Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na początek musimy zaopatrzyć się w stosowną manetkę tempomatu. Trzeba tez sprawdzić, czy mamy w aucie instalacje - przełącznik na sprzęgle w przypadku manuala oraz wolna biała kostkę po lewej stronie kolumny kierowniczej. Manetka do TDS musi mieć 2 styki w kostce (manetka od benzynowego silnika nie pasuje). Jak zakupimy manetkę to zabieramy się do pracy.

 

1. Odkręcamy lewa osłonę deski rozdzielczej i ukazują sie nam wszystkie kostki elektryczne (2 śruby krzyżakowe nad nogami kierowcy, 1 przy uszczelce drzwi, 2 pod plastikowymi kołeczkami na wierzchu (bądź pod drewnianą listewką, jeśli ktoś ma drewno)

 

2. Odkręcamy dolna osłonę kolumny kierownicy (1 śruba - wkrętak krzyżowy) i ściągamy obracając o 90 st aby przełożyć przez dźwigienkę regulacyjna

 

3. Pod przełącznik wycieraczek wsuwamy w łoże manetkę tempomatu układając przy tym elementy maskujące manetki

 

4. Wiązkę od manetki wyprowadzamy lewą stroną kolumny kierownicy ( jest taka specjalna czarna rynienka, w której lecą pozostałe wiązki. Tutaj warto założyć nowe 3 paseczki ściągające.)

 

5. Wpinamy wtyczkę manetki w kostkę (pierwsza od kolumny kierownicy, nie sposób się pomylić, gdyż wtyczka pasuje tylko w 1 pozycji)

 

6. Teraz warto odbyć jazdę próbną i sprawdzić czy wszystko działa (czasami trzeba podpiąć MODIC i wykasować błędy).

 

7. Wycinamy otwór dla manetki tempomatu w dolnej części osłony kolumny kierownicy (od wewnętrznej strony jest zaznaczony obszar do wycięcia). Posłużyłem się małym dłutkiem i pilniczkiem do metalu - po zakończeniu prac wygląda jak oryginał.

 

8. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się tempomatem.

 

 

Pozdrawiam

 

P.S. Jeśli ktoś będzie miał jakieś trudności z założeniem tempomatu, służę pomocą.

Edytowane przez lieder_r
Opublikowano
A nie orientujesz się kolego, czy do mojego autka (525i M50b25 z Vanosem '94) też da radę założyć tempomat, jeśli nie jest w taki fabrycznie wyposażone?
126p>Polonez 1,5>Seicento 900>Polonez 1,4 103kM>Nissan 100NX 150kM>Peugeot 406>Peugeot 406>Opel Vectra 2,2DTI>BMW520i 24V>BMW 525i 24V Touring i VW POLO 1.0 sport GT :) '92>A-klasa 140KM>E61 530d
Opublikowano
A nie orientujesz się kolego, czy do mojego autka (525i M50b25 z Vanosem '94) też da radę założyć tempomat, jeśli nie jest w taki fabrycznie wyposażone?

 

Do benzyny musisz zakupic caly zestaw, tj: manetke, silnik sterujacy z dodatkowa linka gazu, wiazke elektryczna, sterownik oraz przelacznik na pedal sprzegla jesli masz manuala. W tds sprawa jest o wiele prostsza, tu jesli jest czujnik na sprzegle w manualu to jest i wiazka i wystarczy przywiesic manetke. Wszystkim zawiaduje ECU w tds.

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zamontowałem w e34 525 TDS '92 manetkę do tempomatu, switch na sprzęgle jest, błędy wykasowane a tempomat nie działa. Manetka dwuprzewodowa (z drabinką rezystorową - 100% sprawna). Po podłączeniu manetki komputer przestał zbierać błędy na temat tempomatu. Próbowałem uruchomić z dwoma różnymi sterownikami DDE - bezskutecznie. Proszę osoby zorientowane w temacie o jakieś wsparcie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zamontowałem w e34 525 TDS '92 manetkę do tempomatu, switch na sprzęgle jest, błędy wykasowane a tempomat nie działa. Manetka dwuprzewodowa (z drabinką rezystorową - 100% sprawna). Po podłączeniu manetki komputer przestał zbierać błędy na temat tempomatu. Próbowałem uruchomić z dwoma różnymi sterownikami DDE - bezskutecznie. Proszę osoby zorientowane w temacie o jakieś wsparcie.

