Skocz do zawartości

bieg wrzucony, obroty sa a samochod nie jedzie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dziwna sprawa mi sie przytrafila dzisiaj z rana

 

ano jade sobie spokojnie, przyszpieszam lekko i nagle jakby ktos mnie za zderzak chwycil

po tym fakcie auto toczy sie, silnik nie zgasl, jest na biegu ale gdy dodaje gazu to obroty podskakuja a auto dalej sie toczy....po paru sekundach wreszcie zaskoczyl i jazda dalej normalnie trwala....

co sie psuje?? skrzynia, sprzeglo??

 

czuje ze wysokie koszty mnie czekaja...:(

 

wczesniej mialem podobny przypadek tylko ze po chwyceniu za zdrzak nastepowala dalsza jazda(myslalem ze cos gaz swiruje)

 

 

druga sprawa: silnik mi syczy w okolicach kolektora dolotowego...obroty sa rowne (wahaja sie od 760 do 780 wg obc). Najbardziej to slychac na biegu jalowym. Wydaje mi sie ze wczesniej (tzn przed wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow i oleju z filtrami) tego nie bylo....czyzby wszystko jest okej tylko cos mi padlo na glowe??:)

Opublikowano

syczenie to normalna sprawa (chyba)

przynajmniej takie lekkie,

ja u mnie wytargalem kolektor, sprawdzilem wszystkie weze i wszystko ok. a syczenie delikatne jest, obroty rowne. Wiec tym bym sie u ciebie nie martwil

Opublikowano
Końcówka sprzęgła, mam podobnie ale jeżdże normalnie, nie wysilam samochodu i sporadycznie się pojawia takie zajście
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano

nom dokladnie

dzieje sie to b. rzadko...auta tez nie katuje

objaw wystapil mi tylko przy spokojnej jezdzie

 

o jaki element sprzegla dokladnie chodzi?? czy lepiej nie bawic sie w pojedyncze rzeczy tylko wymienic calosc?? dodam ze sprzeglo mi chodzi b. dobrze...

Opublikowano
Witam Miałem to samo iiii sprzegło tarcza plus docisk plus sprzeglo gumowe na wale(łacznik) plus robocizna 1650Pln polecam kolege ma nick AllCars (Sebastian Bardzo uczciwy i ma czesci wszystkie Tanio !!!!zagadaj z nim ja zagadałem ale za pozno:(

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Opublikowano

tak mam, sekwencje

 

 

 

co do sprzegla: kurcze dziwna sprawa bo nic nie wskazuje ze to sprzeglo, biegi wchodza normalnie, bez zadnego zgrzytu, moge ruszyc bez problemu na biegu jalowym

 

 

mam lekki wyciek z oringu przy skrzyni...moze oleju malo i takie cyrki sie robia??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może olej się czasem dostaje na tarczę sprzęgła?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kiedys gazownik tłumaczył mi cos takiego ze ten swist przy kolektorze dolotowym (pojawil sie po zalożeniu sekwencji) jest od tego ze powietrze omiata wtryski chyba od sekwencji. Niewiem ile w tym prawdy ale koles ma taki sam motorek jak mój nie zagazowany i swiszczenia brak.
Opublikowano (edytowane)

Sprzęgło się kończy.

Z wymianą można się nie spieszyć, ale spokojnie i systematycznie zbierać kasę na naprawę (koszt całości, czyli części + robocizna około 1800 PLN:-)

Od biedy można jeździć, ale nie należy katować auta i jeździć spokojnie, bez gazowania.

Edytowane przez Ratovnik
Opublikowano

Pozwólcie że zabiorę mały głosik w tej kwestii.

Sprawa pierwsza:

Jazda na ślizgającym się sprzęgle??? Zdecydowanie nie polecam. A to z przynajmniej kilku powodów:

1) bezpieczeństwo = znajdujesz się w krytycznej sytuacji, aby jej uniknąć musisz gwałtownie i ostro przyśpieszyć, gaz w podłogę a tu... obroty rosną auto nie przyspiesza i tragedia gotowa.

