Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zależy mi na tym co najlepsze dla mojego auta ... a ponieważ wyczytałem w tym i innych postach że to rozwiązanie z "plastikiem" jest lepsze postanowiłem to zastosować ale jak widać napotkałem lekki opór. Nie twierdzę że będę na tyle uparty że za wszelką cenę zamienię "sznurek" na "plastik" ale jeśli okaże się że to będzie lepsze dla M57 to ja jestem na TAK ... Jeśli natomiast nie będzie 100% procentowej pewności zostanę przy rozwiązaniu fabrycznym. A rozpisałem się tak tylko żeby jeszcze bardziej przybliżyć temat ... Kolega Peter69 pisał że w ASO powiedzieli mu żeby umyślnie zastosować "plastik" w modelu w którym producent tego nie przewidział ... to mnie zaciekawiło ?!?!? I nie sądzę żeby chciał go naciągnąć bo w Łodzi oba separatory kosztują tak samo 158 zł !!!

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tarnowski w Gliwicach nie jest ASO zabrali mu ją jakiś czas temu Dzwoniłem do niego bo szczerze mówiąć nie miełem pojęcia ze coś takiego jak filtr odmy istnieje powie wiecej robiłem kiedyś serwis inspekcji rocznej w 530d u niego przed zabraniem autoryzacji potem trafiłem z 730 E38 ten sam motor i nawet nikt nie wspomniał mi o wymianie filtra odmy dzisiaj dzwoniłem do ASO w Katowicach i powiedzieli ze mogę wymienic sam wkład niecałe 90 pln lub na nowy plastyk z obudową za 160zeta a na allegro znalazłem nowy separator za 128 Tak czy inaczej jak zrobi się troche cieplej to zobacze jak to wygląda i będe go wymieniał zwłaszcza ze licze ze jest on przyczyną zwiększonego zużycia paliwa i słabszego pszyspieszenia auta i ten biały dym na zimnym silniku nigdy w swoim poprzednim aucie tego nie miałem Pzdr
Opublikowano

Pozwólcie że zacytuję siebie z innego tematu:

Wymieniłem kompletny separator na taki jaki zaleca producent czyli "sznurek". Auto jakby mniej kopci - przy bardzo ostrym przyspieszaniu. Więc jest jakaś poprawa tym bardziej że już mi nie krzyczy co jakiś czas żebym sprawdził poziom oleju. Niestety zauważyłem niepokojące pocenie się kolektora ssącego na 2-gim cylindrze no i szperam na forum a tam .... 15 stron o klapkach w dolocie co to potrafią nieźle namieszać !!! No ale cóż ... przyjrzę się i temu tematowi

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja od jutra funduje swojej e39 pakiet startowy dzis wymieniłem olej jutro będe ściągał kolektor ssący czyszczenie EGR +sławne filtry kupiłem sam wkład do odmy postaram się porobić pare zdjęc to wrzuce .Pozdr
Opublikowano

Ja czyściłem kolektor i EGR w niedzielę. I muszę powiedzieć że sam demontaż i ponowny montaż to pikuś !!! Ale wyczyścić to wszystko to dopiero nie lada zadanie !!!! Radzę się przygotować ;) Niestety nie robiłem zdjęć choć miałem zamiar ale ... aparat się popsuł :(

Pozdrawiam

Opublikowano

Też jestem świeżo po wymianie filterka odmy. Byłem w serwisie M-Cars w Krakowie i pytałem jak to jest w końcu z tym separatorem. Otóż zestaw 11127793163 dedykowany jest do M57 i do jego wykonanie nie posłużył już sznurek tak jak w starych filterkach. Obecnie zamiast sznurka zastosowana jest włóknina. Podobno jest lepszy, ponieważ nie zapycha się tak szybko syfem jak sznurkowy. Natomiast plastikowy separator do nowszych modeli m57n, również można zastosować do naszych silników, pasuje bez problemu. Różnica jest taka ,że plastikowy należy przeczyścić co jakiś czas, a ten z włókniny wymienić, najlepiej z obudową. Nie wiem jaka jest konstrukcja tego plastikowego separatora, bo jeśli by się okazało że szlam z oleju nie zostaje w separatorze tylko spływa spowrotem do silnika to chyba lepiej zastosować ten włókienny. (Z drugiej jednak strony od wyłapywania nieczystości w oleju jest filtr oleju, który wymieniamy często, a sam separator służy bardziej do zatrzymywania oleju, aby nie dostawał się do układu dolotowego.) Natomiast jeśli wszystkie brudy zostają w separatorze to chyba lepiej zastosować to rozwiązanie i przeczyścić co jakiś czas niż wymieniać co chwilę ten włókienny, wiadomo mniejsze koszta serwisu. Ciekaw jestem czy w serwisach na zachodzie często te filterki zmieniają. Z ciekawości sprawdziłem w fakturach z przeglądów kiedy ostatni raz był zmieniany. Po przewertowaniu kompletu faktur byłem w szoku, otóż do obecnej chwili, czyli 160tyś km, nikt do filterka nie zaglądał. Pytanie dlaczego, czyżby w wykazie czynności podczas inspekcji nie było punktu wymiany choćby samego filtra odmy?

