Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czy są tu osoby, które mają 530D i nie miały nigdy problemu ze skrzynią? Bo jak tak czytam, to chyba każdy doświadczył tego problemu... Nie chce mi się wierzyć, by lekarstwem na to była wymiana oleju i filtra. Bo niby dlaczego?

Witam Was jestem szcześliwym posiadaczem e39 99r 3.0d automat posiadam go juz 2 lata kupilem od policjanta z niemiec ma nalatane 280 tys. (udokumentowane ) i skrzynia nie byla dotykana nawet olej ja chcialem ale ASO powiedzialo ze nie wymienia sie jedyne co mi sie stalo to przpływka , włącznik zapłonu i nata zajecia fotela . Czytajac posty coraz bardziej sie boje .

Opublikowano
Witam kolegów jestem posiadaczem 530d z przebiegiem 220 000 km. odpukac skrzynia chodzi bez problemów mam kolege który ma przejechane 380 000 wszystko chodzi super . wydaje mi sie ze jest tak jak juz powyzej kolega pisal o problemach pisza ci którzy je maja . A niemcy kreca liczniki
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Kolego ziemba75 po pierwsze to proszę Cię o zmianę avatarka, albowiem ten który używasz jest już zastrzeżony przeze mnie.

 

Czytajac posty coraz bardziej sie boje .

 

Po drugie, czego się obawiasz? Jeśli tego, że nie zmieniany olej spowoduje Ci awarię skrzyni to zmień, ale decyzja należy wyłącznie do Ciebie.

Opublikowano
A czy są tu osoby, które mają 530D i nie miały nigdy problemu ze skrzynią? Bo jak tak czytam, to chyba każdy doświadczył tego problemu... Nie chce mi się wierzyć, by lekarstwem na to była wymiana oleju i filtra. Bo niby dlaczego?

Moja skrzynka A5S360R ma już 290 tyś. i trzyma się całkiem nieźle.. Obym tylko nie zapeszył... Szykuję się do wymiany oleju - prawdopodobnie pierwszego w jej żywocie, ponieważ kupiłem auto z przebiegiem 240 tyś od sąsiadów zachodnich a tam jak wcześniej kolega wspomniał oleju się nie wymienia. Nie miałem do tej pory żadnych problemów.

Opublikowano
Czytajac posty coraz bardziej sie boje .

 

Po drugie, czego się obawiasz? Jeśli tego, że nie zmieniany olej spowoduje Ci awarię skrzyni to zmień, ale decyzja należy wyłącznie do Ciebie.

 

W chwili gdy kupowalem W124 wiedzialem ze musi byc z automatem, a w W124 przebiegi to jeszcze wieksza niewiadoma niz przy takim E39.

I polecono mi jedno:

- jak wsiadziesz do auta i skrzynia elegancko chodzi nie zmieniaj oleju bo moze byc gorzej.

- a jak chodzi slabo, szarpie to zmien jak najszybciej, gorzej nie bedzie, a moze co najwyzej sie poprawic.

 

Takze kolego z przebiegiem 280tys km. Nie zmieniaj. Moze twoje auto bylo szanowane i dzieki temu wszsytko hula elegancko.

 

 

A mam jeszcze pytanie do E60. Jakie w 3,0d tu sa skrzynie i co ile wymiana oleju w ich nastepuje?

Think Locally,

Fuck Globally!

  • Członkowie klubu
Opublikowano

I polecono mi jedno:

- jak wsiadziesz do auta i skrzynia elegancko chodzi nie zmieniaj oleju bo moze byc gorzej.

- a jak chodzi slabo, szarpie to zmien jak najszybciej, gorzej nie bedzie, a moze co najwyzej sie poprawic.

 

Kto Ci polecił? Nie chce wszczynać kolejnej bezproduktywnej dyskusji w temacie "zmieniać czy nie zmieniać oleju w ASB", ale zadzwoń kolego do ASO MB i spytaj czy OBECNIE zalecają zmianę oleju w ASB :lol: :lol: Możesz się zdziwić.

