Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

Przeszukałem forum ale nie ma nic o błędzie:

EVAP: Electrical valve from ldp pump, co to może znaczyć? (carsoft 6.1)

 

oraz drugie pytanko, nie wiem co jest bo wymieniłem sondę drugą (cylindry 4-6) a komputer nadal sygnalizuje błąd i czasami auto nadal zaczyna być zmulone. Zaraz po wymianie na chwilę było ok, parę dni i nadal problem powrócił. Kupiłem sondę taką samą jak była zamontowana czyli NGK/NTK OTA7H-5A1. Co to może być? Na pewno dobrze podłączona bo oczytałem się dużó o tym na forum :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

W E39 jest instalacja odprowadzenia oparów paliwa ze zbiornika paliwa do układu dolotowego, tam są m.in. zawór i filtr. U Ciebie zgłasza właśnie błąd tego zaworu. U mnie natomiast: "Tank pressure sensor (EVAP system)", czyli czujnika ciśnienia oparów...

Jak znajdę chwilkę to poszperam i podam Ci numer katalogowy tego zaworu i miejsce gdzie jest montowany

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak się objawia ta sonda na kompie?

Czy wyskakuje jakiś błąd?

Masz carsofta bez funkcji live data?

Masz tam gaz?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Witam,

dzięki thenygoos, jak byś znalazł chwilkę to poszukaj.

 

Co do sondy to komputer wyświetla błąd sondy bank2 dla cylindrów 4-6. Po wymianie kilkaset kilometrów auto chodziło ok i spowrotem przerywa i traci moc. Mam carsofta z funkcją livedata, znalazlem nawet odczyty z lambd, lecz nie potrafię ocenić czy wskazują jakieś anomalia, bo nie wiem o co tam chodzi. Czy mają wyświetlać takie same wskazania obydwie?

Jest założona instalacja gazowa sekwencyjna, problemy były już przed założeniem gazu, na gazie są bardziej odczuwalne.

Czy możliwe że jest coś źle podłączone przez gaziarzy? puścili jeden kabelek do kompa silnika, podejrzewam że właśnie od odczytów lambdy...

 

Czekam na wszelką pomoc.

pozdrawiam

Opublikowano

OKI, coś tam już mam... "ldp" to skrót od "leak diagnosis pump", czyli "pompa diagnozująca wyciek". Poniżej masz zrzut ekranu z WDS, w razie potrzeby mogę dołączyć jeszcze schamat. Nie wiem tylko, czy zawór, którego usterkę u Ciebie zgłasza komp jest wewnątrz pompy... Na schematach nie ma żadnego występującego oddzielnie zaworu...

 

http://images30.fotosik.pl/248/0525ec3a66ce836amed.jpg

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym błędem sondy to nie jest tak do końca oczywiste.

Ten błąd znaczy jedynie tyle , że sterownik silnika nie był w stanie dostroić składu mieszanki na podstawie wskazań sondy.

Nie koniecznie znaczy to , że padła sonda.

Może leje wtryskiwacz i masz mocno za bogatą mieszankę.

A do tego dodam , że kiepsko wyregulowany gaz nagminnie potrafi ten komunikat wywoływać < zwłaszcza na benzynie>

W live data sprawdź czy wartości napięcia sondy są zmienne < jeśli są stałe to wtedy jest padnięta sonda> Nie muszą być takie same < to praktycznie nie możliwe>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, pobawiłem się jeszcze livedata i dziwna rzecz. Na benzyznie odczyt z sond lambda ok (waha się max-min) lecz zaraz jak przełączę na gaz to odczyt ustaje na max (sonda1 4,855, sonda2 4,641).

 

Gdy przełączam na benzyne odczyty się zmieniają, daję na gaz to od razu się zatrzymują na podanych wyżej odczytach.

 

Mam instalację gazową sekwencyjną, elektronika zenith.

Czy to wina instalacji? czekam na cenne porady

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, pobawiłem się jeszcze livedata i dziwna rzecz. Na benzyznie odczyt z sond lambda ok (waha się max-min) lecz zaraz jak przełączę na gaz to odczyt ustaje na max (sonda1 4,855, sonda2 4,641).

 

Gdy przełączam na benzyne odczyty się zmieniają, daję na gaz to od razu się zatrzymują na podanych wyżej odczytach.

 

Mam instalację gazową sekwencyjną, elektronika zenith.

Czy to wina instalacji? czekam na cenne porady

pozdrawiam

 

Obstawiam , że to wina gazu.

Mało wiem o twojej instalacji dlatego doradzam wizytę u NAPRAWDĘ DOBREGO gazownika.

Może już ci wtryski siadły?

Jak byś miał własny programik i kabelek do gazu to wypadało by jeszcze sprawdzić czasy wtrysku i zgodność map.

A filtry od gazu dawno zmieniane?

Ile tam masz filtrów i od czego który?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

pojeździłem dzisiaj na benzynie bez załączania gazu i zero problemów, auto chodzi jak pocisk, co lepsze zero błędów w komputerze (na włączonej instalacji wystarczyło się przejechać do sklepu i z powrotem a błąd sondy wyskakiwał)

 

Wtryski raczej nie siadły bo było tak od początku historii z gazem, do teraz zrobiłem 10000km, filtry też mają 10000 i właśnie będę zmieniał.

 

Mam jeden filtr fazy ciekłej i jeden lotnej (w komplecie montażowym były dwa a założyli tylko jeden, plułem się że są dwa i tak ma być ale powiedzieli że jeden bedzie ok, czy na pewno?)

 

Programika niestety nie mam ani kabelka do gazu, jutro zadzwonię do gaziarzy, w sumie to dobrzy znajomi, i raczej cieszą się dobrą opinią więc myślę że coś zaradzą, tym bardziej że w przyszłym tygodniu czeka mnie trasa na chorwację :)

 

Wydaje mi się że to będzie wina złego podłączenia lub jakiś zły soft do gazu, czy masz jeszcze jakieś propozycje? może coś Ci się nasuwa?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.