Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam szczęście bo wrociłem z trasy. Chłodnica zaczęła puszczać na zgrzewach w górnej częsci. I teraz pytanie, czy wymiana chłodnicy wiąże sie z jakimis specjalnymi operacjami??? gdzie i jakie śruby należy odkręcić czy trzeba ściągać visco i w końcu czt chodnica klimy i wody są jakoś połączone innymi słowy czy bedę musiał także sciągać chłodnice do klimy. proszę o odpowiedź bo musze szybko działać :modlitwa:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

aaa i powiedzcie mi jak to jest bo wszędzie widze i czytam odnośnie chłodnic, i w intercarsie i na allegro do tego samego modelu są chłodnice ze zbiorniczkiem na całej wysokości chłodnicy i ze zbiorniczkiem tylko na częsci chłodnicy. Dla przykładu załączam linki, w zasadzei jest to blisko i pewnie po którąś z nich podjade tylko którą??

http://www.allegro.pl/item393644359_chlodnica_wody_bmw_e34_2_0_2_5_89_97_nowe_jakosc.html

http://www.allegro.pl/item393638119_chlodnica_wody_bmw_e34_89_95_2_0i2_5_nowe_jakosc.html

 

zwóćcie uwage na rysunki poglądowe na dole. W intercar także dla tego modelu znajde niejednoznacznie propozycje, co wybrać???

 

Oczywiście zerkne u siebie i odpowiedź będe miał szybką, jaka mam w tej chwili ale chodzi o to dlaczego są takie różnice w chłodnicach dla konkretnego modelu

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te chłodnice mają różne wymiary.

Z tego co kumam to jedna jest do wersji z klimą a druga bez klimy.

Jeszcze może być różnica w rodzaju skrzyni biegów.

Na realoem wszystko powinieneś znaleźć.

Wymiana nie jest bardzo skomplikowana ale pewne podstawowe umiejętności są potrzebne.

Visco zostaje.

Odkręcasz mocowania od góry. Wyjmujesz osłonę wiatraka < tu trzeba pokombinować>

Zlewasz płyn przez korek spustowy w chłodnicy < poczekaj troszkę aż wykapie>

Odkręcasz węże i jeśli masz odpinasz czujnik temperatury od klimy.

I rabujesz do góry < nie pokalecz się>

Zdejmujesz dolne gumowe podstawki ze starej chłodnicy i zakładasz na nową.

Składasz.

Odpowietrzasz.

Zaopatrz się w zapas płynu.

I nowe opaski zaciskowe ale jak nie kupisz dobrej jakości to lepiej zostaw oryginalne < lub kup odrazu po cztery sztuki na zapas>

I sprawdź zanim zaczniesz czy pasuje korek bo może być różnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Na pytanie jaką chłodnice musisz wybrać musisz odpowiedzieć sobie sam. Tzn jaką masz skrzynie biegów? Manual/Automat. Pojazd z klimatyzacją? Czy Bez? Jak będziesz znał odpowiedzi na te pytania będziesz wiedział jaką chłodnice trzeba zastosować do twojego auta.
Opublikowano

zbyt wiele informacji z

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG51&mospid=47392&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

nie mam, generalnie tylko rozmiar "A" czyli 440 do starszych modeli i 520 do "młodszych".

 

Mam manuala i klime i z tego co pamiętam stara chłodnica ma zbiornik na całej wysokości.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Wymiana jest prosta jak drut. Ale musisz pamiętać o dobrym odpowietrzeniu- Trzeba nalać do pełna płynu do chłodnicy a kiedy się przeleje otworkiem wyrównawczym (plastikowa śrubka obok wlewu)- zakręcić ją. Potem najlepiej w najwyższym punkcie płynu chłodzącego czyli przy parowniku LPG zdjąć gumowy wąż doprowadzający płyn. Trzeba zapalić silnik, odkręcony wąż z płynem dopływającym do parownika,trzymać jedną ręką a drugą ręką wkręcić silnik na średnie obroty (ok.2500 tys) i jak tryśnie płyn z tego przewodu pod dużym ciśnieniem to szybko przytkać wąż w jego pierwotne miejsce w parowniku i dobrze dokręcić. W tym samym czasie druga osoba powinna dolać szybko płyn do chłodnicy aby uzupełnić stratę -ilość która się wylała z węża zanim trafiłeś nim w odpowiednie miejsce w parowniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

