Skocz do zawartości

Automaty w E39


michao

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem o krok o podjęciu decyzji zakupu 530D z 2002 roku w automacie. Przejrzałem sobie forum i bardzo wielu z Was narzeka na skrzynię. Czy rzeczywiście jest to tak powszechny problem? Samochód który chce kupić ma 165 tys przebiegu i było regularnie serwisowane (potwierdziłem to w Niemczech).

W jaki sposób sprawdzić skrzynię? Jakie są pierwsze oznaki problemów. Podczas jazdy testowej wszystko było w najlepszym porządku, ale może na jakiś mały detal nie zwróciłem uwagi.

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Samochód który chce kupić ma 165 tys przebiegu i było regularnie serwisowane (potwierdziłem to w Niemczech).

 

Jeśli w ASO to olej w skrzyni nie zmieniali bo się nie zmienia :twisted2: Przejedź się autkiem, sprawdź czy płynnie zmienia biegi, czy nie szarpie przy przełączaniu na D, R. Skrzynie montowane do e39 530d produkowane są w Strasbourgu we Francji i firmowane przez General Motors :norty: Jeżeli jest to 2002 rok to ma już "poprawioną" :twisted2: skrzynię GM A5S390R. Jej największą bolączką jest konwerter, który lubi się sypnąć przy przebiegu około 200 - 250kkm, zauważalnym objawem są drgania całej budy przy jeździe z prędkością ok 120km/h. Jeżeli przy jeździe testowej nie zauważysz niepokojących objawów to śmiało bierz autko, tylko musisz przy późniejszej eksploatacji przestrzegać paru prawideł.

 

1. ZMIENIĆ OLEJ wraz z FILTREM!!!!! Olej TEXACO TEXAMATIC ELT7045e i ŻADEN INNY!!!!

 

2. Zapomnij i chiptunningu :naughty: skrzynia często nie radzi sobie z fabrycznym softem z uwagi na wielkość momentu obrotowego. Większość problemów z automatami w 530d bierze się z tego, że ktoś bezmyślnie zachipował skrzynię i ją zarżnął.

 

3. Skrzynia nie lubi butowania na zimno (turbinka też :twisted2: )

 

Jesli nie miałeś wcześniej automata to polecam www.automat.pl poczytaj na temat zasad prawidłowej eksploatacji skrzyń automatycznych.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Z tym olejem to lekka przesada wprawdzie ja leję też zalecany ETL7045E ale Opel do tej (czyli swojej) zaleca Dextrona III, BMW z kolei do tej skrzyni pracującej z benzynowym silnikiem wlewa już syntetyk Texaco

Fabryka BMW nie zaleca wymiany oleju a GM w tej samej skrzyni każe wymieniać co 60tys.Widziałem skrzynie A5S360R która ma ponad 500tys. bez awarii konwentera ale właściciel tegoż autka wymienia olej co 60tys. i co ciekawe na Dextrona III......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To ciekawe, 200 tys to bardzo średni wynik jak na automat. Jak myślicie, dlaczego producent nie zaleca wymiany, a rzeczywistość jest inna? A może nieprawidłowa obsługa skutkuje właśnie awariami?

 

W Oplach skrzynia ta nazywa się GM 4L30 i co ciekawe jest dużo trwalsza niż w BMW ale jak pisałem wcześnie pracuje tam na Dextron III wymienianym co 60 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

 

W Oplach skrzynia ta nazywa się GM 4L30 i co ciekawe jest dużo trwalsza niż w BMW ale jak pisałem wcześnie pracuje tam na Dextron III wymienianym co 60 tys.

 

I tu się kolega myli. :nienie: Mówisz o poprzedniej 4 biegowej skrzyni, która była montowana wcześniej. Oznaczana jako GM A4S310R (4L30E).

 

 

A5S390R montowana w e39, oznaczana jest przez GM jako GM 5L50-E :!:

GM A5S390R (5L50E) montowana była od 09/02-09/03 roku GM A5S360R oznaczana była jako 5L40-E

 

5L40E oznacza

5=5 Forward Speeds

L= Longitudinal (Rear Drive)

40= Relative Torgue Capcity

E=Electronic Control

 

Producent skrzyni (GM) zaleca wymianę oleju, producent auta (BMW) nie zaleca. Dlaczego? Polityka firmy :norty: Prościej jest skasować delikwenta na kilkanaście tysi jak mu skrzynka padnie po gwarancji, niż wymieniać mu olej co 60tys km. Szanse na to, że skrzynia się rozsypie w czasie gwarancji są małe, poza tym zawsze mogą próbować zwalić to na karb nieumiejętnej eksploatacji :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A tak źle podałem w Oplu to GM 5L40E i kupując np. filtr oleju to radził bym podawać właśnie tę nazwę bo tu zapłacimy 60 zł a nie 150 czy więcej w serwisie BMW.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynie sa dobre tylko, że my kupujemy auta z takimi przebiegami ze szkoda gadac. A za zachodnia granica pozbywaja się takich samochodów jak juz maja ponad 200 tys na liczniku, bo takie auto nie kupuje sie po to aby tylko w niedziele do kosioła jezdzic bo pali 30 litrów.

