Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Temat filtra odmy w 320d e46 136KM byl walkowany kilka razy . Ktos pisal ze nalezy go zmieniac co 30 tys km,jest do kupienia tylko w ASO . Ci ktorzy juz sie nieco interesowali tematem wiedza ze do tego auta dedykowany filtr w ASO jest sprzedawany tylko w kpl z obudowa (po co ja zmieniac ? :duh: ) za ok. 170 zl .

 

Lecz mozna zrobic to taniej i tak samo dobrze :8) . Temat byl juz takze kilka razy poruszany na forum i stwierdzam na 100% ze : filtr odmy o numerze kat. 11 12 7 793 164 (dedykowany do 330d) pasuje do 320d 136KM i kosztuje w ASO ok. 90 zl, poprosicie o rabat i dostaniecie go pewnie z 5% ;) ja zaplacilem po takim rabaciuku za owy filtr 82,05 zl .

 

 

Postanowilem zmienic odme w moim kombiaczku 320d 136KM 12.2000r. Trafilem na milego pana w ASO (Auto Fus w-wa) ktory przyniosl z zaplecza oba filtry - ten z 330d i dedykowany 320d 136KM . Ten czlowiek nie wierzyl ze to moze pasowac wiec sam sie chcial przekonac ;) . Co sie okazalo : w obu opakowaniach same filterki sa IDENTYCZNE (!!!) (w obu filcowe filterki) , uszczelka z tego kompletu z 330d takze pasuje (tzn. jedna z nich) . Wiec - po co przeplacac ?? ;)

 

Photo story :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/1.jpg

 

Oto co kupilem za 82,05 zl :) .

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/2.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/3.jpg

 

 

Widok na filtr powietrza po 30 tys km (przy czym byl przedmuchiwany sprezonym powietrzem po 15 tys km) . Jak widac nalezy go zmieniac co 15 tys . (przy kazdej zmianie oleju) :oops: .

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/4.jpg

 

 

A tak wygladal moj filterek odmy- stary "sznurkowy" typ, czyscilem go (osuszalem z oleju) ok. 25 tys km temu .

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/5.jpg

 

NEW vs OLD

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/6.jpg

 

Tak ladnie pasuje ...jak widac nawet jedna z uszczelek podpasuje do 320d :P .

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/odma/7.jpg

 

Na koniec nowy filtr powietrza i ucieszeni ze zadbalismy jak nalezy o nasze autko skladamy wszystko :) .

 

 

Na koniec powiem ciekawa rzecz : przy zmianie tegoz filterka zmienialem takze : olej, filtr oleju, filtr paliwa, filr powietrza i po tych zabiegach spalanie spadlo :O . Sam sie dziwie bardzo dlaczego tak sie stalo i nie wiem co jest bezposrednio temu "winne", ale dla przykladu powiem ze przy zgredowskiej jezdzie - powrot wieczorny z miasta do wsi wiec ni to trasa ni miasto ;) w sumie 45 km jazdy, srednie spalanie na OBC wyswietlilo 5.4 litra . Wczesniej przy podobnej jezdzie wyswietlalo 6.2-6.5 litra. Wiec ...hym ...nie wiem o co chodzi ale jest milo :).

 

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a 320d po lifcie czyli 2002r ma ten sam ? muszę coś zrobić bo moja nie schodzi z 8 litrów a ostatnio nawet na 630km wlałem 60 litrów ON :mad2: a wariatem nie jestem , jeżdżę szybko ale bez przesady , agresywność 2 :mrgreen:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie Mike, masz inny filtr, jest podobno jeszcze tanszy w ASO niz 90 zl, podaj VIN swojego auta w ASO i kup dedykowany zestaw tego filterka, cena powinna byc mila .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Mike, masz inny filtr, jest podobno jeszcze tanszy w ASO niz 90 zl,

 