 

Takze kolego z przebiegiem 280tys km. Nie zmieniaj. Moze twoje auto bylo szanowane i dzieki temu wszsytko hula elegancko.

Pewnie, nie zmieniaj oleju bo po co :duh: Prościej zmienić skrzynię jak się sypnie prawda?

 

A mam jeszcze pytanie do E60. Jakie w 3,0d tu sa skrzynie i co ile wymiana oleju w ich nastepuje?

 

Zgłupiałem :shock: Chcesz zmieniać olej w E60? :norty:

Opublikowano

Voshon polecili mi uzytkownicy z forum o podobnym statusie jak to.

Wg starej zasady ze jesli cos jest juz porzadnie stare (ma i 20 lat) i dziala jak nalezy to czasem nowy olej potrafi co nieco wymyc i zaczynaja sie dopiero problemy.

 

Jak zadzwonie to zdziwie sie tak samo jak uzytkownik E39 ktory zadzwoni i powie ze chce wymienic - zapewne.

 

E60 - skoro sam polecasz wymiane oleju w skrzyni w E39 to czemu nie w E60? Skoro to nie szkodzi skrzyni? Jakie sa przeslanki zeby nie wymieniac oleju w skrzyniach w E60 a wymieniac w skrzyniach od E39?

Think Locally,

Fuck Globally!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może dlatego, że w E60 są skrzynie ZFa, zdecydowanie lepsze niż te GMa.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zebda w moim ostatnim pytaniu był mały sarkazm, którego nie załapałeś :mrgreen: W każdej skrzyni IMHO należy zmieniać olej, byle na odpowiedni :nienie: A co do tego, że nowy olej może "zabić" skrzynię, która ma najechane sporo km, to nie jestem tego taki pewien ... Owszem, może być tak, że skrzynka dogorywa i wymiana oleju tylko przyśpieszy to co nieuniknione, czyli generalny remont albo wymianę ASB na nową. Jedno jest pewne, ta sama skrzynia z regularnie zmienianym olejem popracuje dłużej bezawaryjnie, niż taka sama która jeździ od nowości na tym samym oleju. W przypadku braku zmiany oleju w ASB, wyłącznie kwestią czasu i szczęścia użytkownika jest kiedy (nie czy) nastąpi koniec ASB.

 

A co do telefonu do ASO Merce, to zdziwiłbyś się, bo obecnie zalecają wymianę oleju w ASB co 60tys km lub 2 lata, w zależności co nastąpi szybciej. Do niedawna głosili z takim samym mądrym wyrazem twarzy jak obecnie spece z BMW, że oleju się w ASB nie zmienia bo jest dożywotni :norty: Dożywotni, ok, ale skrzyni nie auta :D BTW, ciekawe co ich zmusiło do zmiany poglądu :norty:

Opublikowano

Voshon pewnie nie zalapalem sarkazmu - bo nie uslyszalem intonacji :wink:

 

Co do MB i nie wymianiania oleju bardzo starego...Nigdzie nie napisalem ze nie nalezy regularnie wymieniac oleju w ASB. Moze piszac uzylem skrotu myslowego :wink: A wiadomo ze to sie na forum msci.

 

W kazdym badz razie jak auto ma 280 tys km i 10 czy wiecej lat i hula od nowosci na starym oleju to ja bym nie zmienial poki nie ma potrzeby.

 

Jesli jest to auto z duzo mniejszym przebiegiem (100-100kilka tys) to po kupnie odrazu bym zmienial bo to moze tylko pomoc. Ale przy przebiegu prawie 3 razy wiekszym to kto wie?

 

Bo skoro mozesz miec koszty za rok to po co miec teraz ;) Pewnie przez ten rok jazdy koszty naprawy i elementow skrzyni znaczaco nie wzrosna skoro olej ciagle jest, nawet byle jaki.

 

 

Spoko E60 ma dopiero 30 tys km i jakies 16 miesiecy...w tym roku sie nakarze zmiane oleju w ASB w ASO! I już!

