Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem wygląda tak:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29ef02c9a7160650.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0bc82f2eeab7f69f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d427ca0d0efa13d4.html

 

a dokładniej mówiąc, mam pytanie czy w mojej buni mam seryjne czy sportowe zawieszenie?czy mogę to inaczej stwierdzić niż mierząc sprężyny tudzież sprawdzając amortyzatory? czy jest jakiś prosty sposób na to by stwierdzić jaki ma zawias np. mierząc odległość między podłożem a podwoziem :mrgreen: itp. gdyż nie chcę przy niej grzebać bo się nie znam a mechanikowi nie będę bani rył z taką popierdziną, no i kaski szkoda :8) chodzi o to że chyba jest nieco obniżona ale nie wiem na pewno i o ile, i jeśli tak to chciałbym ją nieco podnieść bo haczy u mnie na podjeździe :mad2: i tu kolejna zagwostka, gdyż chciałbym ją podnieść w jak najprostszy sposób, czyli odpowiednią felgą i wysoko profilową oponą. nie chcę wydawać kasy na nowe amory i sprężyny, szczególnie że te obecne są dobre, a poza tym sądzę że lepiej wydać $ na mniejsze kółka i wysokoprofilowe węższe opony, coby zawieszenia nie dobijać na naszym wszech obecnym poligonie :cry: Obecnie mam kółka 215/45/17, zastanawiałem się nad przejściem na 195/65/15 (oryginalne w 320d) ewentualnie 205/60/15, ale w ten sposób jej nie podniosę. najprościej i najtaniej to by było zmienić te opony które teraz mam na jakieś z wyższym profilem, ale pytanie czy w moje nadkola wejdą np 215/55/17, i pytanie o komfort, jaka wysokość/szerokość opony daje dobry komfort podczas jazdy i dość dobrze chroni zawieszenie, bo obecnie to auto jedynie ładnie wygląda, ale co z tego jak się człowiek boi że na niejednym podjeździe może coś zostawić :( no i na koleinach nie za ciekawie się jeździ, ale mniemam że to przez szerokie laczki? a więc co radzicie? chodzi o to by ją nieco podnieść jeśli naprawdę jest obniżona, ale w jak najprostszy i najtańszy sposób, czyli tak wykombinowałem że najtaniej to jakąś wyższą oponkę wrzucić na obecne fele, zawsze to nawet ze 2 cm można zyskać przy przejściu z 45 na 55. a najlepiej jeśli chodzi o komfort jazdy i dbanie o zawieszenie, to by było pewnie wrócić do oryginalnych kółek 195/65/15 ?ale w tym wypadku musiałbym od razu zmieniać sprężyny i amory bo auto by jeszcze nieco opadło, a tego nie chcę. Zresztą byłbym chyba pierwszym który zmienia zawieszenie ze sportowego na seryjne :wink: a i czy na komfort jazdy i oszczędzanie zawieszenia większy wpływ ma opona (wysokoprofilowa i węższa) czy zmiana felgi na mniejszą? czy duża różnica bedzie w komforcie jazdy i w niszczeniu zawiechy pomiędzy 195/65/15 i 215/55/17, pewnie lepiej by było porównać do oryginału (195/65/15) coś węższego z 17 np. 205/55/17 ale nie wiem czy mi taka wąska opona wejdzie na obecną felgę? mam chyba szerokość felgi 7'' a ET nie pamiętam jutro zerknę i dopiszę jeśli będzie potrzebne, ale chyba te ET nie potrzebne do tego? Zwiększając wysokość opony dbam o zawieszenie i felgi? a zmniejszając szerokość zyskuję komfort jazdy po naszych muldach i oszczędzam na paliwku?Jeśli jakieś głupstwa tu nawypisywałem to proszę mnie poprawić aż tak dobrze jak Wy się jeszcze nie znam dlatego pytam. i proszę podać swoje propozycje. Co w mojej sytuacji najlepiej zrobić? sory że tak namotałem, styki mi się już popaliły od tej rozkminki, ale mam nadzieję że mnie zrozumieliście :P z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
.... chodzi o to że chyba jest nieco obniżona ale nie wiem na pewno i o ile...

 

Jak dla mnie - to jest normalna - najwyżej tyłj est trochę siadnięty. Sprawdź - czy nie masz ułamanego zwoju na sprężynie.

 

Do obniżonej to jest jej daleko.

 

Pzdr,

Opublikowano

na 99,9% masz seryjny zawias

ps. na przyszlosc, jak zakladasz temat masz opcje wyboru modelu samochodu o jaki pytasz zaznacz -e46-

Opublikowano
Sory panowie, że nie wybrałem tej opcji o jaki model samochodu pytam, i temat też przekombinowałem :mad2: pewnie dlatego ludzie nic nie piszą bo myślą że to jakiś wałek, no ale dzięki za wasze wypowiedzi. ok powiedzmy że zawias jest seryjny, to pewnie mój podjazd jest jakiś nietypowy- na auta terenowe :lol: ale tak serio to jeżeli w e46 seryjny zawias jest tak nisko to ja nie wiem jak Wy możecie jeździć na sportowym zawieszeniu i to nieraz z konkretną glebą (40/60) :jawdrop: , przecież to idzie pół samochodu :shock: zostawić na progach zwalniających, tudzież dziwnych podjazdach. a co z oponami i felami w moim przypadku? co byście polecili, żeby zyskać komfort jazdy na naszych wertepach i oszczędzać zawiechę? lepiej wrócić do oryginalnych kółek 195/65/15 czy na te fele co mam teraz wbić 215/55/17 ? nie wiem czy takie wysokie mi się zmieszczą w nadkolach, a przy pełnym załadunku mogą trzeć, co? teraz mam 215/45/17. i pytanko jeżeli to jest zawias seryjny to jest jakiś sposób by auto z seryjną zawiechą nieco podnieść? robią sprężyny i amory większe niż seryjne :?: czy są na to jakieś inne patenty? jakieś prostsze i tańsze niż wymiana sprężyn i amorów?jeżeli jestem w stanie go podnieść to napiszcie proszę jak, i co zrobić z oponami i felgami? przejść na oryginał czy pozostać na tych 17 tylko oponę wyższą wrzucić ewentualnie węższą np. 205/55/17 jeśli się da taką? dzięki jeszcze raz za pomoc a i jeszcze jedna kwestia brachol ma e46 330xd i pewnie też ma zawias seryjny, tylko że ma nieco większe laczki 225/45/17 i mu nie haczy na naszym badziewnym podjeździe, a to tylko 0,5 cm różnicy na wysokości opony pomiędzy naszymi autami, ale może akurat o te nieszczęsne 0,5 centa chodzi :mad2: a przecież nie będę zakładał do 136 KM tak szerokich laczków (225) bo się autko zapoci :lol: no chyba że w 330xd zakładali ciut wyższe sprężyny? ale nie sądzę. to tyle, jeszcze raz dziękuję za wszystkie wypowiedzi
Opublikowano
Ja mam kola 18" sportowe zawieszenie m3 do garazu wjezdzam spoko i jeszcze mi sie nie zdazylo gdzies zachaczyc spodem(po lasach nie jezdze),kiedys zakladalo sie takie gumy na sprezyny zeby auto nie dobijalo do konca,ale jak napisal PIOTR2569 sprawdz sprezyny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.