Mam takie pytanko, czy ten filtr do 150km silnika tez jest podobny do tego co idzie do waszych? Pytam bo ostanio wyslalem znajomego aby mi kupil w serwisie ASO w Wawie ten filterek od odmy, a on mi przywiozl samą obudowe która jest podobna do waszych. Nie mialem jeszcze czasu aby to rozebrać, ale skoro jest tam jakis wklad to chyba musze go kupic przed robota zeby potem go jeszcze raz nie trzeba bylo rozbierac. Domyslam sie ze takze jest tam wklad tyle ze innej wielkosci.

pozdr

Opublikowano
Witam wszystkich co do tego filtra odmy to w mojej E39 520d rok 2001 136km będzie taki sam jak pisał wyżej kolega że pasuje od 330d pytam dla pewności z góry dzięki za odpowiedź :)
Opublikowano
Nie Mike, masz inny filtr, jest podobno jeszcze tanszy w ASO niz 90 zl, podaj VIN swojego auta w ASO i kup dedykowany zestaw tego filterka, cena powinna byc mila .

 

Ponieważ mialem sprzeczne informacje co do filterka w mojej BMW, to wziałem sie za robote aby to sprawdzic. Jak juz pisalem znajomy zamawial mi czesci po numerze vin ktory mu podalem, mam rocznik 2004/2(pierwsza rej 2004/4), aczkolwiek na odlewie od Egru jest napisana data produkcji 2003/3 czyli troche trzymali na magazynie.

Znajmy przywiozl mi z serwisu zamiast filterka górną obudowę oraz jakis wklad plastikowy do srodka ktory wyglada tak jak na tym forum(link ponirzej) - sklada sie z 3 czesci. Dlatego tez myslalem ze u mnie tez tak bedzie.

 

http://www.bmw-sport.pl/printview.php?t=23477&start=0&sid=ae4ad93d97ee5125b0b6b4a16cbac153

 

Jakie bylo moje zdziwienie gdy okazalo sie ze ja mam jednak standardowy filterek, taki jak u kolegi Piotres. Poniewaz mialem juz wszystko rozebrane i serwis BMW taka czesc mi podał to załozyłem nową górna obudowę oraz nowy wklad ktory jest inny niz szedl na pierwszy montaż. Uwaga bo aby zmienic ten wklad na nowy trzeba takze zmienic gorna obudowe, bo w nowej nie ma tego wspornika do przytrzymywania filtra od spodu.

Mam nadzieje ze nie bedzie zadnych skutkow ubocznych.

Mając zdjeta obudowe wyczyscilem tez zawor EGR. Dzis po kliku przegazowaniach nie zauwazylem wogole dymu w lusterku, nawet na pierwszym biegu. Wczesniej maly dymek wystepowal prawie zawsze na 1szym biegu. Niewiem co na to mialo wiekszy wplyw czy EGR czy filterek, ale jest zdecydowanie lepiej.

Opublikowano
Już sprawdziłem u siebie w E39 520d po liftingu jest taki sam jak w 320d i śmiało można wymieniać sam wkład od 330d, ja narazie zastosowałem kilkukrotną kąpiel w benzynie łacznie z przedmuchanie spręzonym powietrzem do czasu jak przyjedzie mi nowy filterek.
Opublikowano

to dziwne plastikowe "cos" to separator oleju, do wersji 150KM w pozniejszych fazach produkcji wlasnie cos takiego szlo, to lepsze rozwiazanie od filterka .

 

Banior jasna sprawa ze bedzie pasowac :cool2: . masz ten sam silnik co w 320d 136 .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Filtry i obudowy pasuja zamiennie do m57 i m47. Warto zalozyc ten zmodyfikowany (plastikowy wklad).

Niestety nie zgodze sie z autorem tematu - po co przeplacac ? A no po to warto "przplacic" i kupic filtr wraz z cala obudowa poniewaz w niej znajduje sie zawor klapkowy ktory podobnie jak filtr zabija sie czarna mazia i nastepnie blokuje.

Pracuje ponad dwa przy tych silnikach (dzien w dzien), cale filtry wymieniam conajmniej co 2 wymiany oleju (max 40 tys), przez ten czas nie wymienilem ani jednej turbo sprezarki !!!

