Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jako miłą ciekawostke chciałbym przekazać użytkownikom BMW informację że jako pierwsi i jedyni w polsce modyfikujemy najnowsze systemy sterujące pracą silnika oparte na procesorze TriCore...czyli osławione EDC-17.

Firma BMW wprowadziła system sterowania EDC-17 do swoich aut na początku ubiegłego roku i jak do tej pory z przyczyn technicznych chiptuning tych aut był niemożliwy. Problem polegał na odczycie i programowaniu zawartości procesora TriCore na którym oparta jest praca urządzenia sterującego silnikiem i który zabezpieczony jest skomplikowanym kluczem. Bez znajomości hasła wszelka współpraca z procesorem jest wykluczona. Niemozliwy jest odczyt i programowanie zawartości a więc tego co w chiptuningu najważniejsze. W ten sposób producent broni sie przed ingerencją osób nieupoważnionych w oprogramowanie sterujące. Na szczęście trwało to do dzisiaj bo dzisiaj oto jako pierwsi zmodyfikowaliśmy programowo BMW 320...177PS. Oto wykresy

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//mt.superbclub.pl/wykresy-Ibiza/ser.jpg

 

jak widać na wykresie jest równo 177PS i ani konia giftu więcej. Po modyfikacji moc wzrosła o 30PS i 60Nm

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//mt.superbclub.pl/wykresy-Ibiza/mod.JPG

 

Testowaliśmy to auto wielokrotnie i wielokrotnie programowaliśmy. Oczywiście można osiągnąć większą moc ale ze względu na bezpieczeństwo zespołu napędowego postanowiliśmy nie podnosic mocy w tych silnikach więcej niż do poziomu 210PS.

 

Auta w którym zastosowano nowy system EDC-17 to modele takie jak

 

E-87 118D....143PS w serii

E-87 120D....177PS w serii

E-87 123D....204PS w serii (ten z dwiema turbinami)

 

E-90/91 alles modelle.

 

Jest to rodzina silników 2-litrowych. Co dziwne BMW w swoich najnowszych modelach napędzanych silnikami 3-litrowymi nadal pozostaje przy systemie EDC-16. Ale mamy już informację że to się wkródce zmieni :).

 

 

 

pzdr

Opublikowano

E-90/91 alles modelle.

 

Jest to rodzina silników 2-litrowych. Co dziwne BMW w swoich najnowszych modelach napędzanych silnikami 3-litrowymi nadal pozostaje przy systemie EDC-16. Ale mamy już informację że to się wkródce zmieni :).

 

pzdr

 

Witam

 

A BMW 330i- 2005r., 190kW/258Km, 300Nm. Ile jestescie w stanie podniesc moc i moment(tak zeby bylo bezpiecznie dla innych podzespolow) i jakie orientacyjne koszta takiego zabiegu :?:

 

pzdr

Opublikowano
Po co komu taka moc????? :?: ja mam swoje 143 koniki w aucie 3-drzwiowym i nie mam roblemu :cool2: Gdzie tu jezdzić :?????? : ja to sobie czasami wyruszę w strone Krakowa lub Wrocka .. i tak niewielu mi podskoczy :cool2: Ale dzięki za info :)
Opublikowano

E-90/91 alles modelle.

 

Jest to rodzina silników 2-litrowych. Co dziwne BMW w swoich najnowszych modelach napędzanych silnikami 3-litrowymi nadal pozostaje przy systemie EDC-16. Ale mamy już informację że to się wkródce zmieni :).

 

pzdr

 

Witam

 

A BMW 330i- 2005r., 190kW/258Km, 300Nm. Ile jestescie w stanie podniesc moc i moment(tak zeby bylo bezpiecznie dla innych podzespolow) i jakie orientacyjne koszta takiego zabiegu :?:

 

pzdr

 

Ty masz samochó benzynowy, masters pisze o ropniaku. W benzynie bez turbo nie da się uzyskać teo typu przyrostu mocy.

 

W benzynie koszt będzie taki sam, a koni może 5 więcej.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Po co komu taka moc????? :?: ja mam swoje 143 koniki w aucie 3-drzwiowym i nie mam roblemu :cool2: Gdzie tu jezdzić :?????? : ja to sobie czasami wyruszę w strone Krakowa lub Wrocka .. i tak niewielu mi podskoczy :cool2: Ale dzięki za info :)

 

Jednym wystarcza i 70 KM. Inni chcą więcej.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano

5 KM to moze nie, ale z 15-20 to juz duzy maks :)

w tym przypadku duzo bez zmian mechanicznych sie nie zdziala :(

 

 

Po co komu taka moc????? ja mam swoje 143 koniki w aucie 3-drzwiowym i nie mam roblemu Gdzie tu jezdzić ????? : ja to sobie czasami wyruszę w strone Krakowa lub Wrocka .. i tak niewielu mi podskoczy Ale dzięki za info

 

Just for fun :P

jezdzic mozna po polskich drogach, ale jak przyjdzie wyprzedzic osobowke, tira badz autobus to trwa to gora 2-3 sek

 

z tymi niewielu to nie przesadzaj, to jest tylko 143 KM (wiem jezdze:P)

auto nie jest mulem, ale do torped tez sie nie zalicza...

