Skocz do zawartości

ZIMMERMANN SPORT + EBC GREEN STUFF Wasze Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szczerze wydaje mi się że przesadzasz, Zestaw bardzo dobry tylko nie obraź się ale w twoim przypadku nie wykorzystasz jego możliwości, jeżeli moge ci polecić tańszy a nie dużo gorszy zakup, zestaw ATE power disc tarcze(nacinane) + klocki ATE. Mam taki zestaw u siebie w 330xi gdzie samochód jest dużo cięższy i dobrze sobie radzą, a jeżeli nie ma różnicy to po co przepłacać :wink: dodatkowa zaleta zestawu to że klocki i tarcze tego samego producenta więc "wspóldziałają" ze sobą idealnie :)
Opublikowano
a ja odradzam EBC Green Stuff, miałm kiedyś te klocki w e46 i się po prostu rozsypały po ok. 5 tys km, beznadzieja jednym słowem, nigdy więcej EBC;

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Opublikowano

A ja nie polecam klockow ATE, mam z tylu i strasznie pyla a pyl jest trudny do zmycia (jakby tlusty) .

 

Za to z przodu mam zimmermann sport przewiercane i klocki ferodo premier . Dobry zestaw, polecam :) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

zimmermanny beda na pewno wiercone i walsnie tak jak ty myslelm nad premierami do nich :)

 

podobno greeny na potege gna zimmermanny i tarcze pekaja ;/

Opublikowano
zimmermanny beda na pewno wiercone i walsnie tak jak ty myslelm nad premierami do nich :)

 

podobno greeny na potege gna zimmermanny i tarcze pekaja ;/

 

zxakładam, że zestaw który chcesz kupic sporo kosztuje, więc kupiłbym po prostu oryginały klocków i tarcz.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
A ja nie polecam klockow ATE, mam z tylu i strasznie pyla a pyl jest trudny do zmycia (jakby tlusty) .

 

Za to z przodu mam zimmermann sport przewiercane i klocki ferodo premier . Dobry zestaw, polecam :) .

 

:shock: :shock:

na szczęście mnie zależy na hamowaniu :twisted2:

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi Ci o skrócenie drogi hamowania to jedynymi godnymi polecenia klockami są Ferrodo DS Performance (dawne DS2000), oczywiście jest to podstawa - jeśli używasz hamulcy w sposób bardziej ekstremalny wybierz DS2500. Oba zestawy nie wymagają rozgrzewania więc mogą być stosowane "na codzień". Jeśli chodzi o tarcze - z własnego doświadczenia nie polecam tych wierconych "na wylot", ponieważ pękają przy ostrzejszym traktowaniu...niestety nawet zimmerman sport.

 

...wszystko zależy od wymagań użytkownika (lans, cena czy wydajność).

 

Na początek warto poprostu wymienić płyn hamulcowy na DOT5.1

 

Sam używam zestawu Mikoda (zamówienie indywidualne), + DS2000 przód i tył. Na początku wybrałem klocki EBC RedStuff ale to wielka pomyłka, niewielka różnica w porównaniu z seryjnymi okładzinami oraz mała żywotność (zrobiłem ok 6000 km przód i 14000 tył, podczas gdy na przednich DS mam już ok 7 tyś i pozostało ok 50%). Jedyny plus EBC RS to niewielkie pylenie.

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Ja również nie polecam ATE pod zadną postacią(ani klocki - piszczą i pylą, ani tarcze - większa kałuża na rozgrzanych i koniec) a EBC jest ok ale może inna seria niż Green bo to nie to zastosowanie...

Myślę, że Ferodo będą super wyborem!

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Niedługo mam zamiar znowu wymienić tarcze hamulcowe, i zastanawiam się nad Mikoda GT Series

http://img81.imageshack.us/img81/6937/gtred01ws4.jpg

Cena przystępna (2 szt w cenie 1 szt zimmerman sport), a jakość sprawdzona...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Myslałem o ferodo DS ale z kim nie gadam to twierdzi ze te kloce zawsze piszcza ;/

 

...u mnie piszczą w parkingowym ruchu w temp otoczenia powyżej 20 stopni, oczywiście po jeździe (chyba że wracam spokojnie).

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Mi zestaw zimmermann wiercony plus premiery piszczy tylko jak hamuje jadac do tyly ;) i to nie zawsze .

 

Moglbys dac namiar na ta Mikode ? Wogole to jaka jest cena kompletu takich tarcz jak pokazales (w "typowym" dla E36/46 rozmiarze na przod 286mm) ? Calkiem ladne, profi wygladaja.