 

Mam jeszcze takie pytanie do Was. W co należy się zaopatrzyć podczas ściągania EGRa(AGRa), oraz kolektora ssącego? Nowe śruby? Zestaw uszczelek? Jakieś preparaty do czyszczenia nagaru?? Proszę o jakiś krótki opis/manual ściągania kolektora. Bo mam obecnie chwilkę czasu to bym się tym zajął, przy okazji przeczyścił bym profilaktycznie zaworek podciśnieniowy od EGRa , ten od turbiny już lśni, choć nie był brudny, ani auto nie miało żadnych niepokojących objaw.

Opublikowano
Mam jeszcze takie pytanie do Was. W co należy się zaopatrzyć podczas ściągania EGRa(AGRa), oraz kolektora ssącego? Nowe śruby? Zestaw uszczelek? Jakieś preparaty do czyszczenia nagaru?? Proszę o jakiś krótki opis/manual ściągania kolektora.

 

do sciągania EGR na pewno nowa uszczelka (kosztuje jakieś grosze). Najlepiej mieć śrubokręt z elastyczną końcówką, bo do jednej ze śrub cięzko się dostać. Same śruby mogą zostać, nie ma potrzeby kupować nowych - no chyba że stare masz pordzewiałe albo coś. Nagar czyściłem benzyną ekstrakcyjną (w każdym hipermarkecie kupisz) i efekt super.

 

Manual jak zdjąć kolektor był na forum juz (chyba jakoś w grudniu) wiec wystarczy poszukać.

Opublikowano
Ja zabrałem sie wczoraj za to ,lecz ze względu na niewielką ilość czasu jaki posiadam pewnie skończe dopiero w sobotę Ściągnołem kolektor i EGR uszczelki pod kolektor kosztują okrągłe 9pln a te prostokątne 13pln natomiast ta duża do EGR 21zeta Dla mnie już viktoria bo zauwazyłem ze mam przetarty wężyk z podciśnienia który idzie w kierunku turbiny mam porobione zdjęcia jak skończe to wrzuce A co do kolektora to muszę sie z tym przespac bo niewiem jak go wyczyścic ma 3-4 mm nagaru i innego badziewia EGR nie wygląda lepiej tyle tylko ze jest to tłuste i dużo lepsze dojście
Opublikowano
co do kolektora to muszę sie z tym przespac bo niewiem jak go wyczyścic ma 3-4 mm nagaru i innego badziewia

 

wez plaska miednice, nalej do niej benzyny ekstrakcyjnej i wsadz kolektor na noc do srodka. Nastepnego dnia rano szoruj go szczotką drucianą aż nagar zejdzie. Potem trzeba bardzo dokladnie przeplukac zeby jakies pojedyncze grudki nagaru nie latały luzem wewnatrz kolektora, nastepnie dobrze wysuszyc i mozna skręcac z powrotem wszystko :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, troche to trwalo, ale mialem maly problem i tu ostrzezenie dla wszystkich !! Podczas sciagania kolektora wpadla mi nakretka do kolektora ssacego. Tak jak pisalem dolacze pare zdjec i opis.

 

Po sciagnieciu kolektora okazalo sie ze mam rowniez przetarty jeden z przewodow podcisnieniowych. Reszte byla sparciala wiec wymienilem je na nowe.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img238.imageshack.us/img238/9922/dsc00157uo7.jpg

http://img238.imageshack.us/img238/dsc00157uo7.jpg/1/w1280.png

 

Kolektor trzyma sie na 14 srubach (klucz 10) z prawej strony (stojac przodem do auta) a z lewej na 7 (klucz 11). Sa po gumkami.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img26.imageshack.us/img26/5908/dsc00170tw7.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Odkrecamy trzy sruby (torx) trzymajace kable a nastepnie 4 imbusy trzymajace obudowe filtra odmy.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img4.imageshack.us/img4/5282/kopiadsc00170xx0.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Tutaj mamy zaworek z filterkiem przy turbinie do niego dostep jest w miare dobry.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img22.imageshack.us/img22/9674/dsc00158ky3.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Od lewej strony jest znacznie gorzej. Dlatego sciagnalem kolektor, ale w sobote u znajomego udalo mi sie sciagnac filterek bez sciagania kolektora. Trzeba tylko odkrecic przewod plus do awaryjnego odpalania auta przy kolektorze oraz mocowanie bagnetu z oleju. Lusterko i wygietymi kombinerkami wyciagnalem sam filterek. Trzeba go podwarzyc w miejscach zaznaczonych strzalka. Tu zdjecie scaignietego calego filtra.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img7.imageshack.us/img7/327/dsc00160kq4.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Schodzi sam ten prostokacik. Ja wczesniej podgrzewalem go suszarka do wlosow, zeby plastiki byly miekkie.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img27.imageshack.us/img27/8062/dsc00161rv5.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

