Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Proszę o opinie.

W zeszłym tygodniu miałem dziwną awarię. Silnik podczas jazdy nagle osłabł i wpadł w dziwną wibracje. Z rury wydechowej wydobył się w małych ilościach czarny dymek. Ponieważ bałem się że o stan auta nie kontynuowałem dalej jazdy o własnych siłach i auto zostało przewiezione na lawecie do zaufanego mechanika. Tam podła diagnoza. Podła sprężarka ponieważ do niej wpadł kawałek plastykowego wewnętrznego stelaża filtra powietrza i uszkodził wirnik. hmm... Troszkę byłem zaskoczony ponieważ filtr został kupiony w ASO na co mam rachunek. Mechanik pokazał mi filtr oraz ubytki w wewnętrznym stelażu. Namówił mnie na regenerację turbiny w zakładzie do którego on ma zaufanie co do jakości wykonywanych prac.

Zgodziłem się na to rozwiązanie. Prace zostały wykonane i autko w tym momencie jeździ. Wydaje mi się że przyspiesza normalnie (nie depczę mocno teraz ponieważ chcę żeby trochę popracowała turbina i dotarła się) ale nie pokoją mnie następujące objawy. Turbina chodzi od razu po włączeniu silnika (słyszę ją ponieważ nasłuchuję w celu wyłapania ewentualnych niepokojących objawów). Przy zamkniętych oknach w środku auta słychać ją minimalnie (świst od wkręcania sie na obroty). Natomiast wydaje mi się że poprzedniej wogóle nie było słychać. Nie zwracałem szczególnej uwagi ponieważ nie było żadnych niepokojących objawów. Przestrzegałem tylko zasad eksploatacji tego typu urządzeń. Trzeci diesel w domu. Mechanik stwierdzi że miałem dużo szczęścia ponieważ nie kontynuowałem dalszej jazdy co mogłoby skutkować wypompowaniem oleju z silnika ( i zatarciem go) lub też dostawaniem się oleju do komór spalania silnika i nie kontrolowanego spalanie go. Co mogło doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika (inne właściwości oleju silnikowego, wkręceniem się silnika na maksymalne obroty i rozleceniem się jakiegoś elementu).

W związku z tym pytam was o opinie:

- czy możliwe było uszkodzenie w wyżej opisany sposób turbiny,

- czy regenerowana turbina popracuje prawidłowo czy też rozglądać się za nową oryginalną (jaka może być jej cena oraz dostępność).

Czekam na Wasze opinie.

Opublikowano
czy mozliwe było zniszczenie turbiny? jeżeli cokolwiek wpadło w wirnik to na bank. co z regeneracją? z tego co sie orientuję, to w 530d jest turbina ze zmienną geometrią łopatek. regenerowane turbo zmiennej geometrii łopatek juz nie mają (niech ktoś poprawi jak sie mylę), stąd może by inny odgłos pracy. ale turbina nie powinna latać w-kółko-macieju - jeżeli tak jest to ktoś kto zakładam turbo dał ciała, co wcale nie jest wyjątkiem - mi turbo po regeneracji założyli dobrze dopiero w trzecim warsztacie... także uzbrój sie w cierpliwość i poszukaj kogoś, kto sie na tym zna. a'propos regeneracji - drugi raz nie dam się namówić i kupię nową.
Opublikowano

"regenerowane turbo zmiennej geometrii łopatek juz nie mają (niech ktoś

poprawi jak sie mylę)"

 

mylisz sie- wszystko jest po staremu- tyle ze turbo po regeneracji jest glosniejsze niestety :(

 

w e46 po regeneracji turbo za 3 razem mialem dopiero cisze-wymusilem na zakladzie ktory mi robil turbo aby turbina dzialala jak najciszej

 

ps spaliny napedzaja turbine-wiec na wolnych obrotach turbina tez sie kreci (ale wolniej)

pozdrawiam Konrad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"regenerowane turbo zmiennej geometrii łopatek juz nie mają (niech ktoś

poprawi jak sie mylę)"

 

mylisz sie- wszystko jest po staremu- tyle ze turbo po regeneracji jest glosniejsze niestety :(

 

odpowiedz sformulowalbym inaczej - turbiny w 530d sie nie regeneruje ze wzgledu na zmienna geometrie lapatek

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano
"regenerowane turbo zmiennej geometrii łopatek juz nie mają (niech ktoś

poprawi jak sie mylę)"

 

mylisz sie- wszystko jest po staremu- tyle ze turbo po regeneracji jest glosniejsze niestety :(

 

odpowiedz sformulowalbym inaczej - turbiny w 530d sie nie regeneruje ze wzgledu na zmienna geometrie lapatek

 

Nie ma co dramatyzować!!Miałem podobny przypadek niedawno, po wymianie filtra powietrza turbina zaczeła świstać i jak się okazało kawałek stelażu filtra wpadł na wirnik i kupa....

Wirnik wymieniony na nowy oryginał Garreta przy okazji nowe uszczelnienia i podkładka ustalająca i chodzi aż miło :mrgreen:

Nie odczuwam żadnego pogorszenia pracy między oryginałem i regenerowaną.

Opublikowano
"

 

ps spaliny napedzaja turbine-wiec na wolnych obrotach turbina tez sie kreci (ale wolniej)

 

Wolne obroty nie maja nic wspolnego z napedzaniem turbo, bo na wolnych obrotach turbo jeśli się kręci to tylko swoją bezwładnością, gdy sie auto po jeździe zatrzyma. Turbo sie wlacza po przekroczeniu odpowiednich obrotów, nie od razu po uruchomieniu silnika.

 

Regenerowane turbo 1500 zł, nowe 3500 zł i więcej. W niektórych zakładach możliwy rabat przy zakupie nowej, gdy się odda w rozliczeniu starą. Jednak może być stary osprzet w nowej obudowie. W dzisiejszych czasach trzeba być ostrożnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.