarzone ok 30 000 i więcej.

 

 

Żartujesz?

Opublikowano

Dlaczego nie pomyślec nad E39 530d?

 

Taki model w Polsce koszt. od 22 000zl, zadbane i bogato wyposarzone ok 30 000 i więcej.

 

 

Żartujesz?

 

Dlaczego żartuje? Wystarczy wejśc na Allegro lub Otomoto i zobaczyc ceny... Roczniki 97' od 20 000 z kawałkiem za ubogo wyposarzony model, a te z 2003 grubo ponad 40 000 nawet 56 000 (nie będę robił konkretnej reklamy samochodu na aukcji).

Jeżeli chodzi Ci o to, że żartuje bo podałem za małą cenę to wporządku. Sugerowałem się cenami jak na "pierwsze auto" przystało...

///Mpower
Opublikowano
Dlaczego żartuje? Wystarczy wejśc na Allegro lub Otomoto i zobaczyc ceny... Roczniki 97' od 20 000 z kawałkiem za ubogo wyposarzony model, a te z 2003 grubo ponad 40 000 nawet 56 000 (nie będę robił konkretnej reklamy samochodu na aukcji).

Jeżeli chodzi Ci o to, że żartuje bo podałem za małą cenę to wporządku. Sugerowałem się cenami jak na "pierwsze auto" przystało...

 

530d od '99 roku wychodziły, być może na allegro są też takie z '97 i stąd ta cena. :mrgreen: Chyba, że nie sprecyzowałeś i mówiłeś o wszystkich E39 to luz. :8)

 

Czytając poprzednie posty nasunęło mi się jedno pytanie...

Dlaczego nie pomyślec nad E39 530d? Moim zdaniem to idealny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. 193 km, bardzo wysoki moment obrotowy (dużo wyższy niż w benzynowych odpowiednikach) no i spalanie umiarkowane. Spokojnie 10l/100km w mieście można uzyskac, a na trasie przy 160km/h i umięjętnym operowaniem gazem ekonomizer pokaże 7-8 l/100km. To wiem z własnego doświadczenia. Taki model w Polsce koszt. od 22 000zl, zadbane i bogato wyposarzone ok 30 000 i więcej.

 

A celowanie w BMW jako pierwsze auto... Wszystko zależy od tego, czy będzie Cię na nie stac ;)

 

Życzę Ci udanego zakupu i oby jak najszybszego dołączenia do grona właścicieli "Bawarskich Śmigiełek"

 

Pozdrawiam.

 

Kolega ma do wydania 4500-5000 euro a nie wiem czy 530d można za 8 tys. euro dostać w przyzwoitym stanie. :?

 

Poza tym 530d z początków produkcji miał 184KM. Później dopiero 193KM.

Opublikowano
ha haa dobre z tym 530D. Ludzie kupują za 22 tys a potem narzekają na BMW i na diesle. Kris dobrze napisał za '96 trzeba dać ok 20-22tys. Wiem bo sam szukałem parę miesięcy, sprawę znam na gorąco. Na początek kup e39 pojeździsz i zobaczysz czy e38 jest Ci potrzebne. Ale dozbieraj jeszcze kasy za 4500może być ciężko wyhaczyć egzemplarz do którego nie trzeba dołożyć (oprócz standardu-oleje, filtry itp). Co do silnika to już twój wybór, ale nie bój się 528, dużo nie pali
Opublikowano

Po tej ożywionej dyskusji nasówa się chyba jeden słuszny wniosek... Za 5 000 E nie da się kupic dobrej E39. _Kris_ wyszedł nawet z kwotą 8 000 E i oczywiście ma racje...

Na miejscu zorro uzbierałbym więcej pieniędzy i kupił pewne auto, a nie "tani przypadek"...

 

PS. przepraszam, że nie sprecyzowałem swoich poprzednich postów co do modelu i ceny. dziękuję za poprawkę _Kris_ :wink:

///Mpower
Opublikowano

hehe pierwszy samochod i juz myślisz o mocnych silnikach xD , nie iwesz czy sie wyrobisz z kasa na paliwo? Nie kupuj bemy ;] NIczego to dobrego nie wrozy. Jak już cos kup sobie e46 320d. Posmigaj, okielznij tylni naped itp itd. Pozniej chip'a albo nowy woz ;)

Znam takich co chieli miec taka i taka bryke szybka, jak najwiecej konikow pod macha, a pozniej to tracili zdrowie albo tylko szkoda maszyn bylo...