 

tak wiec @michao jak masz mozliwośc kupic takie auto i jest znim wszystko ok ,to kupuj silniki skrzynia naprawde fajnie dziają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno. Ja ryzykuję. Mam nadzieję, że nie będzie tak źle. W tej cenie nie mogłem znaleźć ciekawszego rozwiązania. Wierzę, że poza normalnymi wydatkami eksploatacyjnymi nic mnie nie zrujnuje. Jak będzie- zobaczymy :)

Szukałem też E46 w coupe, ale znalezienie w miarę dobrego egzemplarza było zupełnie niemożliwe. Nasłuchałem się takich głupot o przebiegach, przetarciach kierownicy i lewarka od sygnetów, że aż strach.

 

Jak już kupię pochwalę się zdjęciami ;) Szczerze mówiąc nie widziałem drugiego tak ładnie zachowanego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników tego forum. Jestem posiadaczem 530d z grudnia 2001r od 3 tygodni, niestety dotknęło mnie to nieszczęście że padła mi skrzynia. Przebieg potwierdzony przez serwis, 180 tys.

Opisze objawy: samochód przerzucał biegi bez szarpania, przerw itp aż tu nagle, gdy miał wrzucić 4 bieg zastanowił się przez 5 sec i komunikat ze skrzynia przeszła w tryb serwisowy. i na tym sie to skończyło ;( smutne ale prawdziwe. Uważajcie na skrzynie, zmieniajcie olej, nie szarżujcie na zimnym i oby każdemu służył jak najdłużej!

Pozdrawiam i życzę wszystkim bezawaryjnej jazdy, tak dieslem jak i benzyniakami, czy to automat czy manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy są tu osoby, które mają 530D i nie miały nigdy problemu ze skrzynią? Bo jak tak czytam, to chyba każdy doświadczył tego problemu... Nie chce mi się wierzyć, by lekarstwem na to była wymiana oleju i filtra. Bo niby dlaczego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A czy są tu osoby, które mają 530D i nie miały nigdy problemu ze skrzynią? Bo jak tak czytam, to chyba każdy doświadczył tego problemu... Nie chce mi się wierzyć, by lekarstwem na to była wymiana oleju i filtra. Bo niby dlaczego?

 

Ja nie miałem problemów ze skrzynią tzn. jedyny jaki miałem to wlany nie ten olej i konieczna był powtórna wymiana.Co ciekawe wg. historii przeglądów był wymieniany olej w skrzyni i to w DE.

Pamiętaj jeszcze o tym że tu ludzie piszą zazwyczaj ci którzy mają jakiś problem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie chce mi się wierzyć, by lekarstwem na to była wymiana oleju i filtra. Bo niby dlaczego?

 

Dlatego, że zużyty olej wraz z zapchanym filtrem może powodować wadliwe działanie skrzyni. Jeśli user zareaguje w miarę szybko to ma szansę na to, że po wymianie oleju skrzynia podejmie normalną pracę. Jednak czasami okazuje się, że jest za późno, wtedy wymiana oleju jest tylko odwlekaniem w czasie tego co nieuniknione, czyli remontu skrzyni :duh:

 

Ja też, do tej pory tfu, tfu, tfu, nie mam problemów z ASB (2002 rok, przebieg 246kkm). Olej wraz z filtrem zmieniłem po sprowadzeniu auta, co ciekawe okazało się, że bunia miała zmieniany olej w ASB u wroga :8) Zamierzam zmieniać olej co drugą zmianę oleju w silniku, czyli wychodzi mi co 2 lata, albo co 30-40tys km, w zależności co nastąpi szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest ze piszą głównie ci co im sie skrzynia sypnela. Jak ktoś nie ma probemów to nie pisze, bo i po co. Ja mam 181 tys km, BMW 530D z 2001 r. i jest ok (przebieg sprawdzany w ASO jest realny podobno). Gadałem w ASO w Wwie i mówili, że bardzo rzadko mieli doczynienia z zepsytymi skrzyniami (ile w tym prawdy to nie wiem).

Nie zmienia to faktu, że olej zmienię skoro wszyscy piszą, że trzeba.

 

W zasadzie jedyne co mnie minimalnie niepokoi w moim aucie to to, że zdarza sie czasem (raz na 5 tys km), że w trybie manualnym przy przechodzeniu z 4 na 3 bieg czasem szarpnie delikatnie.

