Skocz do zawartości

ZIMMERMANN SPORT + EBC GREEN STUFF Wasze Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
SN3: jak pojedziesz na tor...

 

...my tu chyba rozmawiamy o zestawach o podwyższonej wydajności (a nie do sportu), które nie wymagają rozgrzewania?? warto dodać że temperatura obniża wydajność układu hamulcowego (w cywilnych zestawach / produktach) - więc to rozgrzewanie tarcz raczej nie wpływa korzystnie...

 

Ja zdecydowałem się na produkt tego typu ze względu na spadek wydajności układu hamulcowego podczas eksploatacji (na seryjnym rozwiązaniu OE BMW kilka razy musiałem wspomagać hamowanie hamulcem ręcznym i redukcją przełożeń ponieważ zabrakło hamulca?!). Na zamontowanym zestawie sprawdzałem zachowanie na trasie z ok 230-240 układ pracował z ABS do zatrzymania natomiast hamulec nie wpadał w podłogę (na zestawie EBC RS). Po mieście różnica polega na tym że dłużej można nadużywać hamulca, a kiedy wydajność spada pod wpływem temperatury wystarczy przejechać kilkaset metrów aby wszystko wróciło do (prawie), normy. Różnica między okładzinami klocków polega na dużej wydajności przy użyciu mniejszej siły niż byłaby wymagana w rozwiązaniu seryjnym - inni użytkownicy ferodo DS również to zauważyli...

 

Oczywiście koszta są znaczne, ale za to wrażenia bezcenne :cool2:

 

...z tym porównaniem do spojlera to przesada - można wywnioskować poprostu że nigdy nie eksploatowałeś (głównie), klocków tego typu i co za tym idzie nie masz pojęcia o czym piszesz.

 

Jeśli chodzi o opony to oczywiście racja, dlatego warto wybrać odpowiednie dla swoich wymagań i zamontować je na wszystkich felgach ponieważ auto hamuje czterema kołami :twisted:

 

Wracając do tematu:

...Zimmerman Sport faktycznie nie są żadną rewelacją, poprostu szkoda pieniędzy. EBC Green - nie używałem, ale biorąc pod uwagę EBC Red... lipa podobna jak z tarczami, niestety lepsze Ferodo DS są o ok. 100 droższe od EBC...Wracają do Mikody - stosunek ceny do jakości wygląda naprawdę nieźle.

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
sn3 smigale sna simmermannach sport ?

 

Zastanawiałem się nad nimi ale każdy ze znajomych który ich używa ma z nimi kłopoty, więc zaryzykowałem polskiego producenta w cenie pozwalającej na częstsze wymiany (moje po ok. 17 tyś są zużyte), ze względu na możliwe pęknięcia lub uszkodzenia innego typu (wystąpiły jedynie pęknięcia w okolicach wierceń).

...a tu niespodzianka - wytrzymują i znoszą bardzo dużo co w porównaniu z ceną stawia je przed produktami Zimmerman (przynajmniej z mojego punktu widzenia). Jak już pisałem dla poprawienia właściwości układu hamulcowego ważne są klocki i płyn hamulcowy, tarcze pełnią w zestawie rolę drugoplanową (ogólnie każda strata powierzchni pracy tarczy hamulcowej czyli rowek lub otwór obniża skuteczność, ale i zwiększają wydajność układu w określonych warunkach). Dlatego warto zainwestować w odpowiednie dla użytkownika klocki hamulcowe których cena zwykle przekracza wartość produktu OE w ASO. Oczywiście jak już ktoś zauważył cały ten wydatek nie ma sensu jeśli opony pojazdu nie dają rady... (4 opony :twisted: , chyba że chodzi o motocykl lub rower), tu nie warto oszczędzać...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

juz kiedys byl taki temat na tym forum, chyba ze 2 lata temu i ogolnie stwierdzilismy ze realnie zmniejsza droge hamowania tylko wymiana tarczy, zaciskow i klockow na wieksze.

Te wszystkie nacinane czy wiercone tarcze szybko pekaja,

te wszystkie twarde klocki masakruja tarcze i nie hamuja jak sa nie rozgrzane-

a efekt "lepszosci hamulcow" po takim tuningu jest na granicy bledu pomiaru.

Zawierzcie inzynierom BMW.

  • 2 lata później...
Opublikowano

mam zestaw zimmermann sport plus klocki zimmermann

polecam z powodzeniem

 

mam je od roku zrobilem juz kilka tysiecy mil i zero zuzycia. hamowanie super

Opublikowano

Odradzam jakiekolwiek tarcze wiercone,nacinane itd.Przerobiłem chyba wszystkie rodzaje dostępne na rynku.

I efekt zawsze ten sam.Do wywalenia średnio po około 5tyś. kilometrów.Oczywiście kupowałem tarcze w cenie maks 300 zeta sztuka znanych na rynku producentów.Zadne nie warte swojej ceny.Klocki hamulcowe jak najbardziej jakieś lepsze opłaca się kupować.Testowałem EBC green,red i są niezłe Ferodo Ds rónież.Warte swojej ceny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.