 

A co do cen to tanie pies je. Nie ma co oszczedzac bo pozniej z kosztami napraw sie nie wyrobisz.

Opublikowano
A ja uważam że 523i będzie dobrym wyborem. Chcesz miec BMW to już dobrze, wiec 10l benzyna/100 wysupłasz. Będzie dynamiczny, 170koników, będzie czym wyprzedzić. Możesz zaryzykować i sobie wziąć jakiegoś przetartego z lekka bokiem (nie dzwonie :D ) Tak aby poszycie drzwi , może błotnik z deczka, tak aby można było nim normalnie jeździć, zamykać itd i 2 lata zyskać na roczniku powinieneś - oczywiście jak ci to nie przeszkadza
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Powiem wam, że jest szansa na kupienie dobrego modelu w tej cenie, w zeszłym tygodniu pojechałem za nasza zachodnia granice i przywiozłem 523i w naprawdę rzadko spotykanym stanie, kosztowało mnie 4400 EURO (wystawione było za 5899), fakt ze trzeba mieć trochę szczęścia, czasu i obeznania w terenie, bo u turasów można dostać prawdziwe śmieci, dlatego warto szukać w małych lokalnych auto-haus'ach, tam udało mi się kupić model jeżdżony od fabryki przez starszego niemca, poprzednio miałem e39 z Polski.. nie ma co porównywać nawet komfortu jazdy autem w stanie idealnym, na dodatek autko wcale nie biedne. :wink:
Opublikowano

Stan auta jest zawsze sprawą względną. Ponadto nie zawsze da sie zejść z ceny z 5900 euro do 4400, czyli do tylu po ile chodzą zupełne padaczki. Mi się udało zejść 200 euro :wink: , poprzedni właściciel wiedział jakie są ceny podobnych aut, ja też więc nawet nie dyskutowałem.

 

Szukałem swojego jakieś 4 miesiące temu w Reichu i uświadomiłem sobie że aby dorwać coś ciekawego to niestety trzeba liczyć się z wyłożeniem "odpowiedniej" gotówki zamiast oczekiwać daru od losu...

 

Ponadto warto pamiętać o jednej rzeczy, wg mnie najistotniejszej. Zupełnie inaczej wyglądają ceny aut kiedy szukamy czegoś mniej-więcej spełniającego nasze oczekiwania (czyli np. E39, silnik 523i-528i, sedan, dobry stan, "z nieprzeciętnym wyposażeniem"), a inaczej jak szukamy czegoś zupełnie konkretnego. Wtedy obszar poszukiwań sie mocno zawęża i trzeba czasem sięgnąć głębiej do kieszenii. U mnie np. miała być czarna E39 528i w chromie, manual, niefabryczne felgi, czarna skóra w bdb stanie i przede wszystkim w 100% bezwypadkowy (przez to ceny mocno się różną) + oczywiście zero problemów z silnikiem, zawieszeniem, sprzęgłem itd. Żadnych odstępstw (np. inny kolor, mniejszy-większy silnik, coś do zrobienia w silniku/blacharce), więc było ciężko i musiałem sięgnąć nieco głębiej do kieszenii, ale z pożądanym efektem.

Opublikowano
A ja Tobie powiem tak, jak to ma być pierwsze auto to kup coś starszego, z regóły piersza BMka nie jest dobrym zakupem, tak jak koledzy mówią, koszt kupna e39 w tej cenie to dopiero początek. Wierz mi lepiej jak kupisz sobie ładne e34 z silnikiem M50, albo E32 z silnikiem M30 do tego jakiś gazik sekwencyjny. Wiele się na tych autach nauczysz, części tańsze niż do E38/39, większość rzeczy przy odrobinie zdolności zrobisz sam. Może Ci sienie podobać nadwozie E32 bo tak jst często, do tego wyglądu poprostu trzeba dojrzeć tak jak miało to miejsce u mnie.
Opublikowano