A tu jest widok zaworku z filterkiem po sciagnieciu kolektora.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img26.imageshack.us/img26/3456/dsc00168cb1.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img160.imageshack.us/img160/2495/dsc00162ux9.jpg

%5B640%3A20%5Dhttp%3A//img160.imageshack.us/img160/dsc00162ux9.jpg/1/w960.png

Jeszcze tylko pozostalo wyzczyscic kolektor.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/5462/dsc00165wd0.jpg

http://img518.imageshack.us/img518/dsc00165wd0.jpg/1/w1280.png

Tu sa widoczne te klapki, o ktorych ktos wspominal, ze po urwaniu masakruja silnik.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img27.imageshack.us/img27/267/dsc00166gq2.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

I zawor EGR'u. U mnie zdjecia juz wyczyszczonych czesci. Ale byly naprawde tak zasyfione, ze nie bylem nawet w stanie robic ich zdjec ( zasyfione rece).

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img152.imageshack.us/img152/1309/dsc00164qk2.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/dsc00164qk2.jpg/1/w1280.png

Zalozylem nowe filterki.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img26.imageshack.us/img26/9719/dsc00163wa0.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img25.imageshack.us/img25/5889/dsc00172oy6.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

I tu bardzo mile zaskoczenie. Przedtem niemoglem zejsc ze spalaniem ponizej 12l/100km. Teraz pali okolo 10l/100km (miasto), nie wiem czy jest to efekt samego czyszczenia, czy peknietego i sparcialych przewodow cisnieniowych. Najprawdopodobniej jednego i drugiego.

 

Pozdrawiam :)

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam pytanko co do separatora oleju (...trochę już posiedziałem na forum czytając o tym zagadnieniu, ale jeszcze nie wiem dokładnie wszystkiego):

 

Mam 320d 150KM (prod. maj 2004r) - więc powinien znajdować się tu już plastikowy separator oleju - czy ten typ wystarczy tylko oczyścić? czy też trzeba go wymieniać?...

 

Czy wymianę/przegląd separatora oleju można zrobić w dowolnym momencie - niezależnie od wymiany oleju? - czy zawsze do tego niezbędne jest spuszczenie oleju?...

 

 

Sorki chłopaki - może już to było, ale przeszukałem całe forum...sprawa niby prosta, a jednak w głowie się kręci :)

Opublikowano

No dzięki za odpowiedź Gregy76 :)

...chyba kupię w ASO po prostu ten plastikowy separator oleju i wymienię - bo jak rozumiem CAŁEJ obudowy zmieniać nie ma sensu?.. :think:

 

 

P.S. Jest gdzieś na forum zdjęcie tego "plastikowego separatora"?...ja nie znalazłem - wszędzie są tylko fotki filcowego wkładu starszego typu :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

A więc wymieniam właśnie odmę w 320d 150KM, kupiłem cały komplet nowego typu...

Samochód wyprodukowany 27 maj 2004r. - ściągam obudowę odmy, a tam co widzę?? - gąbkowy wkład starego typu...hmmm...ktoś mówił że wkłady odmy starego typu stosowano do połowy 2002r. - także dzisiaj obaliłem tą teorię... :wink:

 

Co ciekawe, sam wkład nie jest wcale "rozdęty" olejem, który wsiąkł w gąbkę...jest dość "cienki"...

 

Czy wkłady odmy starego typu występowały w dwóch typach jako: gąbkowe i filcowe :?:

 

Samochód serwisowany w ASO w Niemczech do 150tys.km (teraz jest 173tys.km) - dałbym sobie rękę uciąć że będzie tam odma nowego typu, nawet trochę żałowałem że kupiłem nową odmę :mrgreen: - a tu taki bonus...

 

 

P.S. Wkład odmy nowego typu jest najbardziej bezkształtną rzeczą, jaką w życiu widziałem :mrgreen: hehe

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Posiadam BMW e-46 2.0D z 1999 roku, przebieg 196 tys km. Zrobiłem tym samochodem 30 tys km i nie wymieniałem jeszcze odmy.

Czy waszym zdaniem wymienić sam wkład czy kupić kompletną odme ? Niektórzy mówią ze niepotrzebny wydatek i wystarczy sam filterek.

z Góry dziękuje za pomoc

Opublikowano
Filterek chyba sie wymienia co 50 000 a cala odme co 100 000. W kazdym razie odma wypuszcza swoje produkty do rury ktora laczy turbo i przeplywke. No i pozniej przeplywki padaja bo sie zanieczyszczaja strasznie. Warto wymienic calosc, cena nie jest taka duzo (~ 140 za calosc). Zapytaj na www.czescidobmw.pl
  • 2 lata później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.