 

Powiadasz ze nie dziala.... ale napisz co dokladnie sie dzieje? Czy manetka nie rozpedza auta, nie podtrzymuje predkosci? Aha i jak wlaczasz tempomat? Napisz cos wiecej, to postaram sie pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zamontowałem w e34 525 TDS '92 manetkę do tempomatu, switch na sprzęgle jest, błędy wykasowane a tempomat nie działa. Manetka dwuprzewodowa (z drabinką rezystorową - 100% sprawna). Po podłączeniu manetki komputer przestał zbierać błędy na temat tempomatu. Próbowałem uruchomić z dwoma różnymi sterownikami DDE - bezskutecznie. Proszę osoby zorientowane w temacie o jakieś wsparcie.

 

Powiadasz ze nie dziala.... ale napisz co dokladnie sie dzieje? Czy manetka nie rozpedza auta, nie podtrzymuje predkosci? Aha i jak wlaczasz tempomat? Napisz cos wiecej, to postaram sie pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Praktycznie całkowite zero reakcji na jakiekolwiek ruchy manetką. Ale podłączałem wczoraj Dis-a i zwrócił błąd o uszkodzonym sygnale prędkości więc pewnie to jest przyczyna. Muszę zweryfikować ze schematem, czy wszystkie niezbędne sygnały dochodzą do DDE. A może pamiętasz, na który pin DDE podawany jest sygnał prędkości i skąd idzie (bezpośrednio z czujnika czy z liczników)?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
sygnał idzie z zegarów , a czy działa u Ciebie na komputerze aktualna prędkość ? u mnie nie działa i nie działa też tempomat , ani nie liczy śrredniego zużycia paliwa .......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Oto kostka w ktora wpinamy manetke tempomatu:

http://img389.imageshack.us/img389/7974/dsc00423zi7.jpg

 

 

A tak wyglada przelacznik na sprzęgle:

http://img389.imageshack.us/img389/8640/dsc00424mo4.jpg

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam takie pytanie mam BMW e34 520 24V miąłem wiązkę do tempomatu założyłem silnik tempomatu, manetkę, czujnik sprzęgła komputer, zostało mi tylko podpiąć linką, czy oprócz tego co założyłem musze cos jeszcze podłączyć ??? Czy już wszystko będzie działać czy jeszcze nie, bo nie mogę wypróbować tepomatu bo nie mam jeszcze spinki od linki.

 

Proszę o odpowiedz.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam takie pytanie mam BMW e34 520 24V miąłem wiązkę do tempomatu założyłem silnik tempomatu, manetkę, czujnik sprzęgła komputer, zostało mi tylko podpiąć linką, czy oprócz tego co założyłem musze cos jeszcze podłączyć ??? Czy już wszystko będzie działać czy jeszcze nie, bo nie mogę wypróbować tepomatu bo nie mam jeszcze spinki od linki.

 

Proszę o odpowiedz.

 

 

Skoro masz wiazke, silnik i linke to wszystko powinno zadzialac. Sprawdz, czy masz sterownik tempomatu (w TDS ECU silnika wszystkim zawiaduje, w benzynowych modelach musi byc sterownik).

 

Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Dodam tylko, że w niektórych modelach trzeba zdjąć kierownicę, aby móc zdemontować dolną osłonę kolumny kierownicy. Poza tym nie wszystkie kolumny kierownicy są skręcane na jedną śrubę, u mnie są dwie. Poza tym wielkie dzięki za poradnik.
Opublikowano
Dodam tylko, że w niektórych modelach trzeba zdjąć kierownicę, aby móc zdemontować dolną osłonę kolumny kierownicy. Poza tym nie wszystkie kolumny kierownicy są skręcane na jedną śrubę, u mnie są dwie. Poza tym wielkie dzięki za poradnik.

 

Zgadza się - masz przedliftingowe auto z kierownicą bez poduszki powietrznej.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.