Wymieniajcie cale filtry, jak macie mozliwosc to kupcie juz zmodyfikowane.

Pozdrawiam

Witam wszystkich.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy po wymianie tego filterka odmy zauważyliście wzrost zużycia oleju?

Ja też zmieniałem z tego sznurkowego na gąbkowy, silnik nigdzie sie nie poci, nie kopci.

 

Na starym sznurkowym zużycie oleju było niezauważalne, ten nowy widac że jest cienśzy i z materiału dobrze chłonącego i przepuszczającego, aż boje sie zajrzeć w dolot ile tam tego pływa :?

Opublikowano
ja wymieniałem niedawno więc trudno cokolwiek napisać , może ze 2000km jak zrobiłem od wymiany , zobaczę po wymianie oleju bo na 15tyś km zawsze ten litr dolewałem
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam trochę sie pogubiłem w tym co czytam może ze względu na godzinę może ze względu na moją dedukcje :P

ale do rzeczy czy ta odma co wyżej opisana wraz z tym plastikową obudową pasuje do e46 compact 150km ? czy raczej nie ?

czy bez specjalnych narzędzi wymienię sam odmę pod chatą czy raczej będę musiał pocinać do mechanika ?

i czy jeżeli ta od 330 nie będzie pasować to czy ta co w linku nie będzie lepsza ?

http://moto.allegro.pl/item479370255_odma_bmw_separator_oleju_silnika_odpowietrzacz.html

 

pozdrawiam :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Opublikowano
Witam trochę sie pogubiłem w tym co czytam może ze względu na godzinę może ze względu na moją dedukcje :P

ale do rzeczy czy ta odma co wyżej opisana wraz z tym plastikową obudową pasuje do e46 compact 150km ? czy raczej nie ?

czy bez specjalnych narzędzi wymienię sam odmę pod chatą czy raczej będę musiał pocinać do mechanika ?

i czy jeżeli ta od 330 nie będzie pasować to czy ta co w linku nie będzie lepsza ?

http://moto.allegro.pl/item479370255_odma_bmw_separator_oleju_silnika_odpowietrzacz.html

 

pozdrawiam :norty:

 

Jeżeli masz silnik M47N 150KM idź do ASO i poproś o plastikowy separator oleju (sam separator bez obudowy ok 93zł w ASO).

Możesz kupic też całą odmę (separator + obudowa), kosztu niestety nie znam.

Plastikowy separator na 100% pasuje do M47N (sam wymienialem, wchodzi na "klik" w starą obudowę) i jest lepszy od filcowego filtra odmy.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Ja również miałem filtr starego typu mimo że auto po lifcie.Kupiłem nowy typ separatora i pasuje idealnie.Trzeba tylko pamiętać aby dokładnie włożyć oring bo inaczej separator będzie dyndał.Czas pracy ok 30 minut a efekt rewelacyjny!!!Koszt 70 zł

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

może się podepnę pod temat

 

mam e39 i silnik M57 ten 184KM i mam pytanie czy do mojego silnika tez ten plastikowy wkład będzie pasował??? czy może lepiej zostać przy filcowym.

 

Jutro chcę jechać do ASO kupić odpowiedni więc prosiłbym o szybką odpowiedź. Najlepiej jak by też ktoś podał mi nr seryjny tego filtra. :)

 

oczywiście wymienię cały kompletny bo obawiam się że niemcy mogli przypadkiem tego nie wymieniać.

 

Pozdro

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy pozwólcie,że przyłączę się do tematu,

a jak wyglada temat filtra odmy w e60 530d , to prawda,że się nic nie wymienia???