koledzy nie przesadzajcie z cenami E-39 zadbane auto można dopaść już koło 20 tysięcy znajomy kupił 4 miesiące temu 528ia za 18 tysięcy i całkiem miłe jest nic nie zniszczone tylni zderzak ma rysę i to wszystko silnik chodzi super skrzynmia też wyposażenie działa panowie ceny aut leca w dół bo jest tego na tony nieraz można trafić tanie auto w niezłym stanie co nie znaczy że zawsze trzeba tylko umieć szukać ja moje piękne E-34 też sprzedaję za śmieszne pieniądze bo polak więcej nie da za tten rocznik jak średnio na allegro stoi taka prawda no ale co fakt to 530D za 22 tysiące nie kupi chyba że padlinę :)

 

Albo jak kolega chce oszczędnie to może takie E-34 lub E-32 z końca produkcji auta dopracowane z jakimś fajnym V8 i sekwencja

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

Ceny zaczęły lecieć w dół od 2004 roku, wtedy auto lepsze od Poloneza przestało być w Polsce luksusem. :)

 

Ale tak jak już zostało wspomniane, stan to sprawa względna, za 528i z początków produkcji, w dobrym stanie, w skórze, z klimą, bezwypadkowe trzeba dać 21-22 tys. + opłaty sprowadzając z Reichu, żeby nie płakać później. :cool2: Mniejsza kasa oznacza pójście na kompromisy, a w przypadku BMW to nie jest najlepszy pomysł, wszyscy wiedzą dlaczego. :wink:

Opublikowano

Może ja inaczej patrze, może nie dostrzegam wad, które wy widzicie ale nie raz jak ostatnio byłem z ojcem po samochód w de to można spotkać np E39 523i rocznik 97 za około 4500E co przy kursie euro 3,3 daje nam około 15 tyś, a stan naprawdę bardzo dobry (ale to tutaj jest jak z opisami aut - stan bardzo dobry ... a przyjeżdża się i trup! to samo co dla mnie jest bardzo dobry stan dla innego może być stanem tylko dobrym - i dla kogoś to może mieć ogromne znaczenie), dla mnie wyposażenia nie musi mieć ogromnego, tyle, że ładny kolor 520-528 i zadbany silnik)

 

najlepiej od kogoś z domu :)

 

przywiezienie to dla mnie będzie nieduży koszt, a może na żółtych przejadę ...

 

Wszystko się jeszcze okaże xD

 

(no i dodam 530d niemcy sobie cenią dlatego też ceny nie chcą spadać ... ale tydzień temu oglądałem 530d, czarna, ideał, skóra, klima itd 2002rok za 8000E - musiałby jeszcze coś zejść z ceny ... ale wersja poprostu świetna )

Opublikowano
Po 2 miesiącach zacznie narzekać na spore braki mocy i będzie żałował, że nie szukał nawet 523i czy 528i, gdzie koszta utrzymania są takie same, a osiągi dużo lepsze... byłem w bardzo podobnej sytuacji.
Opublikowano
A ja sie dołączę do rady kolegi kilka postów wyżej - poszukaj E 34 2,5 z końca produkcji - pojeździsz, przyzwyczaisz się do BMW, zmienisz na nowszy ja będziesz miał potrzebę. Pierwszy samochód z reguły spotykają różne przygody, E 34 kupisz taniej, a jeździ się samochodem, nie rocznikiem.
Opublikowano
No i co tutaj ważne - 7`ka to duuży samochód i boje się, że mógłbym sobie nie poradzić - to wkońcu będzie moje pierwsze auto

 

 

roznica w wielkosci do E39 jest znikoma , te centymetry sa nieodczuwalne

 

 

 

ps. Na E39 w miare zadbana ( nie odpicowaną do sprzedazy ) musisz wylozyc ok 25 tys. Bez tej kwoty znalezienie ladnej graniczy z cudem . A okazje cenowe omijaj duzym łukiem bo zwykle to jest mina .

 

Okazja to jak kupisz uzywane auto w dobrym stanie za normalne pieniadze

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.