Skocz do zawartości

Problem z lambda


browar523

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam bmw 523i rok 96 i musze wymienic w nim sondy lambda.Poniewaz w samochodzie sa dwie sondy przed katalizatorem nie wiem czy sa miedzy nimi jakiekolwiek roznice?Kupowac dwie takie same czy jak?W sklepach z czesciami nikt nic nie wie.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie są takie same i przypuszczam , że u ciebie jest tak samo.

A już wiesz jakie kupisz?

Wiesz pewnie , że jest w sprzedaży kilka rodzajów sond.

Nie wolno ich pomylić !

Daj znać jakiej potrzebujesz to może będę mógł ci podpowiedzieć jak zaoszczędzić parę zł < oryginał nie jest tani >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaoferowano mi sonde firmy NGK tytanowa.Niby pasuje do mojego modelu.Sam jeszcze musze dokladnie sprawdzic jakie sa u mnie.Ale wizualnie wszystko jest takie same dlugosc kabla,kolory przewodow.Od momentu kiedy nie dzialaja sondy komputer diagnostyczny pokazuje ze mam uszkodzony przeplywomierz ktory zreszta niedawno wymienialem na nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ile kosztują te NGK?

Zastanawiam się czy to na 100% sondy.

Jeśli padły jednocześnie to już jest zastanawiające.

A co pokazał komp , że chcesz zmieniać sondy?

Łatwo się pomylić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp wykazuje blad obu sond.Wiem ze jedna na bank jest uszkodzona bo ma pourywane kable zaraz przy obudowie i nie da sie tego sklecic do kupy.Po za tym auto strasznie duzo pali za kazdym razem jak wcisne gaz w podloge to wskaznik poziomu paliwa bardzo szybko zmienia polozenie.Ostatnio na okolo 20 litrach benzyny zrobilem jakies 110 km.Sondy kosztuja 250zl za sztuke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy to są prawidłowe wartości:

 

Lambda 1:

 

grzałka - 73,32%

kor. długoterminowa - (-5)

kor. krótkoterminowa - (-16)

kor. składu mieszanki - (13)

sygnał - (772mV)

 

Lambda 2:

 

grzałka - 76,05%

kor. długoterminowa - (-2)

kor. krótkoterminowa - (-24)

kor. składu mieszanki - (13)

sygnał - (3,74v) (późniejszy odczyt 4,71v)

 

Niestety nie mam późniejszego odczytu z pierwszej sondy ale wydaje mi się, że jest zdecydowanie za niskie napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW sądy są 5-cio Voltowe, więc procują w zakresie 0-5V (realnie chodzą do 4,6-4,8V). NTK NGK to dostawca pierwszomontażowy. W serwisie kupisz ta same sondy tylko ze znaczkiem Bawarii i o wiele droższe. Co do poprawności odczytu, to Twoje sonda nr 2 działa OK. Nr 1 zdecydowanie do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz pytanie. Czy sondy 5v cały czas utrzymują napięcie ok 5v czy zmieniają napięcie od 0.5 do 5v? W audi sonda 1v działała cały czas tak: /\/\/\/\ od zera do jednego volta. Czyli tutaj działa podobnie?

 

I jakiej sondy szukać? Może być zamiennik. Ze znaczkiem BMW mnie nie interesuje. ;)

 

Dodam, że AUTO jest z marca 97 i wg NGK pasuje OTA7H-5A1 ale na allegro najtańsza jest za 350zł. Da się coś tańszego dobrać?

Edytowane przez kojak_ct
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz pytanie. Czy sondy 5v cały czas utrzymują napięcie ok 5v czy zmieniają napięcie od 0.5 do 5v? W audi sonda 1v działała cały czas tak: /\/\/\/\ od zera do jednego volta. Czyli tutaj działa podobnie?

 

I jakiej sondy szukać? Może być zamiennik. Ze znaczkiem BMW mnie nie interesuje. ;)

 

Tak jak pisałem wyżej, 0,5-5V (realnie 0,7-4,7V) \/\/\/\/\/. Wejdź na stronę NTK NGK i tam możesz dobrać sobie sondę do silnika. Wymieniałem kiedyś w E34 lambdę i kupiłem NTK NGK (tytanowa 5V) za ok. 300 zł (ASO ok. 900). Po demontażu starej okazało się, że różnią się tylko brakiem znaczka BMW na tej za 300 zł, poza tym wszystkie oznaczenia i numery były takie same. Co bardzo ważne, długość kabla była identiks, a wtyka serwisowa, więc nie był potrzeby cięcia kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam bmw 523i rok 96 i musze wymienic w nim sondy lambda.Poniewaz w samochodzie sa dwie sondy przed katalizatorem nie wiem czy sa miedzy nimi jakiekolwiek roznice?Kupowac dwie takie same czy jak?W sklepach z czesciami nikt nic nie wie.Pozdrawiam.

 

Obydwie sondy są identyczne. Oryginałem do Twojego auta jak już pisali poprzednicy, jest NGK NTK, numer jaki potrzebujesz to OTA7H-5A1, niestety tania nie jest.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za 200 można kupić od opla.

To też OTA7H tylko ma inną wtyczkę.

Przerobić to nie jest problemem.

Ja tak zrobiłem i jest cacy jak na razie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.