Lubię jak diesel objeżdża benzynę, to miłe...
Opublikowano

To i ja się dołączę z pytaniem bo z kontekstu postów nie mogę wyczytać .... wiem że w późniejszych x20d montowali zamiast zwykłego filtra plastikowe urządzenie (separator). Będę to wymieniał jutro w swoim 530d (193KM) z 2001 roku i zastanawiam się czy mogę również założyć tę nową konstrukcję z plastikowym separatorem czy muszę jednak trzymać się starego rozwiązania ?!? Może ktoś już to przerabiał ?!?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja dzwoniłem do Tarnowskiego w Gliwicach tez w sprawie e39 530d (2000r)i wręcz mi powiedział zebym zakupił ten nowy plastikowy wraz z obudową bo juz niby nie ma wkładu do starszych a potem moge juz wymieniac sam wkład i powiedział ze pasuje do starszych modeli cena ok 200 zeta
Opublikowano
Ja mam blisko do Łodzi więc dzwoniłem do ASO Tłokiński .... gość wziął numery nadwozia i po chwili mówi 158 zł za tą przyjemność ... myślę spoko luzik ... ale ponieważ do wcześniejszych moich ukochanych wozidełek części kupowałem w sklepie na Długosza w Łodzi więc myślę ... co mi szkodzi ... gość mówi że cena to 87 zł ??!? .... ale po dzisiejszej lekturze forum zadzwoniłem jeszcze raz do ASO Tłokiński i mówię jak jest ... że mam taki zwykły filterek "sznurkowy" a gość mi na to że faktycznie takie były kiedyś ale teraz z katalogu wychodzi im tamten i że producent zaleca wymianę na ten nowszy typ .... a ja myślę że skoro szpenie z BMW wymyślili że ten plastikowy separator jest lepszy dla mojej czarnej strzały to ja mówię ... stawiam na plastik !!!!! ;) Jutro jadę kupić i będę wymieniał ;) Widzę że od razu filtr powietrza jest na wierzchu więc też będzie wymieniony ;)
Opublikowano
A propos ... może jakieś podpowiedzi jak do tego się zabrać ?!? Krótki opis krok po kroku co po kolei odkręcać żeby nic nie popsuć ?!? Z góry dziękuję
Opublikowano
A propos ... może jakieś podpowiedzi jak do tego się zabrać ?!? Krótki opis krok po kroku co po kolei odkręcać żeby nic nie popsuć ?!? Z góry dziękuję

 

w 530d:

 

zdejmujesz osłonę filtra powietrza. Zdejmij wygłuszenie i zobaczysz wzdłuż filtra listwę elektryczną, którą biegnie 6 kabli - po jednym do każdego cylindra. Wypinasz te kable, po czym odkręcasz całą tą listewkę (chyba 3 śrubki ją trzymają). Podnosisz listwę do góry i pod spodem siedzi odma, przymocowana bodajże 4 śrubkami.

 

Cała operacja jest banalna i zajmuje max 5 minut żeby rozkręcic, drugie tyle żeby poskręcać. Zdejmij obudowę filtra powietrza i sam zobaczysz, wszystko ładnie będzie widać co trzeba zrobić.

Opublikowano
Dzięki wielkie ... myślę że sobie poradzę ;)

 

Spokojnie sobie poradzisz. Bedziesz mial tez bardzo przyjemna świadomość, że zrobiłeś coś samemu w pare minut, a ASO za to samo skasowałoby 100 zł :mrgreen:

