Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Niech ktoś poprawi jak nie mam racji, ale na pierwszym biegu jak tylko załączy się sprężarka/wciśniesz guzik "*"... Potem w miarę wzrostu ciśnienia w układzie powinny się zmieniać biegi na II i III...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
a czy jest to ten ,który jest zaraz za tym od silnika ten pierwszy od strony grilla???

 

wentylator od klimatyzacji to ten od strony grila.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli załącza się kompresor od klimy to i wiatrak.

Ale bez freonu to raczej nie działa.

Jeśli chcesz sprawdzić czy działa wiatrak to odepnij wtyczkę czujnika temperatury na chłodnicy. Będą tam trzy piny.

Cienkim przewodem < najlepiej drucikiem> zmostkuj piny ze środkowym < na zmianę raz jeden ze środkowym a potem drugi też ze środkowym.

Oczywiście kluczyk na zapłon a najlepiej niech działa silnik. < nie musi działać klima>

Jeśli działa to będziesz miał raz pierwszy a raz trzeci bieg wiatraka.

Ten sposób dotyczy wiatraka , który ma rezystory i cztery piny we wtyce.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
(...) Będą tam trzy piny. (...)

(...) Ten sposób dotyczy wiatraka , który ma rezystory i cztery piny we wtyce. (...)

 

Ja tam się nie znam na tym ale logicznie myśląc to gdzieś tu jest błąd z ilością pinów :)

 

Ja mam taką wtyczkę jak na zdjęciu i chyba ma 3 piny ustawione nie w rzędzie tylko w "trójkąt" :)

 

http://images24.fotosik.pl/245/26aeee8105f066f6.jpg

 

Po zmostkowaniu środkowego pinu z prawym (jak na zdjęciu) nie dzieje się nic, natomiast po podłączeniu środkowego z lewym wiatrak nabiera dosyć wysokich obrotów, myślę że to trzeci bieg jak kolega napisał wcześniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się. Trzeci bieg.

Teraz jest bardzo prawdopodobne , że masz spalony rezystor pierwszego biegu.

Żeby się upewnić trzeba co najmniej się dobrać do wtyki wiatraka

Jak się dobierzesz to brązowy kabelek to jest masa.

Połącz go z masą a na pozostałe kolejno podawaj +12v.

Wiatrak powinien pracować na trzech różnych biegach.

Jeśli pracuje na dwóch to jest padnięty rezystor 0,2ohm.

Jeśli pracuje tylko na najwyższym to padły oba rezystory < to mało prawdopodobne>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Może po prostu padł wentylator... Ewentualnie odpięła się jakaś wtyczka.

 

Jeśli chodzi o rezystory to jakie mają wartości (jeden już wiem :)) na poniższym zdjęciu po lewej i po prawej :?: Widok wentylatora od strony chłodnicy, nie nerek :!: Jutro sprawdzę sobie wszystkie "biegi" i jeśli nie będzie działał tylko jeden bieg tzn że do wymiany jest rezystor z ... strony :) a jeśli dwa to obydwa :) A co one są takie długie :?: Rezystory z reguły maja ok 1 cm + nóżki.

 

http://images23.fotosik.pl/244/e283a6523aafd515.jpg

Zdjęcie zapożyczone od kolegi Barto123 z TEGO tematu.

Opublikowano
a ile ten rezystor morze kosztować :modlitwa: i czym to morze grozić jak nie działa wentylator bo jadę za tydzień nad morze i będę jechał pewnie z klimą cały czas 650 km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo to nie są zwykłe rezystory.

Znaczy zwykłe ale o dużej mocy. <80 - 85W>

Taki zwykły o jakim piszesz tylko by zaświecił przez ułamek sekundy.

Ten drugi ma wartość 0,5ohm ale szczerze wątpię w to , że on też padł.

Niestety nie pamiętam który jest który ale to nie problem bo one mają opis.

Większy problem to zdobycie zastępczego < ze względu na tą ich moc. Trzeba pamiętać , że może mieć więcej watów ale stanowczo nie mniej!!!>

Oczywiście zostaje jeszcze ASO w cenie około 160 za oba bo po jednym nie sprzedają.

Ale najpierw się upewnij , że padły czyli sprawdź we wtyce.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano (edytowane)
Jeśli pracuje na dwóch to jest padnięty rezystor 0,2ohm.

Jeśli pracuje tylko na najwyższym to padły oba rezystory < to mało prawdopodobne>

 

Rezystory są włączone w szereg, więc jeśli chodzi na dwóch biegach, to znaczy, że padł rezystor pierwszego biegu. Jeśli chodzi tylko na jednym biegu, to znaczy, że padły obydwa rezystory (mało prawdopodobne) lub tylko ten od drugiego biegu... A wynika to ze schematu (na pierwszym biegu zasilanie jest skrajnym prawym przewodem, czyli przez obydwa rezystory, na drugim środkowym przewodem, czyli przez "lewy" rezystor, a na trzecim skrajnym lewym przewodem, czyli z pominięciem rezystorów):

 

 

http://images32.fotosik.pl/313/91ad0a2b345759dfmed.jpg

Edytowane przez thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli pracuje na dwóch to jest padnięty rezystor 0,2ohm.

