Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

dokonałem regenaracji rozrusznika - autko nie chciało palić - ale jest problem

Tzn. wymieniłem szczotki - były wykończone - oraz tulejki i całość założyłem. Podłączyłem przewody i .. nic

 

nie reaguje zupełnie

 

rozrusznik Bosch

Złączyłem na bendyksie dwie duże śruby to wirnik się załącza. Prawdopodobnie bendyks - ale czy na pewno

 

Jakie napięcia powinny być na kablach które są do bendyksa? Jeden z napięciem ciągłym (gruby) drugi do rozrucznika (linka) oraz dwa małe. Jeden ma na sobie ciagłe napięcie ok 2V drugi nic. Ten z napięciem jak przekręcę kluczyk to podnosi napięcie do 4V

 

Czy może jakiś bezpiecznik się spalił czy coś nie tak z instalacją czy bendyks?

Jak z tymi napęciami - ile powinno być?

Opublikowano
Powolutku,bendiks to część rozrusznika która sprzęga rozrusznik z kołem zamachowym to ta zębatka.Kolego tam gdzie zwierałeś to jest włącznik elektromagnetyczny (elektromagnes).Aby się włączył na grubym kablu musi być 12v a na cienkim kablu też ma być 12v ale po przekręceniu kluczyka w pozycje pracy rozrusznika.U ciebie wygląda na to że niema napięcia sterującego z stacyjki (akumulator mam nadzieje naładowany),można to sprawdzić zwierając cienki kabel do 12v (tam gdzie masz 4v),rozrusznik ma się włączyć i kręcić silnikiem.Jeżeli rozrusznik nie wystartuje będzie to wskazywało na defekt włącznika elektromagnetycznego (rzadko pada)Tyle teorii.do bmw marsz i testuj. :D

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Opublikowano

dzięki za szybką odpowiedź

 

a więc mam tak

mam dwa cienkie kabelki, jeden 0V drugi 2 lub 4 (2 cały czas 4 jak przekręcę kluczyk aby "kręcił") jak zewrę ten kabel na 12 V - nic się nie dzieje.

Dzieje sie natomiast kiedy drugi cienki kabelek podłączę do 12V - rozrusznik wiruje ale nie zazębia ??

 

tak to wygląda

Opublikowano
Jeżeli nie zazębia to źle założyłeś widełki prowadzące bendiks.Rozbierz rozrusznik i sprawdź go poza autem.Podłącz 12v do grubego kabla i 12v do tego cienkiego rozrusznik ma się włączyć a zębatka wysunąć do przodu.UWAGA na palce ,nie wkładać w zębatke bo zmieli!!!Masa na obudowę rozrusznika.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Opublikowano

hmm, nie wiem jak z tymi widełkami - rozbiorę i zobaczę

 

ale do którego z tych małch 12V - są 2 i to jest problem! Poza tym jak przekręcam kluczyki to w żadnym nie ma 12V??

 

Jest do tego jakiś bezpiecznik?

 

mówiąc widełki masz na myśli nr. 7

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB11&mospid=47369&btnr=12_0517&hg=12&fg=25

 

hmm myślę że dobrze złożyłem, cięzko źle to złożyć. Generalnie aby zazębiło elektromagnes musi pociągnąć za tą wajchę ? yes?

Opublikowano
Tak element numer 7.Dziwne że są dwa kable zwykle jest jeden może drugi to po prostu masa włącznika.Możesz podpiąć na próbę i tu i tu nic nie może się uszkodzić.Odnośnie stacyjki może być ,że styk się w niej upalił.O bezpieczniku w tym obwodzie nic nie wiem należało by przekopać schemat.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Opublikowano

Witam ponownie

 

Wczoraj rozebrałem i mam kilka nowych wieści

 

Są cztery wtyki ale jeden zauważyłem że jest zmostkowany z wyjściem na rozrusznik, także będzie tam prąd jeśli się załączy

 

napęcie też jakoś dupiasto mierzyłem ponieważ jest 12V jak się przekręci stacyjkę. Także wynik - automat nie wypycha tłoczka

 

Część nr. 7 dobrze założyłem ponieważ - nie dało się tego zrobić źle - ma ona wspornik z jednej strony i nie da się pomylić :)

 

 

A teraz kilka fotek poglądowych

http://img61.imageshack.us/img61/3570/cimg6834vl9.th.jpg

 

http://img61.imageshack.us/img61/7356/cimg6833gv0.th.jpg

 

http://img61.imageshack.us/img61/1537/cimg6824jj6.th.jpg

 

Jak rozebrać ten automat - który się nie psuje :D

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zanim go rozbierzesz to najpierw sprawdź czy jest przejście przez cewkę tego elektromagnesu? Może nie łączy na lutowaniu i wystarczy tylko poprawić to lutowanie. Możliwe , że sam w czasie remontu je ponaciągałeś.

