Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Sory ze sie wtrace, ale ja tez mam problem z wentylatorem klimy. Podpinałem na krótko wentylator przez wtyczke ta obok nerek 4 piny, i jest tak, mase podaje na przewód brazowy a plus kolejno na pozostałe trzy piny, na dwóch pinach wentylator kreci ze az miło ale na trzecim jest to przewód koloru czarnego ani drgnie. Czy w tej sytuacji tez mam do wymiany oporniki a jesli tak to który i jaka jest jego wartosc ?

Pozdrawiam

BMW E39 523iA LPG
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Sory ze sie wtrace, ale ja tez mam problem z wentylatorem klimy. Podpinałem na krótko wentylator przez wtyczke ta obok nerek 4 piny, i jest tak, mase podaje na przewód brazowy a plus kolejno na pozostałe trzy piny, na dwóch pinach wentylator kreci ze az miło ale na trzecim jest to przewód koloru czarnego ani drgnie. Czy w tej sytuacji tez mam do wymiany oporniki a jesli tak to który i jaka jest jego wartosc ?

Pozdrawiam

 

 

Brak pierwszego biegu.

Do wymiany opornik 0,2 ohm. Jeśli wolisz to kup w ASO za 160 zł oba < na sztuki nie sprzedają.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jaka jest wartość w watach, i gdzie to kupic poza ASO ?

 

http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=ax100wr+0r47&idp=1

Tu możesz kupić ale tanio nie jest.

Wartość mocy 80W.

Popytaj w elektronicznych sklepach bo można znaleźć taniej. Watów może mieć więcej byle nie mniej.

Jak masz troszkę smykałki to możesz sam sobie taki zrobić z oporowego drutu. Będzie tani i dojdzie satysfakcja :dance:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
W krakowie nie ma tych rezystorów. Byłem 2 tygodnie temu. A gdzie można znaleźć drut oporowy o takich mocach? :)

 

A od kiedy to drut ma moc :mrgreen:...???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Chodzi o drut wytrzymujący chociaż te 80Wat. Za cienki po prostu się przepali albo zadziała jak spirala w suszarce do włosów. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o drut wytrzymujący chociaż te 80Wat. Za cienki po prostu się przepali albo zadziała jak spirala w suszarce do włosów. :)

 

Spirala z suszarki to dobry tok myślenia.

Trzeba pamiętać o łączeniu równoległym :idea: < opór spada a wytrzymałość rośnie >

Ale kup gotowy bo jeszcze coś ci nie wyjdzie i będzie na mnie :zlosc:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jeśli ktoś zna się na rzeczy i umie nawinąć dobrze drut oporowy, policzy oporność i ilość zwoji to nie spiepszy nic bo to działa jak normalny opornik. Ja popytam ojca (elektrotechnik) bo on zna tam tych speców od takich małych części to może coś jednak znajdę na giełdzie w Krakowie.
Opublikowano
a jaka jest wartość w watach, i gdzie to kupic poza ASO ?

 

http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=ax100wr+0r47&idp=1

Tu możesz kupić ale tanio nie jest.

Wartość mocy 80W.

Popytaj w elektronicznych sklepach bo można znaleźć taniej. Watów może mieć więcej byle nie mniej.

Jak masz troszkę smykałki to możesz sam sobie taki zrobić z oporowego drutu. Będzie tani i dojdzie satysfakcja :dance:

 

Jesteś 100% pewny że brak u mnie I biegu i ze mam zamówic ten opornik z podanego linku ?

Pozdrawiam

BMW E39 523iA LPG
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jaka jest wartość w watach, i gdzie to kupic poza ASO ?

 

http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=ax100wr+0r47&idp=1

Tu możesz kupić ale tanio nie jest.

Wartość mocy 80W.

Popytaj w elektronicznych sklepach bo można znaleźć taniej. Watów może mieć więcej byle nie mniej.

Jak masz troszkę smykałki to możesz sam sobie taki zrobić z oporowego drutu. Będzie tani i dojdzie satysfakcja :dance:

 

Jesteś 100% pewny że brak u mnie I biegu i ze mam zamówić ten opornik z podanego linku ?

Pozdrawiam

 

Na 100% to Stalin nie żyje :D

Pierwszy bieg ci wysiadł < a 99,9% przypadków zawinił rezystor>

A co do tego sprzedawcy to ja tam nie kupowałem < dałem sobie radę inaczej> ale nie jest chyba wielkim problemem zadzwonić do sprzedawcy i zapytać o dokładne parametry tego opornika?

Jeśli nie będziesz pewien czy jest dobry to napisz co ci sprzedawca powiedział to ocenimy.

