Skocz do zawartości

Elektryka , ksenony ABS


Gość azam

Rekomendowane odpowiedzi

Przypadkowo stałem się posiadaczem BMW 525i E39 z instalacją LPG (sekw). ciagle mam z nim problemy i wkładam co chwila w niego dużą kasę. Nie będę się rozwodził co wymieniłem, ograniczę się do tego z czym sobie nie mogę poradzić, i mechanicy z warsztatów do których jeżdżę. Mój porzednik usprawnił sobie przednie reflektory dokładając dokupine przetwornice i jeszcze coś tam i przerobił je na ksenony.

Od pewnego czasu po włączeniu swiateł przez pierwsze 20 sekund prawy reflektor swieci błękitnie, a nstępnie światło dosłownie staje się

no myślę że różowe i tak już święci cały czas, do następnego wyłączenia i włączenia.

Drugi problem polega na tym że elektryk naprawiając sygnał szukając przewodu pradowego metodą prób i błędów wyciągał niektóre przekaźniki z gniazd i z powrtem wkładał, ale po tym stwierdziłem że palą się obydwie kontrolki ABS i trakcji a co za tym idzie, nie dziłają te funkcje.

Proszę o jakieś podpowiedzi w obydwu kwestiach, bo coraz bardziej zniechęcam się do tego badź co bądź ładnego i z charakterem wózka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksenon się kończy więc świeci na różowo. Było o tym.

Co do ABS-u i trakcji, to podłącz do kompa, bo korzystając z usług takiego mechanika, to zaraz będziesz jeszcze bardziej narzekał.

No i powinieneś raczej być zrażony nie do auta, lecz do fachowości mechanika. A to dwie różne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej kontynując moje słabe doświadczenie z BMW (5- E39 2,5 benz.) chciałbym ażeby ktoś mający cierpliwość, który nie będzie odpisywał to już było przeglądaj (300tys post. bo jak można temat szczegółowy znaleźć), odpowiedział mi na rozwiązanie usterek w tym moim szwankujacym non- stop nabytku, którego mimo wszystko polubiłem.

1 - na wolnych obrotach, szczególnie jak jesze nie przełaczy się na LPG (później też ale nieco mniej kołysze), nierównomierna praca silnika z obrotami spdającymi do "bujania" silnika.

Podstawiłem się na komputer (oczywiście nie w serwisie) w dwa niezależne miejsca, stwierdzono padnięcie dwu sąd (więcej w tym miejscu chyba nie ma) znajdujacych się na katalizatorze. sa podobno odpowiedzialne za dobór mieszanki a co zatym idzie wolne obroty.

Proszę o potwierdzenie i radę czy kupić zamienniki firmy Bosch

po ok. 170zł czy orginały po 350zł oferują to sklepy motoryzacyjne.

 

2 - mój nieznany poprzednik mojego BMW do oryginalnych lamp przednich występująch w samochodzie jakimś cudem włożył żarówki ksenonowe na zasdzie:

- wystający kołnierz lampy tylnej jego części, powykruszał a następnie żarówkę z obłamanym wcześniej "kołnierzykiem" (widocznie w całości nie chciała wejść), wcisnął i zalał szybkoschnącym silikonem. Kupiłem nowe żarówki i nie wiem jakim sposobem je zamocować, może dobrać jekieś osłonki gumowe mocujące, bądź jakieś spinki - spiłować wcześniej do równej powierzchni ten pokruszony wystający kołnierz.

Proszę o kontakt i podpowiedź może jest sposób włożenia tych żarówek.

Zaznaczam, że w tym momencie nie chcę i nie mogę kupić nowych lamp, choćbym miał z powrotem zalać te żarówki silikonem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm...

Jeśli wyszły padnięte sondy to niestety jedynym sposobem naprawy jest wymiana i skasowanie błędów i adaptacji. < napisz o jakie sondy chodzi to może coś się da zaoszczędzić?>

A lampy stanowczo do wymiany!!!

Nawet nie wspominaj na forum , że masz zamiar coś tam piłować i sklejać. < zaraz się nasłuchasz i to nawet słusznie>

Zastanów się jak to będzie świeciło.

Kup najtańsze lampy i nie drutuj.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Jeśli wyszły padnięte sondy to niestety jedynym sposobem naprawy jest wymiana i skasowanie błędów i adaptacji. < napisz o jakie sondy chodzi to może coś się da zaoszczędzić?>

A lampy stanowczo do wymiany!!!

Nawet nie wspominaj na forum , że masz zamiar coś tam piłować i sklejać. < zaraz się nasłuchasz i to nawet słusznie>

Zastanów się jak to będzie świeciło.

Kup najtańsze lampy i nie drutuj.

 

Dzięki za informację, jeśli chodzi o sondy robiąc rozeznanie zlokalizował w sklepie motoryzacyjnym sprzedawca jako:

- nr. 0258005109 produkowane w niemczech

nr. zamienne BMW 11 781 433 940

11 787 513 963

Długość 102cm kolory kabli: czarny, szary, 2 białe (na klucz 22mm).

 

Pozdrawiam

azam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążąc dalej temat przednich lamp, proszę mi powiedzieć czy są jakieś żarówki pasowałyby do oryginalnych lamp w roczniku 1997 (BMW 525 i e39), do których zosały wcześnie zamontowane przetwornice itd. Może zachowując właściwości mu nadane będą pasować w te oprawki jw.

 

 

azam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisz jakie numery masz na mocowaniach w tych lampach? < numer części o które ci chodzi?>

Mam tu rozkompletowane lampy i jeśli te części będą dobre to ci je mogę oddać.

A sonda lambda to na szczęście tańsza sonda do której łatwo nabyć zamiennik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakie numery masz na mocowaniach w tych lampach? < numer części o które ci chodzi?>

Mam tu rozkompletowane lampy i jeśli te części będą dobre to ci je mogę oddać.

A sonda lambda to na szczęście tańsza sonda do której łatwo nabyć zamiennik.

 

Dzięki poradziłem sobie z lampami i żarówkami

 

azam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.