Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie i jednoczesnie prosze o nieblokowanie tego tamatu gdyz po przewaleniu całego forum nie znalazłem satysfakcjonujacych odpowiedzi. Nie jestem tumanem i umiem uzywac opcji "szukaj". Czesto w tematach znajdowałem głupie kłodnie dotyczace spalania i jakies szczatki informacji ale nic ponad to.

Chce wymienic swojego nudnego i wolnego turlacza jakim jest golf IV 1.4 75 koni na samochod, ktory juz od dobrego roku sni mi sie po nocach czyli bmw e32. W gre wchodzi auto jak najnowsze(93-94) i tylko z automatyczna skrzynia biegow poniewaz znudziło mi sie machanie lewarkiem spod kazdych swiateł. Wiem ze modele z silnikiami v8 maja 5 biegowy automat. Jak mniemam jest on szybszy i wpływa na mniejsze zuzycie paliwa w porownaniu z 4 biegowymi z modeli r6 czy v12 czyli jest po prostu lepszy. Chciałbym auto przerobic na gaz i jak juz zdazyłem wyczytac gaz skwecyjny dobrze sie tu sprawuje. Kilka załozen.

- nie zalezy mi na piorunujacych osiagach, nie jestem bardzo agresywnym kierowca wiec 730 v8 powinno wystarczyc.

- jak sie ma spalanie gazu w modelu 730 v8 i 740 czy jest to poziom podobny czy roznica jest duza?

-czy 730v8 jest duzo tansze w utrzymaniu czy jest to podobny poziom(czesci)?

Pieniadze za bardzo nie graja roli. Jestem w stanie wydac wieksza sume na dobry samochod z małym przebiegiem oraz 5 tysi na instalacje gazowa.

Łatwiej jest znalezc dobra 740, ktorych jest wiecej niz 730 v8 automat, ktorych jest bardzo mało.

Czy warto szukac i zapłacic spore pieniadze za dobre 730 i czy jego eksploatacja bedzie znaczaco tansza niz 740i?

Za uzyskane informacje dziekuje.

Opublikowano

muslisz sobie uzmyslowic ze z automatem predzej czy pozniej w v8 bedzie problem - czy to z 3.0 czy 4.0 - przebiegi tych samochodow sa ponad 200tys a to czas kiedy automat zbliza sie do konca zycia - a naprawa nie jest ani tania , ani nie ma gwarnancji jej skutecznosci ...

 

dlatego najlepszym rozwiazaniem moim zdaniem jest manualna skrzynia - ale to tylko moje zdanie - a to dlatego ze skrzynie w silnikach v8 nie sa trwałe ...

 

 

jezeli mowa o silnikach - to im wieksze v8 tym lepsze :twisted2:

 

jezeli nie zalezy ci na osiagach a bardziej na ekonomii to polecam 3.0 v8 - najekonomiczniejszy silnik w e32 ... jezeli spalanie nie gra roli to 4.0 jest odpowiedniejsze ...

 

koszty utrzymania 3.0 i 4.0 sa identyczne - bo to ten sam silnik , podobny osprzet - wszystko zalezy od stanu konkretnego mogelu

 

 

ja bym sie tez powaznie zastanowil nad e34 530 v8 lub 540 v8 - wyposazenie moze byc podobne , komfort troche gorszy , za to prowadzenie lepsze i duzo lepsze osiagi i mniejsze spalanie - prawie 300 kg roznicy w masie robi swoaje ...

 

 

co do instalacji lpg - m60 to wymagajacy silnik i wszystko musi byc zrobione perfekcyjnie

Opublikowano

Dzieki za konkretne odpowiedzi. E34 mnie nie interesuje. Moj kuzyn ma takie auto. Mało miejsca w srodku i bardzo oklepane. Poł wsi takimi smiga.

E32 ma magiczny wyglad i jest ich bardzo mało, tylko taki model mnie interesuje.

 

Zmartwiłes mnie tym automatem :( :( :(. Znalzałem na mobile kilka aut z przebiegiem około 150 tysi. Moze cofniete, moze nie. Czy warto sie zinteresowac takim?

Czy automatmozna wymienic na nowy. Jaki jest tego koszt i czy mozna znalezc cos na wymiane?

Opublikowano

Według realoem ....