A rozbiórka to kwestia rozlutowania końcówek uzwojenia.

Przy okazji będziesz miał okazję do wyczyszczenia styków zwory

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

mogłbyś bardziej łopatologicznie do mnie :)

 

Jak sprawdzić przejście przez cewkę?

I jak ew. rozebrać to to

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do sprawdzenia przydał by się jakiś miernik oporu.

Ostatecznie kawałek lampki i kabelka

Trzeba sprawdzić czy prąd przechodzi między małymi stykami na tym automacie < tak to czasem nazywają.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak te , ale widzę , że nie masz tam możliwości rozlutowania.

Masz inny automat niż u mnie jest.

Nie wiem jak ten rozebrać

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

no nie ma przepływu - więc to ten problem!

 

Hmm nie wiem jak się do tego dobrać żeby czegoś więcej nie uszkodzić

 

ktoś wie??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

słabo widać na tym zdjęciu ale chyba jednak można go rozlutować.

A nie prościej go wymienić?

To nie powinno być drogie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Rozlutować - jak?

 

Może te dwie małe śrubki sa do wykręcenia?

A reszta to siedzi jakby w obudowie i nie wiem czy ją wypchać do tyłu czy jak - idę pokombinować

 

a kupno - pewnie tak zrobię jeśli nie naprawię - tylko musze jechać, szukać itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można rozlutować.

Obok tych śrubek masz takie podłużne wypustki. Nie wiem jak to opisać ale to są te lutowania.

Jak dobrze wyczyścisz to będziesz widział co i jak.

Jak je rozlutujesz i usuniesz cynę to powinno wyjść po pociągnięciu do siebie.

A te wypustki powinny zostać

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ten "automat" jest nierozbieralny jest zaprasowany i nawet jak go wydłubiesz to raczej nie złożysz.Oczywiście nie ma rzeczy nierozbieralnych ale nowy do merca kosztował mnie 50 pln więc po co się męczyć....

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Opublikowano

ZROBIONE !!!

 

Faktycznie automat jest zaklepany. "Odklepałem" go za pomocą śrubokręta - miękki metal.

Faktycznie jak kolega sugerował oderwały się druciki od uzwojenia a dokładnie obcięły. Podczas odkręcania rozrusznika za pierwszym razem ciężko szło i jak odkręcałem przewód 12V - przekręciłem lekko środek "automata" - obcięłem uzwojenia

 

Ciężko było przylutować - te kabelki z uzwojenia jakieś takie nawet po oskrobaniu ich - ciężko chwytały się cyny.

Ale się udało - zaklepałem i działa !!!

 

Poniżej zdjęcie poglądowe dla potomności coby inni później wiedzieli co i jak

 

http://img99.imageshack.us/img99/8592/cimg6833wu3.th.jpg

Dzięki wszystkim za pomoc

 

Czołem

 

PS. Jakoś tak szybko chodzi ten rozrusznik - aż gwiżdże jak odpalam??

 

hmm??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NO.

Ludzie ludzi robią a co dopiero coś takiego.

Na przyszłość radzę uważniej demontować żeby więcej nic nie urwać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 lata później...
Opublikowano

witam sorry ze odgrzewam pulpeta ale nie chcialem zakladac nowego tematu

mam podobne obiawy w m30b35

wirnik chodzi tylko automat nie wurzuca.

po podaniu napiecia na krotko automat wyrzucany jest.

nie wiem teraz jak i co sprawdzac.

bendix mam troche inny niz kolega wzucil na foto, bo mam 2 wsuwki na gorze, a po miedzy nimi jest bolec(srubka).

tak samo jest na dole bendixa, 2 wsuwki i i jeden bolec po srodku.

miedzy gora a dolem oczywiscie sa przewody(grubasy) zasilanie i odejscie (pewnie)

troche foto nie wyszlo http://img651.imageshack.us/i/rozrusznike34.jpg/

 

chlopaki a jak te 2 wsuwki powinny byc podlaczone ktore daja impuls z stacyjki ?

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.