Jeśli pracuje tylko na najwyższym to padły oba rezystory < to mało prawdopodobne>

 

Rezystory są włączone w szereg, więc jeśli chodzi na dwóch biegach, to znaczy, że padł rezystor pierwszego biegu. Jeśli chodzi tylko na jednym biegu, to znaczy, że padły obydwa rezystory (mało prawdopodobne) lub tylko ten od drugiego biegu... A wynika to ze schematu (na pierwszym biegu zasilanie jest skrajnym prawym przewodem, czyli przez obydwa rezystory, na drugim środkowym przewodem, czyli przez "lewy" rezystor, a na trzecim skrajnym lewym przewodem, czyli z pominięciem rezystorów):

 

Dziękuję koledze za czujność.

Napisałem "na dwóch" a miało być " na drugim"

Dobrze , że kolega zauważył :clap:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kolego Dyziu 255... ja nie jestem czujny, a zmuszony sytuacją braku możliwości używania klimy w czasie jazdy do i z pracy do rozeznania kwestii wentylatora... szczególnie 3 pinowego :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

No to już wiem wszystko, po dobraniu się do wtyczki spięciu na "krótko" masy i podaniu "+" na resztę (czyli pozostałe trzy :)) działają tylko dwa biegi, tj. ten który włączył się wcześniej jak sprawdzałem inna wtyczką i trochę wolniejszy. Czyli z całego tematu wynika, że muszę zaopatrzyć się w rezystor ok 85 W i 0,2 ohm, może znajdę takowe na giełdzie elektronicznej w Krakowie w najbliższy weekend. A jak będę miał już nowy to jego trzeba tylko przelutować :?:

 

Edit:

Kolego Dyziu 255... ja nie jestem czujny, a zmuszony sytuacją braku możliwości używania klimy w czasie jazdy do i z pracy do rozeznania kwestii wentylatora... szczególnie 3 pinowego Mr. Green

 

Witaj w klubie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są chwile kiedy cieszę się , że mam coś starszej generacji.

Łatwiej czasem coś samemu naprawić. :norty:

Mam nadzieję , że kolega THENYGOOS szybko się upora z tym wiatraczkiem bo nadają upały.

 

 

< a nie myślałeś o zamianie na czteropinowy?>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jednak kolego właściwie napisałem.

Proszę o więcej uwagi na przyszłość.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ja już o tym pisałem... Klima to otrzymane w spadku po poprzedniku ostatnie niedomaganie auta... Okazało się, że przy 3 pinowej instalacji cymbał założył 4 pinowy wentylator ("masa" do "masy", "+" do "+", a na kabel sygnałowy idący ze sterownika silnika DME przypadło napięcie i natężenie jak przy I biegu)... Wentylator chodził cały czas, bez względu na to, czy kluczyk był w stacyjce, czy nie. Więc specjalista odciął "+" i pozostawił klimę w spokoju :duh:. Obawiałem się o sterownik, tj. czy nie spaliło sie wyjście ze sterownika na sterowanie wentylatora. Mam WDS, więc posprawdzałem wszystko po kolei, w międzyczasie kupiłem 3 pinowy wentylator na Allegro.

Okazało się, że w instalacji auta jest przerwa na 3 przewodach: jednym od czujnika temperatury i dwóch od czujnika ciśnienia. Po odrestaurowaniu wszystkie parametry i sygnały, w tym wychodzący na wentylator sygnał prostokątny o zmiennym od ciśnienia w układzie wypełnieniu są OKI, a wentylator nie działa... Po prostu gość mi przysłał złom, a nie miałem jak go wcześniej sprawdzić...

W razie co dla aut po 09/1998 mogę podać co i jak zmierzyć, aby sprawdzić przyczynę niesprawności wentylatora... zabrzmi nieskromnie, ale w tej kwestii jestem już ekspertem :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może znalazłeś sposób na sprawdzenie działania wentylatora z trzema pinami?

Jakiś czas temu o tym pisaliśmy i jakoś nie było to ustalone.

Więc czy można tak bez większych zabiegów < np mostkując jakiś czujnik > sprawić by wiatrak ruszył?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Poniżej zamieszczam dwa oscylogramy z oscyloskopu podłączanego do kompa, które obrazują sygnał płynący trzecim, cienkim kablem do 3 pinowego wentylatora ze sterownika silnika. Pierwszy jak klima nie jest włączona, czyli ciśnienie jest jak po nabiciu (około 6-8 bar).

 

http://images32.fotosik.pl/313/aecad89e47d50d14med.jpg

 

Drugi jak klima jest włączona przez około 30 s (bałem się bez sprawnego wentylatora kręcić dłużej sprężarką).

 

http://images27.fotosik.pl/243/2a49b77475c824f6med.jpg

 

Wyjaśnię, że teoretycznie sygnał jaki płynie jest prostokątny, a obroty silnika wentylatora są płynnie regulowane w zależności od "wypełnienia" sygnał (% czasu w jednym cyklu kiedy napięcie ma wartość większą od 0V do ogólnego czasu jednego cyklu).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może paść klima od nadmiaru ciepła < i ciśnienia> zwłaszcza w korku.

Może być mniej lub bardziej kosztownie.

No i wydajność klimy jest do d...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.