Opublikowano
Temat montażu tego plastikowego separatora zamiast filtra "sznurkowego" w moim aucie (E39 530dAT 2001r) nie jest wcale takie oczywisty .... Dziś byłem w ASO Tłokiński w Łodzi i zapoznałem się z tą sprawą nieco dokładniej ... Otóż we wszystkich E39 z silnikiem 3,0d montowane były filtry "sznurkowe" i producent nie przewiduje innych rozwiązań do tego modelu ... co prawda separator o obecnym numerze kat. 11127793163 od początku produkcji zmieniał się już trzy razy (a dokładnie mówiąc jego numer katalogowy zmieniał się trzy razy a nie potrafiono mi odpowiedzieć czy sama obudowa zmieniała się pod względem technicznym) ale cały czas elementem filtrującym jest ta przepiękna roleczka z tajemniczą włókniną .... Ponieważ jednak czytałem tu na forum że pojawiło się nowe rozwiązanie z separatorem plastikowym poprosiłem gościa z ASO żeby mi go pokazał ... okazało się że na pierwszy rzut oka obudowy obu separatorów nie różnią się praktycznie niczym zaś w tym drugim wkład jest faktycznie plastikowym "urządzeniem". Poprosiłem żeby gość sprawdził mi zastosowanie tego nowego rozwiązania (11127799225) ... Okazało się że stosowany jest do silnika M57N a nie takiego jaki ja posiadam czyli M57 ... ma więc zastosowanie w modelach E60, E46, E65, E53 ... Nie zmienia to faktu że różnicą między separatorem ...163 i ...225 są jedynie wkłady .... Zatem czysto teoretycznie mogę stwierdzić że można byłoby zastosować plastikowy separator w silniku M57 ale .... no właśnie ... postanowiłem nie ryzykować do puki nie będę miał 100% pewności i zdecydowałem że założę u siebie to co zaleca producent .czyli "sznurek" ... ale tematu nie zostawiam ... Może ktoś już wymienił w silniku M57 filtr "sznurkowy" na to plastikowe cudo ?!?! Jaki to miało wpływ na pracę silnika - (zużycie oleju. paliwa, jakieś dziwne dymienie z rury) ?!?!?Czekam na info ... Pozdrawiam
Opublikowano
Temat montażu tego plastikowego separatora zamiast filtra "sznurkowego" w moim aucie (E39 530dAT 2001r) nie jest wcale takie oczywisty .... Dziś byłem w ASO Tłokiński w Łodzi i zapoznałem się z tą sprawą nieco dokładniej ... Otóż we wszystkich E39 z silnikiem 3,0d montowane były filtry "sznurkowe" i producent nie przewiduje innych rozwiązań do tego modelu ... co prawda separator o obecnym numerze kat. 11127793163 od początku produkcji zmieniał się już trzy razy (a dokładnie mówiąc jego numer katalogowy zmieniał się trzy razy a nie potrafiono mi odpowiedzieć czy sama obudowa zmieniała się pod względem technicznym) ale cały czas elementem filtrującym jest ta przepiękna roleczka z tajemniczą włókniną .... Ponieważ jednak czytałem tu na forum że pojawiło się nowe rozwiązanie z separatorem plastikowym poprosiłem gościa z ASO żeby mi go pokazał ... okazało się że na pierwszy rzut oka obudowy obu separatorów nie różnią się praktycznie niczym zaś w tym drugim wkład jest faktycznie plastikowym "urządzeniem". Poprosiłem żeby gość sprawdził mi zastosowanie tego nowego rozwiązania (11127799225) ... Okazało się że stosowany jest do silnika M57N a nie takiego jaki ja posiadam czyli M57 ... ma więc zastosowanie w modelach E60, E46, E65, E53 ... Nie zmienia to faktu że różnicą między separatorem ...163 i ...225 są jedynie wkłady .... Zatem czysto teoretycznie mogę stwierdzić że można byłoby zastosować plastikowy separator w silniku M57 ale .... no właśnie ... postanowiłem nie ryzykować do puki nie będę miał 100% pewności i zdecydowałem że założę u siebie to co zaleca producent .czyli "sznurek" ... ale tematu nie zostawiam ... Może ktoś już wymienił w silniku M57 filtr "sznurkowy" na to plastikowe cudo ?!?! Jaki to miało wpływ na pracę silnika - (zużycie oleju. paliwa, jakieś dziwne dymienie z rury) ?!?!?Czekam na info ... Pozdrawiam

 

a czemu tak ci zalezy na plastikowym? te sznurkowe byly wiele lat stosowane i wszystko jest ok z nimi - filtr najlepiej wymieniac przy kazdej wymianie oleju, zwlaszcza ze nawet w ASO jest tani i na pewno nie bedziesz mial zadnych problemow stosując rozwiazanie fabrycznie przewidziane do twojego auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.