Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak wiadomo po naciśnięciu przycisku DSC zapala się na środku żółta kontrolka i można samochodem zrywać przyczepność itp. ale po przytrzymaniu go około 5 sekund zapala się druga żółta kontrolka (ta w miejscu tej od hamulca ręcznego) i świecą się już dwie. Moje pytanie brzmi jaka jest różnica gdy mamy wyłączony tylko jeden system a jaka gdy mamy wyłączone oba ? Ja nie czuję żadnej i dlatego mnie to zastanawia co daje wyłączenie tego drugiego. Tylko proszę o nie cytowanie instrukcji gdyż te regułki znam prawie na pamięć. Wołałbym gdyby to ktoś opisał swoimi słowami ;)
Opublikowano
Gdy swieci jedna, zrywasz przyczepnosc tylko na prostej, jesli bedziesz chcial zarzucic tylem, i tak zadziala system. Przytrzymanie dluzej powoduje, ze wylaczasz na stale "pomocnikow". Mozesz wtedy krecic bączki, wchodzic bokiem w zakrety itd...
Opublikowano
Dodatkowo w pierwszym przypadku przy jeździe na wprost zadziała elektroniczna szpera (hamując koło które będzie kręciło się szybciej niż drugie). Po drugim, pięciosekundowym, wyłączeniu nic ci nie pomoże...
Opublikowano
No właśnie, że nie jest tak jak piszecie gdyż po wyłączeniu tylko 1 systemu już mogę wchodzić bokiem w zakręty i już wtedy nić nie "pomaga". Więc nadal nie wiem jaka jest różnica ?
Opublikowano
No właśnie, że nie jest tak jak piszecie gdyż po wyłączeniu tylko 1 systemu już mogę wchodzić bokiem w zakręty i już wtedy nić nie "pomaga". Więc nadal nie wiem jaka jest różnica ?

 

Zapewniam cie , że o ile układ masz sprawny, nie możesz wchodzić bokiem w zakręty. Owszem możesz zarzucić autem z prędkością podwórkową i z minimalną kontrą. Do wchodzenia bokiem w zakręty jest jednak daleko. Wraz ze wzrostem prędkości i kąta skrętu kierownicy rośnie poziom ingerencji układu DSC.

Opublikowano

ja mam wszystko sprawne i po wylaczeniu poierwszego systemy moge juz robic bokiem zakrety itd. tez nie widze zadnej roznicy a probowalem jakis czas temu na torze(przy okazji pare razy wypadajac).

a i u mnie na przycisku nie jest napisane DSC a ASC. jaka jest roznica?

Opublikowano
Ja właśnie posiadam DSC. W takim razie gdybym wyłączył tylko jeden system i sprobował wykręcić bąka to powinien mi na to pozwolić czy nie ? Bo kiedyś jak probowałem to wyłączyłem dwa, na jednym jeszcze nie sprawdzałem. Przy jeździe około 40-50km/h po wyłączeniu tylko jednego systemu pozwala on na wejście bokiem w zakręt i nie ma żadnej ingerencji więc już nie mam pojęcia na czym polega ta różnica. Jakie masz na myśli te wyższe prędkości ? Podejrzewam, że wpadając w poślizg przy np. 170 to już nawet to DSC w niczym nie pomoże.
Opublikowano
ja mam wszystko sprawne i po wylaczeniu poierwszego systemy moge juz robic bokiem zakrety itd. tez nie widze zadnej roznicy a probowalem jakis czas temu na torze(przy okazji pare razy wypadajac).

a i u mnie na przycisku nie jest napisane DSC a ASC. jaka jest roznica?

ASC to okorojone DSC, montowane w modelach bodaj do 2002. ASC działa tylko na tylną oś, rozkłada odpowiednio moment na poszczególne koło tylnej osi. DSC działa na wszystkie koła (przód i tył), steruje rozkładem momentów przekazywanych na tylne koła, ale również przychamowuje dpowiednie koło w razie potrzeby (przód i tył), czyli układ hamulcowy również jest sterowany przez DSC czego nie ma w ASC. Gdzieś jest o tym temat na forum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak przy ASC, ale przy DSC elektornika zmniejsza moc silnika przkazywaną na koła.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
ASC = (ASR w mercedesie czyli acceleration slip regulation ) działa tylko na tylną oś. Hamuje tylnymi kołami oraz ogranicza moc silnika. Zapobiega uślizgowi tylnej osi podczas przyśpieszania i ruszania.
Opublikowano
Nie wiem jak przy ASC, ale przy DSC elektornika zmniejsza moc silnika przkazywaną na koła.

 

Właśnie o to też chciałem spytać, czy możliwe, że przy wyłączonym DSC auto szybciej przyspiesza ? Nie wiem czy to tylko złudzenie ale wydaje mi się, że jak je wyłączę to np. do 100km/h jakoś szybciej się rozpędzam.

Opublikowano
Ja właśnie posiadam DSC. W takim razie gdybym wyłączył tylko jeden system i sprobował wykręcić bąka to powinien mi na to pozwolić czy nie ? Bo kiedyś jak probowałem to wyłączyłem dwa, na jednym jeszcze nie sprawdzałem. Przy jeździe około 40-50km/h po wyłączeniu tylko jednego systemu pozwala on na wejście bokiem w zakręt i nie ma żadnej ingerencji więc już nie mam pojęcia na czym polega ta różnica. Jakie masz na myśli te wyższe prędkości ? Podejrzewam, że wpadając w poślizg przy np. 170 to już nawet to DSC w niczym nie pomoże.

 

Piszę tutaj o tym, że w miarę wzrostu prędkości system staje się bardziej restrykcyjny. Uważam że sprawny system przy wchodzeniu bokiem z kontrą przy prędkości 40-50 km/h powinien zareagować pełnym działaniem DSC pomimo jego teoretycznej, częściowej deaktywacji (1 stopień).

 

Co do 170 km/h - DSC pomaga niezależnie od prędkości, a tym czy pomoże czy nie decyduje wielkość błędu jaki popełniłeś a nie prędkość przy jakiej go popełniłeś.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
U mnie rozłączanie DSC działa jak w instrukcji. Dopiero dwie kontrolki pozwalają na zabawę.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
U mnie tak samo jak u GR, najlepiej wyprobować to na śniegu lub na bardzo mokrej nawierzchni, tylko całkowite wyłączenie DSC (ADB i DBC) pozwala na kręcenie samochodem, pisze o tym w instrukcji, gdy układ DSC jest włączony (świeci jedna kontrolka) nadal działa układ ADB i gdy będziecie chcieli kręcić baczki to samochód sam hamuje, prawie staje w miejscu, dopiero całkowite wyłączenie (świeca dwie kontrolki) pozwala na zabawę.
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.