 

skrzynia

 

01 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH A5S 310Z - MG 1 07/1993 24001421215 $4,162.68 +core

 

to jest z 730i M60

 

Myślę że jeśli znajdziesz zabane e32 nawet z automatem to i tak pojezdzisz dosyc długo , a co to ma za znaczenie czy e34 z automatem czy e32 jesli tam jest montowana ta sama skrzynia

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
Witam...jesli chodzi o awaryjnosc skrzyn automatycznych przy silnikach V8 to nie wiem jak to jest z 3.0 bo tam jest chyba skrzynia troszke inna ale w 4.0 skrzynia ZF faktycznia przy przebiegu w granicy 250 tys moze dawac oznaki zmeczenia.Moja BMka ma 258n tys i cos sie dzieje nie tak bo przy redukcji z 5tki na 4ty bieg szarpie,ale moze jest to kwestia ze sterowniem silnika bo czasem silnik traci moc.A moze po prostu juz w skrzyni cos siada.Sprawdzalem na allegro i jest dosyc duzy wybor tych skrzyn za ok 1500zł i niektore nawet sa zamontowane jeszcze w autach i mozna je wyprobowac,wiec nie jest tak zle...remont takiej skrzyni jest drogi.Jesli zastanawiasz sie jaki V8 wybrac to polecam 4.0...satysfakcja z osiagow gwarantowana.Jednak zastanowiłbym sie na twoim miejscu nad rzedówka 3.5 w automacie.Silniki bardzo trwałe i skrzynie wytrzymałe i chociaz 4 biegowe to jezdzi sia na nich swietnie.pozdrawiam.
Opublikowano
Dokładnie silnik M30 jest bardzo wytrzymały , mocy nie brakuje a i spalanie może mile zaskoczyć :mrgreen:

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano

zdecydowanie polecam 740, osiągi dają wielką frajdę, dużo elementów wzmocnionych (zawieszenie, hamulce). A skrzynie? nie wiem skąd stwierdzenie, że skrzynie nie wytrzymują. Trzeba się z nimi po prostu właściwie obchodzić, ja w swojej rzeczywiście robilem remont ale poprzedni właściciel zaniedbał sprawę i stąd były kłopoty. To kwestia tego na jaki egzemplarz trafisz - jeśli ktoś przed tobą próbował automatem jeździć jak manualem (zmiana biegów w czasie jazy - czytałem takie opinie na tym forum) lub wygłupiał się na drodze D - R, guma itd to skrzynia pójdzie do piachu ale jeśli ktoś wie jak się obchodzić z automatem to przejedzie tyle co silnik. Nawet przy parkowaniu zmieniamy biegi po zatrzymaniu samochodu i na niskich obrotach!!!

wcześniej miałem 735 i mam wrażenie, że spalanie w 740 jest niższe (oczywiście przy "normalnej" jeździe). Natomiast to co dzieje się w silnikach v8 to stukot rozrządu (chyba) u mnie puka już 20 tys i jeździ. ani lepiej ani gorzej. I tu naprawa nie wchodzi w grę :( no chyba, że masz worek pieniędzy.

pozdrawiam

Opublikowano

Dzieki wszytkim za odpowiedzi.

Rajcuje mnie bardzo dzwiek silnika v8 dlatego chce ten model no i fajnie jeszcze wyglada szeroki nos :)

Do tego łatwiej znalezc egzemplarz 730 v8 z niskim przebiegiem i w dobrym stanie bo był produkowany do 94 kiedy 735 gdzies tam sie skonczyło troche wczesniej. Poza tym na wikipedia pisza ze skrzynia ZF było w obu silnikach v8 wiec w 3.0 moze byc mniej zuzyta bo katuje ja nizszy moment obrotowy( tak sobie teoretycznie gdybam).

te skrzynie siadaja czy sie z nimi dobrze obchodzisz czy zle - jak zle to szybciej sie skonczy ... ale i tak 200-300 tys to kres zywota tych skrzyń

Mam nadziej znalezc auto z przebiegiem 150 tysi :wink:

 

Jeszcze raz dziekuje za info i nieolanie tamatu.

Opublikowano

tak - w 3.0 i 4.0 byly skrzynie ZF - ale 2 rozne jej typy - w 4.0 5hp30 ( z wadliwym koszem wstecznego biegu ) , w 3.0 5hp18 - ogolnie skrzynia troche za slaba do tego silnika ...

 

uwazam ze bedzie ciezko znalezc e32 z takim przebiegiem (reczywistym ) ...

 

 

 

generalnie nie tylko przebieg konczy skrzynie - skad pewnosc ze poprzedni wlasciciel nie palil gumu i nie wyrzucal w czasie jazdy na N ? co wykancza skrzynie bardzo szybko ...