Możesz też zapytać sprzedawcy czy ma opornik 0,2 ohm 80 - 100lub więcej watów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Panowie. Dzisiaj delikatnie rozciąłem oryginalny rezystor, rozłupałem go i da się go ponownie zrobić. :) Właśnie zrobiłem ten 0.5ohma. W nim jest mały bezpiecznik i to on się przepala. :) Szkoda, że tego 0.2ohma tak nie rozebrałem tylko zbyt gwałtownie do niego wjechałem szlifierką czego efektem było pocięcie na kawałki. :) Jak ma ktoś stary 0.2 na zbyciu to chętnie odkupię. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie. Dzisiaj delikatnie rozciąłem oryginalny rezystor, rozłupałem go i da się go ponownie zrobić. :) Właśnie zrobiłem ten 0.5ohma. W nim jest mały bezpiecznik i to on się przepala. :) Szkoda, że tego 0.2ohma tak nie rozebrałem tylko zbyt gwałtownie do niego wjechałem szlifierką czego efektem było pocięcie na kawałki. :) Jak ma ktoś stary 0.2 na zbyciu to chętnie odkupię. :)

 

Mam taki ale jak tak piszesz to chyba się do niego dobiorę :mlotek:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ty żeś to zrobił????? :jawdrop:

Ty to musisz być lepszy magik jak ja. :zlosc: Jaki jest ten bezpiecznik < znasz wartość?> :norty:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Wszystko zaczęło się od tego, że naprawiłem skorodowany wentylator. Był po prostu zmasakrowany przez rdzę. Nie było szczotek a magnesy leżały obok. Łożysko i szczotki dostałem w sklepie z częściami do pralki. :] Nasz elektryk powiedział, że nie ma możliwości naprawy tego wentylatora. Czuję się dumny. :] Ale jak już ten element naprawiłem to przyszła pora na rezystory. Niestety nie szło ich kupić a jakoś nie mogłem się zebrać, żeby na necie zamówić. Po prostu nie chciało mi się zakładać konta. Dzisiaj poszedłem do warsztatu, wziąłem 0.5ohma i go delikatnie najpierw z jednej, później z drugiej strony przeciąłem. Ważne, żeby rozciąć tylko radiator. Po ściągnięciu radiatora można w imadle lekko zgnieść walec, który wyjmiemy. Jest to jakaś masa termoprzewodząca, w której zalana jest część, która nas najbardziej interesuje. :) Po rozłupaniu naszym oczom ukaże się:

 

http://img146.imageshack.us/img146/1096/zdjcie328hh6.th.jpg

 

Wystarczy sprawdzić, czy się skręca miejsce zaznaczone na rysunku. Tam też musimy to zlutować. Nie będę wstawiał tam żadnego zabezpieczenia. Chyba, że wezmę środek bezpiecznika 7.5A*12V=90W i dolutuję jako zabezpieczenie na kablu w razie, gdyby się przepalił. Wtedy łatwo się wymieni. ;) Tyle powinno wystarczyć. Jutro się nad tym zastanowię. Później wszystko w klej i ponownie w radiator. Oporność jest taka jak powinna. :)

 

Jak ktoś wymieniał u siebie rezystor 0,2ohma i ma stary to bardzo proszę o odstąpienie. :)

Opublikowano

Byłem na giełdzie i nie ma tych oporników :(

Spróbuje zrobić tak jak napisał kolega wyżej i naprawić uszkodzenie. Może mi się uda. A te rezystory są zalane czy tylko nałożona jest na nie "rureczka" zabezpieczająca :?:

Opublikowano
Ja będę w niedzielę na giełdzie elektronicznej w Krakowie, podam cenę jaką mi tam powiedzą, o ile znajdę ten opornik :)

Napisałem, że podam cenę jak znajdę więc o co Ci chodzi :?: Informuję iż nie znalazłem, a obszedłem całą giełdę.

Opublikowano
Ależ Panowie po co tak kombinować cena jednego opornika to koszt ok 30 złotych i można je kupić w KAŻDYM sklepie z częściami elektronicznymi.
Opublikowano

Witam, jestem świeżo po wymianie rezystora śmigło kręci aż miło.

Zamówiłem rezystor z linku podanego wcześniej koszt 76zł z przesyłką ( zamówienie można złożyć przez internet lub tel. ) wartośc 0,5 ohm i tylko taki na I bieg, po wyjęciu starego jest na nim nadruk 0,5 ohm 85W, stojąc twarzą na wprost przodu auta rezystor znajduje się po lewej stronie.

Pozdrawiam

BMW E39 523iA LPG
Opublikowano

Zalałem rozcięte rezystory klejem dwuskładnikowym, drugi rezystor zrobiłem z innego 0.5 (skróciłem uzwojenie wg wskazań miernika i zlutowałem) poskładałem wszystko do kupy i mam wszystkie biegi. :) Czyli zregenerowałem wszystko ze starych skorodowanych i popalonych części. Poświęciłem w sumie jeden dzień, zaoszczędziłem 300zł (na używany nie do końca sprawny wentyl) ale ile satysfakcji z tego mam? :) Tym bardziej, że elektryk powiedział, że nie da się tego zrobić. :D

 

Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.