Skocz do zawartości

Problem z układem chłodzenia w 520i


waskiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i o pomoc proszę posiadaczy bmw 520i vanos,

mam problem z chodzeniem silnika nie ma wcale obiegu nie wiem dlaczego, dziwne bo wymieniłem uszczelkę pod głowicą śliw ro bylem tez była sprawdzana i jest ok, wszystkie czujniki pozmieniałem wo gole wszystko pompę wodna cały wiatrak no wszystko naprawdę wszystko i jest kaszana, mówią ze to jest problem z blokiem czy to prawda mam tylko przejechane 160.000 tys km myślę ze to nie jest aż tak dużo no i mam ja od 90.000tys km i jest z 1996 roku czekam na pytania dziękuje z góry i do usłyszenia,

 

 

_____

 

MOD EDIT:

Proszę nazywać tematy wątków tak, żeby pozostawały w związku z ich treścią

Wszystko jest napisane w regulaminie – proszę go przeczytać

Poza tym o układzie chłodzenia dużo już na forum jest napisane.

Tym razem sam zmienię nazwę „czy moze ktos mi pomoze” na coś „normalnego”

Pozdr.

 

_____

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł zaciąć się termostat - proponuję wymontować i sprawdzić bez termostatu.

Mówiłeś że wymieniałeś uszczelkę pod głowicą - jest możliwość że pasek wieloklinowy został założony inaczej niż przewiduje to fabryka - wtedy pompa będzie chodzić w drugą stronę (widziałem na własne oczy - oczywiście będzie kaszana)

Trzeba dobrze odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat. U mnie jest następująca usterka: po kilkunastu minutach pracy na jałowym biegu węże twardnieją aż strach ogarnia przed wystrzałem. Silnik wyłączam. Znowu, następnego dnia silnik uruchamiam z odkręconym korkiem wlewu na chłodnicy. I o zgrozo woda zaczyna wylewać się jak z wulkanu. Zaczynam domyślać się, że pasek może być odwrotnie założony, bo widać że poprzedni właściciel założył całą nową pompę wody. Czy ktoś miał podobne doświadczenia lub może zasugerować jak kolega powyżej co może być usterką oraz jak biegnie prawidłowo pasek wieloklinowy. :mad2: :mad2: Auto jak w opisie E39 535i

Kolejne spostrzeżenie. Na biegu jałowym w środku jest zimno, gdy przytrzymam silnik ok 2 tys obrotów temperatura w kabinie zaczyna być normalna, czyli bardzo gorąco. Nic mi do głowy nie przychodzi, jak rozwikłać tę zagadkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ktos musial sie niezle natrudzic zeby zalozyc pasek odwrotnie ^^

 

cabanos, sprawdzales czy masz swobodny przeplyw w wezach, chlodnicy, w bloku itd ??? sprobuj jeszcze odpalic bez termostatu, ewentualnie sprawdz czy masz pompe wody sprawna no i na koncu - uszczelka pod glowica ; )

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znowu walczyłem, pompa wody jest nowa, zakładana przez poprzedniego właściciela. Mam swobodny przepływ cieczy, odkręciłem gruby wąż u góry chłodnicy i dmuchałem w korek wlewu zbiornika wyrównawczego.

Woda leciała bez żadnych oporów. Dzwoniłem do serwisu i tam mądrala powiedział, że może być źle złożona pompa wody, ale na prośbę żeby wytłumaczył na czym to polega, zaprosił do siebie. Ktoś wie co to za błąd? Głowicę raczej wykluczam. Koleś tłumaczył mi jeszcze, że jest odpowietrznik na pompie wody, ale ja za cholerę nie mogę go zlokalizować. Pomózcie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znowu walczyłem, pompa wody jest nowa, zakładana przez poprzedniego właściciela. Mam swobodny przepływ cieczy, odkręciłem gruby wąż u góry chłodnicy i dmuchałem w korek wlewu zbiornika wyrównawczego.

Woda leciała bez żadnych oporów. Dzwoniłem do serwisu i tam mądrala powiedział, że może być źle złożona pompa wody, ale na prośbę żeby wytłumaczył na czym to polega, zaprosił do siebie. Ktoś wie co to za błąd? Głowicę raczej wykluczam. Koleś tłumaczył mi jeszcze, że jest odpowietrznik na pompie wody, ale ja za cholerę nie mogę go zlokalizować. Pomózcie.....

a można wiedzieć ile już masz przejechane kilometry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg to 200 tys. km. Po wnikliwym szukaniu na forum dochodzę do wniosku, sądząc po objawach iż za to odpowiedzialne jest wisco. Wiatrak chodzi sobie jak chce czy na jałowym, czy na podwyższonych obrotach. Pompa wody została zmieniona, ale visco pozostało stare. Jutro kupię wisco, koleś mówił mi że podchodzi od starego Transita, ale wolę nie ryzykować. Jak zamontuję dam znać jak poszło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zle dzialajace wisko moze jedynie powodowac lekki wzrost temperatury TYLKO na postoju

 

Zgadzam się. To nie visco.

Ale jeśli masz uszkodzone to wymień.

A brałeś pod uwagę blokowanie przepływu w bloku przez "ciało obce"?

U mnie jak kiedyś pękła obudowa termostatu to niestety brakowało "puzzli"

Kilka części na 100% wpadło do środka i nie wiem gdzie one są.

Ale u mnie na szczęście niczego złego to nie uczyniło

Jeszcze może się rozlecieć plastikowy wirnik od pompy wody.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.