Opublikowano
Pewnosci nigdy nie ma ale jak cały samchod jest zadbany to i skrzynia tez. Niemcy chyba wiedza jak sie obsługiwac z autami i raczej e32 nie słuzy im jako driftowoz a raczej jako wygodne limo.
Opublikowano
Niemcy chyba wiedza jak sie obsługiwac z autami i raczej e32 nie słuzy im jako driftowoz a raczej jako wygodne limo.

Przede wszystkim służy do jeżdżenia, jeżdżenia i jeszcze raz jeżdżenia.

Większość z nich 150 kkm miała na liczniku 10 lat temu.

Trwa ładowanie podpisu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
te skrzynie siadaja czy sie z nimi dobrze obchodzisz czy zle - jak zle to szybciej sie skonczy ... ale i tak 200-300 tys to kres zywota tych skrzyń

 

Panowie - o jakie usterk skrzyn wam chodzi?

 

Z tego co wiem to w automatach przy B40M60 nagminnie pada wsteczny.

 

Od 10/94 (w E34 na pewno nie wiem jak w "7-kach") BMW wprowadzilo modernizacje skrzyn i wsteczny juz nie pada.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

Żywotność auta to przede wszystkim sprawa indywidualna.

W każdej marce zdarzają się rarytasy i fekalia.

 

Co do żywotności skrzyni automatycznej, to w dużej mierze decyduje sposób eksploatacji.

Kolega xsilver ma uraz do automatów, a może po prostu woli machać ręką (przepraszam jeśli Cię uraziłem), ja czerpię przyjemność z wygodnej jazdy.

Na liczniku mam już ok. 215kkm (nie wiem na ile mógł być dawniej okręcony) i skrzynia chodzi płynnie i ładnie.

Spotkałem 7er na automacie z ponad 400kkm i właściciel twierdził że skrzynia oryginalna, choć są też tacy u których ten element nie udźwignął nawet 200kkm.

 

Jeśli skrzynia będzie pracować płynnie i cicho, niemal nieodczuwalnie zmieniać biegi przy normalnej jeździe, to warto się zainteresować autem.

Opublikowano

Ja od siebie moge dodac, ze nawet delikatne "uslizgi" - najczesciej przy wrzucaniu 3ki i 4ki to tak naprawde nic strasznego i z takim czyms mozna jeszcze dluuuuuugo jezdzic.

 

Inna sprawa to to, ze takie uslizgi moga swiadczyc o "niepoprawnym" uzywaniu skrzyni przez poprzednikow.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Ja od siebie moge dodac, ze nawet delikatne "uslizgi" - najczesciej przy wrzucaniu 3ki i 4ki to tak naprawde nic strasznego i z takim czyms mozna jeszcze dluuuuuugo jezdzic.

 

Inna sprawa to to, ze takie uslizgi moga swiadczyc o "niepoprawnym" uzywaniu skrzyni przez poprzednikow.

 

Rozszerz hasło z uślizgami, bo nie jarzę jak dokładnie miałbym je rozpoznać, a podobnie może się charakteryzować nie usterka skrzyni, tylko zjechana juz tarcza sprzęgła.

Opublikowano

Ojejciu jejciu - bedzie ciezko - najlepiej to nasladowac ustami dzwiek ;-)

 

Wiec generalnie jak automat zmienia bieg to od razu wskakuje nastepny:

Luuuuuuu-Luuuuuuu - bez zadnej przerwy, szarpniecia.

 

Jesli mamy uslizg to pomiedzy zmiana wystapi taka jakby malutka przerwa i obroty najczesciej na ta malutka chwilke delikatnie podskocza i czesto tez delikatnie szarpnie:

Luuuuuu-UU-Luuuuu

 

Najlepiej to slychac nie wciskajac - jak jedzie spokojnie i zmienia na niskich obrotach.

 

Pamietam swoja pierwsza historiee z automatem w E36.

 

Jak wracalem nia z niemiec dwa razy zapalila sie lampka od automatu - tryb awaryjny i ruszanie z 3go biegu - jadac przez centrum Lodzi o 15tej - masakra.

 

Zajechalismy do lokalnych szpecow od BMW - chlopaki podlaczyli pod kompa i mowia masz uslizg na 3cim biegu i w ogole teraz trza wyjac skrzynie - rozebrac - 300zl na sam poczatek i auto zostawiasz w Lodzi (jestem z Mazur), ale lampka zgasla - mowie pier... taki intere i jade dalej.

 

znalazlem z polecenia kumpla lokalnego szpenia od automatow - koles robil kiedys w jakims serwisie - wielki szacun dla jego profesjonalizmu do dzis.