 

 

Pozdrawiam

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest ze piszą głównie ci co im sie skrzynia sypnela. Jak ktoś nie ma probemów to nie pisze, bo i po co. Ja mam 181 tys km, BMW 530D z 2001 r. i jest ok (przebieg sprawdzany w ASO jest realny podobno). Gadałem w ASO w Wwie i mówili, że bardzo rzadko mieli doczynienia z zepsytymi skrzyniami (ile w tym prawdy to nie wiem).

Nie zmienia to faktu, że olej zmienię skoro wszyscy piszą, że trzeba.

 

W zasadzie jedyne co mnie minimalnie niepokoi w moim aucie to to, że zdarza sie czasem (raz na 5 tys km), że w trybie manualnym przy przechodzeniu z 4 na 3 bieg czasem szarpnie delikatnie.

 

 

Pozdrawiam

Witam

Ponownie wtrace 3 grosze

GM zdobył przetarg na skrzynie ASB , które zastąpiły lub byly tańsze ja ZF i tu można sie domyślać co jest 5: Diesle maja bardzo duży NM i zajechanie skrzyni to kwestia czasu , co nie zmienia faktu iz GM jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem dla BMW, BMW nie zaleca wymiany Oleju ASB gdyż koszta eksploatacyjne wzrosły by znacznie , umowa z GM jest na tyle atrakcyjna dla BMW ze w trakcie 3 letniej eksploatacji skrzynki jak padają są wymieniane bezgotówkowo plus dla BMW za dogodne warunki umowy a minus dla GM za jakość. Najczęstsza bolączka ASB GM sa tarczki i konwerter. W ASO PL nie mieli zbytnio do czynienia z ASB GM gdyż wartość takiego cuda to niekiedy 1/3 wartości pojazdu.

Naprawa /regeneracja skrzyni jest zdecydowanie za droga , koszta tego typu naprawy realnie wynoszą 2000 pln reszta to zdzierstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadałem w ASO w Wwie i mówili, że bardzo rzadko mieli doczynienia z zepsytymi skrzyniami

 

bo koszty zrobienia czegokolwiek ze skrzynią w ASO są tak koszmarnie wysokie, że nikt tam niczego nie zleca, tylko oddaje auto do specjalizowanych warsztatów (no chyba, że auto jeszcze na gwarancji, ale wtedy jest jeszcze zbyt mała szansa że skrzynia się nagle zacznie psuć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanei zy w wersjach 540i sa takie same skrzynie jak w 530d. Bo jeżeli tak to chybia świadczy to o tym, że skrzynie te są w stanie przenieść większą moc niż jest seryjnie w 530d.
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanei zy w wersjach 540i sa takie same skrzynie jak w 530d. Bo jeżeli tak to chybia świadczy to o tym, że skrzynie te są w stanie przenieść większą moc niż jest seryjnie w 530d.

witam

co nazywasz mocą ?? PS konie czy moment obrotowy Nm. bo to dwa różne tematy jeśli chodzi o wytrzymałość skrzyni ASB,

540i ma skrzynie ZF jak i cala reszta benzyniaków o ile sie nie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, 540i ma 285 km i 440 Nm, 530d ma 194km i 410 Nm. Była jeszcze wersja Alpiny z jeszcze większym momentem. Z tego chyba wynika, że nawet seryjnie te skrzynie były montowane do wiekszej ilości koników i większego momentu niz w 530d. Tak więc rozumiem, że do tych maksymalnych wartości jakie występowały o producenta jesli chodzi o moc i moment mozna spokojnie tunningować auto...
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanei zy w wersjach 540i sa takie same skrzynie jak w 530d. Bo jeżeli tak to chybia świadczy to o tym, że skrzynie te są w stanie przenieść większą moc niż jest seryjnie w 530d.

witam

co nazywasz mocą ?? PS konie czy moment obrotowy Nm. bo to dwa różne tematy jeśli chodzi o wytrzymałość skrzyni ASB,

540i ma skrzynie ZF jak i cala reszta benzyniaków o ile sie nie mylę.

Europejskie benzyniaki miały ZF, a takie same z USA już GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525d mam od roku. Jakiś miesiąc temu zauważyłem że przy redukcji z 4/3 biegu, coś w skrzyni "skacze". Działo się to tylko na pełnym automacie. Nie wyczuwalne w trybie sport i manualu.

Naczytałem się o tym że te skrzynie lubią padać więc przy 140tkm zmieniłem filtr i olej.

Od razu czuć było różnicę w płynności przełączania biegów. Po przejechaniu 2tkm mogę powiedzieć że pomogła zmiana oleju.

Koszt:

zestaw oryginalny (uszczelka filtr śruby) - 260zł

olej texaco - 6,5l * 35zł - 228zł

(w skrzynię wchodzi 8,4l. ale tylko tyle zeszło)

Praca mechanika - 80zł

Suma - 568zł

W kupieniu części pomogły mi linki znalezione na forum:

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(tkmu0szskv0u0gydipz4ci45))/Artykul_fs00227.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.