Skocz do zawartości

Części do zawieszenia E39


limited

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem tu nowy więc pewnie nazbieram jobów:/

Stałem się wczoraj (szczęśliwym?) posiadaczem 530D z wytrzaskanym zawieszeniem i nie wiem jakie części kupować bo auto ma chyba obniżone zawieszenie. W związku z tym mam pytanie: czy części standardowe pasują do M-pakietu ? Teraz chcę wymienić przednie amortyzatory, jeden wahacz przedni i części stabilizatora, za tył zabiorę się później.

Proszę o pomoc, ewentualne sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na stronę:

 

http://www.realoem.com/bmw

 

wpisz 7 ostatnich znaków nr VIN swojej bawarki albo z list wybierz odpowiedni model i poszukaj. Jak coś w mpakiecie jest inne od standardu to jest to uwzględnione w tabelach, z nr katalogowym części (i ceną :mrgreen:) włącznie...

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na stronę:

 

http://www.realoem.com/bmw

 

wpisz 7 ostatnich znaków nr VIN swojej bawarki

 

Dzięki za odpowiedź. Według danych z podanej strony mam zawieszenie M technic. Czy mogę zamontować amortyzatory i sprężyny standardowe ?

Przy okazji....wczoraj złapała mnie ulewa...nie mogę włączyć szybkiego biegu wycieraczek, działają stale z tą samą prędkością co nie było wystarczające.

Druga sprawa...w tym deszczu nagle zrobiło "ding" pokazało coś A temperature -38.5 i klima chciała mnie ugotować choć nastawienie było cały czas 20.5 st, cóż to za cuda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że wycieraczki to trzeba by zbadać... Czy masz czujnik deszczu?

A odnośnie temperatury, to musisz sprawdzić czujnik termometru. On jest mocowany we wklęśnięciu dolnej, bocznej prawej osłony silnika przed przednim prawym kołem. Musisz mieć problem ze stykami albo trafiło sam czujnik. To jest tyrystor, tj. opornik, którego rezystancja zależy od temperatury. W temperaturze około 25 st. rezystancja powinna być 6,8+/-2 kOhm, w temperaturze +50 0 Ohm, a w -40 nieskończoność. Wniosek jest taki, że jak odłączysz wtyczkę termometru to na wyświetlaczu pokaże Ci -40 st, a jak zewrzesz piny wtyczki to pokaże +50...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że wycieraczki to trzeba by zbadać... Czy masz czujnik deszczu?

 

Mam czujnik deszczu, ale też nie przyspieszył choć lało jak z cebra.

 

A odnośnie temperatury, to musisz sprawdzić czujnik termometru. On jest mocowany we wklęśnięciu dolnej, bocznej prawej osłony silnika przed przednim prawym kołem. Musisz mieć problem ze stykami albo trafiło sam czujnik. To jest tyrystor, tj. opornik, którego rezystancja zależy od temperatury. W temperaturze około 25 st. rezystancja powinna być 6,8+/-2 kOhm, w temperaturze +50 0 Ohm, a w -40 nieskończoność. Wniosek jest taki, że jak odłączysz wtyczkę termometru to na wyświetlaczu pokaże Ci -40 st, a jak zewrzesz piny wtyczki to pokaże +50...

 

Pokazuje -40, patrzyłem za czujnikiem..znalazłem tylko dwa gołe kabelki:/ Może je zewrzeć i zaizolować puki co?

 

A do tego zawieszenia mogę wsadzić standardowe sprężyny i amortyzatory? Powinien się trochę podnieść to nie będę szorował podwoziem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazuje -40, patrzyłem za czujnikiem..znalazłem tylko dwa gołe kabelki:/ Może je zewrzeć i zaizolować puki co?

 

Jak je"póki co" zewrzesz to będzie Ci pokazywało +50 :mrgreen:. Jeśli odczyt temperatury jest istotny dla działania klimy (zdania sa podzielone, a sam tego nie sprawdeziłem) to kup sobie póki co tyrystor jak podałem wyżej a w międzyczasie zamów czujnik. Oryginał w ASO około 120 PLN, ja kupiłem też oryginał od jakiegoś gościa na Allegro (nówka-sztuka) za ok. 60...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pokazuje -40, patrzyłem za czujnikiem..znalazłem tylko dwa gołe kabelki:/ Może je zewrzeć i zaizolować puki co?

 

Jak je"póki co" zewrzesz to będzie Ci pokazywało +50 :mrgreen:. Jeśli odczyt temperatury jest istotny dla działania klimy (zdania sa podzielone, a sam tego nie sprawdeziłem) to kup sobie póki co tyrystor jak podałem wyżej a w międzyczasie zamów czujnik. Oryginał w ASO około 120 PLN, ja kupiłem też oryginał od jakiegoś gościa na Allegro (nówka-sztuka) za ok. 60...

 

Chyba TERMISTOR???

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak je"póki co" zewrzesz to będzie Ci pokazywało +50 :mrgreen:. Jeśli odczyt temperatury jest istotny dla działania klimy (zdania sa podzielone, a sam tego nie sprawdeziłem) to kup sobie póki co tyrystor jak podałem wyżej a w międzyczasie zamów czujnik. Oryginał w ASO około 120 PLN, ja kupiłem też oryginał od jakiegoś gościa na Allegro (nówka-sztuka) za ok. 60...

 

Tyrystor termistor dla mnie to jeden pies, chyba ma znaczenie dla działania klimatyzacji, bo jak pisałem prawdopodobnie woda zrobiła zwarcie i klima zamiast chłodzić grzała pełną mocą i nic nie dało się zrobić aż do zatrzymania auta i ponownego uruchomienia. Czujnik jest na allegro za 100 zł do kupienia - to się zrobi.

 

Dalej pozostaje pytanie o tę zamianę elementów zawieszenia z M technic na standard. Da się to zrobić?

Ogólnie auto jest fajne ale zaczynam mieć już rozwolnienie:/

Zaświeciło się że mam mało płynu chłodzącego, drugi raz a zrobiłem tym gratem dopiero 300km. Nic nigdzie nie kapie, olej czarny..ehhh chyba się wpakowałem w niezłego trupa :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej pozostaje pytanie o tę zamianę elementów zawieszenia z M technic na standard. Da się to zrobić?

 

Sam sobie odpowiem: Da się to zrobić ponieważ zmiana polega tylko na wymianie amortyzatorów i sprężyn, inne elementy są takie same - sprawdzone u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczki chodzą w trybie awaryjnym.

 

Z wycieraczkami sobie poradziłem, problemem był przekaźnik.

Co do części to amortyzatory w wersji M mają krótszy skok, sprężyny są też ciut niższe.

Są dobre zamienniki np. Bilstein, który produkuje w zasadzie wszelkie części zamienne do aut, w dobrej cenie i jakości - to opinia mojego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.