Think Locally,

Fuck Globally!

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Moja e39 w momencie zakupu miała 5lat i 225kkm na liczniku, olej zmieniony :norty: Zmieniałem w ciemno, okazało się, że miała w Niemczech robiony serwis olejowy. Po zmianie oleju skrzynka łagodniej i nieco szybciej zmienia biegi, olej stary był czarny i spracowany, opiłków nie stwierdzono :dance: :dance: Obecnie mam 244kkm i hula jak ta lala :mrgreen:
Opublikowano

No to pogratulować i oby żyła jak najdłużej.

 

Ale wiesz czasami jest tak, że jak to mówi angielskie powiedzenie: Shit Happens! I czasem na wymianie/nie wymienianiu można się przejechać...hehe.

Think Locally,

Fuck Globally!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
No to pogratulować i oby żyła jak najdłużej.

 

Ale wiesz czasami jest tak, że jak to mówi angielskie powiedzenie: Shit Happens! I czasem na wymianie/nie wymienianiu można się przejechać...hehe.

 

To tak jakbys napisal, ze na wymianie oleju w silniku mozna sie przejechac... OWSZEM, jesli ktos zamiast np. jakiegos..... 5W-30 wleje olej słonecznikowy... lub inny biedronkowy. Jesli robi to zgodnie ze sztuka + leje to co byc powinno - nie ma prawa sie nic dziac.

 

btw: jezdze TDS-em w automacie

- zmienialem olej w moim automacie (pracowal i pracuje lepiej niz niejeden nowszy automat)

- zmienialem olej z minerala na polsyntetyk

 

Dzieki temu wyrobilem sobie swoja opinie a opowiastki o "wyplukaniach" przy wymianie mozna sobie postawic na półeczkę między Brzechwę a Tuwima.

 

Takie jest MOJE zdanie.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Temat dotyczy E39, ale chcę zadać pytanie dotyczące E34.

Ostatnio jak wymieniałem olej w ASB zauważyłem że mam skrzynie ZF 5HP18 która jest w stanie przenieść moc do 150kW.

 

Czy to normalne w tym roczniku (93r.)??

 

Wpisując VIN na stronce znalazłem informację że w moim modelu jest skrzynia A5S310Z ME.

 

Teraz już nie wiem, co powinienem mieć fabrycznie.

Może już miłem wymienianą skrzynie.

 

Czy ktoś spotkał się z taką skrzynią w E34??

003.jpg
Opublikowano

Ja mam 523 auto i wczoraj padła mi skrzynia. Nie działa mi wsteczny, do przodu śmiga tylko słychać lekkie gruchotanie. Mam przebieg 245 000km. Czy ktoś miał podobne doświadczenie? Czy to może być konwerter?

 

P.S. Szfagier ma Range Rover z 2002 4 cośtam litra i jego skrzynia podobno jest podobna do mojej tylko że jemu padła po 100000km...

Opublikowano

Cześć wszystkim! Skrzynia w moim 523i auto właśnie się wczoraj popsuła przy przebiegu 245 000km. Wszystkie biegi do przodu mi działają tylko wsteczny cofa jakby na 5% mocy. Jadąc do przodu można usłyszeć jakieś gruchotanie ale jedzie bez zarzutów. Czy ktoś ma pojęcie co dokładnie może być , czy to ten konwerter?

Czy do wszystkich automatów e39 wlewa się ten sam olej?

 

P.S. Szfagier ma Range Rover z 2002 ze skrzynią ZF podobna do mojej i jemu wyśiadła przy 100 000km.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Cześć wszystkim! Skrzynia w moim 523i auto właśnie się wczoraj popsuła przy przebiegu 245 000km. Wszystkie biegi do przodu mi działają tylko wsteczny cofa jakby na 5% mocy. Jadąc do przodu można usłyszeć jakieś gruchotanie ale jedzie bez zarzutów. Czy ktoś ma pojęcie co dokładnie może być , czy to ten konwerter?

Czy do wszystkich automatów e39 wlewa się ten sam olej?