 

A tak BTW ? Nikt z was nie myslal o adaptacji hamulcow z 330i/d E46 ? tarcze przednie sa 325 mm wiec juz konkret i pasuja plug and play do kazdej e36/46 (oprocz M) jesli mamy zaciski i jarzma z 330i/d . Ja mysle o takiej zmianie w moim Z3 . Kola minimum wtedy 17' .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
zimmermanny beda na pewno wiercone i walsnie tak jak ty myslelm nad premierami do nich :)

 

podobno greeny na potege gna zimmermanny i tarcze pekaja ;/

 

zxakładam, że zestaw który chcesz kupic sporo kosztuje, więc kupiłbym po prostu oryginały klocków i tarcz.

 

Orginaly to ATE wiec jak juz niejednokrotnie stwierdzono - zaden cymes .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Orginaly to ATE wiec jak juz niejednokrotnie stwierdzono - zaden cymes .

wydawało mi się że textar.

btw. rozmawiałem niedawno ze specem z duzej hurtowni motoryzacyjnej, który powiedział mi rzecz nastepującą: oryginalne tarcze i klocki które auta mają na pierwszy montaż produkcji np. textara czy jurida są zupełnie innej jakości niż te które są dostępne ogólnie na rynku (poza ASO). trochę mnie to ździwiło, ale mówił coś o normach, specyfikacji itd. Niby ta sama firma, ale jakość różna. Może coś w tym jest i nie mam prawa mu nie wierzyć bo od 10 lat kupuję u niego wszystkie graty do aut.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Totalnie przeceniacie skuteczność hamowania 3-4x droższsz zestawów klocków/tarcz bo faktyczna różnica w skuteczności wychodzi dopiero przy mocnym używaniu, w extremalnych warunkach. Przecież przy normalnej jeździe nawet jak następuje potrzeba gwałtownego hamowania to zazwyczaj tarcze są ledwo ciepłe więc różnica żadna. Chyba że ktoś jest mistrzem jazdy od świateł do świateł i pali heble albo liczy się dla niego wygląd. Zresztą o jakiej poprawi skuteczności hamowania można mówić przy tarczach jak podstawki do filiżanki i zaciskach z tłoczkami jak w rowerze. :mrgreen: W dodatku malo kto przykłada uwagę do jakości opon i w efekcie droga hamowania i tak się nie skraca.

 

Pozdro.

Opublikowano
Moglbys dac namiar na ta Mikode ?

 

Tarcze które zamieściłem w poście kosztują ok 210 zł/kpl (286 mm E36 przód nr.kat.Mikoda.: 0423), są wykonane jak na foto jedynie ilość nacięć i wierceń zależy od welkości tarczy (dla E36 będzie to 5 rzędów - prawdopodobnie).

 

Mikoda prowadzi sklep internetowy www.mikoda.pl

...jutro zamawiam pierwsze komplety :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Totalnie przeceniacie skuteczność hamowania 3-4x droższsz zestawów klocków/tarcz bo faktyczna różnica w skuteczności wychodzi dopiero przy mocnym używaniu, w extremalnych warunkach. Przecież przy normalnej jeździe nawet jak następuje potrzeba gwałtownego hamowania to zazwyczaj tarcze są ledwo ciepłe więc różnica żadna. Chyba że ktoś jest mistrzem jazdy od świateł do świateł i pali heble albo liczy się dla niego wygląd. Zresztą o jakiej poprawi skuteczności hamowania można mówić przy tarczach jak podstawki do filiżanki i zaciskach z tłoczkami jak w rowerze. :mrgreen: W dodatku malo kto przykłada uwagę do jakości opon i w efekcie droga hamowania i tak się nie skraca.

 

Pozdro.

 

Z oponami - prawda

 

...z resztą się nie zgodzę...

Różnica w skuteczności układu hamulcowego jest już zauważalna po wymienie płynu hamulcowego, oczywiście jeśli ktoś zwraca na to uwagę. Znaczną poprawę skuteczności układu hamulcowego właściwie uzyskasz po wymianie samych klocków hamulcowych. Tarcze "perforowane", z jednej strony obniżają wydajność, z drugiej zaś wpływają na skrócenie drogi hamowania / zatrzymania pojazdu - wszystko jest związane z warunkami eksploatacji.

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SN3: jak pojedziesz na tor i przejedziesz z "10 kółek" to pewnie na wyniki czasowe będzie to miało znaczenie ale jak polecisz 150km/h A4 i nagle spadnie Ci przed autem Oceanic 815 zmuszając Ci do hamowania to większe znaczenie na droge hamowania będzie miało opóźnienie w reakcji naciśnięcia hamulca niż to czy masz klocki cywilne czy sportowe. Bo po pierwsze stopień nagrzania układu będzie mały, po drugie względna różnica w drodze hamowania na tych różnych zestawach hamulcowych jest na tyle mała, że nawet 0.1s opóźnienie w naciśnięciu hamulca spowoduje wydłużenie drogi hamowania o więcej niż ten teoretyczny zysk z zastosowania sportowego zestawu. A w mieście to już w ogóle przerost formy nad treścią no chyba, że ktoś urządza sobie tor wyścigowy pomiędzy samochodami albo światłami.