 

Najpier mechanicy sie bali i odsylali mnie do innych.

 

dzwonie w koncu do niego i mowie koles RATUJ.

 

Mowi dobra podjedz do mnie rano - zdejme miche i "na piechote" bede wszystko sprawdzal.

 

zostawilem auto o 12tej - o 15tej dzwoni i mowi WIEM, MAM - czujnik predkosci odrotowej na wyjsciu ze skrzyni wariowal jak dostal temperatury, a bajki o uslizgach zapomnij - z takimi uslizgami to jeszcze kuuuuupe lat pojezdzisz.

 

EDIT:

W automacie jako glowne sprzeglo robocze nie robi tarcza (choc najczesciej sa i nawet dwie) tylko "sprzeglo hydrokinetyczne" zwane tez "konwerterem momentu obrotowego" - niech mnie ktos poprawi jesli pomylilem druga nazwe.

to takie jakby dwa wiatraki w rurze (sruby od motorowki) z ktorych jeden krecac sie pcha olej a drugi jest tym pchanym olejem napedzany - czyli takie sprzeglo ale "plynne" - to dlatego stojac na swiatlach (prawie) wcale go nie niszczymy, a juz na pewno lepiej stac na "D" niz wyrzucac co chwila na luz.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
przedewszystkim , jeśli chcesz kupić BMW to zapomnij o takim pojęciu jak "przebieg" pamiętaj o tym a daleko zajedziesz BMką, chcesz V8 bierz V8 ale automat padnie prawdopodobnie. Najlepszym silnikiem w tym aucie jst 3,5 M30, z odrobiną zdolności manualnych sam go naprawisz. Gaz do niego za 3000zł można założyć, no i Alpina po swoim tuningu tego silnika dawała gwarancję na 500 tys. km, skrzynie automatyczne łatwo dostępne na rynku wtórnym. Rób jak chcesz ale nie szukaj auta z małym przebiegiem bo się przejedziesz.
Opublikowano
Dzieki za porady jeszcze raz. Mysle ze jak znajde godna uwagi 730i v8 automat to ja wezme. Okazało sie ze na forum jest jeden uzytkownik, ktorego dobrze znam z innego forum. Zobowiazął sie, ze jak przyjdzie czas to pomoze kupic dobre auto.
Opublikowano
chcesz V8 bierz V8 ale automat padnie prawdopodobnie.

 

Z takim podejsciem to najlepiej nic nie kupowac ;-)

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
A ja inaczej podszedł bym do sprawy i na pytanie zadane w temacie tak odpowiedział: kup ten, który miał mniej właścicieli i ma chociaż częściowo udokumentowany przebieg oraz serwis...
Opublikowano

Wychodze z założenia ,że używaną bmkę powinno się kupować z zachodu, lepsze drogi,i ludzie nie robią napraw usterek metodą garażową u sąsiada, dowody rejestracyjne w niemczech posiadają wpis wszystkich użytkowników auta, z ich danymi i wiekiem co duzo moze powiedzieć. A taka bmka zazwyczaj jest serwisowana w ASO,więc jedziesz do najbliższego punktu ASO i wiesz jaki jest faktyczny stan licznika Bmki. Ja tak zrobiłem z moją i chociaż miała 180 tyś wkładam 1000 zł rocznie, przejechałem 65 tyś km i chodzi jak ją kupiłem. 0 awaryjności.

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
Automat ? nie ma nic piękniejszego a co do v8 to utrzymanie nie jest jakimś większym problemem , ale są też wyjątki gdzie jak chcesz aby część była oryginalna (uzywana lub nie) to bardzo boli np; jak będziesz kupował 3.0v8 sprawdz środkowy tłumi (nibu nic to tylko tłumik) ale nie kupisz nigdzie zamiennika tylko nowy i tylko oryginalny (wiem co pisze miesiąc z tym walczyłem) a cena jakieś 1700 zł
Opublikowano
Automat ? nie ma nic piękniejszego a co do v8 to utrzymanie nie jest jakimś większym problemem , ale są też wyjątki gdzie jak chcesz aby część była oryginalna (uzywana lub nie) to bardzo boli np; jak będziesz kupował 3.0v8 sprawdz środkowy tłumi (nibu nic to tylko tłumik) ale nie kupisz nigdzie zamiennika tylko nowy i tylko oryginalny (wiem co pisze miesiąc z tym walczyłem) a cena jakieś 1700 zł
Oooch...bez przesady ,az tak bardzo nie boli,jednak warto kupowac czesci oryginalne...dalej zajedziesz.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.