http://www.allegro.pl/item393638119_chlodnica_wody_bmw_e34_89_95_2_0i2_5_nowe_jakosc.html

 

Ja mam w e39 taką < prawie taką ale da się zastąpić taką bo różnica jest tylko w miejscu wkręcenia czujnika temperatury.

Mam manuala z klimatronikiem.

Myślę , że u ciebie też będzie ta chłodniczka.

Dodam jeszcze , że też kupiłem taki sam zamiennik < chyba nie u tego sprzedawcy ale taka sama> i co jakiś czas cieknie mi ta chłodniczka w miejscu nie do znalezienia!!!!!!

Nie jest to wielki wyciek i tylko co jakiś czas ale...

Więcej takiej nie kupię!!!! :mlotek:

Edytowane przez dyzio255
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
zbyt wiele informacji z

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG51&mospid=47392&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

nie mam, generalnie tylko rozmiar "A" czyli 440 do starszych modeli i 520 do "młodszych".

 

Mam manuala i klime i z tego co pamiętam stara chłodnica ma zbiornik na całej wysokości.

 

Wg linku który podałeś do Ciebie przychodzi chłodnica nr BMW 17111737760. Kup odpowiednik w zamienniku w/w numerowi i musi pasować. Nie kupuj na jakieś podobieństwa z E39.

 

Opis wymiany chłodnicy DAN-LZ przypomina proces startowy promu kosmicznego chyba tylko w M50 tak jest. Dobrze że w moim dinozaurze nie ma takich cudów :duh:

Opublikowano
Pinczer trafnie to ująłeś z tym promem :) -he he,podsunę taką innowację ,mam zamontowany odpowietrznik w najwyższym chyba punktcie,czyli koło elektrozaworu i tam na spokojnie popuszczm śrubkę i odpowietrzam-model 525i 88r.pzdr. :arrow: .
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

no i zamówiłem http://www.allegro.pl/item393638119_chlodnica_wody_bmw_e34_89_95_2_0i2_5_nowe_jakosc.html

pomierzyłem swoją zadzwoniłem do sprzedawcy i potwierdziłem wymiary, generalnie wszystkie mają równą szerokość 520 ale różnią się wysokościa moja jest wyższa 440 a z wersja bez klimy są niższe coś koło 360. Jutro jade odbieram i nontuje. A sprawy odpowietrzania wielokrotnie przechodziłem tak więc intrukcja startującego promu nie jest mi obca :).

Rozumiem ze chłodnica przykrecona jest tylko u góry a na dole jest gdzies na wcisk wepchnięta tak??? i jak odkręce góre to na chamca mam ciagnąc w góre :twisted:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli chłodnica taka jak u mnie < znaczy prawie>

A ciągnąć na siłę nie trzeba. Powinno iść łatwo.

Radzę jednak po zamontowaniu przez jakiś czas dokładnie się przyglądać tej chłodnicy bo nie jest ona najwyższej jakości i może tak jak u mnie co jakiś czas trochę cieknąć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

chłodnica założona, jedno mnie tylko dziwi ze nawet po osiągnięciu takiej temperatury ze wisco wieje jak szalone, węże nie są tak twarde jak przy starej chłodnicy, a może właśnie tak ma być, generalnie ma być takie ciśnienie żeby przy 120st C nie gotował się płyn, moze tyle wystarczy bede obserwował.

Dziękuje za pomoc

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.