Opublikowano

E-90/91 alles modelle.

 

Jest to rodzina silników 2-litrowych. Co dziwne BMW w swoich najnowszych modelach napędzanych silnikami 3-litrowymi nadal pozostaje przy systemie EDC-16. Ale mamy już informację że to się wkródce zmieni :).

 

pzdr

 

Witam

 

A BMW 330i- 2005r., 190kW/258Km, 300Nm. Ile jestescie w stanie podniesc moc i moment(tak zeby bylo bezpiecznie dla innych podzespolow) i jakie orientacyjne koszta takiego zabiegu :?:

 

pzdr

Witam jeszcze raz :) Mam 3 pytania jeśli można: 1. Co się dzieje z gwarancją fabryczną po takim zawirusowaniu? 2. Co się dzieje z silnikiem ,hamulcami? ( jakiś powód jest że 120d ma wszystkie wentylowane, a 118d tylko przód). 3 - jaki jest koszt wirusa ? Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

Jeśli chodzi o gwarancję to robimy nowe auta dla servisów. Niektóre servisy same kierują klienta aby zmodyfikować auto z założeniem że jeśli robione jest to u nas to honorują gwarancję. Robiliśmy auta dla BMW Polska i panowie oceniali nasze podejście do tematu. Każde auto dokładnie sprawdzamy i diagnozujemy. W razie wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości odsyłamy do servisu. Jeśli wszystko jest poprawnie modyfikujemy auto.

W tej chwili jesteśmy pierwszą i jedyną firmą która modyfikuje najnowsze modele BMW z silnikami Diesla na systemie EDC-17

 

Odnośnie hamólców. 118D występuje z silnikiem 143PS a więc nie ma potrzeby stosowania tarcz wętylowanych z tyłu btak jak to ma miejsce w 120D gdzie zamontowanoi mocniejszy motor i osiągi auta są wyższe.

 

Co do ceny to proszę to ustalić telefonicznie

 

pzdr

Opublikowano
Jeśli chodzi o gwarancję to robimy nowe auta dla servisów. Niektóre servisy same kierują klienta aby zmodyfikować auto z założeniem że jeśli robione jest to u nas to honorują gwarancję. Robiliśmy auta dla BMW Polska i panowie oceniali nasze podejście do tematu. Każde auto dokładnie sprawdzamy i diagnozujemy. W razie wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości odsyłamy do servisu. Jeśli wszystko jest poprawnie modyfikujemy auto.

W tej chwili jesteśmy pierwszą i jedyną firmą która modyfikuje najnowsze modele BMW z silnikami Diesla na systemie EDC-17

 

Odnośnie hamólców. 118D występuje z silnikiem 143PS a więc nie ma potrzeby stosowania tarcz wętylowanych z tyłu btak jak to ma miejsce w 120D gdzie zamontowanoi mocniejszy motor i osiągi auta są wyższe.

 

Co do ceny to proszę to ustalić telefonicznie

 

pzdr

 

...no właśnie ,chyba się nie zrozumieliśmy : jeżeli mam 118 d i zostanie ona zawisrusowana do 177PS jak to ma miejsce w 120d to co z moimi hamulcami? Poza tym nie odpowidziałes na pytanie - jak to wpłynie na żywotność silnika?

Proszę o telefon i namiary do Was.Pozdrawiam!

Opublikowano
to co z moimi hamulcami?

 

Przepraszam za wyrazenie ale hamulce to już Twój problem. Możesz je zawsze zmodyfikować zakładając inny zestaw względnie od modeli 120...jeśli się da

 

Poza tym nie odpowidziałes na pytanie - jak to wpłynie na żywotność silnika?

 

Nie odpowiedziałem bo poprostu takie pytanie nie padło. Przeczytaj dokładnie swój post

 

Proszę o telefon i namiary do Was.Pozdrawiam!

 

www.tdi-tuning.pl

 

Mieścimy sie w Warszawie

 

pzdr

Opublikowano
to co z moimi hamulcami?

 

Przepraszam za wyrazenie ale hamulce to już Twój problem. Możesz je zawsze zmodyfikować zakładając inny zestaw względnie od modeli 120...jeśli się da

 

Poza tym nie odpowidziałes na pytanie - jak to wpłynie na żywotność silnika?

 

Nie odpowiedziałem bo poprostu takie pytanie nie padło. Przeczytaj dokładnie swój post

 

Proszę o telefon i namiary do Was.Pozdrawiam!