2) komfort i dobre samopoczucie = jedziesz sobie z rodzinką (kobietka, dzieci, piesek itp...) nagle zrywa się tarcza i koniec z jazdy auto zatrzymuje się i dalej nie jedzie, po lewej las, po prawej las, nie wiesz za dobrze gdzie jesteś, dzieci płaczą kobieta narzeka, psy szczekają, chcesz zadzwonić po holownika, a na komórce brak zasięgu :shock: i co teraz?? (jakbyś zabrał teściową, to oczywiście nie ma problemu, aby linka była, przyczepić ją za linkę do auta i jest komu holować :lol:

3) dodatkowe koszta = im dłużej jeździsz na niesprawnym sprzęgle tym dłużej katujesz koło zamachowe nitami które mocują okładzinę cierną tarczy sprzęgłowej, koszt koła :shock:

 

Co do sprzęgła proponuję wymienić cały komplecik, jeżeli Twoje auto było wyprodukowane przed 09,1997 to kpl SACHSa mogę załatwić za 670zł, a jeżeli po 09,1997 to również SACHSa za 690zł.

 

Co do syczenia to sprawdź czy syczy na ciepłym czy na zimnym silniku, a może non stop, i daj info, to pomyślimy co dalej.

 

Co do oleju, proponuję najpierw oczyścić ślady wycieku, starannie, a następnie pojeździć jeden dzień i sprawdzić ponownie, wtedy będzie dokładnie widać z którego miejsca i na co spływa.

 

Pozdrowienia dla Lukasz04 :D

 

Ratovnik napisał:

Cały komplecik, czyli? Smile

 

 

Przed 09,1997 to tarcza docisk i łożysko, po tej dacie tarcza i docisk, dodatkowo jeżeli uszczelniacz tyłu silnika podcieka to również (36zł), może dojść łożysko pilotujące wałek sprzęgłowy (ok.50zł)

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
Ja mam rocznik 96 528i sedanik.

Spzręgło jest hydrauliczne?

tak, nie ma linki do regulacji jak w niektórych autach. płyn pobiera ze zbiorniczka hamulcowego

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano

allcar: dziwna sprawa bo nic nie wskazuje ze mi sie sprzeglo slizga, bez problemu moge gwaltownie ruszyc razem z boksowaniem kol, nie ma problemu z ruszeniem na jalowym biegu, zadnych problemow z wrzuceniem biegu. Dlatego nie chce w ciemno kupowac sprzegla jesli mam je dobre.

 

Co do syczenia, mam to na zimnym i cieplym silniku, przy dodaniu gazu syczenie ustaje. Dzieje sie to tylko na jalowym biegu. Obroty rowne, sprawdzalem wezyki i wszystko wyglada okej.

 

W najblizszym czasie jade na gt1 sprawdzic co komputer mowi, moze cos wyjasni.

Opublikowano
Tak jak mówiłem jest to sprzęgło, kiedyś u mnie jak zaczołem troche ostrzej jeździć to po paru tygodniach dało o sobie znać sprzęgło właśnie w ten sposób jak u ciebie więc postanowiłem jeźdxić spokojnie i ustało. Później znowu troche ostrzej i było dobrze do poprzedniego tygodnia, zaś;ozgało się pare razy i teraz spokojnie znowu pomykam. A jak będzie się już kończyć na amen to będzie bardzo często się to powtarzało i wtedy można wymienić. Na takim sprzęgle możesz jeszcze nawet rok przejeździć i się nie stresować a sprzęgło wymienia się praktycznie kpl gdyż jak będziesz wymieniał pojedyńcze elementy to bedziesz płacił mechanikom kilka razy za jedno i to samo
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano

okej widze ze u allcara bede szprzeglo zamawial

 

jakby co to sie na PM dogadamy

 

edit: co powiecie o sprzegle firmy LUK?? o 100zl tansze od sachsa...jest to dobry zamiennik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.