 

Ja nie neguje poprawy skuteczności jako takiej bo ona występuje tyle, że użytkowa skuteczność okupiona kilkukrotnie wyższymi kosztami jest ekonomicznie nieuzasadniona. Bardziej to autosugestia i przeświadczenie o lepszych hamulcach niż ich faktycznie większa skuteczność w ekstremalnych sytuacjach na drodze.

 

Pozdro.

Opublikowano
BaX wychodzi na toz ekupno BMW nie jest ekonomiczne, ze nie mozna robic gleby, zeby opon nie naciagac za mocno, kola nie za wielkie itp ;) Bo zaraz koszta ida w gole a jezdzic bez tego sie da...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BaX wychodzi na toz ekupno BMW nie jest ekonomiczne, ze nie mozna robic gleby, zeby opon nie naciagac za mocno, kola nie za wielkie itp ;) Bo zaraz koszta ida w gole a jezdzic bez tego sie da...

 

Mieszasz całkiem dwie inne rzeczy które nie mają kompletnie nic wspólnego ze sobą. Hamulce mają hamować, nie wyglądać. Ale różnica w cenie przy eksploatacji cywilnej ma się ni jak do różnicy w skuteczności. No ale jak kogoś jarają sportowe nazwy, kozacki wygląd i papierowe osiągi to jego sprawa i jego kasa. Nie zmienia to faktu, że "zysk" z takich modyfikacji to dobre samopoczucie kierowcy w dodatku często zgubne w skutkach.

Opublikowano

Ja dalej twierdze z e co jak co ale w zawias i hamulce warto inwestowac i sa to takie elementy ktorych choc delikatna poprawa jest jak najbardziej mile widziana :)

 

Heble jakie teraz mam oryginalne to pomylka po ostrzejszej jezdzie po miescie i peryferiach wtracajac do domu dotykam tarczy i co ?? palec do dzis nie mzoe do siebie dojsc a po "splunieciu" na tarcze slina wyparowala w ulamek sekundy, pare mocnych przychamowan i pedal gumowy dusze go cora zmocniej a auto jakby caly czas tak samo chamowalo i niewiem kiedy sie w sumie zatrzymam.....

Opublikowano
BaX wychodzi na toz ekupno BMW nie jest ekonomiczne, ze nie mozna robic gleby, zeby opon nie naciagac za mocno, kola nie za wielkie itp ;) Bo zaraz koszta ida w gole a jezdzic bez tego sie da...

 

Mieszasz całkiem dwie inne rzeczy które nie mają kompletnie nic wspólnego ze sobą. Hamulce mają hamować, nie wyglądać. Ale różnica w cenie przy eksploatacji cywilnej ma się ni jak do różnicy w skuteczności. No ale jak kogoś jarają sportowe nazwy, kozacki wygląd i papierowe osiągi to jego sprawa i jego kasa. Nie zmienia to faktu, że "zysk" z takich modyfikacji to dobre samopoczucie kierowcy w dodatku często zgubne w skutkach.

 

ot cała prawda :twisted2: , u mienia kilka dni temu założono ATE tarcze + klocki , przód i tył z przodu poszły sportowe nacinane, koszt 1100zł, do szykiej jazdy spokojnie wystarczy, tak naprawde sprinty w ktorych powiedzmy biorę udział raczej są krótkie a samochód jest ciężki 330xi. Zestaw Brembo+ferodo to koszt ok 2000 zł, jak dla mnie nie warto, tak jak wyżej dobrze napisano istotny jest czas reakcji i opony, wierzcie mi dobre opony poprawiają skuteczność hamowania bardziej niż nam się to wydaje, U mienia na przodzie założono Yokohamma AVs sport, po prostu bajka, inna jazda. Jak ktoś chce kupić dobre opony radze zwrócić uwagę na date produkcji, często na allegro są dobre opony w niskiej cenie "niemieckie wyprzedaże" cena o połowe niższa niż w normalnym sklepie, przyczyna - :twisted2: nowoczesne gumy są ze specjalnej mieszanki która traci swoje właściwości po 3-4 latach, zwrócie na to uwage.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja dalej twierdze z e co jak co ale w zawias i hamulce warto inwestowac i sa to takie elementy ktorych choc delikatna poprawa jest jak najbardziej mile widziana :)

 

Porównując obrazowo i w uproszczeniu to takie extremalne inwestowanie w hamulce dla poprawienia hamowania daje mniej więcej tyle co dołożenie spojlera na klape dla poprawy aerodynamiki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.