 

www.tdi-tuning.pl

 

Mieścimy sie w Warszawie

 

pzdr

 

Co się dzieje z silnikiem - to cytat z mojego postu :D Pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co się dzieje z silnikiem - to cytat z mojego postu :D Pozdrawiam :D

 

Jak to co sie dzieje??. Nic się nie dzieje. Pracuje ciszej i spala mniej paliwa

 

Spala mniej paliwa :shock: to skąd większa moc :mrgreen:

Opublikowano
... też tego nie rozumiem :( Większy kop ,a tu mniejsze zuzycie paliwa :jawdrop:). Proszę o wytłumaczenie tego dziwnego procesu... a ponadto proszę o odpowiedż (do 3 razy sztuka :lol: ) - czy silnik nie ucierpi na nowym sofcie :? Pozdrawiam jedynkowiczów. :cool2:
Opublikowano
... też tego nie rozumiem :( Większy kop ,a tu mniejsze zuzycie paliwa :jawdrop:). Proszę o wytłumaczenie tego dziwnego procesu... :

 

Generalnie...gdy robimy chiptuning wszystko opiera się na paliwie. Tu nie ma "czarów z mleka" i moc nie bierze się z powietrza. Wszystko kosztem paliwa. Po modyfikacji programu zmieniaja się krzywe charakterystyki silnika a to znaczy ze poziom niektórych parametrów jest dostępny przy innych predkościach obrotowych. Proszę wrócić do mojego pierwszego postu i przeanalizować wykres nr 2. Wynika z tego że nie musimy tak mocno naciskać na pedał gazu aby osiągnąc to co chcemy osiągnąc...a pedał gazu jest głównym wyznacznikiem dawki paliwa. To teoria.

 

A teraz praktyka. Zużycie paliwa zalezy od fantazji kierowcy. Jeśli kogos ponosi i chce jeździć bardziej agresywnie....oczywiście będzie musiał za to zaplacić. Jeśli ktoś jeździ rozsądnie i rozważnie może liczyć na oszczędności a zużycie napewno nie przekroczy dotychczasowego poziomu.

 

 

a czy silnik nie ucierpi na nowym sofcie :? Pozdrawiam jedynkowiczów. :cool2:

 

Tak samo jak ze zużyciem paliwa. Trwałośc silnika zalezy od Twojej prawej stopy. Jeśli jesteś rozsądny i jeździsz z głową będziesz miał oszczędności i nic Twojemu silnikowi sie nie stanie.....do końca jego eksploatacji. Jeśli będziesz się pastwił ....szybciej się skończy. Więc trwałośc silnika jest w Twoich rekach

 

Ja to określam dosadnie tak...jeśli ktoś jest głupi to już nie ma na niego lekarstwa i żaden lekarz mu nie pomoże. Znam oczywiście takich co zarżneli seryjny silnik...a co dopiero gdyby był po modyfikacji. To oczywiście rzadkie przypadki...ale się trafiaja.

 

pzdr

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

czy oprócz tuningowania komp. sterującego wtryskiem zajmujecie

się również modyfikacją oprogramowania komp., który wyślwietla m.in. sugerowane biegi?

pomysł z biegami bardzo fajny, ale potrzebowałbym zupełnie innych ustawień, niekoniecznie pozwalających spalać mniej paliwa ;)

auto, o które chodzi, to turbo diesel

Opublikowano
czy oprócz tuningowania komp. sterującego wtryskiem zajmujecie

się również modyfikacją oprogramowania komp., który wyślwietla m.in. sugerowane biegi?

pomysł z biegami bardzo fajny, ale potrzebowałbym zupełnie innych ustawień, niekoniecznie pozwalających spalać mniej paliwa ;)

auto, o które chodzi, to turbo diesel

 

sorry...tym się nie zajmujemy. Jesteśmy firmą tuningową i tylko elektronika silnika jest w naszym zainteresowaniu

 

pzdr

Opublikowano
Zdaję sobie sprawę że do każdego samochodu podejście jest indywidualne, w zależności o różnych czynników, ale orientacyjnie na jakie przyrosty momentu i mocy można liczyć w 118d (143PS)?
Opublikowano
ok 165-170PS i +50Nm

 

jakos nikt nie wspomnial, ze automatyczna skrzynia z BMW 118d i 120d ma max moment obrotowy 400Nm

a na waszym wykresie wystaje juz ponad to

no, ciekawe ile to wytrzyma

zh
Opublikowano
narazie jeżdzi takich kilka zrobionych i wytrzymują...więc po co się zamartwiać na zapas

 

pzdr

 

no, fakt, zwlaszcza, ze to skrzynie klienta a nie Twoje ;-)

zh
Opublikowano

 

no, fakt, zwlaszcza, ze to skrzynie klienta a nie Twoje ;-)

 

jestem przekonany że skrzynia zniesie grubo ponad 500Nm i o skrzynie nie ma sie co martwić. No chyba że o te dziadowskie aftomaty GM montowane w X-5 ...tam trzeba uważać :) . Szybciej sprzęgło będzie miało uślizgi niżli sie coś ze skrzynią stanie złego.

 

zaufaj doświadczeniu....dobra rada nie jest zła :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.