 

P.S. Szfagier ma Range Rover z 2002 ze skrzynią ZF podobna do mojej i jemu wyśiadła przy 100 000km.

 

To razem ze SZFAGREM macie pecha.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć wszystkim! Skrzynia w moim 523i auto właśnie się wczoraj popsuła przy przebiegu 245 000km. Wszystkie biegi do przodu mi działają tylko wsteczny cofa jakby na 5% mocy. Jadąc do przodu można usłyszeć jakieś gruchotanie ale jedzie bez zarzutów. Czy ktoś ma pojęcie co dokładnie może być , czy to ten konwerter?

Czy do wszystkich automatów e39 wlewa się ten sam olej?

 

P.S. Szfagier ma Range Rover z 2002 ze skrzynią ZF podobna do mojej i jemu wyśiadła przy 100 000km.

Wspolczuje, sam obawiam sie jak cholera takiego dnia... :| Ekspertem nie jestem, ale to moze lepiej wylaczyc i nie jezdzic jak cos gruchota... Ja bym kijem nie tykal i oddal najlepiej do ASO albo kogos madrego.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Witam,

 

mi sie wydaje ze te skrzynie moze nie sa najlepsze ale nie padaja tez jak muchy.

 

Na tym forum jest napewno olbrzymia ilosc osob ktore maja wlasnie takie skrzynie GMa a jednak nie ma informacji o jakichs masowych awariach.

 

Trzeba tez wziasc pod uwage ze E39 jest juz w kraju bardzo duzo, czesto sa to egzemplarze z poczatkow produkcji, ktore sa bardzo wyjezdzone ze skreconym licznikiem, wiec nie mozna tez dobrze okreslic ile skrzyn padlo bo sa slabe a ile padlo bo zrobilo np. 500 tys km.

 

Jest kilka osob ktore mowia ze maja duze przebieg i skrzynka chodzi OK, tazke pomimo iz nie jest to moze super produkt to wlasciwe traktowanie moze spowodowac ze skrzynia bedzie chodzic np 400 tys bez awari.

 

Jednak czesto nie znamy przeszlosci auta a tymbardziej ile ma przebiegu i czy nie bylo kupione przez polskiego handlarza od turka z ogloszenia z adnotacja - tylko na eksport.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Witam,

 

mi sie wydaje ze te skrzynie moze nie sa najlepsze ale nie padaja tez jak muchy.

 

Na tym forum jest napewno olbrzymia ilosc osob ktore maja wlasnie takie skrzynie GMa a jednak nie ma informacji o jakichs masowych awariach.

 

Trzeba tez wziasc pod uwage ze E39 jest juz w kraju bardzo duzo, czesto sa to egzemplarze z poczatkow produkcji, ktore sa bardzo wyjezdzone ze skreconym licznikiem, wiec nie mozna tez dobrze okreslic ile skrzyn padlo bo sa slabe a ile padlo bo zrobilo np. 500 tys km.

 

Jest kilka osob ktore mowia ze maja duze przebieg i skrzynka chodzi OK, tazke pomimo iz nie jest to moze super produkt to wlasciwe traktowanie moze spowodowac ze skrzynia bedzie chodzic np 400 tys bez awari.

 

Jednak czesto nie znamy przeszlosci auta a tymbardziej ile ma przebiegu i czy nie bylo kupione przez polskiego handlarza od turka z ogloszenia z adnotacja - tylko na eksport.

 

oj kolego bmw sie przyznało ze wadliwe jest sprzegło hydrokinetyczne i była akcja servisa ze mymnieniali je za darmo przez jakis czas wiedz bmw spartoliło sprawe:/ i sie przyznali do tego

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Opublikowano

Ok dlatego pisalem ze to nie superprodukt, ale jednak sa ludzie ktorym skrzynia chodzi dlugo, wiec cos musi z tym byc na rzeczy :)

 

Ciekawe czy w zapisie serwisowym auta bedzie wzmianka jesli auto mialo to zmienione w serwisie ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.